English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK.no
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 79, 80, 81  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

''vi har bedre fjortis enn dere!''

PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 13:04    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Man kan være ganske sikker på at dersom spørsmålet hadde vært: "Hvordan vil du bygge opp merkevaren din", og svaret hadde vært: "Ved å heller rette oppmerksomheten mot en spennende attributt hos en konkurrent", så hadde det vært stryk.
Men for all del, det er bare å melde seg opp til eksamen i markedsføring og prøve metoden du tror på.

Litt gammel for det nå. Orker ikke begynne på skole igjen.

Men hovedoppgaven min i faget fikk 1.5 i karakter, hvor karakteren 1 var best. Men jeg kan selvsagt ha glemt alt på de snart 30 åra som har gått siden Smile

Edit:

Forøvrig kan du tenke over hvorfor f.eks bilforretninger åpner i et felles område, og markedsfører at de har konkurrenter der

Hvorfor klesforretninger liker å etablere seg i et kjøpesenter, og bidra til felles markedsføring, hvor hovedkonkurrentene også inngå

hvorfor bransjer slår seg sammen og arrangerer messer, hvor de opphøyer bransjen, både egne og konkurrenters egenskaper

De oppnår litt av de samme effektene, som RBK kan oppnå ved å fremheve andre lag/spillere.

Dess bedre TL oppfattes, dess bedre er RBK, som i år kjemper om sølv.
Dess mer spenning det er, dess mer spennende blir det å gå på kamp.
dess mer folk, dess mer stemning

alt i alt, så er det som skal til for at RBK skal være en topp merkevare, at de faktisk har topp motstandere, og er best eller blant de beste. Det er kombinasjonen som gir et godt merkenavn.

Et RBK som spiller 15 kamper hjemme mot elendig motstand, vil aldri bli et topplag i folks hode. Det må være gode motstandere for at laget skal oppfattes som gode. Dermed er det bra, at de omtaler motstanderne positivt.

Men, jeg gjentar godt, at jeg synes formuleringen på slutten, var dårlig formulert og kunne vært gjort bedre. Kom å se RBK slå supertalentet hadde vel vært bedre oppfordring Smile

Last edited by PerO on 09.11.2014 13:33; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 09.11.2014 13:11    Post subject: Reply with quote

Ja, det har skjedd utrolig mye innen markedsføring. Særlig i Norge etter en ny mediehverdag hvor vi har fått en komprimert opplevelse av det de har brukt 50 år på å utvikle i for eksempel USA.
Nevner for eksempel flere TV-kanaler, TV-reklame, riksdekkende radioreklame og ikke minst med internett og mulighetene til egenpublisering samt de mulighetene som ligger i innholdsbiten. Endrede premisser for tradisjonelle journalister er også uhyre interessant i et markedsføringsperspektiv.
Jeg fornyet derfor faktisk kunnskapen i faget 13 år etter at jeg tok første eksamen. Ikke som hovedgeskjeft dog, men fordi jeg som styremedlem i bedrifter som levde av markedsføring følte at "den som tror han er ferdig utlært er ferdig - ikke utlært" faktisk hadde mye for seg Cool

Last edited by gisp! on 09.11.2014 13:21; edited 1 time in total
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 13:14    Post subject: Reply with quote

@PerO

Du kunne fått A på Harvard for min del, du er helt klart ikke i takt med resten av publikum, både de som er "hardcore" og hvermannsen. Det hjelper ingen verdens ting hvor flink du eller Alstad er - dere har bommet, og bommet grovt. Det er en grunn til at det ble avisoppslag vedr. saken og at Alstad måtte forsvare sin egen jobb, grunnen var ikke fordi han hadde gjort en kjempe jobb - you do the math.

Videre, hvem er det ikke som har hatt markedsføring i større eller mindre på høyskole/handelshøyskole. Give me a break.
Back to top
toki
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 13:15    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
''vi har bedre fjortis enn dere!''

Jadda!
http://instagram.com/p/vE...modal=true
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

JanneB wrote:
@PerO

Du kunne fått A på Harvard for min del, du er helt klart ikke i takt med resten av publikum, både de som er "hardcore" og hvermannsen. Det hjelper ingen verdens ting hvor flink du eller Alstad er - dere har bommet, og bommet grovt. Det er en grunn til at det ble avisoppslag vedr. saken og at Alstad måtte forsvare sin egen jobb, grunnen var ikke fordi han hadde gjort en kjempe jobb - you do the math.

Videre, hvem er det ikke som har hatt markedsføring i større eller mindre på høyskole/handelshøyskole. Give me a break.

Du lar deg antagelig lure av støyen. Hvis 98% er fornøyd eller likegyldig, kan fortsatt støyen fra 2% som er ekstremt negativ føre til at det hele oppfattes veldig negativt.

Se forøvrig over, med en del eksempler hvor næringslivet fremhever hverandre, bransjen og samarbeider, til gjensidig nytte for eget firma, og faktisk for konkurrenten. Men tilsammen blir det vinn/vinn
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 13:41    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Ja, det har skjedd utrolig mye innen markedsføring. Særlig i Norge etter en ny mediehverdag hvor vi har fått en komprimert opplevelse av det de har brukt 50 år på å utvikle i for eksempel USA.
Nevner for eksempel flere TV-kanaler, TV-reklame, riksdekkende radioreklame og ikke minst med internett og mulighetene til egenpublisering samt de mulighetene som ligger i innholdsbiten. Endrede premisser for tradisjonelle journalister er også uhyre interessant i et markedsføringsperspektiv.
Jeg fornyet derfor faktisk kunnskapen i faget 13 år etter at jeg tok første eksamen. Ikke som hovedgeskjeft dog, men fordi jeg som styremedlem i bedrifter som levde av markedsføring følte at "den som tror han er ferdig utlært er ferdig - ikke utlært" faktisk hadde mye for seg Cool

Med den erfaringen du ser ut til å ha, så burde du forstå, at å være best i en drittbransje, hvor alle konkurrenter er useriøse, ikke gir et godt merkenavn.(selv om det kan gi god inntjening på kort sikt)

Å være best i en bransje som er god, det gir derimot et godt merkenavn, og god inntjening på sikt.

Så RBK, er godt tjent med å fremheve hvor god konkurrentene er, så lenge vi er blant de beste. Det styrker RBK's merkenavn.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Tenker du noen gang over at det er rart at du så ofte er helt alene om å mene ting, PerO? Eller slår du deg til ro med at du bare er mer reflektert enn resten?

Ingen hating, jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 14:04    Post subject: Reply with quote

Det er umulig å sammenligne. Når det gjelder vurderingen av Hoftun, tror jeg at jeg er mer reflektert, og ser flere momenter som påvirker prosessene enn de fleste som hyler.

Her er nok forskjellen, at jeg er ikke hardcore supporter, og antagelig dermed er blant det store flertallet, som ikke bryr seg en dritt om saken, og dermed heller ikke kommenterer den. Jeg lot selv være å kommentere ganske lenge, for jeg anså saken som så ubetydelig at den bare kunne dø av seg selv. Den døde ikke, og da fant jeg til slutt ut at jeg ville kommentere at man ikke bør være så selvhøytidelig at man bryr seg om en sånn sak. Slik selvhøytidelighet fører sjeldent til noe godt. Hverken for klubb eller personer. Ta ting med litt humor, og hvis noen prøver å erte, eller lage oppslag, ja se det positive i det i stedet for det negative.

Ellers er det nok heller, slik at det er veldig vanskelig å være uenig her inne, når de mest dominerende har bestemt seg i en sak. Det medfører desverre at det er få som tør å snakke mot det enstemmige flertallet som ofte oppstår. Det kommer noen innimellom, men de blir også slaktet og holder da seg gjerne unna.

I debatter, hvor det er uenighet blant de dominerende her inne, går det derimot veldig greit. da flyter debatten godt.

Jeg tror ofte at der hvor jeg diskuterer som den eneste, så er det nok en del som er enig, men som ikke vil stikke hodet frem og ta imot den fordømmelsen som kommer. Jeg driter i det, og gidder heller ikke bli sur over en forumdiskusjon, så lenge folk holder seg unna personangrep.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 14:58    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Her er nok forskjellen, at jeg er ikke hardcore supporter..

Om det er slik du sier, at det er de såkalte hardcore supporterne som reagerer på Ødegård reklamen, så burde vell en så velutdannet og reflektert fyr som du utgir deg for å være forstå at å hisse på seg de hardcore supporterne som bruker mest penger på klubben ikke er et så lurt trekk.

Forøvrig flott påstand at du tror du er mer reflektert enn andre når det gjelder Hoftun. Du som er en av de ivrigste Hoftun debattantene er jo helt klart i kjempe posisjon til å legge dom over deg selv der Tommel'n opp! terningkast 6 PerO Tommel'n opp!
Back to top
oxbailla
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 16:54    Post subject: Reply with quote

Hvorfor kommer flere på stadion for å se RBK spille mot Real Madrid enn mot Ranheim?
Og skal disse to kampene markedsføres helt likt, fordi det uansett kun er Rosenborg folk kommer for å se?

Når det gjelder den aktuelle saken med Ødegård er det vel - vil jeg tro - det faste reklamebyrået som også spiller ut ideer. Som det selvfølgelig er opp til Alstad & co å skyte ned eller gi grønt lys. Vil også tro at saken ble godkjent under tvil, men at de var svært lite forberedt på at det skulle være noe veldig kontroversielt med det - men der tok de altså feil.

Paradoksalt nok, selv om noen supportere på et webforum raser, blir jo dette en av de best besøkte kampene i år, og sånn sett kanskje reklamebyrået tenker at det betalte seg med å ta en frekkis, for det ga utvilsomt mye ekstra oppmerksomhet rundt kampen.

Kanskje får vi sånne stunts foran hver hjemmekamp i 2015 Wink

Ellers er jeg enig med PerO: ikke vær så hårsåre på absolutt hver en liten filleting. Møt opp på kamp og hjelp laget til å sikre sølvet nå som det endelig har blitt morsomt å gå på kamp igjen RBK
Back to top
Strand
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 17:43    Post subject: Reply with quote

Hvis Ødegård ikke kommer på banen i dag, vil du da kreve billettpengene refundert PerO?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

Hvorfor skulle man det? Det var en enkelt artikkel en og en halv uke før kampen. Det var ikke en reklamekampanje med ødegård som hovedattraksjon. Noe man skulle tro etter reaksjonene her.

Hvis noen kom for å se Ødegård i dag, så fikk de se at faktisk er RBK spillerne bedre, og da har man fått den reklameeffekten jeg beskrev over. RBK fremstår som bedre og mer attraktiv, hvis motstanderne er bedre.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 00:09    Post subject: Reply with quote

Tullball fra ende til annen, noen ganger må du la vær å, som du selv beskriver det, "å reflektere mer enn andre".

Å reklamere for motstanders spiller, som attpåtil er en fis på 15 år er idiotisk dumt. Regner med du hyller det om RBK.no reklamerer for "mulig siste kampen til Daniel Berg Hestad, kom på kamp å se Daniel!" neste år, kan meget vel være siste gjensyn med en lang og lojal moldespiller.... Rolling Eyes

Eller burde de ikke reklamere for monstertoppscoreren i Engen, eller noen av unggutta til Molde som kan bli gode?

Nei fuck det, selvsagt reklamerer man ikke for motstanderen på egen nettside. Du handler i et marked som elsker RBK, ikke et marked som elsker norsk fotball og mulig Godset.

Hadde de gjort det dagen verdens beste fotballspiller Martin Ødegaard skal legge opp i en alder av 35 når han er tilbake i Godset etter 6 CL-bøtter og en haug hjemlig seriegull for eks Barca, da hadde jeg forstått stuntet, selv om jeg fortsatt hadde vært stor motstander.

Men en 15 årig fjert som ikke har gjort noenting annet enn å foreløpig være tidlig utviklet og ikke fått nok kamper til å få bronsemedalje? Håpløst

Det er en grunn til at FotballNorge lo av oss, og det har ikke en dritt å gjøre med at "vi lot oss irritere", det var rett og slett fordi alle kunne relatere til at dette var dumt og at det hadde vært veldig pinlig om det hadde skjedd i deres egen klubb.

Kanskje ga stuntet et mersalg på 50-100 billetter til fjortiss-dåser som ikke bryr seg om fotball, men er det verdt å provosere mesteparten av fanskaren din for 50-ish billetter? Selvsagt ikke.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 06:28    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Å reklamere for motstanders spiller, som attpåtil er en fis på 15 år er idiotisk dumt. Regner med du hyller det om RBK.no reklamerer for "mulig siste kampen til Daniel Berg Hestad, kom på kamp å se Daniel!" neste år, kan meget vel være siste gjensyn med en lang og lojal moldespiller.... Rolling Eyes

Slik du beskriver det her, virker det som klubben har brukt Ødegård, som det store trekkplasteret for kampen i sin reklame. I så fall hadde jeg vært enig med deg. Men de skrev en liten artikkel, 1,5 uke før kampen.

Reklamen for kampen har definitivt vært RBK, og sølvkampen.

Nei fuck det, selvsagt reklamerer man ikke for motstanderen på egen nettside. Du handler i et marked som elsker RBK, ikke et marked som elsker norsk fotball og mulig Godset.

Hva er målgruppen til RBK.NO og facebook? De 3-5 tusen som elsker RBK, og driter i alle andre lag, eller de kanskje 100.000 i kjøredistanse fra Lerkendal, som liker fotball, og har RBK som sin favorittklubb, samt de X tusen fotballinteresserte som er tilflyttere til området, og liker fotball?

Hvis du mener at RBK.NO bare skal fokusere på de første, så skal jeg si meg enig med deg. Hvis målet er å nå flest mulig, så er jeg uenig.

Det er en grunn til at FotballNorge lo av oss, og det har ikke en dritt å gjøre med at "vi lot oss irritere", det var rett og slett fordi alle kunne relatere til at dette var dumt og at det hadde vært veldig pinlig om det hadde skjedd i deres egen klubb.

Det er helt naturlig, at det kom komentarer ja. Men som i alle saker hvor man ler av noe som kan se ut som en tabbe, så er det bare morsomt å fortsette, om latteren treffer, og offeret føler seg truffet.

Kommentarene hadde kjapt død ut, hvis ikke våre egne supportere hadde tatt seg selv og klubben så selvhøytidelig at de hadde vært med på det. Hadde reaksjonen vært så enkel som at "Flott hvis en Godset spiller gir oss ekstra inntekter", eller "blir flott å se Norges største talent" hadde det overhodet ikke vært morsomt å fortsette, og det hadde heller ikke blitt avisartikler om det.

Kanskje ga stuntet et mersalg på 50-100 billetter til fjortiss-dåser som ikke bryr seg om fotball, men er det verdt å provosere mesteparten av fanskaren din for 50-ish billetter? Selvsagt ikke.

Da er vi tilbake til definisjon av hva fanskaren er. Det irriterte nok mesteparten av de hardcore supporterne, og noen flere. Og dette er de som roper høyest. Men jeg er rimelig sikker på at over 90% av de 100.000+ som er RBK's nedslagsfelt, er totalt likegyldig til en enkelt artikkel på RBK.NO. De resterende hadde reagert hvis det var tema i markedsføringen fremfor sølvkampen.

Fjortissene er ikke interessant. Men hvis en del veldig fotballinteresserte ungdommer, kunne overtale sin middelaldrende komfortable far, som kanskje vanligvis bare går på kamp i sommervarmen, klarte å få han med på en kamp ekstra, så kanskje Ødegård kunne vekke både deres interesse for å satse mer på fotball, og til å komme seg på flere kamper.

Vanskelig å måle effekten av slikt, men det er uansett storm i et vannglass at dere henger dere så lenge opp i en slik artikkel, og "hater" lederen for avdelingen for dette. Får forumet, og supportere generelt til å fremstå som en masse som lar seg massehypnotisere og følge lederskikkelsene uten å tenke.

Desverre virker det som "hatet" og kritikk av ledelsens avgjørelser en del ganger å være en motesak her inne. I stedet for å begrense kritikken av egen klubb til de viktige og store sakene, virker det som det er blitt om å gjøre å finne flest mulig detaljer å kritisere, for da er man god og ansvarlig supporter.

Så kanskje, skal alle dere som synes at en artikkel om Ødegård er å pisse på klubben og fansen, tenke dere om å vurdere om ikke mye av kritikken og det dere sier om klubb og ledelse er det samme. Da kanskje dere kommer til at kritikken av klubben bør reduseres til å omtale de overordnede forholdene som har betydning for klubbdriften, og ikke enhver avgjørelse og uttalelse.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 10.11.2014 09:06    Post subject: Reply with quote

Bra oppmøte. HYLL til trond alstad. Legend.e
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 10.11.2014 10:17    Post subject: Reply with quote

Jeg må innrømme at jeg sliter veldig med å tro på at du selv tror på det du skriver PerO? For hvis dette kun er for å diskutere for diskusjonens skyld så orker jeg ikke fortsette å skrive side opp og side ned om noe helt sykt åpenbart som "alle andre" enn deg har innsett.

Selv Alstad innså det nok tidlig, han bare maktet ikke å innrømme at det var en feil. Så han lot dritten bli liggende på sida og ignorerte ramaskrik fra egne supportere og storstilt latterliggjøring fra motstanderes supportere.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 10.11.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Med den erfaringen du ser ut til å ha, så burde du forstå, at å være best i en drittbransje, hvor alle konkurrenter er useriøse, ikke gir et godt merkenavn.(selv om det kan gi god inntjening på kort sikt)

Å være best i en bransje som er god, det gir derimot et godt merkenavn, og god inntjening på sikt.

Så RBK, er godt tjent med å fremheve hvor god konkurrentene er, så lenge vi er blant de beste. Det styrker RBK's merkenavn.

Du er avslørt i uredeligheter og løgn flere ganger tidligere i debatter her inne uten at det ser ut til å hjelpe på nivået du stadig befinner deg på. Jeg tviler derfor ikke på at du selv har tro på at debatt-triksene du stadig bruker faktisk virker til å lure noen.

Jeg tror derimot at alle andre som leser her inne er i stand til å forstå at publisering av en artikkel på RBK.no, som fokuserer på en spiller på benken til Strømsgodset, ikke i det hele tatt er i nærheten av å utgjøre hele forskjellen på om norsk Tippeliga er en drittbransje, hvor alle konkurrenter er useriøse, eller om Tippeligaen i stedet oppfattes som en god bransje. Det er jo sånn du fremstiller det.

Som tidligere nevnt: "Vinduet" for å skape oppmerksomhet rundt Rosenborgs for tiden offensive spill og kampen er relativt smalt, fordi det er så mange konkurrerende inntrykk. Mediekonsumenter/publikum bombarderes med budskap/inntrykk fra morgen til kveld og man må være veldig spisset for å nå gjennom med hva man har for hovedbudskap.

Fra rundt milleniumskiftet er det blitt mye mer fokus på hvordan dette kan gjennomføres i praksis ved selvstyrt publisering. Norske lærebøker på 80-tallet, som baserte seg på en helt annen mediehverdag, kunne selvfølgelig ikke være i stand til å forutse og lære bort hvordan mediehverdagen i 2014 kunne utnyttes positivt i merkevarebygging.
Dog burde en oppegående student kunne ta med seg mange år senere i alle fall hvilke fallgruver man måtte unngå, som for eksempel tankefeilen å tro at alle merkevarer i et marked utgjør en "felles merkevare" og at det dermed ikke spiller noen rolle hvilken merkevare man legger sin innsats i å bygge. Dersom man ikke en gang klarer å skille mellom det å utvide et marked og det å bygge en merkevare, så må man ha hatt jævla flaks på eksamen når det kunnskapshullet ikke ble utfordret.

Poenget er ellers ikke at noen eventuelt mistenker eller hevder at du kan ha glemt alt du lærte av markedsføring for snart 30 år siden. Poenget er at (særlig norsk) markedsføringskompetanse fra 80-tallet er håpløst akterutseilt i dagens samfunn.
Noen av de som leste amerikanske utgivelser utenfor pensum på si' holdt kanskje følge til langt ut på 90-tallet før kunnskapsvakuumet ble uutholdelig.
Dersom (noe av) grunnlaget var for eksempel Tjømøes "Markedsføringsledelse" (standardverket fra markedsføringsundervisning på BI etc fra 80-tallet), så var jo den på et bredt innføringsnivå. Helt grei som basis for en økonom når han skulle snakke med markedsførere eller planlegge kampanjer over tid, men 80-talls norsk markedsføringskompetanse er utvilsomt mangelfull med betingelsene man har i 2014.

"Den som tror han er ferdig utlært er ferdig - ikke utlært."
En som skryter av å være så mye bedre reflektert enn alle de andre her inne, burde vel forstått det, dersom det var hold i det med evnen?

En sånn ovenfra-og-ned-holdning du stadig viser mot andre, særlig i denne saken, minner for øvrig veldig om hvordan inkompetente (ikke oppdatert kompetanse), arrogante sjefer i Coca-Cola oppførte seg da de skuslet bort så mye av mulighetene og ressursovertaket sitt som nevnt her.
Eru
Veteran

PostPosted: 11.11.2014 09:51    Post subject: Reply with quote

PerO som belærer andre i selvhøytidelighet. Humor.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 11.11.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Eru:

Du kan iallefall ikke kalle meg selvhøytidelig. Da hadde jeg måttet droppe en veldig stor del av innleggene mine, og blitt sint på over halvparten av forumer fordi de har motsagt meg... Hadde vel forsvunnet for flere år siden da..

Jeg tåler all motstand i diskusjoner jeg, og tar det med et smil. Så lenge det ikke er rene personangrep.

Mulig PerO er en idiot, med masse rare meninger, men selvhøytidelig er han iallefall ikke Smile
Back to top
Saladin
Junior

PostPosted: 12.11.2014 05:18    Post subject: Reply with quote

Dessuten er han den eneste som tør å si imot den harde kjernen her inne. Selv om jeg ofte er uenig, skal det fremdeles bli gitt kred for å tørre det. Å få høre hvor dum man er og at man bruker hersketeknikker med en gang man er uenig i det pampene her sier, kan umulig være like enkelt hver gang.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 06:09    Post subject: Reply with quote

Saladin:

Det er en overdrivelse å si at jeg blir beskyldt for å bruke hersketeknikker hver gang da. I de fleste diskusjoner foregår det saklig. Det med hersketeknikker, kommer stort sett fra enkeltdeltagere.

Dette er et godt forum, med svært mange veldig oppgående debbatanter. Hvis ikke hadde jeg ikke orket å diskutere her. Og forumet blir bare bedre, av at noen tør å være litt i opposisjon, for da blir saker bedre belyst.

Og det hender faktisk av vi som diskuterer mot hverandre, faktisk overbeviser den andre, så den skifter mening. MD72, fikk f.eks meg til å skifte mening om hvordan rollen til SD bør være, etter en diskusjon jeg tror varte en uke eller så Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.11.2014 08:57    Post subject: Reply with quote

"Prinsessa som ingen kunne målbinde" , rollene fylles av PerO som prinsessa og Miami som Askeladden.

Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, jeg fører vel den Wink
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 10:10    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Eru:

Du kan iallefall ikke kalle meg selvhøytidelig. Da hadde jeg måttet droppe en veldig stor del av innleggene mine, og blitt sint på over halvparten av forumer fordi de har motsagt meg... Hadde vel forsvunnet for flere år siden da..

Jeg tåler all motstand i diskusjoner jeg, og tar det med et smil. Så lenge det ikke er rene personangrep.

Mulig PerO er en idiot, med masse rare meninger, men selvhøytidelig er han iallefall ikke Smile

Mulig. Men når man plasserer seg selv på en pidestall og fremstiller seg selv som mer objektiv og reflektert enn andre, bør man vokte seg vel for å beskylde andre for selvhøytidelighet.

Quote:

Dessuten er han den eneste som tør å si imot den harde kjernen her inne. Selv om jeg ofte er uenig, skal det fremdeles bli gitt kred for å tørre det. Å få høre hvor dum man er og at man bruker hersketeknikker med en gang man er uenig i det pampene her sier, kan umulig være like enkelt hver gang.

Det kan av og til være nyttig med en djevelens advokat og noen som utfordrer det etablerte, men når enhver kritikk mot organisasjonen og ledelsen i RBK møtes med det samme '"forbehold på forbeholdene"-vi vet ikke nøyaktig hva som har skjedd, kanskje x egentlig ikke har gjort noe galt i det hele tatt fordi ditt og datt og ingen har egentlig ansvar'-preket, så blir det bare slitsomt i lendgen.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 06:19    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Mulig. Men når man plasserer seg selv på en pidestall og fremstiller seg selv som mer objektiv og reflektert enn andre, bør man vokte seg vel for å beskylde andre for selvhøytidelighet.

Du fikk med deg at det var svar på et konkret spørsmål? Det var et forsøk på å forklare hvorfor jeg har en annen mening, og det var relatert til en konkret sak.

Har du fulgt med hva jeg har skrevet opp gjennom årene, så hyller jeg svært ofte kvaliteten på debbatantene her inne, også de jeg krangler mest med. Så jeg ser overhodet ikke på meg selv som bedre enn de fleste her inne. Når det gjelder fotballkunnskap, er det tvert imot. Jeg er milevis bak de beste her inne.

Eru wrote:
Det kan av og til være nyttig med en djevelens advokat og noen som utfordrer det etablerte, men når enhver kritikk mot organisasjonen og ledelsen i RBK møtes med det samme '"forbehold på forbeholdene"-vi vet ikke nøyaktig hva som har skjedd, kanskje x egentlig ikke har gjort noe galt i det hele tatt fordi ditt og datt og ingen har egentlig ansvar'-preket, så blir det bare slitsomt i lendgen.

Nå har du misforstått hovedmeningen i min mening der jeg har et annet syn. Når det gjelder det meste av saker, er jeg like kritisk som de fleste andre. Men jeg ser at svært ofte, så blir kritikken ødelagt, siden forumet alltid skal peke ut en enkelt person (Hoftun) i saker hvor det er meget mulig at beslutningen har blitt tatt av andre, eller i fellesskap med andre. Ofte pekes det på personen basert på tittelen personen har.

I de tilfeller sier jeg at det blir helt feil. Både fordi klubben kan avfeie kritikken som useriøs, basert på at den peker på feil person, og fordi det skaper et helt feil bilde av personens kompetanse.

Jeg prøver derfor å fremheve at vi bør rette kritikken mot klubben, som organisasjon, og med styret som øverste ansvarlige. Da kan ikke kritikken avfeies som useriøs basert på at det pekes på feil person, men klubben må forsvare den avgjørelsen som er tatt. Så må de ansvarlige i klubben, se på hvem som faktisk sto bak valget, og ta affære.

Desverre, så blir det oppfattet som et forsvar av personen, i stedet for et forsøk på å bedre kritikken, når jeg prøver å si at vi ikke bør peke på en person, hvis vi ikke er helt sikker på at det er den personen som faktisk tok avgjørelsen. En person med en stilling som f.eks Hoftun, kan godt underskrive en avgjørelse, og fronte den utad, uten at det nødvendigvis er han som faktisk har tatt avgjørelsen. Avgjørelsen kan være tatt etter diskusjoner i ledergruppen og/eller styret. Da blir det meningsløst å henge Hoftun for den, fordi han fronter saken utad og den hører til i hans avdeling.

Det er faktisk svært sjeldent jeg har et veldig forskjellig syn på om en ting er kritikkverdig eller ikke. Somregel er jeg bare uenig i måten kritikken fressettes.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 79, 80, 81  Next
Page 73 of 81

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb