English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2018
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomBoy
Proff

PostPosted: 01.08.2018 23:29    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
attityd! wrote:
Søderlund melder om at Coolen står for mer possession orientert fotball og at vi skal være "mindre direkte." Hva faen er vitsen med trenerbyttet da?

Hint: Midlertidlig løsning.

Vet ikke om jeg likte det jeg hørte though.

Mulig jeg trenger nye briller for kan ikke huske sist jeg sÃ¥ oss mer direkte pÃ¥ hjemmebane, samt hurtig spillvendinger uten kosing med ball hos Even og Tore 😶
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 01.08.2018 23:50    Post subject: Reply with quote

Det er ganske åpenbart at det nye trenerteamet (hvem det nå enn blir) har en helvetes jobb å gjøre på treningsfeltet. Spillere tilbake fra skade, signeringer i 30-millionersklassen og alle formasjonsbytter i verden kompenserer ikke nok om brorparten på banen kneler etter maks en omgang. Så kan man lure på hva forgjengerne har drevet med. For tre år siden slo vi antatt bedre motstand fordi vi ga jernet hele kampen, mens vi i det siste har skalket lukene etter en halvtime mot Start og Sandefjord.

Det fremstår mer og mer for meg som at det er den fysiske formen som har vært den største hemskoen de siste par årene. Er vi ikke med i kropp og hode, faller planen i grus uansett. Det er ikke nødvendigvis det at vi ikke vil kjøre kampene, men heller at vi ikke orker.

Best i verden på trening, ble det snakket om. Vel, vi får begynne å trene igjen da, sier jeg.
niccolai
Veteran

PostPosted: 01.08.2018 23:51    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
machiavelli wrote:
attityd! wrote:
Søderlund melder om at Coolen står for mer possession orientert fotball og at vi skal være "mindre direkte." Hva faen er vitsen med trenerbyttet da?

Mulig jeg trenger nye briller for kan ikke huske sist jeg sÃ¥ oss mer direkte pÃ¥ hjemmebane, samt hurtig spillvendinger uten kosing med ball hos Even og Tore 😶

Tydelig mer posession i 1.omgang. hvor vi holdte på ballen. Så er tull at vi ikke hadde ballbesittelse; vi hadde mye i 1 omgang

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 00:18    Post subject: Reply with quote

Når man velger å ha spillere som Søderlund og Helland i troppen så vet er det bevis på at RBK har kun ambisjoner om seriegull og ikke CL. Glad det kommer ny trener så vi kan få ryddet opp i stallen selv om den ser bra ut.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 00:21    Post subject: Reply with quote

TomBoy wrote:
machiavelli wrote:
attityd! wrote:

Vi trilla ikke ball i forsvar. Så det var positivt. Vi spilte possession fotball, men i motsetning til under Kåre så var posessionen fra midtbanen og oppover. Bygde spillet utenfor motstanderens 16. Den type possession (aka spill mot etablert forsvar) kan jeg like.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 02.08.2018 00:29    Post subject: Reply with quote

En nederlandsk tolkning av 4-3-3 er jo vanligvis litt mer ballbesittende enn den direkte 4-3-3 vi er vant til. Det jeg mener å se i denne kampen er at vi ønsker å flytte ballen fortere i laget for å skape rom på sidene. Vi var ganske ekstreme på spillvendingene, og bruker generelt færre touch sentralt, og vi er ganske gjennombruddshissige når vi får overtall i en sektor. Med litt mer øving tror jeg norske lag henger godt i tauene etter en halv omgang med sideforflytting.

Kort sagt : hvis dette er vår nye 'mer ballbesittende stil' så lever jeg fint med det. Skjer mer gøy når det ikke er stoppere som besitter ballen for oss. Så må vi lære oss hvor og når innlegg skal slås - det er både upraktisk og pinlig når Bendtner både slår best innlegg og er flinkest til å slå de forbi oppasser.
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 00:44    Post subject: Reply with quote

Enig med zaphod81, og så var det tross alt veldig positivt at vi kom til mange innlegg inn i boksen, i motsetning til hva vi har maktet det siste året. Presisjonen var ganske bra også, men det skal sies at Ajer og Hendry var beist i lufta og klarte seg ok også når vi kjørte opp Tore og Matti på slutten.
Back to top
Roamer
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 00:56    Post subject: Reply with quote

Tror Levy kunne gjort en del mer om han kunne passert spiller for å slå inn, istedet for å ta en ekstra dragning for å få ballen over på godfoten. Det samme kunne funket for Helland, om han noensinne hadde klart å passere en mann.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 07:43    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
En nederlandsk tolkning av 4-3-3 er jo vanligvis litt mer ballbesittende enn den direkte 4-3-3 vi er vant til. Det jeg mener å se i denne kampen er at vi ønsker å flytte ballen fortere i laget for å skape rom på sidene. Vi var ganske ekstreme på spillvendingene, og bruker generelt færre touch sentralt, og vi er ganske gjennombruddshissige når vi får overtall i en sektor. Med litt mer øving tror jeg norske lag henger godt i tauene etter en halv omgang med sideforflytting.

Kort sagt : hvis dette er vår nye 'mer ballbesittende stil' så lever jeg fint med det. Skjer mer gøy når det ikke er stoppere som besitter ballen for oss. Så må vi lære oss hvor og når innlegg skal slås - det er både upraktisk og pinlig når Bendtner både slår best innlegg og er flinkest til å slå de forbi oppasser.

Enig! Ballen gikk raskere fremover og gutta var mye mer offensive i hodet og spill enn tidligere. Den evinnelige balltrillingen bak var mer eller mindre fraværende.
Lurer på om vi ikke burde gå over til utovervinger? Har aldri skjønt den der greia med innovervinger. I alle fall ikke nå backene ikke kommer nok på overlapp.

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 02.08.2018 08:08    Post subject: Reply with quote

100% enig med JohnTiger og zaphod81, synes rett og slett det var gøy å se de endringene han har innført. Synes Bendtner fungerte mye bedre (i 1. omg) i den litt mer frie rollen og det fungerte veldig bra med en hyperoffensiv Meling som kom frem da Bendtner forlot kanten. Vi klarte også å spille fri indreløperne i medløp noen ganger (selv om Celtic stort sett leste pasningen i siste øyeblikk).

Så får vi se om det fungerer i en tut-og-kjør-kamp mot Ranheim.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 08:52    Post subject: Reply with quote

https://www.dagbladet.no/...l/70064887

Jobber iherdig han morten pedersen. Makan til julenisse skal man vel lete lenge etter. Er det en person som tar upopulære avgjørelser og fått skuta på rett kjøl igjen så er det jo IK. Og resultatet av årets sesong hittil er et resultat av kåres nedadgående trend for siste året...
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 09:18    Post subject: Reply with quote

Gadd ikke lese kommentaren hans engang, er jo bare en masse pjatt fra ende til annen. Fotball har ikke peiling på i alle fall.
klabb
Junior

PostPosted: 02.08.2018 09:36    Post subject: Reply with quote

Morten P. er generelt en tulling som bare skriver selvfølgeligheter og etterpåklokskap.

I denne saken har han gått helt i vranglås. Alt vinkles for å "ta" Koteng, uten noe forsøk på å se saken fra flere sider.

Rævva-journalistikk.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 09:44    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Når man velger å ha spillere som Søderlund og Helland i troppen så vet er det bevis på at RBK har kun ambisjoner om seriegull og ikke CL. Glad det kommer ny trener så vi kan få ryddet opp i stallen selv om den ser bra ut.

Nå er du en tøysemann Mikkelsen. Wink Koteng og styret har vel signalisert ganske kraftig at det ikke har vært bra nok Når Bjørneby i tillegg skyter etter Premier League-spillere må jeg si at jeg er optimistisk for fremtiden.

Alt dette tøvet som sies om norsk landslagsfotball og Rosenborg om at vi aldri vil hevde oss mot god internasjonal motstand igjen er feil. I løpet av et års tid har Lagerbäck gjort underverker. Det vil bare bli bedre i takt med at stadig flere norske spillere tar steget opp i toppklubbene. Etter 3 sekunder med ny trener i Rosenborg så vi brått tendenser til et mye mer samhandlende lag i over to omganger mot Celtic. Utviklingen fra kamp 1 til kamp 2 var også større enn hva hjemmebanefordelen kan tilsi.

Vi får forsterkninger. Styret har skjønt behovet, ikke bare på kort sikt for å tette hull etter salg. Vi skal tydeligvis opp et nivå.

Gleder meg veldig til å følge med videre inn mot 2019. Håper vi kommer til Europa league. Kan være viktig både med tanke på forsterkninger og utvikling.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 09:55    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne godt ha skrevet KIs ambisjoner og ikke RBK. For de innså jo at KI ikke var god nok til å sende oss til CL. Også er han ansvarlig for at både Helland og Søderlund fortsatt er i troppen. Ellers digger jeg styret. De har ambisjoner.

Og jeg er enig i at i fotball kan alt skje. Det er mulig å "herje"i CL igjen. Men da må alt klaffe.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 02.08.2018 13:20    Post subject: Reply with quote

Du har ikke peiling på du snakker om i det hele tatt. I norsk sammenheng er både Helland og Søderlund meget gode spillere. Ingen av dem har hatt en stor sesong, men det er det strengt tatt ingen i klubben som har hvis du gjør et unntak for keeper og 3/4 av forsvarsrekka.

Så er det selvfølgelig mange årsaker, også individuelle, til at det har blitt som det har blitt, men påstanden din er idiotisk og ubegrunnet. Det er bortimot håpløst å bedømme enkeltspillere i et system som nesten er blottet for offensiv samhandling. Uten samhandling får man heller ikke utnyttet spisskompetansen, eller godfoten om du vil, til enkeltspillere.

La oss gi Coolen noen uker til å sette sitt preg på laget og spillemåten. Så kan vi alltids se etter bedre spillere, men å påstå at Helland og Søderlund ikke er gode nok til å være i Rosenborg sin stall er pissprat.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.08.2018 11:11    Post subject: Reply with quote

Du sier at man ikke skal klage på Søderlund og Helland, siden resten av laget også har vært elendige. Og det er jeg enig med deg i. Jeg er også enig i at Søderlund og Helland er OK/holder nivået/gode i norsk sammenheng. Men nå måler jeg troppen internasjonalt.

Men du må slutte å se kun på resultater. I fotball handler det om å se på potensialet. Søderlund og Helland var veldig gode i 2015. Men elendig begge to nå. Og vil fortsatt være det. Kanskje ikke mot Ranheim og Stabæk, men mot lag som Apoel og Celtic.

Og en annen ting; når hele laget spiller bra slik som mot Celtic, så burde man forvente at Søderlund og Helland også gjør det bra, noe de ikke gjorde.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 03.08.2018 11:17    Post subject: Reply with quote

Jeg sa ikke at man ikke skulle klage på dem, jeg sa at det var pissprat at de ikke er gode nok for Rosenborg sin stall og at det finnes sammensatte grunner til at enkeltspillere ikke presterer opp mot toppnivå. Forøvrig er du den verste tullingen jeg vet om på dette forumet og det i seg selv er godt gjort.

Akkurat denne biten kunne du ha spart deg.

dags
Veteran

PostPosted: 03.08.2018 11:44    Post subject: Reply with quote

Ja, beklager. Det var en usakelig og unødvendig kommentar. Unnskyld Mikkelsen.

I framtida skal jeg prøve å unngå og la min frustrasjon gå ut over forumbrukere som gjør en kjempejobb med å skaffe klubben bedre spillere via Twitter.
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 03.08.2018 12:36    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke kalle meg tulling bare fordi vi har forskjellige meninger angående spillere. Jeg har faktisk aldri tatt feil angående det å se om en spiller vil gjøre det bra i RBK eller ikke. Det eneste jeg kan bli tatt på er kanskje Hedenstad som jeg sa ville være ganske god.

Takk for beklagelsen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2018 20:45    Post subject: Reply with quote

Eggen sin suksessoppskrift:

– Det må øves hver dag mot store mål, der man har et mønster ved innlegg som gjør at man setter medspillerne i best mulige posisjoner. Da må det samtidige bevegelser til fra de andre, for å få brukt den enkelte til det han er best til, for eksempel Nicklas. Det handler om å sette flest mulig spillere inn i flest mulig situasjoner som de behersker best mulig. Og der tror jeg man kunne fått mer ut av Nicklas. Men da kan man ikke trene bare på småmål...

Les mer: Ingen enkeltpersoner kan heve seg over styret, ikke engang Eggen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 03.08.2018 22:20    Post subject: Reply with quote

Bjørnebye i Adressa i morra:

- Det har ikke stått på viljen. Vi har jobbet med flere konkrete spillere, og det er mange grunner til at vi ikke har kommet i mål ennå. Vi jobber på med fullt trykk, og fortsatt kan mye skje.

(...)

- Vi har jobbet svært konkret med flere spillere. Så er det ulike årsaker til at det ikke har blitt noe av. Økonomi er én grunn. Kvaliteten vi ønsker å hente inn er blitt betydelig dyrere på tre år. Spillerstallen er på et bra nivå allerede, og om vi skal hente spillere som utvikler oss og gjør oss bedre, er økonomi en viktig faktor. Vi kommer fra norsk eliteserie og et marked som har noen begrensninger. Samtidig har vi ambisjoner om å være på et annet sportslig nivå.

- Men det har skjedd noe i spillermarkedet: Det går mange flere på dusinet i dag enn i 2015 som tjener fem millioner kroner netto i året. Men som likevel ikke ville ha forsterket oss.
Back to top
Captain
Veteran

PostPosted: 03.08.2018 22:40    Post subject: Reply with quote

Tror faktisk ikke det er lenge før vi får inn nye spillere. Jobbes nok knallhardt på brakka for tiden. Bjørnebye gjør en fantastisk jobb sammen med sine medarbeidere. Nå ser man at Koteng og resten av styret ønsker at Rosenborg skal begynne å hevde seg i Europa igjen, det vises mtp. de spillerne vi har vært linket til de siste dagene. Håper bare vi "lander" noen gode spillere som vil heve nivået på laget. Tror vi har mye moro i vente fremover, det gledes RBK
2mas
Sjef

PostPosted: 04.08.2018 13:03    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen har allerede fått smaken på å spille i framskutt midtbaneposisjon.

- Det er en spennende rolle, og jeg liker den godt. Jeg skal se om jeg kan gjøre den til min helt egen. Men det er klart at man må bruke tid på det og trene på det, slår Jensen fast overfor rbkweb.no.

(...)

- Men du plasserer ikke en spiller i tier-rollen bare fordi han skal jobbe hardt defensivt. Det blir liksom feil. Du må gjøre rollen til en offensiv rolle også.

- Jeg skal hele tiden prøve å utvikle meg og se hvordan jeg kan score mer mål og lage mer assists. Jeg må bruke litt flere krefter på det sjanseskapende spillet.

- Jeg må spille litt flere risikopasninger fordi jeg er lenger fram på banen. Noen ganger er det OK å miste ballen hvis man forsøker å utfordre. Men det tror jeg også kommer automatisk fordi det er klart at det er forskjell på å spille i eliteserien og mot Celtic.

Les mer: - Det er en spennende rolle
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 04.08.2018 15:52    Post subject: Reply with quote

Jaggu... og velkommen etter Morten Pedersen. Har du ikke skjønt dette før nå????

Ref-->

https://www.dagbladet.no/...k/70070223
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 25, 26, 27 ... 38, 39, 40  Next
Page 26 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb