English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedley
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Sesongen er allerede en fiasko. 4. plass eller 10.plass er totalt uinteressant for min del så lenge de poengene vi plukker kommer av det elendig dødballsatsende spillet til PJH/EH.

Tre strake seire nå vil føre oss "tilbake". Men det er ikke tabellen isolert sett som avgjør Perrys skjebne. Jeg orker rett og slett ikke se RBK basert på dødballmål og tilfeldigheter.
Back to top
View user's profile Send private message
Keenoir
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:00    Post subject: Reply with quote

Hva er det med Perry, som er rakrygget? Han er jo en mester i å skylde på alt mulig annet enn egen utilstrekkelighet..
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:01    Post subject: Reply with quote

Det var faktisk gull i 2013 Koteng skulle ha.
Hedning
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:02    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Syvende plass og ni poeng bak Molde etter ti kamper. Fortsatt trua, men da må vi begynne å vinne kamper.

Optimist Smile
Back to top
Shefki
Junior

PostPosted: 20.05.2014 23:02    Post subject: Reply with quote

Sjefen har flyttet innlegget.

GÃ¥ av, Per Joar Hansen

Ser av denne tråden mange likhetstrekk med det som skrives i PJH tråden. Det værste er at mye av de samme spillemessige problemene er like aktuelle i dag. Tråden sluttet i august 2005, men med noen bytter av noen navn kunne den ha vært en avhandling fra 2014.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:03    Post subject: Reply with quote

Faktisk sa han vel rett ut at han ville trekke seg om vi ikke tok gull innen 2 år.. Vi er vel på 3. Året med ham nå..

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Jeg unner ingen å være i Hansens situasjon nå, men det er egentlig ikke vesentlig. Han er ikke riktig person for denne jobben!
gisp!
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Tværrliggern: Skjebnen. Noen publiserte bildet en uke før Per Joar Hansen ble offentliggjort som RBK-trener 14. desember 2012. PJH har over tid manet det frem med sine til tider gjentakende merkelige metaforer.

Ellers: Viktig som Vollrik påpeker at det er opp til supporterne å holde fokus på Erik Hoftuns prestasjoner, rolle og ansvar.

Det er kjent at styret var delt angående synet på om han i sin tid hadde tilstrekkelig kompetanse og et høyt nok nivå til å ta jobben.
Det som ikke er like direkte uttalt, men som virker åpenbart, er at daværende styre/styreleder hadde et sterkt behov for et navn og ansikt som supportere/markedet/omgivelsene kunne forbinde med en stolt fortid og som samtidig kunne brukes som et symbol på en slags "sportslig kontinuitet" og retning klubben manglet etter flere vinglende år under daværende sportslig svake ledelse.
larsarus
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Det er forskjell på å trekke seg og å stille sin plass til disposisjon, og det var det sistnevnte han uttalte slik jeg husker det. Da må det jo fremmes en alternativ kandidat da først, så kan Koteng trekke seg og en ny styreleder overta. Men det har jo ikke skjedd...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

Guinness wrote:
Her, om noen ikke har fått sett det. Kveldens "Welcome to my crib" med PJ Hansen.

http://www.tv2.no/2014/05...en/5614153

Legger merke til at de satt på hesteryggen i reklamen etterpå. Cool
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:19    Post subject: Reply with quote

Det virker å ha vært slik ganske lenge, at ledelsen tar avstand fra supporterne. Koteng kalte vel fansens kritikk mot Hoftun som mobbing, og nå avfeies fansens misnøye som "følelser" og ikke faglig berettiget kritikk. Når resultatene uteblir i et par kamper så får følelsene oss til å uttrykke misnøye, som om et par gode kamper og ok banespill skulle få fansen til å gå bananas i lykke og gi sin fulle støtte til dagens styre, sportslige ledelse og trenerteam.

De ser ut til å glemme at mange av fansen har fulgt klubben i mange år, og har god nok hukommelse til å huske hvordan laget en gang fremsto, såvel som å se at andre lag i samme liga utvikler en struktur i laget og følger en filosofi hvor treneren eller den sportslige ledelsen og styret har staket ut en kurs som over tid preger et lag. Nå senest med nykommeren Stabæk, men over flere år, så har vi sett at særlig Molde, SIF og Viking har lagt sten på sten som nå gir resultater. Rosenborgs resultater ser ut til å ha kommet snarere på tross av enn på grunn av de menneskelige ressursene som skal forvalte det økonomiske fortrinnet klubben har versus sine nærmeste konkurrenter.

Dette er en drøy påstand, men dessverre, resultatene og utviklingen over flere år taler for seg. Dette gjelder særlig hvordan klubbens egenkapital har blitt tappet og hvor vi nå lever på pengene fra tomtesalget, samtidig som spillerstallen over flere år har blitt dårligere og våre største talenter forlater klubben før de har slått ut i full blomst og hjulpet klubben til å prestere på et høyere nivå, Europaspill inkludert. Dette samtidig som klubben har vinglet i filosofi, ikke ønsket legenden NAE tilbake som trener, og stallens sammensetning av spillere kan kritiseres, Bosman-spillere som burde vært solgt før de fikk gå gratis m.m.

Det er denne mislykkede forvaltningen av klubbens ressurser over tid som er kjernen i misnøyen, og som må snus ved å innføre et nytt sportslig regime!

Det kan også virke som at man fremdeles tror man kan overbevise publikum til å ha tro på dagens RBK med å si at de "ser fremgang" i spillet, men hvor ingen evner å være konkret på hva som faktisk har blitt bedre. Dette virker fordummende og vil i det lange løp ha motsatt virkning av det Koteng/Hoftun/Perry/Wiggen håper på. De mister troverdighet, og får enda flere i mot seg. De ville sannsynligvis ha tjent mer på å ha kalt en spade for en spade, innrømmet at både spill og resultater dessverre ikke er så bra som ønsket i forhold til klubbens målsetting, og at situasjonen vil bli evaluert i sommerpausen og nødvendige tiltak vil bli igangsatt. Å gi seg selv og kompisene terningkast 6 i evalueringen av fjoråret blir for enkelt. Hvilken evaluering er det vi kommer til å få i sommer? Terningkast 4, fordi vi fremdeles kan nå målet om å bli topp 3 og henger med i cupen? Å ofre Per Joar Hansen blir også for enkelt. Han hadde ikke merittene en Rosenborg-trener verdig, har gjort sitt beste, men det var dessverre ikke godt nok. Han har gjort et ærlig forsøk, men de som er ansvarlig i klubben, det vil si styret, må se at det holder ikke bare å erstatte Hansen med en mer kompetent trener.

I stedet for innrømmelser får vi nå "hjemme hos"-reportasjer, uttalelser som indirekte sier at "fansen tar feil og vi har rett" og lite selvkritikk utover at enkelte spillere innrømmer at laget ikke presterer som de ønsker. Problemet er at ingen med ANSVAR innrømmer noe som helst, og ikke ønsker dialog med fansen. I stedet foregår kritikken og kommunikasjonen begge veier via media, og hjemme hos-reportasjen vekker også mistanke om at her tenker klubben å bruke media til å vinne tilbake kjernen av fansen, som kommer på kamp eller ser kampen på tv, men ellers holder kjeft.

Hvor ble det av klubben som hadde som et av sine postulat at man skulle være folkelig?

Hvor mange flere år skal denne utviklingen få fortsette?

RBK
Back to top
Guinness
Rutinert

PostPosted: 20.05.2014 23:19    Post subject: Reply with quote

Fra 2005:
Quote:
- Jeg har hele tiden hatt god støtte i spillergruppa. Dette er fullt og helt min egen avgjørelse, fortalte ha videre.

Rinse And Repeat.
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

Tror det er mange uheldige omstendigheter i sving samtidig her.
1.Perry hadde noen heldige resultater med U-21 i en historisk god årgang.
2..Brakka var desperate etter å finne tilbake til røttene og gikk "all in" for Perry.
3.Dårlig innkjøpspolitikk og utfrysing av spillere som ikke passet inn i 433,selv om disse var mål og målpoengs- garantister
4.Målet innen økonomi gjorde at man gamblet på å stille med et forsvar som i beste fall kan sies å halte inn mot seriestarten.
5.Da Gamst ble panikk-kjøpt hadde man allerede innsett at gammeldags 433 ikke er som før og håpet på magi.
6.Gamst jobber hardt og har mange målgivende,men ikke flere enn en Helland med klippekort ville hatt.
7.For ikke å snakke om Dockal+Chibbe med full tillit.
8. Den gamle guru Bjørn Hansen har sett denne elendigheten.433/røttene-tvangstrøya.
9. Selv har jeg påpekt den i dette forumet lenge før hans syn ble kjent.
10.Fysisk trener svarte at spillerne var godt nok trent da han ble spurt om dette under "snillisten" JJ.
11.Ã…ret etter viste testene at vi var bedre trente
12.Nå tyder alt på at mange av våre motstandere er bedre trente enn oss,hvilket ikke er noen bombe for meg.
13.Desverre for alle som våker dag og natt og ønsker Perry,s hode på et fat; Sportslig leder Erik Hoftun må ut før jeg skriver under på noe som helst.
14.Jostein Flo ordner spillere fra Man C og Everton,Molde har rike onkler og gode forbindelser,til og med antatte bunnlag har investorer og forbindelser.
15.Bli ikke forbauset om Boli, som leker seg i TL signerer for Molde i sommer.
16.Da vil de nærme seg RBK anno ca. 1997 og øke forspranget til oss med 7-mils steg.
17. TRIST SOM FAEN.
toreinar
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:27    Post subject: Reply with quote

Orion Pax holdt på med denne i Hoftun-tråden mens jeg holdt på med mitt innlegg.qoute

Enig i at vi må holde fokus like mye på Hoftun - problemene går aldri over med han ved roret.

Har vi en god oppsummering av hans groveste feil? Viktig å ha dette fremme i bevisstheten og få det frem - ikke bare hos oss supportere, men at verden får vite om det. Ellers er vi bare en bunch med sutrete supportere. Med dette kan vi ihvertfall ha noen fakta på vår side.
Jeg drar bare det jeg kommer på i farta:

- Ledet an spilleropprør mot OBR i 2004?
- Legerapporten ifm. John Pelu's straffe mot Viking.
- Kontraktssurret med Jarstein som vi tapte masse penger på.
- Nær ved å begå seriøse lovbrudd i VPG-saken.
- Konsekvent sent ute med å fornye kontrakter.
- Har i flere tilfeller sendt oss ut i sesong med seriøse mangler i troppen (spiss/høyreback nå, f.eks.)
- "Prosessen" som han tilsynelatende frontet som besto av å navngi Perry som ny trener.
- Selge Tarik billig, erstatte ham med Søderlund.

Hvilke andre saker har vi som bør ligge langt fremme i pannelappen på folk?
eksil
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Utallige bomkjøp.

Dette og elendig snitt på videresalgsgevinst har kostet klubben utrolig mye penger.

(Dette er en antagelse da jeg ikke sitter på tallinfo)
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 20.05.2014 23:58    Post subject: Reply with quote

Recon 9. august 2005 wrote:
Ett eller annet er riv ruskende galt, når kontinuiteten blir viktigere enn kvaliteten på arbeidet som utføres.

Den spiller jeg videre til Hoftun, selv om Recon opprinnelig adresserte den til en annen tidligere midstopper.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 00:13    Post subject: Reply with quote

"Det er meg de piper på, og det gjør de rett i" sier perry i dagens adressa. Hva for noe slu taktikk er dette, eller har fyren selv innsett at han ikke duger?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 21.05.2014 00:36    Post subject: Reply with quote

Han (og klubben) har nok innsett at det ikke var fryktelig smart å gå til angrep på supporterne, og forsøker derfor på beste politikervis å rette opp inntrykket ved å legge seg flat.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 00:40    Post subject: Reply with quote

"Gammelt" nytt?
Står akkurat det i tekstdelen under hjemme-hos reportasjen til tv2
Back to top
vingback
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 08:43    Post subject: Reply with quote

Nidaros Tommel'n opp!

Du kan også legge til at "fansen var sinte" da forsterkninger til klubben lot vente på seg og Hoftun hentet Boti Goa tre minutter før årsmøtet. Dette er direkte fordumming av fansen og etter min mening forkastelig. Det er samme regla nå når Hansen klager på fansen i stedet for å innrømme at klubben sliter og heller beklage dette.
Back to top
knoff2010
Junior

PostPosted: 21.05.2014 09:18    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si dette er en vanskelig situasjon.

hvem har skylden? hvem skal gå? hvem skal inn?

her er det i mine øyne ingen fasit.

jeg mener Hansen må gå, Hoftun må gå, støtteapparat må vurderes, men ikke minst er det mye spillere som må gå i seg selv, eller bli ettergått 1 og 1.

Holdningene jeg så fra tribunen mot Sarpsborg var skremmende.

NÃ¥r Strandberg skjeller ut Svendson etter 4 spilte minutter, viser det at noe ikke er som det skal innad i gruppa heller.

Vi så jo forøvrig også noen tegn til humøret til Strandberg i 2. omgang.

Grunnen til at jeg mener Hansen må gå er mangelen på konstruktiv veilledning. det var en flott kontringsmulighet, hvor Hansen presterer og rope "RO NED!!" på stillingen 1-1!!??

par spillere snur seg mot benken og virker oppgitte, og mikkelsen vender ball og spiller bakover etter ordre fra benken.

Hoftun har jo også vist manglende evne til å se det store bildet, når det kommer til å kjøpe spillere som passer i mønster. Det er faktisk ikke det jeg er mest skuffa over.. det jeg er skuffa over er hvorfor det ikke tilrettelegges mer for di unge lokale spillerne.

nå når situasjonen er som den er, ville jeg faktisk likt å sett følgende scenario:

Hansen ut- vinnerskalle inn
Vinnerskalle i første intervju: Denne sesongen er ødelagt, vi skal bruke resten av tiden på å få kjørt igang så mange unge lokale spillere som mulig.

selge unna daukjøtt fra stallen billig, da lønnskostnader alikevell er lavere på di lokale.

en vinnerskalle ville fått igang Bille/riski, så di vil jeg beholde.
samme med MIX, Mike, Strandberg, Gamboa,Svenson.

Sælnes,mikkelsen++ kan man selge for min del, da di ikke er vinnere i den forstand at di trenger sutteklut når noe går imot.

kanskje kjøpt inn lillebror Riski, pluss et par andre lynkjappe spillere, som kunne blitt oppdratt som vinnerskaller, istedenfor å ta inn "stjerne" spillere fra småklubber hvor alt annet en tap er bra.

NEI, bort med Hansen,Hoftun++
inn med vinnerskaller i ledelse, og spillere som kan oppdras til vinnerskaller.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Kroksæter intervjuet av nettavisen, og sier ting rett ut. Tommel'n opp!

Quote:
Rosenborg-styret, med leder Ivar Koteng i spissen, bedyrer at de fortsatt har tillit til Per Joar Hansen, og at de ikke har vurdert trenerens fremtid.

Det mener Adresseavisens sportskommentator, Kjetil Kroksæter, er tull.

- Hvis styret faktisk snakker sant her, gjør de i så fall ikke jobben sin. Det er klart at man må diskutere tingenes tilstand når prestasjoner og resultater ikke er som forventet. Det som er sikkert, er at styret gjemmer seg. Og det kan de ikke fortsette med, sier Kroksæter til Nettavisen, og understreker at situasjonen er kompleks.

- Det er ikke nødvendigvis så enkelt som å sparke Perry, og billig blir det nok heller ikke. Hvem skal i så fall ansettes? Skal det hentes eksternt, koster det mye penger, og Rosenborgs økonomiske situasjon er ikke spesielt god.

Kroksæter har ikke for å vane å rette kritikk i tide og utide, og han skriver blant annet at «kritikken sitter langt inne».
Overfor Nettavisen forklarer han hvorfor han likevel følte det var på tide å stille Per Joar Hansen til veggs på kommenatorplass.

- Det går på at det har vært altfor lite fremgang og utvikling å spore siden Perry tok over. Jeg har hatt tro på den jobben han har gjort inntil nå, men når resultatene og prestasjonene fortsatt ikke står i stil til forventningene, tror jeg at det nå virkelig begynner å blinke et rødt lys for ham. Den første sesongen fantes det en aksept for at ting ikke stemte optimalt, men nå forventes det mer, sier Kroksæter til Nettavisen.

- Andreomgangen mot Sarpsborg var forferdelig, og oppsummerer på mange måter problemene med laget. De henger ikke sammen defensivt, følger ingen offensiv plan, og ser rett og slett svært engstelige ut for å gjøre den minste feil. Den samme engstelsen var å spore i hjemmekampen mot Stabæk. Det er Per Joar Hansens ansvar, fortsetter Kroksæter.

http://www.nettavisen.no/...77130.html
Back to top
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 09:59    Post subject: Reply with quote

Nidaros997: Glimrende innlegg Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 10:03    Post subject: Reply with quote

Kroksæter får også mange pluss i margen. Det er på høy tid noen setter skrifta på veggen og sier ting som de er.
Back to top
Lomaxx
Veteran

PostPosted: 21.05.2014 10:04    Post subject: Reply with quote

En ting som hadde vært gøy å se hadde vært om vi kvitta oss med Joar, fikk inn en midlertidig løsning hvis ikke noe kunne være klart ASAP også etter VM hadde vi leid inn Hamrén for å prate med spillerne om Attitude. De kampene jeg har sett i år har jeg ikke bare sett en trener uten plan, men også en stall med både mangel på vilje og holdninger til å spille som et topplag. Er egentlig veldig skremmende at laget, som spiller for spiller skal være bedre enn de fleste lag i TL, blir seendes ut som lilleputter når vi ikke har alt 100% med oss. Her trengs det en som kan ta tak i nakkeskinnet til en del av spillerne og faktisk forklare at vi har et skap og vise dem hvor det skal stå.

Ratatosk wrote:

Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 255, 256, 257 ... 326, 327, 328  Next
Page 256 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb