| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EGA Veteran
|
Posted: 28.10.2016 20:04 Post subject: |
|
|
| Veldig artig med dere som gir små innblikk i hvordan det går med gamle spillere. Ser at Traore gjør det bra. Hadde vært artig med lengre intervjuer og fakta om ulike spillere som forlot klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2016 22:05 Post subject: |
|
|
Heggem:
“I was really unlucky with injuries. I did my very best to get back playing, I thought the club did everything they could to get me fit.
“But rather than be bitter or regretful about the games I didn’t play, I’d rather appreciate those games that I did play.
“I’ve scored in front of the Kop, what more can you really ask for?”
Read more: From Anfield to salmon fishing - Vegard Heggem's story |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 01.11.2016 15:17 Post subject: |
|
|
Huh - har han gjort så lite bemerkelsesverdig i karrieren sin at han omtales som Ex-RBKer først og fremst? Det lille jeg husker av de 12 sekundene han var her var en god fot for langpasninger og skudd, men det blir vel ikke så MANGE sider i historiebøkene våre.
Edit: Ah, kanskje en nordmann bak den kontoen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Last edited by OrionPax on 01.11.2016 15:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 01.11.2016 15:50 Post subject: |
|
|
http://www.vg.no/sport/la.../23836073/
Selnæs utesteng i 11 måneder av FIFA for munnbruk etter tapet mot Aserbajdsjan. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 01.11.2016 16:07 Post subject: |
|
|
| 11 måneder! Det hørtes veeeldig strengt ut. Har han drapstruet dommerteamet? |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 01.11.2016 16:25 Post subject: |
|
|
Tja. 11 måneder er en måte å si det på, mens fire kamper er en annen. Dog samme straff, men første formulering genererer vel flere klikk. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 01.11.2016 17:44 Post subject: |
|
|
Fantastiske nyheter, slipper han å skjemme seg ut med resten av Høgmos utvalgte i kvalifiseringen. Nå kan han heller hjelper unggutta å kvalifisere seg, de er det faktisk håp for  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 03.11.2016 17:37 Post subject: |
|
|
Demidov ferdig i Brann - kjører ny bosman etter sesongen.
http://www.bt.no/100Sport...3735_1.snd
vif neste? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 03.11.2016 18:08 Post subject: |
|
|
| RBK neste hvis du spør meg. Klassestopper. Hadde veldig sansen for han da han var hos oss sist. Kanskje muligheten for CL kan vekke motivasjonen igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 03.11.2016 18:34 Post subject: |
|
|
| Tar Demidov over Tore og Holmar anyday. Der har du vinnerskalle. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4075 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 03.11.2016 21:04 Post subject: |
|
|
Demidov var klasse ja. Tar han gjerne tilbake. 10 av 10 ganger mot f. Eks Forren. Men er vi på ball da? _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 03.11.2016 21:22 Post subject: |
|
|
Først ut venter Brekken i KM-finale i Abrahallen førstkommende fredag. Vinner Melhus den kampen venter en ren opprykksfinale mot Hitra fra 4. divisjon. I tillegg skal Jan Ketil Bergs mannskap spille finale i Oboscupen i samme hall mot Rissa søndag. Høydepunktene står med andre ord i kø for Melhus-fotballen, enda vi i er inne i november og breddefotballsesongen er over for flere uker siden.
(...)
- Jeg er først og fremst med på dette for å holde meg i form og fordi jeg fortsatt synes fotball er veldig artig, innleder Strand.
Hvordan er formen?
- Formen er bra, men man merker jo etter hvert at kroppen begynner å bli eldre. Blant annet så sliter jeg med et lår som ikke er helt bra. Jeg har gjort noen opptredener for Mosvik i 6. divisjon de siste sesongene, men siden Thorleif Sandvik (Roars svigersønn red anm.) spiller på Melhus, så ble valget naturlig. Så lenge jeg kan bidra både på og utenfor banen og har lyst til dette, så er det ikke noe problem med motivasjonen, forklarer han.
Les mer: En legende holder koken |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 03.11.2016 23:36 Post subject: |
|
|
| quentez wrote: | | Tar Demidov over Tore og Holmar anyday. Der har du vinnerskalle. |
For en som ikke har sett Brann spille i år. Hvordan har Demidov stått fram i år? Har han mistet fart etter skadeproblemene? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 04.11.2016 09:35 Post subject: |
|
|
Han har vært deres beste spiller. Noen bergensere vil sikkert hevde at Acosta har vært enda bedre, men det er feil og de har åpenbart ikke peiling. Det er Demidov som har vært deres fremste nøkkelspiller og hjerne i den defensive organisering - så har Acosta vært en nyttig fyr med mye muskler.
Etter mitt skjønn ligaens beste stopper i 2016, og ikke minst er han en kul fyr. Hadde vært helt konge å få inn, men jeg tviler dessverre sterkt på at det er spesielt aktuelt. Han begynner å bli såpass "gammel" nå at dette trolig er siste sjanse til å få en attraktiv kontrakt i utlandet i en eller annen B-nasjon (som likevel er mye bedre enn oss). |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2016 19:23 Post subject: |
|
|
Karl-Petter Løken er en av de virkelig store i Rosenborg-historien. Nå har askimingen blitt 50 år.
(...)
– Jeg bor på Bekkestua og jobber som ingeniør i oljeselskapet Lundin. Fram til årsskiftet 2016 var jeg teknisk ansvarlig for utbygging av Edvard Grieg-plattformen. Nå er det andre prosjekter. I tillegg, som en bijobb, er jeg kommentator på NRK.
(...)
– Jeg har fortsatt sterke følelser for Trondheim og Rosenborg. Jeg studerte jo også der og har mange gode minner fra byen. Kona mi er også derfra og vi skal feire jul der i år. Jeg var der også nylig og kommenterte semifinalen i NM. Jeg treffer mange kjente i Trondheim, men synes jeg er der litt for sjelden, sier Løken.
Les mer: Fra Rosenborg til oljeplattform - fotballegenden fra Askim er blitt 50 år |
|
| Back to top |
|
 |
Sigurd Senior
|
Posted: 04.11.2016 20:44 Post subject: |
|
|
| Håper artikkelen min falt i smak. Det var moro å snakke med en gammel RBK-legende. Og selvfølgelig med gode referanser til rbkweb. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.11.2016 21:04 Post subject: |
|
|
La merke til sistnevnte. Takk.  |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.11.2016 19:32 Post subject: |
|
|
Med Kalle herfra og Skammels fra rett borti høgget, er det ikke så rart at det ble en del RBK-supportere i Indre Østfold på 80-90-tallet. Skikkelige local lads. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.11.2016 14:39 Post subject: |
|
|
Minis nye arbeidsgiver er Nordic Arena i Trondheim. Mini har alt vært i sving for markedsføringsbyrået i snart et år, likevel i 30 prosent stilling.
- Alt for ett år siden lå det i kortene hva som kom til å skje, da TV 2 mistet landskampene og Tippeligaen sto i fare. Da begynte jeg å tenke på nye karrierevalg, sier Mini, som fra nyttår av skal jobbe 100 prosent.
- Enten har jeg hatt tjuvflaks med karrierevalgene mine. Eller så er jeg bare veldig flink.
Før han forsvinner ut TV 2-døra og reiser på ferie til Marbella, ber vi om å få utfordre fotballekspert Mini med noen spørsmål:
- Da du var stjerne i Rosenborg, særlig i den første perioden, var partyfaktoren høy. Er du forkjemper for en slik livsstil også i dag?
- Aldri undervurder det sosiale i ei gruppe! Selv tok jeg gjerne noen glass både onsdager og søndager. Det var et fantastisk idrettsmiljø i Trondheim på den tida. Rosenborg var best i fotball, TIK var best i hockey, og fem kvinnelige håndballag hevdet seg i norgestoppen. Det var godt samhold oss imellom - i alle fall på søndagskveldene på Baronen & Baronessen, ler Mini.
(...)
- Hvordan går det med trenerambisjonene?
- Jeg har den nest høyeste trenerutdannelsen, såkalt UEFA A-lisens. Men da jeg fikk lisensen, sa Anita til meg: «Skal vi bare gjøre det slutt med en gang?» Hun orka ikke tanken på nye sesonger med fotball. Jeg ble faktisk tilbudt en trenerjobb så seint som i dag; en lokal klubb. Men jeg sa nei, det er for tidlig. En gang, kanskje ...
(...)
- Jeg opplevde mye med Rosenborg de første åra. Men rik ble jeg ikke. Tjente 200 000 kroner i året. Etter 1990-sesongen kom Young Boys på banen. Jeg så på dette som min sjanse. Like før jul ble jeg invitert til møte på brakka. RBK tilbød meg én million i årslønn for å bli værende. Jeg sa nei.
Les mer: I dag går Mini å jobb hos TV 2 for siste gang. Etter 34 år med toppfotball ser han fram til å gjøre noe helt annet
Overraskende høyt lønnstilbud med tanke på at bare hadde 500 000 kr i 94. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 09.11.2016 19:11 Post subject: |
|
|
Roar og Mini i kokkeduell på TV2 nå.
 |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.11.2016 11:50 Post subject: |
|
|
| Ex-RBK-jr Dennis Johnsen har nettopp debutert for Hereenveen sitt a-lag i en treningskamp mot Volendam og scoret faktisk da laget hans vant 2-1! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2016 20:54 Post subject: |
|
|
De 68 minuttene han spilte i playoffkampen mot Kongsvinger sist helg, var de siste minuttene Aksel Berget Skjølsvik spilte på toppnivå. Etter seks sesonger i Sandnes Ulf legger 29-åringen nå fotballskoene på hylla, og flytter hjem til Åndalsnes.
- Det er slutt nå, ja. Såframt ikke Ole Gunnar Solskjær ringer og tilbyr meg treårskontrakt i MFK. Det ville jeg jo takket ja til. Men det skjer jo ikke, så da blir det til at jeg legger opp, sier Berget Skjølsvik til Romsdals Budstikke.
(...)
- Det er ganske tidlig å legge opp i en alder av 29 år?
- Det er det. Jeg hadde muligheten til å forlenge kontrakten min med Sandnes Ulf, men jeg var ikke så sugen på det. Selv om jeg er ganske ung, så har jeg vært med på mye. Jeg dro til Trondheim og Rosenborg da jeg var 16 år, så til Molde da jeg var 19. Jeg har vært i seniorfotball i ti år, sier åndalsnesingen.
Les mer: – Høydepunktet var da jeg tok ut Andresen
Steffen Iversen fyller forresten 40 år i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.11.2016 13:25 Post subject: |
|
|
Fire sentrale spillere kan miste lørdagens finale, der serie- og kretsmester Melhus møter i Hitra i kampen om 4.-divisjonsplass i 2017. Når lagene tar avspark i Abrahallen klokken 16 kan det fort være uten midtbanemotor Nguyen, kaptein Martin Nilsen, snikskytter Kim Roger Laugsand og Mesterliga-veteranen Roar Strand.
(...)
Strand sliter også med en strekk og var ikke med på spillsekvensen på tirsdagens trening, men kjørte seg hardt utenom og mener det kjentes lovende ut.
Les mer: Melhus i heftig krangel med fotballkretsen
Fredag kveld fikk Vegard Skjerve heder, ære, jakkemerke og diplom for sine 250 første kamper for FK Haugesund.
(...)
– Han har vært med på mange av de store øyeblikkene i FKHs historie, sa styreleder i FKH, Leiv Helge Kaldheim, i det han festet jakkemerket på slaget til Skjerve.
Les mer: Vegard Skjerve hedret for 250 kamper
Opdalingen:
Kontinuitetsbærer Vegard har bare to foran seg på lista over spillere med flest kamper for klubben. Får han fortsatt tillit, vil han sannsynligvis innta andreplassen i løpet av kommende sesong. Han er en spiller som sjelden er den som får mest medieoppmerksomhet, så hvorfor er det blitt slik?
- Det viser vel bare at man gjør noe riktig. Det har holdt i mange år, og trenerne er trygge at jeg alltid gjør mitt beste. Jeg tror nok min sterkeste side er at jeg presterer godt over tid, og er en allroundspiller, sier han.
Vegard har heller ikke unngått skader. Sju kneoperasjoner sier sitt, men når skadene først har oppstått, har de kommet på det han kaller beleilige tidspunkt. Den mest alvorlige skaden oppstod ironisk nok i en kamp mot Rosenborg.
- De har oppstått i perioder med få kamper. Den mest alvorlige skaden er bruddskaden jeg pådro jeg meg mot Rosenborg i 2014, sier han. |
|
| Back to top |
|
 |
|