| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best? |
| Hansen |
|
81% |
[ 35 ] |
| Reitan |
|
2% |
[ 1 ] |
| Lærdre Bjørdal |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Gersbach |
|
0% |
[ 0 ] |
| Midtsjø |
|
6% |
[ 3 ] |
| Gudi |
|
0% |
[ 0 ] |
| Simen Stamnestrø |
|
4% |
[ 2 ] |
| Rashani |
|
0% |
[ 0 ] |
| Vilhjalmsson |
|
2% |
[ 1 ] |
| Riski |
|
2% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 43 |
|
| Author |
Message |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 16.05.2016 02:17 Post subject: |
|
|
| Så sesongkort gir fri inngang også i cupen? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.05.2016 02:42 Post subject: |
|
|
Så vidt jeg vet er det ingenting å gjøre nettopp fordi man aldri kan vite på forhånd hvor mange sesongkort-holdere som bestemmer seg for å dukke opp... Men om noen har forslag, kom med dem.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.05.2016 06:54 Post subject: |
|
|
Hvorfor er sesongkort-tellingen forskjellig i seriekamper og cupkamper? I begge typer kamper kommer sesongkortinnehavere inn gratis og man vet på forhånd ikke hvor mange som møter opp. Men i seriekamper telles disse som "solgt" (og de telles med i totalt tilskuerantall), men i cup-en telles de ikke som "solgt" (og jeg antar at bare de som går igjennom telleapparatene og faktisk er på kamp - telles med i tilskuerantallet - eller?). _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 16.05.2016 07:10 Post subject: |
|
|
Forøvrig er Sotra ikke Bergen. Og ikke snakker de bergensk heller - de snakker sotra-stril. Bergen er nok den byen i Norge som har hatt størst skille mellom by og land. I hvert fall historisk, det er ikke like stort skille nå som før, men det henger litt i. Nå har ikke jeg familie på Stord, men jeg har mye familie i Bergen, Fana og i Nord-Hordaland. Det er langt å kjøre over Nord-Hordalandsbrua. Det er jo noen meter også, men det er langt i mentalitet, dialekt og hierarki. En bergenser vil alltid føle seg overlegen vis a vis striler og strilene føler seg underlegne vis a vis bergensere. Som sagt, mye av dette er visket ut nå - det bor masse folk i Knarvik, Os og på Sotra som jobber i Bergen og de er sosialt godtatt både som kolleger og venner av bergensere, men bergensere er veldig "by-folk" og det er fremdeles et nokså skarpt skille mellom byen og det som er utenfor byen (der strilene bor).
Satt på spissen så ser bergensere på folk fra Sotra på samme måte som trondhjemmere ser på en liten potetbonde fra øverst i Stugudal eller en litt enfoldig krabbefisker fra den ytterst øya utenfor Sula. Og en bergenser kaller seg aldri for "hordalending" - han er bergenser - ferdig snakka. Jeg kommer fra Trondhjem, men kaller meg gjerne trønder. Det er ikke så sterkt skille mellom by og land i Trøndelag. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.05.2016 08:25 Post subject: |
|
|
| Og hvor mange ekte bergensere finnes det egentlig i Bergen by? Ikke mange igjen. Utdøende rase. |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 16.05.2016 08:33 Post subject: |
|
|
har bodd i bergen i snart ett år nå og flytter tilbake til trondheim om noen få uker, kan knapt vente! Kan i hvert fall si at jeg foretrekker såkalte hordalendinger fremfor bergensere, Nest-Sotra er innafor  |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.05.2016 08:58 Post subject: |
|
|
BalleK: På cupkamper gir sesongkort fri inngang, men du får ikke den vanlige plassen din. Alt av publikum (det er som regel ikke så mange) samles vel på én tribune, eller i det minste noen få.
Derfor synes ikke plasser som i TL "eies" av en sesongkortinnehaver som opptatt til cupkamper. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 16.05.2016 11:45 Post subject: |
|
|
Man kan vel si at med sesongkort så har du 15 billetter til 15 seriekamper. Man har ikke billett til cupen, men alle med sesongkort kan få en gratis "billett" i døra ved å benytte kortet. Rent praktisk er det liten forskjell da alle disse billettene kun eksisterer elektronisk.
Men det er vel på grunn av at billettinntektene fordeles annerledes i cupen at det er mer viktig å oppgi korrekt tilskuertall for å spare inn noe penger?
For øvrig, for å svare på et spørsmål lenger opp her; det er kun i denne runden at det gir gratis inngang med sesongkort. I en evt kvart eller semi vil man få rabattert pris. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 16.05.2016 12:30 Post subject: |
|
|
Ser at rbk.no vel har feil:
Fri inngang NM - kamper til og med 3. runde. Kjøp av billetter til NM 4. runde, kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt.
Tidligere har det i hvert fall vært spesifisert gratis inngang på første hjemmekamp, gitt det blir i 3. eller 4. runde. |
|
| Back to top |
|
 |
Whoppa Veteran
|
Posted: 17.05.2016 15:53 Post subject: |
|
|
| Fin kamp å teste Gudi på midten dette. |
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 17.05.2016 22:51 Post subject: |
|
|
| Det er sikkert ikke en feil, 2mas. Lurt av dem å skrive det sånn. Hadde vi trukket et TL-lag hjemme så kunne de ta betalt, men siden det ble Nest-Sotra "må" de la sesongkorthaverne komme inn gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.05.2016 06:58 Post subject: |
|
|
| Synes vi har sett litt slitne ut i de siste kampene. Med Molde på lørdag så må vi virkelig bruke stallen i denne kampen, faktisk i slik grad at det er fare for at vi går på en bombe. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 23.05.2016 09:53 Post subject: |
|
|
| Jeg håper vi gjør det. I fjor tenkte jeg at en cup-seier hang høyt for Kåre for da spilte vi med toppet lag nesten hele veien. Jeg hadde håpet han kom til å bruke stallen mer i år, så fikk vi heller gå på en smell og fokusere på liga/CL, men det virker som om han stiller sterkt i år også. Akkurat nå er det viktigere for meg at vi gruser Molde og vinner ligaen igjen enn en cup-finale. |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 23.05.2016 10:15 Post subject: |
|
|
1. Seriegull, alltid førsteprioritet.
2. E-køpp.
3. NM. _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
jubajuba Rutinert

|
Posted: 23.05.2016 11:08 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Fri inngang NM - kamper til og med 3. runde. Kjøp av billetter til NM 4. runde, kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt. |
Ser ut til at denne er oppdatert de siste dagene?
| rbk.no wrote: | | Fri inngang NM - kamper til og med 4. runde. Kjøp av billetter til kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 23.05.2016 12:21 Post subject: |
|
|
Laget blir ca sånn, kanskje:
Londak- Svennson, Skjelvik, Bjørdal, Gersbach-Stamne, Villmann, Gudi-Riski, Gytkjær, Rashani. Evt la Dorsin fått spille back og Alex G opp på vingen til Rashani?
Dette er Nest-Sotra sin største sportslige utfordring noensinne når det gjelder en enkeltkamp. De vil kjempe som løver. Full skjerping må til! |
|
| Back to top |
|
 |
trøndergutten Rutinert
|
Posted: 23.05.2016 13:16 Post subject: |
|
|
Her bør vi spare alt vi har. Molde er mye viktigere, og et reservelag skal vinne på hjemmebane mot et 2.div lag, bare man er skjerpet nok.
Jeg håper på følgende lag (jeg aner ikke om alle er tilgjengelig): Londak, Reitan-Steiring-Bjørdal-Dorsin, Stamnestrø-Gudi-Sæter, Solli-Riski-Rashani. Vi har sett så slitne ut i det siste, at jeg håper alt blir hvilt + at noen spillere trenger all kamptreningen de kan få. Gersbach skal tydeligvis spille for 2. laget i dag, og jeg håper han starter mot Molde. Derfor vil jeg ikke at han skal spille her. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 23.05.2016 15:09 Post subject: |
|
|
Londak - Svensson, Skjelvik, Bjørdal, Dorsin - Stamne, Gudi, Solli - Riski, Gytkjær, Rashani.
Synd vi ikke har noen juniorer som kunne spilt for Gytkjær, hadde nok styrket laget. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 23.05.2016 16:29 Post subject: |
|
|
Rosenborg vurderer å bruke møtet med Nest-Sotra for å friskmelde nøkkelspillere til storoppgjøret mot Molde.
- Folk kan ikke være borte i seks uker og så spille mot Molde. Vi må i hvert fall få testet dem i trening. Vi klarer oss bra uten dem, så de må være 100 prosent om i det hele tatt skal spille (mot Molde), sier Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.
Les mer: Tester skadde spillere i cupen?
Vil nok bare være aktuelt med korte innhopp for Reginiussen og Helland, men jeg tipper man velger å avstå. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.05.2016 18:42 Post subject: |
|
|
Først i morgen offentliggjør Rosenborg kamptroppen mot 2. divisjonslaget, som slo Sogndal i 3. runde av norgesmesterskapet. Yann-Erik de Lanlay skadet kneet i Haugesund, mens Tore Reginiussen (lår) og Pål André Helland (lyske) er svært usikre.
Les mer: Satser på mer langvarig Lerkendal-moro
Tullete at RBK skal være så hemmelighetsfulle i cupen i kamper mot lag fra lavere divisjoner!
Tommy Skjerven er forresten dommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 25.05.2016 09:46 Post subject: |
|
|
| Kan vi håpe på at JSvensson hviles? Trenger hans fulle energi til MFK kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 25.05.2016 09:56 Post subject: |
|
|
| Hviles i form? Ved å spise hest? Nei, gutta må spille fotball. Ingenting er bedre for formen. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.05.2016 10:16 Post subject: |
|
|
| Mustrum Ridcully wrote: | 1. Seriegull, alltid førsteprioritet.
2. E-køpp.
3. NM. |
Ja takk, alle tre  |
|
| Back to top |
|
 |
norodd Junior
|
Posted: 25.05.2016 12:28 Post subject: |
|
|
Enig med Mikkelsen: Svendsson bør hviles.. Mener at Jensen og Midtsjø også må hviles.De er motoren i laget og alt avhenger
av den på lørdag! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
|