English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jesper Reitan-Sunde
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2024 07:38    Post subject: Reply with quote

Måtte spørre ham etter kampen - uten at jeg gjorde poeng ut av det: Han oppgir å være 169 cm på strømpelesten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 255

PostPosted: 03.04.2024 11:57    Post subject: Reply with quote

189 cm. Okay, det hadde jeg aldri tippet
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.04.2024 19:42    Post subject: Reply with quote

Du må pusse brillene dine.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.04.2024 11:58    Post subject: Reply with quote

– Det var et stort øyeblikk. Jeg fikk gåsehud når han kom ut av tunnelen og ut på matta. Da var jeg rørt, sier Geir Harald.

RBK-legenden [Harald] gir nettopp egen sønn mer ære for at genene har nådd Jesper Reitan-Sunde.

– Det er deres gevinst at han har kommet så langt. Jeg kommer bare med noen små hint når vi treffes, sier Harald.

– Som for eksempel?

– Ha tro på deg selv, spilt slik du har spilt tidligere. Så går det som regel bra, sier han og smiler.

Pappa Geir Harald nøler litt.

– Jeg har aldri vært hovedtrener eller noe for han, selv om vi har holdt på en del med fotball utenfor treningene. Da på hytta i ferien eller når vi reiste rundt med privatlaget Tiger, sier han.

– Mest ære skal han ha selv, samt trenerne i RBK, Nardo og Othilienborg. Jeg skal ikke ta på meg noe ære, sier han.

Les mer: Her ser han barnebarnet skrive gjev RBK-historie: – Dette er stort
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10639

PostPosted: 08.04.2024 22:51    Post subject: Reply with quote

Mange av spillerne som kom til RBK fra Othilienborg har hatt etternavn på S: Svorkmo, Stensaas, Storflor, Sunde ... men Reitan-Sunde er nok raskest. RS-modell.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59441
Location: Trondhjem

PostPosted: 16.04.2024 20:42    Post subject: Reply with quote

– I januar hadde Jesper store vanskeligheter i treningsmiljøet. Både med førstetouchen, ballbesittelse, og det å spille seg ut av trange situasjoner. Men han har gjort et enormt arbeid, og utviklet seg veldig mye på kort tid. Jesper er alltid glad, alltid optimistisk og kommer med et positivt mindset til treningene. Han gir seg aldri, og ønsker hele tiden å bli bedre. Jesper er utrolig utviklingsorientert, sier Johansson.

Det virker litt vrient for Reitan-Sunde selv å forklare hvorfor han så langt denne sesongen har vært en fast mann i startelleveren.

– Jeg holdt meg skadefri hele preseason. Det har nok betydning. Så er jeg glad i å jobbe da ..? Du får nesten spørre Alfred, sier han - og sender spørsmålet videre til sjefen.

– Vi tar jo ut det laget som vi mener har størst sjanser til å vinne kampene - på vår måte, slik vi ønsker å spille. Og vi vil være et lag som presser høyt. Dersom vi blir overspilte eller spilt gjennom, så skal vi kjapt hjem og stenge butikken på egen banehalvdel. Der er Jesper utrolig bra, og jobber steinhardt for laget. Offensivt vil vi være et angrepsvillig lag som spiller framover, og Jesper er en av de spillerne i laget som er absolutt best til å gå på dype løp. Han vil framover, han vil utfordre. Og det trenger laget, sier svensken.

Les mer: Jesper synes fortsatt det er litt rart

Personlig tror jeg nettopp arbeidsinnsatsen hans defensivt blir belønnet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 348

PostPosted: 16.04.2024 20:46    Post subject: Reply with quote

Macha wrote:
Bør korrigere meg, for det var fart med ball jeg mente. Om han fortsatt er ekstremt rask kom det ikke godt frem mot Sandefjord der backen til Sandefjord fint hang med/tok igjen.


Han blir ekstremt lettlest når han løper rett fram alt han klarer. Du trenger ikke som back være veldig rask for å utjevne fart når du vet nøyaktig hva han gjør. Er man tett på spilleren skal de mye til for at han får en 1,5m luke på 30m.

Blir som å si «om 3 sek skal jeg løpe alt jeg klarer rett fram». Så dårlig er ikke backene i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2081

PostPosted: 16.04.2024 21:49    Post subject: Reply with quote

kan nok kasnkje tolke det som ett svakhetstegn at en spiller som slet voldsomt i januar plutselig er førstevalg på kant.
Og man ser jo under kamp en del av svakhetene , som nevnt i tidligere epost så er det lett å lese den "rett frem og springe alt jeg har" taktikken til JRS.

Samtidig er det lett å like hans voldsomme arbeidsmoral kombinert med en stor motor samt hans holdninger til trening og egenutvikling.
Tror nok litt av åsaken til at vi fremstår ganse solide defensivt er at Jesper jobber helhjertet hjemover ved alle anledninger.
Back to top
View user's profile Send private message
PauloSilas
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 2317

PostPosted: 17.04.2024 09:25    Post subject: Reply with quote

Helt klart en spennende spiller men ikke helt den spillertypen jeg hadde forventet. Om jeg ikke husker feil ble han hauset opp som en driblefant med enorm nærteknikk og fart av bl.a. Rasmus og Saga.

Dette kan jo fortsatt stemme selv om han ikke har fått vist det fram på seniornivå ennå, men enn så lenge virker han mer som en hardtarbeidende og litt teknisk begrenset spiller som er kvikk i vendingene men kanskje mangler litt toppfart.
_________________
Peter Storey wrote:
Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 17.04.2024 10:53    Post subject: Reply with quote

Med litt mere muskler og trening ser jeg for meg han som en indreløper.
Kan dekke mye rom. Høy løpskapasitet. God nær teknikk og fremoverrettet.
MÃ¥lfarlig rundt 16
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 244

PostPosted: 17.04.2024 11:42    Post subject: Reply with quote

Han har vist prov på god nærteknikk. Tipper vi har mer i vente her, og at han har et bredere register enn vist hittil. Trenger nok noen kamper for å tilvenne seg tempoet i eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
oxbailla
Veteran


Joined: 26 Apr 2005
Posts: 1121
Location: Trondheim

PostPosted: 17.04.2024 12:21    Post subject: Reply with quote

Minner meg litt om en ung Jonas Svensson.
Litt større kasse, så kanskje vi har en fremtidig, offensiv mann på høyrebacken?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6265
Location: Skottland

PostPosted: 17.04.2024 15:10    Post subject: Reply with quote

PauloSilas wrote:
Dette kan jo fortsatt stemme selv om han ikke har fått vist det fram på seniornivå ennå, men enn så lenge virker han mer som en hardtarbeidende og litt teknisk begrenset spiller som er kvikk i vendingene men kanskje mangler litt toppfart.


Om man ser på andre lag som har spilt fotball av typen vi ønsker å spille, med høyt press osv, så har de ofte kantspillere som litt rufsete i kantene. Tenk da James Milner, Kevin Grosskreutz, Alberigo Evani osv. Dortmund ble ikke nødvendigvis bedre av å bytte ut Grosskreutz med mere polerte Marco Reuss.

Det er også elementer ved Sunde som minner om en ung Roar Strand. Strand startet som spiss, før han "omskolert" til indreløper. (jeg hater egentlig uttrykket omskolering. løping i mellomrom er løping i mellomrom uavhengig av hvor du er satt opp i startelleveren).
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1252

PostPosted: 17.04.2024 16:19    Post subject: Reply with quote

Spm er om han skal spille mot de beste nå.
Bakroms-timing med medspiller og nærteknikk vil jo gåsegtil.
Samtidig tipper jeg han er litt sliten mentalt nå etter disse kampene uten å få noen skikkelig boost.

Kanskje det både taktisk og mentalt er best å la han få siste 20.

Jeg undres dog stadig over at det ikke er skikkeliG fokus på balansefinter på flankene på dette Akademi.
Etter Helland.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8302

PostPosted: 17.04.2024 16:41    Post subject: Reply with quote

Jesper har en enorm motor og er rask. Må ha noen slike på banen med Alfreds presstil.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1892

PostPosted: 17.04.2024 16:49    Post subject: Reply with quote

Ser på han som en Julian Alvarez, pressspiller på kant viktig å ha slike spillere å
Back to top
View user's profile Send private message
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13709
Location: Namsos

PostPosted: 21.04.2024 21:33    Post subject: Reply with quote

2 assist i dag faktisk ( Får vel på den første til Sæter ) Tommel'n opp!
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18528

PostPosted: 21.04.2024 21:37    Post subject: Reply with quote

Nei, om noen er det Nypan som skal ha assist på Sæters første mål.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 21.04.2024 21:47    Post subject: Reply with quote

Blir litt ensformig på siste tredjedel. Får han jobbet med ballbehandlingen og det å utfordre 1 mot 1 blir han ekstrem. Men du verden, alderen tatt i betraktning er han en fantastisk spiller.
Back to top
View user's profile Send private message
Brødsmula
Veteran


Joined: 13 Apr 2012
Posts: 1573

PostPosted: 21.04.2024 21:55    Post subject: Reply with quote

fantastisk er å ta i. langt bak Ronaldo på samme alder.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3497
Location: Trondheim

PostPosted: 21.04.2024 22:01    Post subject: Reply with quote

Sunde er heldig med timingen i Klubben.
Det var jo også Selnæs generasjon.
Bra for klubben på sikt.

Det sier også mye om Nelson
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6617
Location: Heaven

PostPosted: 21.04.2024 23:34    Post subject: Reply with quote

herlig utvikling,men gjør litt for mye av det samme gang etter gang. Får vel coaching på trening,regner med han blir bedre.
I framtiden må vi forvente mer en mot en om han skal spille fast.

GÃ¥r seg mye fast,Kan fortsatt bruke litt mindre tid med ballen.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1569

PostPosted: 22.04.2024 19:14    Post subject: Reply with quote

Veldig junior-takter, men det er kanskje naturlig for en junior. Litt mer erfaring vil gi evne til raskere oppfatning av spillet, og da kan vi få full blomstring. Arbeidsinnsatsen gjør at han forsvarer startplass på tross av begrensningene.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6767
Location: South-west coast exile

PostPosted: 22.04.2024 19:59    Post subject: Reply with quote

Ikke mye juniortakter i presspillet, i alle fall. Er jo åpenbart hvorfor Alfred liker han.
Back to top
View user's profile Send private message
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1263

PostPosted: 22.04.2024 20:54    Post subject: Reply with quote

Redder seg inn med en assist på slutten, men spiller en veldig svak kamp før det. Er direkte skyld i at Haugesund nesten får reduseringen på overtid der og.

Stort talent, men forsvarer ikke plassen lenger etter min mening. Ble mye svake touch og ballen utover dødlinja mot både Ham-Kam og Godset og.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb