English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2015
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 30.03.2015 07:08    Post subject: Reply with quote

Kanskje de faktisk IKKE VIL kjempe om gullet iår?!
Back to top
View user's profile Send private message
LateBarter
Junior

PostPosted: 31.03.2015 13:25    Post subject: Reply with quote

Slapp av. Det blir gull.

Beviset
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 13:32    Post subject: Reply with quote

Grøss over avslutningen...:S

Hvis det er noen her som ikke nedverdiger seg til det skumle "På sidelinja"-forumet, så tillater jeg meg å opplyse om at Troillprat #6 i hovedsak handler om RBK-sesongen 2015 - med stor innsats fra 2mas og knerten_10, og medieinnsikt fra Nils Heldal på andre emner.

http://troillprat.no/troi...-episode-6

Last edited by OrionPax on 31.03.2015 13:56; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 31.03.2015 13:40    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! til begge. Har nettopp lest Late Barter mens jeg hører på Troillprat 6.

Relativt klar for seriestart nå!
gisp!
Legende

PostPosted: 31.03.2015 18:42    Post subject: Reply with quote

Siden Troillprat#6 ble bragt på bane.
Tar en kommentar til knerten her. Det kommer sikkert mye bra påfyll fra ham og flere om hvordan vi bør/skal spille i år.

Det gjelder uttalelsen om at Diskerud var bedre/tryggere defensivt enn Jensen.

Jeg synes selv at Diskerud generelt lå litt lenger frem enn Jensen. Ble ofte mye rom mellom Diskerud og Dorsin og en farlig korridor på den ene eller andre siden av Dorsin, avhengig av hvor langt inn svensken trakk.

(Omtrent.)

Det ble sagt noe om at Jensen var med for mye i boksen også, eller noe sånt. Dit kom Diskerud kanskje for sjelden, men var det med hensikt eller var det fordi spillet på den siden gikk for sent/omstendelig?

I oppbyggingsfasen, kort og bastant: Jensen var spillbar for Svensson. Diskerud lå "fem meter" for langt frem (og ble tidvis avstengt) til at Dorsin kunne spille på ham.

Var det kanskje medvirkende til at:
Oppspill på venstre endte for ofte i støtte, til Diskerud feilvendt i mellomrommet, ballfører gikk seg fast eller Dorsin etterhvert til linja og inn i sardinboksen. Lite produkt.

Motsatt så vi ofte på høyre side at Svensson ofte fikk bruke Jensen rettvendt og forsåvidt også fulgte opp med å doble.

I disse påsketider er det ikke godt å vite om man peker på høna eller egget her.
(Egentlig kan jeg jo også være helt på bærtur, fordi jeg ikke har fullstendig innsikt. Så strengt tatt burde jeg kanskje ikke stilt spørsmål, men konstatert at alt som eventuelt gjøres er rett. I motsatt fall ville nok styret grepet inn og endret på ting, jf tidligere lærdom på forumet.)
Beren
Rutinert

PostPosted: 01.04.2015 11:06    Post subject: Reply with quote

Hehe kjenner jeg blir på grensen til paranoid 1 april men dagens nyhet på RBK.no ble litt vel påsmurt til å være grunn for tvil.

-Pål Andre Helland trekker seg tilbake fra fotballen på ubestemt tid
-Reiser til Bali for å realisere seg selv
-Vurderer Buddhisme

God luck hehe 👍
Largactyl
Veteran

PostPosted: 01.04.2015 11:59    Post subject: Reply with quote

Jeg tok det for god fisk frem til jeg så at han skulle til Bali for å bli PT.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.04.2015 18:00    Post subject: Reply with quote

gisp!

Jeg er enig i at Diskerud lå litt for høyt når spillet ble bygd opp på hans side tidvis, og dermed fikk lite rom og dårlig timing med Dorsin (og Tore). Jensen var flinkere til å bevege seg enn Mix i det offensive, selv om han også hadde klare mangler her i fjor. Men det jeg tenker mer på når det gjelder Mix og balansen i laget, er:

- hvor var han når det ble bygget opp angrep på motsatt side?
- hvor var han ved innlegg fra hhv. høyre og venstre side?
- hvor dyktig var han som 1. og 2. forsvarer?
- hvilke valg gjorde han når han hadde ballen? Hva gjorde han etter at han hadde spilt ballen fra seg?

Det er svarene på disse spørsmålene som gjør at jeg mener Mix' bidrag til balansen i laget er klart bedre enn Midtsjøs. Balansen i laget avhenger ofte ikke av hvor de som er med i det og det angrepet er, men mer hvor de som ikke har hovedrollen i det, befinner seg - og hva den enkelte spiller gjør med ballen. Jeg tror det kan bli ubalansert å ha to indreløpere som skal framover med og uten ball hele tida, men tiden vil vise.
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 01.04.2015 18:27    Post subject: Reply with quote

Det er jo nesten slik det skal være i Eggensk ånd. Det bør i hvert fall fungere mot de lagene som er oss underlegne, men intensiteten i førsteforsvarerjobben blir ekstremt viktig, og det er vel greit at Reginiussen holder seg skadefri så vi har en stopper med fart som er dyktig en mot en. Regner med at laget vil stå høyt og relativt kompakt i store deler av kampene.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 01.04.2015 18:28    Post subject: Reply with quote

knerten_10: Takk, da ble det mye klarere og samtidig mer komplekst hva du egentlig mener.
Skjønner jo at man ikke kan gå i detaljer i løpet av en podcast på kun 2 timer og 18 minutter når man må dekke flere temaer. Wink

Så er det også sannsynlig at du har fulgt bedre og mer strukturert med på hvor god han var til å f.eks. jobbe hjemover ved brudd, mens jeg bygger mye på noen øyeblikksbilder/enkeltsituasjoner.

Det er dog historie.
Over til 2015:
Midtsjø/Sæter/Henderson må altså for eksempel, relasjonelt til Dorsin (og Tore), holde igjen bevegelsen litt (i forhold til Diskerud) og ikke bruke opp rommet for tidlig?

Defensivt må de (de to vi kjenner til) kanskje øve seg opp til å tenke raskere og ta flere riktige valg?
KitWalker
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 10:16    Post subject: Reply with quote

VG har tippet RBK på sølvplass, etter Molde.

Vurderingene er greie nok men jeg ble overrasket over at benken, som også er troppen får terningkast 5!

Svakeste lagdel er angrepet.

Les mer her:

http://www.vg.no/spesial/...assering=2
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 11:24    Post subject: Reply with quote

VG har jo tydeligvis skrevet dette for lenge siden...
De snakker om flere spillere vi har lånt ut (som rønning og sørmo) + nevner ikke Henderson.

Slurvete av VG, som vanlig.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 11:29    Post subject: Reply with quote

Ångående balansen på midtbanen har vi jo en joker om alt annet skulle feile i Jonas Svensson. Ikke optimalt å bryte opp relasjonene han har skapt som høyreback igjen, men muligheten er der iallfall.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 02.04.2015 11:30    Post subject: Reply with quote

Apropos slurv: Adresseavisen glemte Rønning i lista over Levanger-spillere denne uka; sjøl om jeg tror fakta var levert fra NTB.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 13:38    Post subject: Reply with quote

Ser ikke helt hvorfor vi får 5'er på keeperplassen og Molde 6. Nyland var kanskje hakket bedre enn Andre Hansen i fjor, men vi har også en bunnsolid 2. keeper. I tillegg viste vel ikke Nyland akkurat styrke mot Kroatia.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 13:46    Post subject: Reply with quote

Nyland er i ferd med å stagnere utviklingen sin, og har etablert seg som en middelmådig keeper. Var heller ikke overbevisende på frisparket til Gamst ifjor.
2mas
Sjef

PostPosted: 02.04.2015 16:03    Post subject: Reply with quote

Seriestartprat med Ingebrigtsen: - Vi er bare i startgropa

- Hvor langt er dere unna det perfekte Rosenborg-laget?

- Sjøl om vi ikke henter nye spillere, så vil spillerne utvikle rollene sine. Ikke minst vil de utvikle relasjoner. Du så det bare på Jonas, Mike og Pål; hvor mye bedre de ble utover høsten. Vi er bare i startgropa. Nils holdte vel på i 15 år med bortimot samme gjengen, der han bare byttet ut noen få om gangen. Jeg tror det er uante høyder.

- Har du eksempler på hvordan den offensive samhandlinga har fungert i vinter?

- Ganske mange av målene våre kommer mot etablert forsvar, der vi involverer sideback, spiller inn på indreløper og har kanter som starter. Vi har masse gode løp inn i boksen. Det er det det handler om.

- I fotball har vi grunnprinsipper. Når vi kommer ut på banen, prøver alle de andre å gjøre det vanskelig for oss. Da handler det om hvor raske og kreative vi er. Det er jo ikke treneren som finner ut alt hva Pål, Mike, Tobias, Riku, Malec og «Søder» skal gjøre. De har det jo i kroppen.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 02.04.2015 16:29    Post subject: Reply with quote

Kalle Løken har jo også en analyse på nrk.no.
Analysen av laget er mye bedre i VG syns jeg.
Kalle savner fart i forsvaret, men med Holmar, Tore og Skjelvik er det bra tempo.

Nå er det bare å håpe at Malec slår til og scorer. Det er essensielt at en av spissene markerer seg framover.
Jeg tror også skotten kan balansere laget bra bakover når det trengs. Han kan ta plassen til Midtsjø og trolig gi mer tyngde.
Skotten og Mike på hver sin indreløper gir mye løpsstyrke.
HÃ¥per Skjelvik spiller i stedet for Dorsin. Den farten kan redde skumle overganger fra Ã…lesund.

Dette kan bli bra.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 02.04.2015 18:37    Post subject: Reply with quote

Tenkte nettopp å legge ut akkurat den analysen som jeg ser EGA allerede har nevnt i tråden.
NRK wrote:
Analysen
v/Karl-Petter Løken

Keeper: Rosenborg bør ha grei dekning på keeperplassen med André Hansen og Alexander Lund Hansen. Men kravene blir større for tidligere Odd-keeper Hansen, og spørsmålet er om ikke RBK mangler en matchvinner helt bakerst for å kunne vinne serien.

Forsvar: Trønderne var veldig utsatt for skader i det bakre leddet i fjor, noe som ga altfor store variasjoner i backfireren. Forsvarsleddet mangler litt fart, selv om Jørgen Skjelvik er hurtig. De har flere gode duellspillere sentralt, med Tore Reginiussen og Stefan Strandberg som førstevalg, men sliter mer langs bakken.

Midtbane: Mike Jensen er en av ligaens absolutt beste spillere, men jeg savner et anker med internasjonalt snitt. De har relativt god dekning i dette leddet, men kan komme til å slite med å dekke rom i enkelte kamper.

Angrep: Angrepet består av flere jevngode spillere, men de mangler en spiss med både kraft og fart. Pål André Hellands innleggs- og dødballfot blir viktig for Rosenborg denne sesongen. Unggutten Andreas Klausen Helmersen kan bli en joker dersom slovakiske Tomas Malec eller Alexander Søderlund ikke lykkes.

2mas
Sjef

PostPosted: 06.04.2015 14:30    Post subject: Reply with quote

Samtidig som presset fra media er stort nok i seg selv, bygger også Rosenborg et ekstra press rundt seg med tittel-uttalelser fra både spillere og trenere. For mange kan presset spille nervene et puss, og dermed påvirke prestasjonene på banen, men Dorsin tar det foreløpig med knusende ro.

– Nei, det er sånn det er her i Rosenborg. Tidligere sesonger har vi kanskje gått litt for offensivt ut, og prestasjonene har ikke nådd opp til forventningene. Men i år er det annerledes - vi er sterkere og med litt stang inn tar vi gullet, fortsetter Dorsin.

Les mer: – Sånn er det her i Rosenborg

Rosenborg besitter et livsfarlig angrep og vil kjøre full fart fremover når sjansen byr seg. I beste Eggen-ånd har trønderne fart, dribleferdigheter og målteft som kler den allmennkjære 4-3-3-formasjonen som vil herje på Lerkendal.

Les mer: Vil skape sjokkbølger hos motstanderen
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 06.04.2015 22:19    Post subject: Reply with quote

NÃ¥r er kampen mot FKH?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 06.04.2015 22:22    Post subject: Reply with quote

Søndag. Vises på TV2.

- Torgeir Børven
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 06.04.2015 22:22    Post subject: Reply with quote

Hvor blir det av BB-avstemning her på forumet?
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 06.04.2015 22:34    Post subject: Reply with quote

Kapteinsbindet bør vel få ny eier så fort som mulig. Det naturlige valget ligger vel på Jensen?
Hvilke andre kandidater har vi? Andre Hansen, kanskje Selnæs? Tror Selnæs er for heit i toppen til å være kaptein.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 06.04.2015 22:51    Post subject: Reply with quote

Irriterer meg at Svensson og Midtsjø fortsatt ikke har signert nye kontrakter. Kom igjen da!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 53, 54, 55  Next
Page 19 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb