| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Montana Veteran

|
Posted: 25.02.2015 12:15 Post subject: |
|
|
| Tror vi bør fjerne "bedre enn Hoftun" som et argument av verdi med engang. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.02.2015 12:19 Post subject: |
|
|
Som nevnt greier jeg ikke å se noen dommedag her,men hopper heller ikke i taket.
Vi må ikke glemme at det er ute på banen fotballkamper skal vinnes.
Hvis klubbens totale kompetanse tilsier at vi blir gode på spillerlogistikk,trening,økonomi,ungdomsutvikling,medisin,osv., behøves egentlig ingen med direktørtittel inn i en slik stilling.
Sportslig leder skal det vel hete nå.
Om et team ved hjelp av speider finner de rette spillerne eller en guru ordner alt er av mindre betydning.
At feks. Dorsin kan være den rette ut fra klubbens økonomiske ståsted til å ivareta helheten i det sportslige, vil jeg ikke utelukke.
Men vi er jo forskjellige.
Blir som tråden om drakter.
Jeg personlig er aldri innom den.
Det er spillerne og ikke draktene som vinner kamper.
Det siste var en digresjon,vennligst ikke ta drakt-debatten over i denne tråden. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Last edited by toreinar on 25.02.2015 12:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
Posted: 25.02.2015 12:20 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Jostein Flo har klart seg rimelig greit i Godset,lurer på hvilke kvalifikasjoner han hadde... |
Siden du spør, jobbet i markedsavdelingen før han ble daglig leder så gikk han over i rolle som sportssjef. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.02.2015 12:21 Post subject: |
|
|
| En må altså ha vært forsvarsspiller i klubben for å få denne jobben, ikke bare spiller? Bratseth, Eggen, Hoftun, Dorsin. |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.02.2015 12:24 Post subject: |
|
|
| toreinar wrote: | | Jostein Flo har klart seg rimelig greit i Godset,lurer på hvilke kvalifikasjoner han hadde... |
Denne blir tynn. Flo er unntaket som bekrefter regelen, og er en av ekstremt få "kameratansettelser" som har fungert i norsk fotball. Situasjonen Godset var i da de ansatte ham var også rimelig annerledes enn vår; de var en førstedivisjonsklubb som var på konkursens rand, og trengte å finne raske, enkle og billige løsninger. Til alt hell fungerte det for dem. Vi er fortsatt Norges største klubb og sikter nå på å ta tilbake hegemoniet, og da må det siktes høyere enn interne løsninger. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 25.02.2015 12:34 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: |
Det blir faktisk slik at treneren må melde oppover til kapteinen og sin egen assistent.
Er bare å begynne å skrive et nytt vers på Bakvendtvisa.
Hierarkiet rundt 1. laget ser altså ut til å kunne bli:
Dorsin (venstreback)
/Hoftun (assistenttrener)
Ingebrigtsen (hovedtrener) |
Jeg lo godt og lenge! |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.02.2015 12:52 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: |
Dorsin har ikke hatt den lengste utenlandskarrieren, men han har opplevd veldig mye på kort tid under oppholdet i Cluj.
|
Tjaaa, et halvt år uten lønn. Hva har han opplevd? For alt vi vet satt han på og så på "vi på saltkråkan" på VHS i stua foruten å møte opp på trening.
"Jeg har ikke brukt så mye energi på det" sa Dorsin da han ei fjor med tilkjent erstatning for manglende lønn.
| Quote: | I tillegg har han en solid utdannelse, er en oppegående fyr og virker å være glad i RBK.
|
Nektet å skrive kontrakt grunnet for lav lønn i 2007 og dro dermed som Bosman. Måtte kjøpes tilbake i 2008. Men ellers er jeg delvis enig.
| Quote: | | Må ikke glemme at han tross alt har vært en del av et godt svensk landslag også! |
Og så? Fotballprestasjoner bør ikke være et kriterium i denne stillingen. Det gikk jo så bra ved forrige ansettelse..
| Quote: | Konkurs sier noen innen 2020.
Hvordan begrunnes det??? |
Er vel litt flåsete sagt, men skuta tar inn vann og vi trenger heller frelsere enn lærlinger i den situasjonen vi er i nå.
| Quote: | | Tror noen at Dorsin vil kjøre klubben i grøfta? |
Ikke med vilje og ikke alene.
| Quote: | | Tror dere seriøst at Dorsin vil være spillende oversjef og ha påvirkning på laguttak etc? |
nei
| Quote: | At klubben tidligere har vist evne til å finne på slike løsninger er jo en bekreftelse på at det kan skje igjen, men et sånt opplegg ville neppe Micke vært med på.
|
Hva vet du om Dorsin som tilsier det? At han virker oppegående i intervjuer? Det syntes nok de fleste om Hoftun før man fikk han langt oppi halsen.
| Quote: | | Her har vi muligheten til å få en intelligent person som SD, en som har opplevd opptur og nedtur. Har spilt under Nils og har gode forrutsetninger til å løse en jobb som SD upåklagelig! |
Er jussutdanning ensbetydende med intelligens? Så du mener alle advokater fremstår som intelligente? Her er nok mange uenige med deg.
| Quote: | | Ikke ta sorgene på forskudd, husk ALLE gode SD i verden startet fra scratch, og de som allerede oppfyller drømmene våre er totalt urealistisk å hente. | Men ikke alle starter i en klubb med 175 millioner i omsetning og som allerede er i økonomisk uføre. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.02.2015 12:56 Post subject: |
|
|
Det er helt utroligt at jeg fortsat kan blive overrasket over hvordan beslutningstagerne tænker i deres påståede grundige processer. At Dorsin regnes som en seriøs kandidat til SL stillingen er decideret useriøst i mine øjne.
Hvis vi tager udgangspunkt i kravene klubben stiller:
Stillingen handler om å jobbe strategisk med å oppfylle klubbens ambisjoner gjennom:
• Å sørge for en best mulig spillersammensetning i RBKs a-stall på kort sikt
• Å sørge for en best mulig spillersammensetning i den samme a-stallen over tid
• Å jobbe for at utviklingsavdelingen, SalMarakademiet, utvikler best mulig spillere
• Å forstå en klubb som RBKs ambisjoner og økonomiske forutsetninger.
1+2) Dorsin har absolut null erfaring med de to vigtigste punkter, de to første. Det er totalt useriøst for mig at ansætte endnu en sportsdirektør som har null erfaring på dette område.
3) At jobbe for udviklingsafdelingen har han vel en smule indsigt i, siden han er fotballspiller, men han har begrænset erfaring som utvikler/trener. Har han nogen trener certificeringer(jeg er usikker
4) At forstå RBKs ambitioner vil jeg mene han har meget god indsigt i, mens at det ikke er nogen selvfølgelig at han forståelse for de økonomiske forudsætninger på baggrund af en jura-grad.
For al del, Dorsin kan bliv én meget god SL i fremtiden, men der er alt for mange usikkerhedsmomenter i at ansætte ham i sådan en stilling nu, til at det overhovedet kan betragtes. Hvis Dorsin skal ind i en sådan rolle bør man gøre som den oprindelige tanke var med Hoftun. Ansæt ham i en assisterende stilling under en erfaren sportsdirektør så han kan oparbejde den nødvendige erhvervserfaring stillingen kræver. Lad være med at køre endnu en farce af en Hoftun-ansættelsesproces. Vi har ikke råd til at lave den fejl en gang til. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 25.02.2015 13:09 Post subject: |
|
|
| Enig. Et potensielt problem når man rykker opp til toppen av hiarkiet uten å ha gått gradene er også at ingen respekterer deg. Om Dorsin er en man tenker å satse på og holde i klubben synes jeg han skal starte på bunn som juniortrener og ta det derifra, så får han jobbe med seg selv på siden, lese, ta kurs, besøke klubber, lære/diskutere med vår nye SL osv om ambisjonen er sportslig leder. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 25.02.2015 14:17 Post subject: |
|
|
| RBK trenger ikke enda en person som ikke har kompetanse. RBK trenger ett løøft. Dorsin er feil man, vil ta lang tid før han kan jobben sin. Hadde håpet på en som kan dette gamet. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.02.2015 14:17 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | moomoo wrote: |
Dorsin har ikke hatt den lengste utenlandskarrieren, men han har opplevd veldig mye på kort tid under oppholdet i Cluj.
|
Tjaaa, et halvt år uten lønn. Hva har han opplevd? For alt vi vet satt han på og så på "vi på saltkråkan" på VHS i stua foruten å møte opp på trening.
"Jeg har ikke brukt så mye energi på det" sa Dorsin da han ei fjor med tilkjent erstatning for manglende lønn.
- Uansett så kan du ikke fornekte at han har "opplevd" baksida av medaljen og at det er relevant erfaring. Tror du han satt å så på Slatkråkan slik du oppfatter ham?
| Quote: | I tillegg har han en solid utdannelse, er en oppegående fyr og virker å være glad i RBK.
|
Nektet å skrive kontrakt grunnet for lav lønn i 2007 og dro dermed som Bosman. Måtte kjøpes tilbake i 2008. Men ellers er jeg delvis enig.
-
| Quote: | | Må ikke glemme at han tross alt har vært en del av et godt svensk landslag også! |
Og så? Fotballprestasjoner bør ikke være et kriterium i denne stillingen. Det gikk jo så bra ved forrige ansettelse..
- Nei det bør det ikke utelukkende være, men det tilsier jo at han bør ha en smule kjennskap til det scandinaviske markedet.
| Quote: | Konkurs sier noen innen 2020.
Hvordan begrunnes det??? |
Er vel litt flåsete sagt, men skuta tar inn vann og vi trenger heller frelsere enn lærlinger i den situasjonen vi er i nå.
- Realistiske eksempler mottas med takk.
| Quote: | | Tror noen at Dorsin vil kjøre klubben i grøfta? |
Ikke med vilje og ikke alene.
- Sant
| Quote: | | Tror dere seriøst at Dorsin vil være spillende oversjef og ha påvirkning på laguttak etc? |
nei
-
| Quote: | At klubben tidligere har vist evne til å finne på slike løsninger er jo en bekreftelse på at det kan skje igjen, men et sånt opplegg ville neppe Micke vært med på.
|
Hva vet du om Dorsin som tilsier det? At han virker oppegående i intervjuer? Det syntes nok de fleste om Hoftun før man fikk han langt oppi halsen.
- Sant nok, men nekter å tro at den Micke jeg opplever er samme type menneske. Ikke virker han maktsyk, virker på en helt annen planet når det kommer til ydmykhet og profesjonalitet.
| Quote: | | Her har vi muligheten til å få en intelligent person som SD, en som har opplevd opptur og nedtur. Har spilt under Nils og har gode forrutsetninger til å løse en jobb som SD upåklagelig! |
Er jussutdanning ensbetydende med intelligens? Så du mener alle advokater fremstår som intelligente? Her er nok mange uenige med deg.
- Der legger du ord i munnen min, jeg bare påpeker at han besitter en viss faglig kompetanse. Finnes en haug usmakelige advokater (uten at vi skal gå i navn). Tror utelukkende at det beviser at Micke er en seriøs person som går inn for en slik utdannelse.
| Quote: | | Ikke ta sorgene på forskudd, husk ALLE gode SD i verden startet fra scratch, og de som allerede oppfyller drømmene våre er totalt urealistisk å hente. | Men ikke alle starter i en klubb med 175 millioner i omsetning og som allerede er i økonomisk uføre.
- Nei sant, men ikke alle starter hos en klubb med 0 budsjett heller. Det finnes sikkert eksempler på alle typer om du graver litt rundt og leter.
|
Moomoo svarer _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 25.02.2015 14:34 Post subject: |
|
|
Er det 1 April?  _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 25.02.2015 18:52 Post subject: |
|
|
| I Rosenborg er det blitt 1. April hver dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 25.02.2015 18:56 Post subject: |
|
|
| ....hva hadde egentlig Tor Kristian Karlsen å stille opp med i konkurranse med Micke Dorsin? |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 25.02.2015 19:21 Post subject: |
|
|
Er forøvrig snart advokat om noen år, men igjen, Rosenborg ser ikke lenger en nabobordet på brakka etter ansatte. _________________
| TomH wrote: | | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 25.02.2015 19:47 Post subject: |
|
|
| Vil vi noen gang se RBK gjenreise gammel stolhet? Kommer det til et punkt hvor klubbens ligger med brukket rygg og det må bygges stein på stein? Ja, jeg tror vi er iferd å se en klubb som rakner, og som har tatt inn vann i årevis. På et tisdpunkt synker skuta. Håper jeg lever så lenge at jeg får gleden av å oppleve RBK tilbake som Norges stolthet og flaggskip igjen. At Dorsin nevnes som en potensiell kandidat er bare nok en spiker i kista, dessverre. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 25.02.2015 20:31 Post subject: |
|
|
| Kent wrote: | | ....hva hadde egentlig Tor Kristian Karlsen å stille opp med i konkurranse med Micke Dorsin? |
Viser hvor elendig denne klubben er drevet,Blir rett og slett litt trist og flirfull.
De "kartlegger" utlandet med trenere og sportsdirektører,Og så havner de på folk i vår egen klubb  |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 25.02.2015 20:54 Post subject: |
|
|
Hvordan vi kan si nei til Karlsen for så deretter å intervjuet Frank Dorsin er for meg helt ufattelig.
For en DRITTKLUBB RBK har blitt!
Det gjør vondt i Sjelen!
| lightning wrote: | | Bare med sin jusbakgrunn er Dorsin en enorm oppgradering fra Hoftun. Noen av smellene klubben har gått på hadde med all sansynlighet vært ungått med det, da tenker jeg på Jarsteinkontraktflausen og Gunnarssonopplegget hadde blitt skutt ned kjapt blant annet. |
Bare så det er sagt med en gang, advokater er blant de verste drittsekkene som finnes.
Deres jobb er å finne smutthull og jobbe i gråsonen! _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.02.2015 20:56 Post subject: |
|
|
Bare i edruelighetens navn; Klubben utlyste vel stillingen her for en stund tilbake. Vil tro det var fritt frem for de fleste å søke.
Jeg kan også søke på stillingen som sjef i Aker.
For de respektive organisasjoner sin del får vi håpe de har et fungerende filter.
Klubben må vel si at de vurderer alle kandidater seriøst, men det er ikke nødvendigvis det samme som at Micke står langt fremme i køen. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 25.02.2015 21:07 Post subject: |
|
|
Ja du kan søke lederjobb i Aker, men har du ikke kvalifikasjonene til å gjøre jobben vil du ikke bli kalt inn en gang. For håpentligvis er det en "internsøker" greie og ikke noe mer seriøst enn det. Jeg for min del kunne godt tenke meg å se Dorsin som SL/SD i RBK og noen år, men da burde han ha gått litt gradene i klubben og ikke bare bli hivi inn i rollen fordi alternativet var Otto Bullshit _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 25.02.2015 21:19 Post subject: |
|
|
En vesentlig forskjell er jo at Aker ikke ville ha tenkt seg om en halv gang engang før de forkastet meg, mens klubben nok uansett ville prate med Micke som en etterhvert noenlunde lojal spiller og bærebjelke i klubben over tid.
For hvis de ikke hadde villet ta ham på alvor og så hadde ansatt Otto så ser jeg jo for med at Micke kunne ha mistet illusjonene om hvor stor respekt styret har for ham. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 25.02.2015 22:00 Post subject: |
|
|
| adressa wrote: | | I Dorsin har han uansett en kandidat som kjenner Rosenborg ut og inn. |
Ja, dette med å «kjenne Rosenborg ut og inn» er en gjenganger. Hvor ligger egentlig verdien i dette fortrinnet? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.02.2015 23:01 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Mulig han bare har sendt inn en søknad på eget initiativ. |
Følelsen min er at klubben har spurt ham. Han ville jo ikke svare direkte på spørsmålet fra TV4 ved juletider, og noe kunne ha vært i gjære allerede da.
Så er naturligvis spørsmålet hvor Dorsin står i kandidatkøa.
Syns det er riktig å intervjue ham, men er usikker på om han bør ansettes. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 25.02.2015 23:19 Post subject: |
|
|
Håper han går foran alle uten fotballbakgrunn.
Det være seg Bjørn Dæhli,Clint Eastwood,Gjermund Eggen, og liknende. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
|