English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvor er de nå?
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 364, 365, 366 ... 563, 564, 565  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EGA
Veteran

PostPosted: 28.10.2016 20:04    Post subject: Reply with quote

Veldig artig med dere som gir små innblikk i hvordan det går med gamle spillere. Ser at Traore gjør det bra. Hadde vært artig med lengre intervjuer og fakta om ulike spillere som forlot klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 31.10.2016 22:05    Post subject: Reply with quote

Heggem:

“I was really unlucky with injuries. I did my very best to get back playing, I thought the club did everything they could to get me fit.

“But rather than be bitter or regretful about the games I didn’t play, I’d rather appreciate those games that I did play.

“I’ve scored in front of the Kop, what more can you really ask for?”

Read more: From Anfield to salmon fishing - Vegard Heggem's story
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Largactyl
Veteran

PostPosted: 31.10.2016 22:13    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...851959.snd

John Chibuike har ikke slått til i svenske AIK. Den tidligere Rosenborg-spilleren har fått beskjed om at han ikke blir med videre i Rikard Norlings mannskap.
Zeno
Veteran

PostPosted: 01.11.2016 14:59    Post subject: Reply with quote

Bakary Saré har signert for portugisiske Moreirense.

Quote:
Official: Ex-Rosenborg midfielder Bouba Saré has joined Moreirense on a season-long deal. His contract with Vitória Guimarães expired this summer.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2016 15:17    Post subject: Reply with quote

Huh - har han gjort så lite bemerkelsesverdig i karrieren sin at han omtales som Ex-RBKer først og fremst? Det lille jeg husker av de 12 sekundene han var her var en god fot for langpasninger og skudd, men det blir vel ikke så MANGE sider i historiebøkene våre.

Edit: Ah, kanskje en nordmann bak den kontoen.

Last edited by OrionPax on 01.11.2016 15:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Indreløper
Veteran

PostPosted: 01.11.2016 15:50    Post subject: Reply with quote

http://www.vg.no/sport/la.../23836073/

Selnæs utesteng i 11 måneder av FIFA for munnbruk etter tapet mot Aserbajdsjan.
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 01.11.2016 16:07    Post subject: Reply with quote

11 måneder! Det hørtes veeeldig strengt ut. Har han drapstruet dommerteamet?
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 01.11.2016 16:25    Post subject: Reply with quote

Tja. 11 måneder er en måte å si det på, mens fire kamper er en annen. Dog samme straff, men første formulering genererer vel flere klikk.
Demolith
Rutinert

PostPosted: 01.11.2016 17:44    Post subject: Reply with quote

Fantastiske nyheter, slipper han å skjemme seg ut med resten av Høgmos utvalgte i kvalifiseringen. Nå kan han heller hjelper unggutta å kvalifisere seg, de er det faktisk håp for Smile
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 03.11.2016 17:37    Post subject: Reply with quote

Demidov ferdig i Brann - kjører ny bosman etter sesongen.

http://www.bt.no/100Sport...3735_1.snd

vif neste?
Pirlo
Veteran

PostPosted: 03.11.2016 18:08    Post subject: Reply with quote

RBK neste hvis du spør meg. Klassestopper. Hadde veldig sansen for han da han var hos oss sist. Kanskje muligheten for CL kan vekke motivasjonen igjen?
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 03.11.2016 18:34    Post subject: Reply with quote

Tar Demidov over Tore og Holmar anyday. Der har du vinnerskalle.
Back to top
Cyrilp
Veteran

Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 03.11.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

Demidov var klasse ja. Tar han gjerne tilbake. 10 av 10 ganger mot f. Eks Forren. Men er vi på ball da?
2mas
Sjef

PostPosted: 03.11.2016 21:22    Post subject: Reply with quote

Først ut venter Brekken i KM-finale i Abrahallen førstkommende fredag. Vinner Melhus den kampen venter en ren opprykksfinale mot Hitra fra 4. divisjon. I tillegg skal Jan Ketil Bergs mannskap spille finale i Oboscupen i samme hall mot Rissa søndag. Høydepunktene står med andre ord i kø for Melhus-fotballen, enda vi i er inne i november og breddefotballsesongen er over for flere uker siden.

(...)

- Jeg er først og fremst med på dette for å holde meg i form og fordi jeg fortsatt synes fotball er veldig artig, innleder Strand.

Hvordan er formen?

- Formen er bra, men man merker jo etter hvert at kroppen begynner å bli eldre. Blant annet så sliter jeg med et lår som ikke er helt bra. Jeg har gjort noen opptredener for Mosvik i 6. divisjon de siste sesongene, men siden Thorleif Sandvik (Roars svigersønn red anm.) spiller på Melhus, så ble valget naturlig. Så lenge jeg kan bidra både på og utenfor banen og har lyst til dette, så er det ikke noe problem med motivasjonen, forklarer han.

Les mer: En legende holder koken
Back to top
robbie
Veteran

PostPosted: 03.11.2016 23:36    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Tar Demidov over Tore og Holmar anyday. Der har du vinnerskalle.

For en som ikke har sett Brann spille i år. Hvordan har Demidov stått fram i år? Har han mistet fart etter skadeproblemene?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 04.11.2016 09:35    Post subject: Reply with quote

Han har vært deres beste spiller. Noen bergensere vil sikkert hevde at Acosta har vært enda bedre, men det er feil og de har åpenbart ikke peiling. Det er Demidov som har vært deres fremste nøkkelspiller og hjerne i den defensive organisering - så har Acosta vært en nyttig fyr med mye muskler.

Etter mitt skjønn ligaens beste stopper i 2016, og ikke minst er han en kul fyr. Hadde vært helt konge å få inn, men jeg tviler dessverre sterkt på at det er spesielt aktuelt. Han begynner å bli såpass "gammel" nå at dette trolig er siste sjanse til å få en attraktiv kontrakt i utlandet i en eller annen B-nasjon (som likevel er mye bedre enn oss).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 04.11.2016 19:23    Post subject: Reply with quote

Karl-Petter Løken er en av de virkelig store i Rosenborg-historien. Nå har askimingen blitt 50 år.

(...)

– Jeg bor på Bekkestua og jobber som ingeniør i oljeselskapet Lundin. Fram til årsskiftet 2016 var jeg teknisk ansvarlig for utbygging av Edvard Grieg-plattformen. Nå er det andre prosjekter. I tillegg, som en bijobb, er jeg kommentator på NRK.

(...)

– Jeg har fortsatt sterke følelser for Trondheim og Rosenborg. Jeg studerte jo også der og har mange gode minner fra byen. Kona mi er også derfra og vi skal feire jul der i år. Jeg var der også nylig og kommenterte semifinalen i NM. Jeg treffer mange kjente i Trondheim, men synes jeg er der litt for sjelden, sier Løken.

Les mer: Fra Rosenborg til oljeplattform - fotballegenden fra Askim er blitt 50 år
Back to top
Sigurd
Senior

PostPosted: 04.11.2016 20:44    Post subject: Reply with quote

Håper artikkelen min falt i smak. Det var moro å snakke med en gammel RBK-legende. Og selvfølgelig med gode referanser til rbkweb.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 04.11.2016 21:04    Post subject: Reply with quote

La merke til sistnevnte. Takk. Beer
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 05.11.2016 19:32    Post subject: Reply with quote

Med Kalle herfra og Skammels fra rett borti høgget, er det ikke så rart at det ble en del RBK-supportere i Indre Østfold på 80-90-tallet. Skikkelige local lads.
2mas
Sjef

PostPosted: 06.11.2016 14:39    Post subject: Reply with quote

Minis nye arbeidsgiver er Nordic Arena i Trondheim. Mini har alt vært i sving for markedsføringsbyrået i snart et år, likevel i 30 prosent stilling.

- Alt for ett år siden lå det i kortene hva som kom til å skje, da TV 2 mistet landskampene og Tippeligaen sto i fare. Da begynte jeg å tenke på nye karrierevalg, sier Mini, som fra nyttår av skal jobbe 100 prosent.

- Enten har jeg hatt tjuvflaks med karrierevalgene mine. Eller så er jeg bare veldig flink.

Før han forsvinner ut TV 2-døra og reiser på ferie til Marbella, ber vi om å få utfordre fotballekspert Mini med noen spørsmål:

- Da du var stjerne i Rosenborg, særlig i den første perioden, var partyfaktoren høy. Er du forkjemper for en slik livsstil også i dag?

- Aldri undervurder det sosiale i ei gruppe! Selv tok jeg gjerne noen glass både onsdager og søndager. Det var et fantastisk idrettsmiljø i Trondheim på den tida. Rosenborg var best i fotball, TIK var best i hockey, og fem kvinnelige håndballag hevdet seg i norgestoppen. Det var godt samhold oss imellom - i alle fall på søndagskveldene på Baronen & Baronessen, ler Mini.

(...)

- Hvordan går det med trenerambisjonene?

- Jeg har den nest høyeste trenerutdannelsen, såkalt UEFA A-lisens. Men da jeg fikk lisensen, sa Anita til meg: «Skal vi bare gjøre det slutt med en gang?» Hun orka ikke tanken på nye sesonger med fotball. Jeg ble faktisk tilbudt en trenerjobb så seint som i dag; en lokal klubb. Men jeg sa nei, det er for tidlig. En gang, kanskje ...

(...)

- Jeg opplevde mye med Rosenborg de første åra. Men rik ble jeg ikke. Tjente 200 000 kroner i året. Etter 1990-sesongen kom Young Boys på banen. Jeg så på dette som min sjanse. Like før jul ble jeg invitert til møte på brakka. RBK tilbød meg én million i årslønn for å bli værende. Jeg sa nei.

Les mer: I dag går Mini å jobb hos TV 2 for siste gang. Etter 34 år med toppfotball ser han fram til å gjøre noe helt annet

Overraskende høyt lønnstilbud med tanke på at bare hadde 500 000 kr i 94.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 09.11.2016 19:11    Post subject: Reply with quote

Roar og Mini i kokkeduell på TV2 nå.

Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 10.11.2016 11:50    Post subject: Reply with quote

Ex-RBK-jr Dennis Johnsen har nettopp debutert for Hereenveen sitt a-lag i en treningskamp mot Volendam og scoret faktisk da laget hans vant 2-1!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 10.11.2016 20:54    Post subject: Reply with quote

De 68 minuttene han spilte i playoffkampen mot Kongsvinger sist helg, var de siste minuttene Aksel Berget Skjølsvik spilte på toppnivå. Etter seks sesonger i Sandnes Ulf legger 29-åringen nå fotballskoene på hylla, og flytter hjem til Åndalsnes.

- Det er slutt nå, ja. Såframt ikke Ole Gunnar Solskjær ringer og tilbyr meg treårskontrakt i MFK. Det ville jeg jo takket ja til. Men det skjer jo ikke, så da blir det til at jeg legger opp, sier Berget Skjølsvik til Romsdals Budstikke.

(...)

- Det er ganske tidlig å legge opp i en alder av 29 år?

- Det er det. Jeg hadde muligheten til å forlenge kontrakten min med Sandnes Ulf, men jeg var ikke så sugen på det. Selv om jeg er ganske ung, så har jeg vært med på mye. Jeg dro til Trondheim og Rosenborg da jeg var 16 år, så til Molde da jeg var 19. Jeg har vært i seniorfotball i ti år, sier åndalsnesingen.

Les mer: – Høydepunktet var da jeg tok ut Andresen

Steffen Iversen fyller forresten 40 år i dag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 12.11.2016 13:25    Post subject: Reply with quote

Fire sentrale spillere kan miste lørdagens finale, der serie- og kretsmester Melhus møter i Hitra i kampen om 4.-divisjonsplass i 2017. Når lagene tar avspark i Abrahallen klokken 16 kan det fort være uten midtbanemotor Nguyen, kaptein Martin Nilsen, snikskytter Kim Roger Laugsand og Mesterliga-veteranen Roar Strand.

(...)

Strand sliter også med en strekk og var ikke med på spillsekvensen på tirsdagens trening, men kjørte seg hardt utenom og mener det kjentes lovende ut.

Les mer: Melhus i heftig krangel med fotballkretsen

Fredag kveld fikk Vegard Skjerve heder, ære, jakkemerke og diplom for sine 250 første kamper for FK Haugesund.

(...)

– Han har vært med på mange av de store øyeblikkene i FKHs historie, sa styreleder i FKH, Leiv Helge Kaldheim, i det han festet jakkemerket på slaget til Skjerve.

Les mer: Vegard Skjerve hedret for 250 kamper

Opdalingen:

Kontinuitetsbærer Vegard har bare to foran seg på lista over spillere med flest kamper for klubben. Får han fortsatt tillit, vil han sannsynligvis innta andreplassen i løpet av kommende sesong. Han er en spiller som sjelden er den som får mest medieoppmerksomhet, så hvorfor er det blitt slik?

- Det viser vel bare at man gjør noe riktig. Det har holdt i mange år, og trenerne er trygge at jeg alltid gjør mitt beste. Jeg tror nok min sterkeste side er at jeg presterer godt over tid, og er en allroundspiller, sier han.

Vegard har heller ikke unngått skader. Sju kneoperasjoner sier sitt, men når skadene først har oppstått, har de kommet på det han kaller beleilige tidspunkt. Den mest alvorlige skaden oppstod ironisk nok i en kamp mot Rosenborg.

- De har oppstått i perioder med få kamper. Den mest alvorlige skaden er bruddskaden jeg pådro jeg meg mot Rosenborg i 2014, sier han.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 364, 365, 366 ... 563, 564, 565  Next
Page 365 of 565

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb