English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Nest-Sotra
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best?
Hansen
81%
 81%  [ 35 ]
Reitan
2%
 2%  [ 1 ]
Lærdre Bjørdal
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Gersbach
0%
 0%  [ 0 ]
Midtsjø
6%
 6%  [ 3 ]
Gudi
0%
 0%  [ 0 ]
Simen Stamnestrø
4%
 4%  [ 2 ]
Rashani
0%
 0%  [ 0 ]
Vilhjalmsson
2%
 2%  [ 1 ]
Riski
2%
 2%  [ 1 ]
Total Votes : 43

Author Message
Robert81
Rutinert

PostPosted: 16.05.2016 02:17    Post subject: Reply with quote

Så sesongkort gir fri inngang også i cupen?
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 02:42    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg vet er det ingenting å gjøre nettopp fordi man aldri kan vite på forhånd hvor mange sesongkort-holdere som bestemmer seg for å dukke opp... Men om noen har forslag, kom med dem. Smile
BalleK
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 06:54    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er sesongkort-tellingen forskjellig i seriekamper og cupkamper? I begge typer kamper kommer sesongkortinnehavere inn gratis og man vet på forhånd ikke hvor mange som møter opp. Men i seriekamper telles disse som "solgt" (og de telles med i totalt tilskuerantall), men i cup-en telles de ikke som "solgt" (og jeg antar at bare de som går igjennom telleapparatene og faktisk er på kamp - telles med i tilskuerantallet - eller?).
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 07:10    Post subject: Reply with quote

Forøvrig er Sotra ikke Bergen. Og ikke snakker de bergensk heller - de snakker sotra-stril. Bergen er nok den byen i Norge som har hatt størst skille mellom by og land. I hvert fall historisk, det er ikke like stort skille nå som før, men det henger litt i. Nå har ikke jeg familie på Stord, men jeg har mye familie i Bergen, Fana og i Nord-Hordaland. Det er langt å kjøre over Nord-Hordalandsbrua. Det er jo noen meter også, men det er langt i mentalitet, dialekt og hierarki. En bergenser vil alltid føle seg overlegen vis a vis striler og strilene føler seg underlegne vis a vis bergensere. Som sagt, mye av dette er visket ut nå - det bor masse folk i Knarvik, Os og på Sotra som jobber i Bergen og de er sosialt godtatt både som kolleger og venner av bergensere, men bergensere er veldig "by-folk" og det er fremdeles et nokså skarpt skille mellom byen og det som er utenfor byen (der strilene bor).

Satt på spissen så ser bergensere på folk fra Sotra på samme måte som trondhjemmere ser på en liten potetbonde fra øverst i Stugudal eller en litt enfoldig krabbefisker fra den ytterst øya utenfor Sula. Og en bergenser kaller seg aldri for "hordalending" - han er bergenser - ferdig snakka. Jeg kommer fra Trondhjem, men kaller meg gjerne trønder. Det er ikke så sterkt skille mellom by og land i Trøndelag.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 08:25    Post subject: Reply with quote

Og hvor mange ekte bergensere finnes det egentlig i Bergen by? Ikke mange igjen. Utdøende rase.
Back to top
CLkvart
Rutinert

PostPosted: 16.05.2016 08:33    Post subject: Reply with quote

har bodd i bergen i snart ett år nå og flytter tilbake til trondheim om noen få uker, kan knapt vente! Kan i hvert fall si at jeg foretrekker såkalte hordalendinger fremfor bergensere, Nest-Sotra er innafor Very Happy
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 16.05.2016 08:58    Post subject: Reply with quote

BalleK: På cupkamper gir sesongkort fri inngang, men du får ikke den vanlige plassen din. Alt av publikum (det er som regel ikke så mange) samles vel på én tribune, eller i det minste noen få.

Derfor synes ikke plasser som i TL "eies" av en sesongkortinnehaver som opptatt til cupkamper.
Øystein
Veteran

PostPosted: 16.05.2016 11:45    Post subject: Reply with quote

Man kan vel si at med sesongkort så har du 15 billetter til 15 seriekamper. Man har ikke billett til cupen, men alle med sesongkort kan få en gratis "billett" i døra ved å benytte kortet. Rent praktisk er det liten forskjell da alle disse billettene kun eksisterer elektronisk.

Men det er vel på grunn av at billettinntektene fordeles annerledes i cupen at det er mer viktig å oppgi korrekt tilskuertall for å spare inn noe penger?

For øvrig, for å svare på et spørsmål lenger opp her; det er kun i denne runden at det gir gratis inngang med sesongkort. I en evt kvart eller semi vil man få rabattert pris.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.05.2016 12:30    Post subject: Reply with quote

Ser at rbk.no vel har feil:

Fri inngang NM - kamper til og med 3. runde. Kjøp av billetter til NM 4. runde, kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt.

Tidligere har det i hvert fall vært spesifisert gratis inngang på første hjemmekamp, gitt det blir i 3. eller 4. runde.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Whoppa
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 15:53    Post subject: Reply with quote

Fin kamp å teste Gudi på midten dette.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 17.05.2016 22:51    Post subject: Reply with quote

Det er sikkert ikke en feil, 2mas. Lurt av dem å skrive det sånn. Hadde vi trukket et TL-lag hjemme så kunne de ta betalt, men siden det ble Nest-Sotra "må" de la sesongkorthaverne komme inn gratis.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 23.05.2016 06:58    Post subject: Reply with quote

Synes vi har sett litt slitne ut i de siste kampene. Med Molde på lørdag så må vi virkelig bruke stallen i denne kampen, faktisk i slik grad at det er fare for at vi går på en bombe.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 09:53    Post subject: Reply with quote

Jeg håper vi gjør det. I fjor tenkte jeg at en cup-seier hang høyt for Kåre for da spilte vi med toppet lag nesten hele veien. Jeg hadde håpet han kom til å bruke stallen mer i år, så fikk vi heller gå på en smell og fokusere på liga/CL, men det virker som om han stiller sterkt i år også. Akkurat nå er det viktigere for meg at vi gruser Molde og vinner ligaen igjen enn en cup-finale.
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 23.05.2016 10:15    Post subject: Reply with quote

1. Seriegull, alltid førsteprioritet.
2. E-køpp.
3. NM.
jubajuba
Rutinert

PostPosted: 23.05.2016 11:08    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Fri inngang NM - kamper til og med 3. runde. Kjøp av billetter til NM 4. runde, kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt.

Ser ut til at denne er oppdatert de siste dagene?
rbk.no wrote:
Fri inngang NM - kamper til og med 4. runde. Kjøp av billetter til kvartfinale og semifinale til lojalitetsrabatt
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 12:21    Post subject: Reply with quote

Laget blir ca sånn, kanskje:
Londak- Svennson, Skjelvik, Bjørdal, Gersbach-Stamne, Villmann, Gudi-Riski, Gytkjær, Rashani. Evt la Dorsin fått spille back og Alex G opp på vingen til Rashani?

Dette er Nest-Sotra sin største sportslige utfordring noensinne når det gjelder en enkeltkamp. De vil kjempe som løver. Full skjerping må til!
Back to top
trøndergutten
Rutinert

PostPosted: 23.05.2016 13:16    Post subject: Reply with quote

Her bør vi spare alt vi har. Molde er mye viktigere, og et reservelag skal vinne på hjemmebane mot et 2.div lag, bare man er skjerpet nok.
Jeg håper på følgende lag (jeg aner ikke om alle er tilgjengelig): Londak, Reitan-Steiring-Bjørdal-Dorsin, Stamnestrø-Gudi-Sæter, Solli-Riski-Rashani. Vi har sett så slitne ut i det siste, at jeg håper alt blir hvilt + at noen spillere trenger all kamptreningen de kan få. Gersbach skal tydeligvis spille for 2. laget i dag, og jeg håper han starter mot Molde. Derfor vil jeg ikke at han skal spille her.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.05.2016 15:09    Post subject: Reply with quote

Londak - Svensson, Skjelvik, Bjørdal, Dorsin - Stamne, Gudi, Solli - Riski, Gytkjær, Rashani.

Synd vi ikke har noen juniorer som kunne spilt for Gytkjær, hadde nok styrket laget.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.05.2016 16:29    Post subject: Reply with quote

Rosenborg vurderer å bruke møtet med Nest-Sotra for å friskmelde nøkkelspillere til storoppgjøret mot Molde.

- Folk kan ikke være borte i seks uker og så spille mot Molde. Vi må i hvert fall få testet dem i trening. Vi klarer oss bra uten dem, så de må være 100 prosent om i det hele tatt skal spille (mot Molde), sier Kåre Ingebrigtsen til rbkweb.no.

Les mer: Tester skadde spillere i cupen?

Vil nok bare være aktuelt med korte innhopp for Reginiussen og Helland, men jeg tipper man velger å avstå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.05.2016 18:42    Post subject: Reply with quote

Først i morgen offentliggjør Rosenborg kamptroppen mot 2. divisjonslaget, som slo Sogndal i 3. runde av norgesmesterskapet. Yann-Erik de Lanlay skadet kneet i Haugesund, mens Tore Reginiussen (lår) og Pål André Helland (lyske) er svært usikre.

Les mer: Satser på mer langvarig Lerkendal-moro

Tullete at RBK skal være så hemmelighetsfulle i cupen i kamper mot lag fra lavere divisjoner!

Tommy Skjerven er forresten dommer.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 09:46    Post subject: Reply with quote

Kan vi håpe på at JSvensson hviles? Trenger hans fulle energi til MFK kampen.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 09:56    Post subject: Reply with quote

Hviles i form? Ved å spise hest? Nei, gutta må spille fotball. Ingenting er bedre for formen.
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 10:16    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
1. Seriegull, alltid førsteprioritet.
2. E-køpp.
3. NM.

Ja takk, alle tre Very Happy
Back to top
norodd
Junior

PostPosted: 25.05.2016 12:28    Post subject: Reply with quote

Enig med Mikkelsen: Svendsson bør hviles.. Mener at Jensen og Midtsjø også må hviles.De er motoren i laget og alt avhenger
av den på lørdag!
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 25.05.2016 13:17    Post subject: Reply with quote

http://www.rbk.no/player-...rID/126923

SVENSSON
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Next
Page 2 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb