English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lerkendal stadion
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 135, 136, 137  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kettler
Senior

PostPosted: 16.05.2013 21:02    Post subject: Reply with quote

Kunne det ikke vært en ide og bytte målnett på Lerkendal? Ikke at dette er så viktig, men legger merke til at noen ganger ser det ut som det ikke er nett der i et hele tatt, pga det er helsvart.
Hva med svart og hvitt nett, noe ala det de har på Juventus stadium f.eks.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 17.07.2013 16:07    Post subject: Pressekonferanserommet Reply with quote

Synes pressekonferanserommet, burde oppgraderes veldig fort og få det til å se ut som et profesjonelt rom der man ha pressekonferanser og presentere nye spillere.

Det dem har no ser ut et vedskjul som vaktmesteren har ordnet på brakka. Skal vel ikke være så vanskelig å lage et skikkelig rom på Lerkendal?

f.eks

http://www.mcfc.co.uk/~/m...&w=500

http://farm9.staticflickr...9d96_z.jpg

etc
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.07.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Sto faktisk og diskuterte dette med presseansvarlig "Harpe" mens Skjelvik snakket med Adressa i ettermiddag:

RBK ser på muligheter når kontor- og konferansebygget blir bygd sammen med hovedtribunen i vinter. Men det blir nok mer (midlertidig) tilpasning av et møterom enn ordentlig auditorium. Gitt at ikke Scandic mot formodning har planer om sistnevnte.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
robinla
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 13:02    Post subject: Reply with quote

Tivutan wrote:
Nå er ikke jeg noen ekspert på akustikk.. Men jeg kan se for meg at det blir bedre lydbilde og bedre trykk om hjørnene blir bygd igjen også. Smile

Samtidig blir det nok ikke fullt så "friskt" når vinden blåser for fullt og snøen går sidelengs oppunder taket på tribunene...

Er litt uenig med meg selv om det hadde vært "best" med svarte seter på Adidas-tribunen eller utbygde hjørner. Er heller ikke sikker på hva som er mest realitisk sett i forhold til hva styret selv skulle ønske å gjennomføre. Å bytte ut seter kan vel bare ses på som en ren kostnad, mens utbygde hjørner jo vil være langt dyrere (altså med seter, ikke bare f.eks vegger) samtidig som det på sikt ville gitt ekstra kroner i kassa på fullsatte kamper.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SHJINNJWÆST
Rutinert

PostPosted: 09.10.2013 04:17    Post subject: Potensiell kapasitet pÃ¥ lerkendal ved utbygging? Reply with quote

Siden Lerkendal har hatt åpne hjørner har man alltid følt den har vært litt uferdig og ikke minst aldri unyttet sitt fulle potensiale, og som yngre husker jeg å tenke at selve byggverket må være ganske stort, iom at 22 000 får plass der nedre seksjon er liten og har dårlig utnyttet plass både med en stor vip-losj, og med at tribunene er bygd høyt over bakkenivå et stykke unna matta, om man sammenligner stadionen med andre innenfor kapasitetsnivået 20-30000

Sparta Praha, som har en fin og helutbygd arena tar jo kun 20 000, altså 2000 færre en Lerkendal, og brøndby får presset inn 29000, men der er 6000 seter eller noe ståplasser, noe jeg regner med ville blitt halvparten, om det var sittetribuner. Så har man Ullevål da, som nå vil ta 28000 ca der tribunene høydemessig er i underkant av Lerkendal (??) Så har vi nyere arenaer som swebank til malmø som tar 24 000, der 18 000 er sittetribuner, med totalkapasitet på 21000 i internasjonale mathcer, også under Lerkendals nivå.

Så spørs det da, hvor mye kunne Lerkendal ha tatt om man bygget igjen hjørnene og samtidig bygget noen ekstra rader tettere mot matten på kortsidene, uten å gjøre om på vip-losjene eller noe? En ting er jo spørsmålet om man i heletatt klarer å fyle igjen den nedre seksjonen i hjørnene iom at det er liten plass der mellom. Jeg ser for meg mer en løsning som ved brøndby stadion der man kun har tettet igjen øver seksjon av hjørnene strukket den i en seksjon litt lenger enn på kort og langsidene uten at den fylles igjen helt til grunnen, men stadionen ville vel fortsatt ikke kunne tatt opp mot 30k selv med et sånt løft? Jeg kan ser for meg et sted mellom 24-26000 seter ved tetting av hjørnene, men er det noen som har bedre peiling enn meg som kan estimere?
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Det har blitt estimert ca 1000 seter i hvert hjørne. Så da ville vi bikka 25 000. Personlig syns jeg 1000 seter høres litt mye ut. Og ville beregna 750 per hjørne. Da bikker vi så vidt 24 000 seter.
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 09.10.2013 11:29    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:
Er heller ikke sikker på hva som er mest realitisk sett i forhold til hva styret selv skulle ønske å gjennomføre. Å bytte ut seter kan vel bare ses på som en ren kostnad, mens utbygde hjørner jo vil være langt dyrere (altså med seter, ikke bare f.eks vegger) samtidig som det på sikt ville gitt ekstra kroner i kassa på fullsatte kamper.

Husk at gjenbygde hjørner betyr mindre reklameinntekter (bannerene i hjørnene) Wink Er også forøvrig ingen hast med å få på plass hjørnetribuner for tiden, sånn rent kapasitetsmessig sett Sad
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.10.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

Gjenbygde hjørner betyr også dårligere vekstforhold for gressmatta. Ingen avgjørende faktor, men vi vil antakelig måtte regne med noe høyere vedlikeholdsutgifter.
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.10.2013 12:29    Post subject: Reply with quote

Slenger ut et tips om at vi får kunstgress før vi ser gjenbygde hjørner
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.10.2013 14:53    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/news/ar...-rosenborg

20-års leieavtale for Teres Rosenborg/Rosenborg-klinikken som flytter ut av Brakka og inn i på Lerkendal.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2013 18:19    Post subject: Reply with quote

- Vi holder på med et prosjekt der vi jobber både på kort og lang sikt for å modernisere stadion. For å ta et eksempel: Deler av stadion har gule fasadeplater, noe som kommer opp på hvert årsmøte. Scandic sitt hotellbygg vil bli hvitt og antrasittgrått, og det er ikke usannsynlig at vi kler inn stadion i samme type eksteriør - hvis vi greier å få nok penger til det, røper leder for økonomi og eiendom, Roar Munkvold, overfor rbkweb.no.

- I seg sjøl vil hotellet og konferansearealene gi et løft. Vi som eier stadion må bare henge på og pusse opp stadion også utover Scandic sine arealer for at det skal se best mulig ut, sier han videre.

Les mer: Vil modernisere Lerkendal

Endelig!
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 22.12.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Herlig ja Smile

Håper et bytte av setene kan være et mål i årene fremover..
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 22.12.2013 18:30    Post subject: Reply with quote

Tenkte på det samme i stad, men glemte å spørre om dette under intervjuet.

Får lage en oppfølger.
Back to top
1r9b1k7
Veteran

PostPosted: 22.12.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

Håper de venter med dette til man går i pluss i årsregnskapene iallefall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.12.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

Må vel gå an å male de gule fasadeplatene?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 23.12.2013 01:51    Post subject: Reply with quote

Gult er kanskje i "tilbake til røttene"-konseptet. De første draktene var jo gule og blå, med hvite shorts.
Og festlig nok er tilsig av "partygutter" til klubben (eller i alle fall aktiv interesse for å bli medlem i klubben for å få "festprivilegier i byen") en gammel arv Razz (Leste det i denne boka.)

Edit: De som ikke har lest boka kan jo tro mye rart når de leser dette, så jeg iler til med å opplyse at det helt i starten av klubbens historie var slik at de arrangerte fester i byen for å få inn penger til driften. Medlemspris på inngangsbilletten var, etter hva man kan lese i boka, en motivasjon for enkelte til å søke medlemskap. Smile
2mas
Sjef

PostPosted: 23.12.2013 13:08    Post subject: Reply with quote

Også mulig å lese om på RBKweb flere år før jubileumsboka kom. Razz
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 23.12.2013 15:49    Post subject: Reply with quote

Jøss, det ligger visst mye interessant på RBKweb som man kan bruke ledige øyeblikk i juleferien til å skumme gjennom Tommel'n opp!
NR1
Junior

PostPosted: 30.12.2013 20:44    Post subject: Reply with quote

Høres kansje teit ut..men jeg ha ville tatt vekk navnet Lerkendal på setene og laget Rosenborg logoen på øvre Hent og heller flyttet Lerkendal navnet på megler tribunen og alle tribunene ha vært hvit med svart skrift....og på øvre rekkverk der ha jeg ønsket at det hadde vært reklamefritt....så ha man klistret på alle trofeene opp igjennom årene med årstall imellom..slik de har det på emirates.Smile..
Hjørnene vil jeg selvfølgelig tette igjen....enten med tribuner eller mure igjen slik de har i parken med herdet glass og ordnet feks VIP rom og studio rom for europakamper og tippeligakamper...Smile.når de presenterte Bale på Santiago Bernabeu så hadde de utsikt utover arenaen.....lyst at Lerkendal skal bli mere mektigere enn den er nå..Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.12.2013 21:31    Post subject: Reply with quote

Er øvre del på HENT-tribunen stor nok til at klubbmerket vil bli særlig pent - ikke for "pikslete"?
Back to top
NR1
Junior

PostPosted: 30.12.2013 23:17    Post subject: Reply with quote

Er da litt usikker....men det er vel bare å få tribunen på et tegneprogram på pc det så kan man mikse å trikse for å se hvordan det blir..Smile...hvis man da ikke tar hele tribunen å mikser på den.....den blir som regel sett forfra,og da ser øvre og nedre ca hel ut..Smile
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 31.12.2013 02:04    Post subject: Reply with quote

Det står "Lerkendal" med 10 seterader i høyden der nå. Om en tar logoen og resizer den til 10px høyde, blir den helt grøtete.

Jeg tror Øvre Adidas/HENT er 20 rader høy? "RBK" kommer ok fram med 16px høyde, men "1917" er fortsatt helt vasket bort. Jeg tror derfor en skal slite med å gjenskape logoen på denne måten.
Back to top
NR1
Junior

PostPosted: 31.12.2013 15:44    Post subject: Reply with quote

Ja forstår den..Smile...hvis man da ikke teiper logoen over setene på midten....inkludert 2stjerner i gull.....men blir vel sikkert rart det....Smile
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 01.02.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om dette er rette tråden, men tar sjansen. Er i ferd med å kjøpe sesongkort for første gang, men når jeg skal velge så får jeg ei liste med "Kjernen, gull, svart, hvit", men ingen info om hvor gull, svart og hvit er. (Kjernen vet jeg at er på ene kortsida). Er det noen som vet noe om dette?

Edit: nm, fant denne:

http://sesongkort.rbk.no/Fordelene/
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 27.03.2014 01:29    Post subject: Reply with quote

Når man sjekker oppsettene ser man at det mest interessante som skal spille på Lerkendalgresset en søndag i juni helt ubestridelig er disse. Her i uprioritert rekkefølge:
-Noen tidligere europamestre;
-disse underholdende nederlenderne eller kanskje mest spennende av alt;
-de som er i verdensklasse og har imponert publikum verden rundt med sine innøvde bevegelser og gode spill.

Programmet, se Lerkendal 29. juni.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 99, 100, 101 ... 135, 136, 137  Next
Page 100 of 137

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb