English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eiendomsutvikling på Lerkendal
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 47, 48, 49  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Solo
Veteran

PostPosted: 19.12.2009 11:12    Post subject: Reply with quote

Buchardt og RBK sammen om storhotell
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 16.02.2010 15:17    Post subject: Reply with quote

- Drømmer om Reitan Tower

Kan det kobles mot høyhuset på Lerkendal? Sikkert tvilsomt, da vel RBK tenker hotell.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 22.04.2010 21:34    Post subject: Reply with quote

La her om dagen merke til et stort skilt på O'Martins-tomta, men husker sannelig ikke hva det nye navnet på næringsbygget har blitt. "Lerkendal innovasjonssenter"? Husker heller ikke nettadressa utover at det var .net til slutt. Noen med bedre hukommelse - og som husker?

Uansett så har tydeligvis Skanska ikke noe å gjøre med næringsbygget ytterst mot krysset. Derimot ligger prospekt for de seks boligblokkene ute på nett.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 22.04.2010 21:54    Post subject: Reply with quote

Så det skal begynne å bygges på den tomta nå? Har det ikke gått vedlig trått, det har vel nesten begynt å vokse igjen der...
Haugen
Veteran

PostPosted: 23.04.2010 09:33    Post subject: Reply with quote

Er ansatt hos Skanska og så vidt meg bekjent er det ingen umiddelbare planer om byggestart på Lerkendal. Skanska har sagt at de må selge en viss andel av leilighetene før bygging kan starte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2010 23:16    Post subject: Reply with quote

Navnet var rett og .net-adressen var Byggteknikk:

Ferdig regulert næringsbygg på totalt ca 9500 m2 beliggende rett utenfor Lerkendals hovedinngang.

Næringsbygget ligger i front av bildet avgrenset av Holtermannsveien, Strindveien og Klæbuveien.

Antatt byggestart: 2010.

Les mer: Salgsmappe Lerkendal innovasjonssenter
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 01.03.2011 00:42    Post subject: Reply with quote

Jaja, hvis vi ikke får forsterkninger i troppen kan vi i alle fall kose oss med et fancy konferansebygg! YEAH
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 00:58    Post subject: Reply with quote

Det er vel antagelig for å kunne utnytte de fasilitetene som allerede er på stadion mer enn annenhver uke i sommersesongen.. Ser man på andre nyere stadioner, som f.eks Ullevål, så har de store inntekter på sine VIP fasiliteter også utenom kampene.
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 01.03.2011 03:38    Post subject: Reply with quote

Ullevål har jo utnyttet areal og lokasjon til det fulle. Det er jo til og med vinmonopol der.

Poenget er at Ullevål ikke eies og driftes av en fotballklubb. Er det hensiktsmessig at RBK skal drive med drift og utvikling av næringsbygg? Blant annet solgte VG bygget sitt i Akersgaten for å fokusere på kjernevirksomhet.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.03.2011 14:34    Post subject: Reply with quote

Viking tjener ihvertfall meget gode penger på sitt stadionanlegg.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 14:47    Post subject: Reply with quote

Interessant. Har du en oversikt over akkurat det? Vi hadde besøk fra Viking i dette medlemsutvalget som Eru og jeg var med i, men jeg kan ikke huske at vi diskuterte noe særlig om stadioninntekter.
Back to top
fjellgeit
Rutinert

PostPosted: 01.03.2011 15:00    Post subject: Reply with quote

Hotell og konferanse ja. hvor mange hotell i Trondheim tjente penger i fjor?

Hva tjener Viking på? Kontorutleie?
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 01.03.2011 15:33    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Interessant. Har du en oversikt over akkurat det? Vi hadde besøk fra Viking i dette medlemsutvalget som Eru og jeg var med i, men jeg kan ikke huske at vi diskuterte noe særlig om stadioninntekter.

Det er kun ett intrykk jeg har ut ifra diverse artikkler ifra Stavanger Aftenbladet. Viking stadion er ett kjøpesenter.

Edit:

De sover godt i Stavanger også. Viking stadion er ikke organisert som eget selskap, men eies fullt og helt av Viking Fotball ASA. Ifølge administrerende direktør Erik Forgaard er arenaen blitt bærebjelken i klubben og aksjeselskapets økonomi – selv om publikumstallene har pekt nedover denne sesongen.

– Uten stadion hadde vi ikke vært i nærheten av å generere den kontantstrømmen vi har, sier Forgaard.

Arena-krise:
Tøft for fotballens pengemaskiner
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 01.03.2011 18:46    Post subject: Reply with quote

christianm wrote:

Poenget er at Ullevål ikke eies og driftes av en fotballklubb. Er det hensiktsmessig at RBK skal drive med drift og utvikling av næringsbygg? Blant annet solgte VG bygget sitt i Akersgaten for å fokusere på kjernevirksomhet.

Ullevål er organisert som et eget AS, på samme måte som Lerkendal. Inntil Lyn fikk for store økonomiske problemer, var det eid 50/50 av Lyn og NFF. Lyn var iallefall med på første del av utbyggingen. Senere reduserte de sine eierandeler ved flere anledninger.

Enig i at RBK i utgangspunktet ikke skal drive med utvikling og drift av næringsbygg. Men, så lenge man velger å eie stadion, så bør man se på om det kan være hensiktsmessig å utvikle næringsbygg som kan øke utnyttelsesgraden. Det reduserer kostnaden for klubben til drift av stadion.

Drift blir nok helt sikkert satt bort, og ikke en del som vil tappe ressurser fra klubben.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 01.03.2011 22:41    Post subject: Reply with quote

Veldig spennende med utbyggingen av hotell og div andre fasiliteter som ser ut til å starte allerede i år. Syns det er merkelig at ikke flere har hevet seg over tastaturet og satt spmtegn ved hvorvidt dette blir lønnsomt, om det er lurt under rådende økonomiske rammer, om dette er grunnen til at man ikke bruker pengene fra spillersalg på nye spillere(man trenger egenkapitalen til nye lån) etc? Razz hehe
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 01.03.2011 22:49    Post subject: Reply with quote

Buchart går neppe inn i dette prosjektet kun som utvikler, vil tro han spytter i en del økonomisk, også.

Men jo, det er klassisk Skutle, og beviser bare at han ikke har snøring på å drive FOTBALLklubb. Men når det er sagt; Skulle dette funke bør det jo absolutt kunne løfte inntektsgrunnlaget ganske så merkbart.
Hedning
Legende

PostPosted: 01.03.2011 23:20    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke dette bygget til å kaste mye skygge over banen?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2011 20:34    Post subject: Reply with quote

Tja, men har det så mye å si for gresset? Vil vel tro at fotosyntesen er kraftigst tidligere på dagen når sola kommer rett fra sør?

Ellers så ble jeg sittende og redigere bildene i artikkelen i MS Paint(!) i går kveld. Har nå fikset litt bedre utgaver.

Bildene er dessuten tilgjengelig i originalformatene jeg fikk fra Munkvold:

Arrow Inngangsparti på kongresshall og kontorbygg
Arrow Utsikt fra jernbanebroa
Arrow Plantegning
Arrow Snittegning

De som leste EM-søknaden til Trondheim, husker vel forresten at avskjermet parkering for spillerbussene er et krav fra UEFA også i e-cup. Ergo er det tenkt at bussen til bortelaget skal kjøre ned i kjelleren.

Usikker på om at RBK-spillerne tenker å gjemme seg fra autografjegerne på samme måte.
Back to top
BB
Junior

PostPosted: 02.03.2011 21:12    Post subject: Luftslott Reply with quote

Jeg er svært skeptisk til dette som Skutle la frem på årsmøtet.

Choice skal drive norges største konferansehotell på Brattøra.

Rica bygger på voldsomt og lager samme konsept ved Nidelva.

Hvem skal drive dette hotellet?

Jeg kan nærmest garantere at dette ikke blir realisert verken i 2011 eller 2012. Det er rett og slett fullstendig gal timing med tanke på de 2 store prosjektene som allerede er i gang.

Og skal det være lønnsomt trenger man en driver av hotellet. En driver vil betale omsetningsbasert leie. Altså man trenger først en driver jeg ikke tror finnes og i tillegg må denne driveren oppnå et svært godt belegg for at RBK skal kunne hente noe på dette.

RBK burde la de som driver med eiendomsutvikling holde på med det. Slikt tar enormt med tid ofte tiår å realisere og er slett ingen sikker inntektskilde. At klubben skal ha flere eiendomsutviklere ansatt er bare helt feil i mine øyne.

RBK bør konsentrere seg om å utvikle stadion og bygge et godt fotballlag!!!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2011 21:28    Post subject: Reply with quote

Ser at artikkelen min nok kanskje mangler noen mer bastante setninger:

Det er i alle fall Buchardt (gjennom First Hotels, kanskje?) som skal ta seg av hele hotellbiten. RBK er bare tomteselger.

RBK skal bygge kontorbygg med konferansesal. Prospekt for leietakere er snart klart.
Back to top
WegHard
Veteran

PostPosted: 02.03.2011 21:37    Post subject: Reply with quote

Også skeptisk. Snakket akkurat med en FCK fyr som sier at FCK sliter med å få leid ut de nye kontorlokalene som er kommet i Parken etter en kostbar ombygging av stadion.

Personlig forstår jeg ikke at det er bruk for flere konferanse- eller hotellrom i Trondheim. Men det er nå meg.

I tillegg synes jeg det høyhuset dritstygt rent estetisk sett, men arkitektektonisk verdi er vel ikke det som står høyest på lista.
2mas
Sjef

PostPosted: 02.03.2011 21:54    Post subject: Reply with quote

En annen ting som vel ligger i kortene er at RBK håper på at noen vil være med på utbygginga av kontorbygget, og dermed spre risikoen...

Likevel stiller også jeg meg avventende til prosjektet. Må få noen tall på bordet før jeg vil ta ordentlig stilling.

Og til sist er det jo vi med medlemskap som avgjør om RBK skal ta sjansen.

Forresten:

Hotellkongen Buchardt har tidligere ikke bygget noe hotell i tilknytning til idrettsanlegg eller stadioner, men nå er han desto mer på gang:

Foruten RBK-hotellet er han i gang med et hotell med 400 rom i tilknytning til Stockholms nye nasjonalstadion, samtidig som han skal bygge et svært hotell 100 meter fra Malmø Arena - multibruksarenaen som er dobbelt så stor som Oslo Spektrum.

- Det er spennende å bygge hotell i tilkytning til store publikumsanlegg som dette, sier Buchardt.

Les mer: Buchardt bygger RBK-hotell på Lerkendal
Back to top
EvileyeS
Rutinert

PostPosted: 02.03.2011 23:00    Post subject: Reply with quote

Det skal nevnes at det tidvis er stor mangel på hotellrom i Trondheim, da det faktisk er ganske mange større konferanser som legges her i byen. Dessuten vil jo det bli et naturlig sted for tilreisende RBK-fans, bortelag og kanskje også bortefans å overnatte. Jeg har selv vært nødt til, da jeg bodde i Oslo og pendlet til masse hjemmekamper, å sove på nattog fremfor å overnatte på hotell, fordi alt har vært utsolgt. Jeg har trua på dette jeg. Det er i hvert fall mye bedre å gjøre noe fremfor å sitte på større tomter som ikke brukes til noe annet enn sporadisk parkering.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Konesseur
Veteran

PostPosted: 10.03.2011 13:40    Post subject: Reply with quote

- Trondheims største hotell

Roar Munkvold wrote:
- Planene innebærer et hotell med over 400 rom og som vil rage 75 meter over bakken

Hurra for at vi får et 75 meter høyt bygg som vil blokkere alt som heter naturlig sollys inn på matta når sola står høyest på himmelen ifra sør-vestlig hjørne.

Quote:
- Jeg håper og tror det vil bli tatt en beslutning i løpet av våren, og er optimistisk med tanke på at vi kan komme i gang med byggingen til høsten en gang

Skutle fremla ekstraordinært årsmøte til høsten i sin "gjennomgang" om regnskap og budsjett på årsmøtet. Men nå er årsmøtet over, og da er ikke lovnader så mye verdt lengre.

Gratulerer!
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2011 13:46    Post subject: Reply with quote

Står ikke sola som oftest mer i vest på de tidspunktene vi har kamp? Altså mer fra denne synsvinkelen:

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 47, 48, 49  Next
Page 4 of 49

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb