English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK.no
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 79, 80, 81  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Er du Alstad PerO?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2014 19:57    Post subject: Reply with quote

Dette var en diskusjon du aldri burde hoppet inn i PerO, det du skriver her er bare tull.

Reaksjonene fra egne supportere, andre lags supportere, eksperter og firmaer er helt klare. dette var både idiotisk og pinlig.

Og det ble gjort enda verre av at Alstad nektet å ta ned artikkelen når man skjønte at man hadde driti seg loddrett ut.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

shadwell wrote:
PerO wrote:
. Han er allerede det mest kjente talentet i Europa på flere år. .

Bullshit.

Forskjellen er at andre lands unggutter ikke har medier som reiser rundt og spør hva de synes om den og den spilleren.

Arrogante Alstad synliggjorde hvilken klovn han er og hvor lite han har i klubben å gjøre i denne saken.

Du har garantert rett om norsk presse. De overdriver noe voldsomt.

Men hvor mange ganger årlig tror du Real henter 15 åringer med firmaflyet for å vise frem treningsfasilitetene sine? Jeg tror ikke det er mange i den klassen.

Alstad gjorde jobben sin i denne saken. Men hvorvidt han har noe i klubben å gjøre, det kan jeg ikke uttale meg om faktisk, for jeg kjenner lite til hva han gjør.
Back to top
Harald
Forumsjef

Jeg antar ingenting. Reklamen var promovering af Ødegaard, ikke RBK. Hvis du mener det der er god markedsføring har du ikke det mindste peiling på det.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 08.11.2014 19:59    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Alstad gjorde jobben sin i denne saken. Men hvorvidt han har noe i klubben å gjøre, det kan jeg ikke uttale meg om faktisk, for jeg kjenner lite til hva han gjør.

Altstad gjorde alt feil i denne saken, alt annet enn jobben sin. Ã… hevde noe annet blir for dumt.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 19:59    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Er du Alstad PerO?

Jada, både Alstad, Hoftun, og enhver annen i organisasjonen jeg kan finne på å forsvare.

Slutt å vær så jævlig selvhøytidelig, og ta ev. forsøk på mobbing fra andre med litt humor, så blir livet litt lettere.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:01    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Jeg antar ingenting. Reklamen var promovering af Ødegaard, ikke RBK. Hvis du mener det der er god markedsføring har du ikke det mindste peiling på det.

Det var en artikkel, av mange på RBK.NO. Det er ikke en reklamekampanje, hvor det var eneste innholdet.

Jeg hadde vært helt enig, hvis det hadde vært det eneste de reklamerte med før kampen, men slik er det ikke. Det er en av mange grunner til å komme på kamp.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:02    Post subject: Reply with quote

Ha ha, Belsebub altså. Spøk til side. Du skal ha for at du er insisterer på å klippe kornet når de andre har funnet skurtrøska.

Last edited by O-Rex on 08.11.2014 20:54; edited 1 time in total
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
PerO wrote:

Altstad gjorde alt feil i denne saken, alt annet enn jobben sin. Ã… hevde noe annet blir for dumt.

Jeg synes merkelig nok ikke det. De ga enda en grunn til å gå på kamp med RBK, og det er på ingen måte feil. Som jeg skrev over, hvis det hadde vært en markedskampanje, så ja det hadde vært feil. Det var en enkelt artikkel i god tid før kampen. Etterpå har sølvkampen vært i fokus.

Dette er kritikk, for kritikkens skyld. Detalj som er blåst opp som storm i et vannglass. Pinlig spør du meg.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2014 20:08    Post subject: Reply with quote

Dette nytter ikke noe ser jeg. Jeg konkluderer med at jeg er glad for at PerO (forhåbentligvis) holder sig langt væk fra markedsafdelingen i Rosenborg. Alstad bør gøre det samme.

Medlem nr. 2477
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:10    Post subject: Reply with quote

Er det ingenting i hodet ditt som reagerer når 99% av RBK-supporterne er forbanna? Samtidig som alle andre lags fans ler av oss siden vi inviterer til storkamp på Lerkendal så vi får oppleve supertalentet M Ødegaard?
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:29    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Er det ingenting i hodet ditt som reagerer når 99% av RBK-supporterne er forbanna? Samtidig som alle andre lags fans ler av oss siden vi inviterer til storkamp på Lerkendal så vi får oppleve supertalentet M Ødegaard?

99% av supportere aktive på web (hardcore) supportere er sinte. Og les litt rundt på forum. Finnes det med selvhøytidlige folk enn aktive fotballsupportere? Jeg vet ikke om noen.

Jeg har lest, bl.a. på VGD, debatten hvor de andre ler av oss. Og, må ærlig innrømme, at hadde jeg tilhørt en annen klubb, ville jeg hengt meg på, når jeg så hvor flaue RBK supporterne ble. Slik er det alltid med slik mobbing... hvis noen tar seg nær av det er det morsom. Har ingenting med saken å gjøre.

Litt humor fra de RBK supporterne som svarte, og den mobbinga hadde vært død på få timer.

Reaksjonene er faktisk pinlige...
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:31    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Dette nytter ikke noe ser jeg. Jeg konkluderer med at jeg er glad for at PerO (forhåbentligvis) holder sig langt væk fra markedsafdelingen i Rosenborg. Alstad bør gøre det samme.

Har du tenkt på at den markedsavdelingen du påstår er helt på jordet, faktisk har bygd opp norges sterkeste merkenavn innen fotballen, som har flest tilskuere, og størst sponsorinntekter. Mulig de har en bitte liten anelse om hvordan de skal utøve faget sitt!!!
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 20:36    Post subject: Reply with quote

Fuck's sake. Er det mulig å gjøre sånn at man slipper å scrolle forbi postene til denne klovnen?
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 08.11.2014 20:39    Post subject: Reply with quote

Hmm, det er ikke vanskelig å selge vann i sahara heller da...
Norges desidert største klubb, mestvinnende i Norge, CL, EL etc. etc. Den som ikke greier å bygge opp det til en merkevare er jo utviklingshemmet.

Produktet selger jo seg selv for fanden!
Harald
Forumsjef

PostPosted: 08.11.2014 20:48    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Har du tenkt på at den markedsavdelingen du påstår er helt på jordet, faktisk har bygd opp norges sterkeste merkenavn innen fotballen, som har flest tilskuere, og størst sponsorinntekter. Mulig de har en bitte liten anelse om hvordan de skal utøve faget sitt!!!

Eggen har opbygget det der gennem flere år i CL, domination i Norge og ekseptionelt spil. Det var ikke store markedsafdelingen der var den gangen. Dagens markedsafdeling forvalter og viderefører 'brandet' Rosenborg. Du har null peiling på markedsføring.

Medlem nr. 2477
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 21:20    Post subject: Reply with quote

Belær oss mer om den fantastiske markedsavdelingen og historien om hvordan de bygde opp Norges største tilskuerskare og markedsverdi, du vise mann. Belær oss om hvordan alle andre markedsavdelinger i landet er amatører i forhold som ikke gjør jobben sin og promoterer unge Ødegård når Drammenserne kommer.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 08.11.2014 22:01    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Harald wrote:

Det er Nils Arne Eggen som har skapt grunnlaget for sponsorinntekter og merkevaren RBK, ikke markedsavdelingen.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 08.11.2014 23:10    Post subject: Reply with quote

Oppførselen til Alstad i denne saken er i et større bilde en bagatell, men føyer seg inn i en rekke dårlige avgjørelser i klubben. For enkelhets skyld kalt "Hoftun-avgjørelser", som på mange måter minner om de grove feilene Coca-Cola gjorde over en drøy tiårsperiode, da Pepsi tok voldsomt innpå i det brune hovedmarkedet (omtrent 1975-1985).

Tross en suveren, ledende posisjon, med markedsdominans og overlegne ressurser, klarte sjefene i Coca-Cola å skusle bort mye av dominansen på relativt kort tid. Sjefer med for stor tro på at deres personlige, gamle kompetanse, erfaring/teft og kontinuitet var selskapets styrke, gjorde det lett for konkurrenten å vinne frem.

Markedslederen tuklet etterhvert med selve grunnlaget for oppfattelsen av merkevaren de levde av, lot hovedkonkurrenten bygge seg opp som mer attraktiv for ressurspersoner/nyrekruttering. Derpå også mer attraktiv for de som skapte blest rundt selskapets produkter.
De stolte for mye på at dominansen "lå i veggene" i Coca-Colas hovedkvarter i Atlanta, båret frem av kontinuitet i organisasjonen.
Kontinuiteten besto dels i at rekruttering til nøkkelposisjoner over lang tid skjedde ved å overvurdere intern erfaring i stillinger som skulle forholde seg til store endringer over relativt kort tid.
For å si det sånn: De rekrutterte nytt i bunnen, men valgte gang på gang å ansatte hun/han de kjente fra før i viktige stillinger de ikke hadde kompetanse/erfaring til å utføre veldig godt, selv om alle sjefene sikkert gjorde sitt beste og sto på fra tidlig til sent for selskapet de var så glade i og hadde gylne minner fra tilbake i tid.

En isolert sett bagatell i "Cola-bildet" kunne være at en markedssjef valgte profilering som han selv syntes var bra, men folk som likte det som han selv likte var ikke i segmentet de ønsket å appellere til, fordi det var ikke bærekraftig å bruke et relativt sett smalt vindu for å skape fokus/omtale til å nå frem til nye, men feil kunder, som ville være lite hyppige og ha lav relasjonsverdi, når de heller kunne rekruttert mye mer trofaste og på sikt viktige kunder ved å bruke ressursene smartere. (Ta bedre valg. Noe som igjen forutsatte bedre kompetanse/ "nytt blod" inn nøkkelroller.)

I det store bildet blir det bare en anekdote at en "kommunikasjonsansvarlig" leder i RBK kommuniserer at konkurrenten har et mer interessant produkt. "Kom og opplev konkurrentens spennende produkt."
Blir omtrent som anekdoten om PR-sjefen i Coca-Cola, som i den heftigste profileringskrigen kjøpte Michael Jackson-billetter (Pepsi-frontfigur) til egne ungdommer og deres venner, mens han og kona foretrakk å mingle med likesinnede i alder og sinn på et stort Coca-Cola-arrangement med en frontfigur som tværet siste interesse ut av en gyllen fortid.
Kunne kanskje vært Tom Jones eller noe sånt, men navnet på Coca-artisten er uviktig. Poenget er at det var en frontfigur/trekkplaster PR-sjefen trodde mange andre riktige kunder ville identifisere seg med.
Omtrent i denne tiden endret de vel også oppskriften. Omtrent som et lysende symbol på at man trodde kundene valgte produktnavnet uavhengig av smaken. Ikke ulikt et Rosenborg som bestemmer seg for at nå skal vi spille defensivt, der det eneste som minner om røttene er de stadige hestemetaforene når ting ikke gikk så bra. (Hester spiser jo gammelt gress som har mistet kontakt med røttene forlengst.)
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 23:53    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass Legend wrote:
Fuck's sake. Er det mulig å gjøre sånn at man slipper å scrolle forbi postene til denne klovnen?

Hvis du ikke tåler at noen har en annen mening, anbefaler jeg avknappen på maskinen. Så kan du snakke med deg selv, og få de svarene du vil.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
PerO wrote:
Harald wrote:

Det er Nils Arne Eggen som har skapt grunnlaget for sponsorinntekter og merkevaren RBK, ikke markedsavdelingen.

Det er helt korrekt. Men de inntektene kommer ikke av seg selv. Se på Godset, som har gjort det bra sportslig de siste årene, men har slitt som bare det med å finne hovedspomsor, og har vært perioder uten.

Det er forskjellen mellom det å ha sportslig suksess, og en god merkevarebygging, og det å ha sportslig suksess uten god nok merkevarebygging.

Men selvfølgelig, hadde ikke markedsavdelingen fått gjort noen verdens ting, uten den sportslige suksessen som NAE skapte.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 08.11.2014 23:59    Post subject: Reply with quote

gisp!:

Godt skrevet.

Klubben er ikke godt drevet. Men å hisse seg opp over en slik artikkel, blir dumt, for det er bare en bagatell.

Hadde man derimot begynt å hyre inn toppartister til pauseshow, og brukt det som markedsføing, så hadde de bomma helt. For da hadde de gjort det til en konsert, i stedet for en fotballkamp.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.11.2014 00:32    Post subject: Reply with quote

Det er fremdeles en helbom, selv om det ikke er en pausekonsert med Ødegård.

"Vinduet" for å skape oppmerksomhet rundt Rosenborgs for tiden offensive spill og kampen er relativt smalt, fordi det er så mange konkurrerende inntrykk. Mediekonsumenter/publikum bombarderes med budskap/inntrykk fra morgen til kveld og man må være veldig spisset for å nå gjennom med hva man har for hovedbudskap.
Ville vel fått en E på markedsføringseksamen om han hadde brukt en sjelden og gyllen anledning til å bygge merkevaren Rosenborg på den måten. Altså fortelle at motstanderne har i alle fall noe smått interessant å by på, men når han drar utenlands er det ikke mer igjen å komme på Lerkendal for.

I det store bildet er denne kommunikasjonsmessige helbommen fortsatt dog en bagatell. Vi har jo hatt Hoftun som sportslig leder i mange år og må vel nå klare å skille slike bagateller fra verre ting?
Men heldigvis har visst noen "kontinuitister" lært nå at man ikke kan lære en gammel hund nye triks.
Derfor: Kast pinnen på treningsfeltet, så løper bikkja dit, i stedet for å sikle på tastaturet.
PerO
Veteran

PostPosted: 09.11.2014 02:03    Post subject: Reply with quote

Gisp:

Er ikke så sikker på at det på markedseksamen hadde blitt stryk.

Artikkelen er skrevet før nest siste serierunde. Mao, før man visste om RBK overhodet hadde noe å spille for. Skapte litt blest i uken før man hadde resultatet.

Etter nest siste serierunde, fikk man sølvkampen å konsentrere seg om, og det har de gjort.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 09.11.2014 12:09    Post subject: Reply with quote

Man kan være ganske sikker på at dersom spørsmålet hadde vært: "Hvordan vil du bygge opp merkevaren din", og svaret hadde vært: "Ved å heller rette oppmerksomheten mot en spennende attributt hos en konkurrent", så hadde det vært stryk.
Men for all del, det er bare å melde seg opp til eksamen i markedsføring og prøve metoden du tror på.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 71, 72, 73 ... 79, 80, 81  Next
Page 72 of 81

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb