| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 10.04.2013 20:43 Post subject: |
|
|
Lund Hansen
Gamboa Reginiussen Rønning Dorsin
Diskerud Jensen Svensson
Mikkelsen Nielsen Elyounoussi
Snittalder keeper: 30
Snittalder forsvar: 27,8
Snittalder midtbane: 22,5
Snittalder angrep: 25,3
Snittalder totalt: 25,8
Gule kort: Svensson x1
Røde kort: Ingen
Synes som foregående innlegg at vi bør fortsette med samme lag. Spesielt med tanke på hva iconbit har fortalt oss om Mikkelsen.
Viktig at vi spiller inn elleveren først! 7,9,11,13- og dimakkorder legger vi på etterhvert.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 10.04.2013 21:00 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | BjarneS: Det har vel aldri vært noen tvil om at resultater og underholdningsverdi har betydning, men det er mange andre faktorer som spiller inn, og de var de viktigste for meg da jeg trodde på publikumsnedgang. |
Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. For øvrig forbausende bra spådommer ellers!  |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.04.2013 21:38 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er greit å være litt ekstra tålmodig med Mikkelsen som er helt ny i klubben. Nå er det mye nytt for alle i år, men det krever nok litt ekstra av de som nettopp har kommet. Jensen og Bille er også nye, men har en litt annen instilling og innsats i bunnen som de profitterer på, og er kanskje også litt tryggere som typer enn Mikkelsen.
Er spent på hvor toppnivået til Mikkelsen ligger. |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 10.04.2013 21:44 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | kristobal wrote: | | BjarneS: Det har vel aldri vært noen tvil om at resultater og underholdningsverdi har betydning, men det er mange andre faktorer som spiller inn, og de var de viktigste for meg da jeg trodde på publikumsnedgang. |
Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. For øvrig forbausende bra spådommer ellers!  |
Nå er det nok viktig at spillet er såpass mye bedre at thresholdeffekten slår inn. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 10.04.2013 22:07 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Jeg er mye mer redd for lag som legger seg bakpå, enn de som vil angripe - så jeg ønske Start velkommen med sin angrepsfotball. Kombinert med ligaens verste kokos-forsvar, kan det blir stygge siffer for sørlendingene på fredag.
Om vi ikke faller voldsomt i nivå, så tror jeg vi kan vinne med fire-fem mål også mot Start. |
Ser ut som vi har bedre lag enn noen gang til å bryte opp baktunge forsvar nå.
Som bortetrener ville jeg gått for første målet og deretter drept tempoet i kampen samt kriging og kontringsorientert fotball. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 11.04.2013 09:03 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. For øvrig forbausende bra spådommer ellers!  |
Det skal bli spennende å se sesongen gjennom. Såvidt jeg kan se av tilskuertallene fra 93 og frem til i dag har RBK alltid fulgt trenden i ligaen, dog noen ganger med noe større utslag.
Det vil være imponerende hvis klubben nå går mot trenden, men enda bedre hvis det viser seg at TL blir mer populær generelt  |
|
| Back to top |
|
 |
Pi_Meson Proff
|
Posted: 11.04.2013 12:13 Post subject: |
|
|
| Hvor kan man se Zebra-kampene på web? |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 11.04.2013 12:18 Post subject: |
|
|
| Coolsport.tv streamer de fleste (alle?) seriekampene i år. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2013 12:34 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. |
Kan godt hende at jeg da debatten var på sitt mest opphetede ga inntrykk av at det ikke betydde noe. Kan eksempelvis ha vært i 2011 da jeg egentlig trodde på stabilisering/økning, men hvor åpenbart mnjavitryckerbraframåt-fotballen var alt annet enn publikumsfrieri.
Ser man historisk på tilskuertallene i 40-50-årsperspektiv er det ikke de enorme utslagene, men noen særegenheter finnes. Blant annet tilskuerflukten under Curtis i 1970 (til tross for gode sportslige resultater), og økningen under Eggen i 1979-1981, samt ved tilbakekomsten i 1988.
Etter den tid er det mye i tråd med utvikling i norsk fotball generelt, men at det betyr en del likevel er jo hevet over tvil. RBK har mistet vesenelig mer tilskuere de siste årene enn enkelte andre lag som har spilt mer attraktiv fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 11.04.2013 12:35 Post subject: |
|
|
| Håper vi stiller med samme lag som i de to foregående. Om det skulle bli en endring, håper jeg Mikkelsen må vike. Og ikke Svensson. For min del var Svensson blant de beste i førsteomgangen mot Sogndal, og jeg vil tro hans arbeidkraft kommer til nyte mot Start. Nå har jeg ikke sett Start siden 2011 noe særlig, men antar de er et lag av terriere som tidligere? |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 11.04.2013 12:54 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | | BjarneS wrote: | | Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. |
Kan godt hende at jeg da debatten var på sitt mest opphetede ga inntrykk av at det ikke betydde noe. Kan eksempelvis ha vært i 2011 da jeg egentlig trodde på stabilisering/økning, men hvor åpenbart mnjavitryckerbraframåt-fotballen var alt annet enn publikumsfrieri.
Ser man historisk på tilskuertallene i 40-50-årsperspektiv er det ikke de enorme utslagene, men noen særegenheter finnes. Blant annet tilskuerflukten under Curtis i 1970 (til tross for gode sportslige resultater), og økningen under Eggen i 1979-1981, samt ved tilbakekomsten i 1988.
Etter den tid er det mye i tråd med utvikling i norsk fotball generelt, men at det betyr en del likevel er jo hevet over tvil. RBK har mistet vesenelig mer tilskuere de siste årene enn enkelte andre lag som har spilt mer attraktiv fotball. |
Er nok lettere å få en boost med busser fra distriktene igjen med attraktiv fotball.
Hører om buss bla.a fra Hitra.
Selv skal jeg hoppe på en maxi fra Tydal/Selbu.
Tok bare 3 telefoner og vips så ble vi 4 som hopper på fra Malvik.
Hadde selv sesongkort i mange år,men pga jobb ble det uforholdsmessig dyrt pr. kamp jeg kunne dra på.
Nå kribler det litt ekstra for gamle tribuneslitere som har vært litt slappe til å dra på kamp. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.04.2013 12:57 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også vi har et mer komplimentært lag med arbeidsjernet Svensson på midten. Med Dockal og Mix som indreløpere kan midtbanen bli litt lett defensivt. Kanskje spesielt høyresiden kan være sårbar, med en Mikkelsen, som har begrensede defensive kvaliteter, og en veldig offensiv Gamboa. |
|
| Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 11.04.2013 14:11 Post subject: |
|
|
Noen oppdaterte tall på solgte billetter, Kjello? Har sendt ut forespørsler via facebook, mail, på arbeidsplass og til venner. Satser på at det kan dra med noen ekstra, og om alle gjør det, kan vi fort havne over 16 000 tror jeg  |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 11.04.2013 14:16 Post subject: |
|
|
Det er en helt annen kamp om billettene i år. Makkeren min kan ikke være med i morgen og jeg har gitt bort billetten hans, det var 4 stk som var interessert i å være med, til sammenligning var det vanskelig å få gitt bort billetten i fjor høst. (uten at dette er noe annet enn en av mange indikatorer selvsagt ) |
|
| Back to top |
|
 |
orz Proff

|
Posted: 11.04.2013 14:26 Post subject: |
|
|
| Jeg har hatt for vane å sjekke hvor mange som har kjøpt billett på rbk.no de siste åra, og selv om jeg ikke har nøyaktige tall ser det bedre ut nå en dag før kamp enn det gjorde nesten hele fjorårssesongen. Det ser riktignok ikke like bra ut som mot Brann.. Vil derfor tippe på et antall mellom 14 og 15 tusen, men det kommer veldig an på hvor mange som kjøper billett på kampdag. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.04.2013 14:30 Post subject: |
|
|
Ny tropp uten Selnæs.
1. Daniel Örlund
2. Christian Gamboa
3. Mikael Dorsin
4. Tore Reginiussen
5. Per Verner Rønning
7. Mike Jensen
8. Borek Dockal
9. Nicki Bille
10. John Chibuike
11. Tobias Mikkelsen
12, Alexander Lund Hansen
14. Jon Inge Høiland
17. Tarik Elyounoussi
18. Daniel Berntsen
19. Brede Moe
21. Fredrik Midtsjø
22. Jonas Svensson
42. Mix |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 11.04.2013 15:48 Post subject: |
|
|
Eksplosivt på topp  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.04.2013 16:22 Post subject: |
|
|
http://www.tv2.no/sport/f...26160.html
Start må klare seg uten kapteinen sin. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 11.04.2013 17:23 Post subject: |
|
|
| Tror vi skal være veldig fornøyd med 15000. Fredag er ikke akkurat ideell kampdag. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 11.04.2013 17:59 Post subject: |
|
|
| Bedre enn mandag i hvert fall, og antakelig noenlunde like bra som lørdag. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.04.2013 18:47 Post subject: |
|
|
| Trøndere er treige vett,blir vel solgt en del før kamp som siste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 11.04.2013 19:52 Post subject: |
|
|
Hvem av dere kommer?
Regner med at vi nok en gang spiller førsteomgang i retning hotellet, så da får jeg for andre gang i år oppleve Gamboa sin søte aura bre seg om oss som sitter langt nede på langsiden. Konge. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.04.2013 19:54 Post subject: |
|
|
Æ Kjæm  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 11.04.2013 19:58 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | Tror vi skal være veldig fornøyd med 15000. Fredag er ikke akkurat ideell kampdag. |
Fredag er en gulle god dag for å gå på kamp.
Søndag er verst, lang reise til og fra kamp og så på arbeid dagen etter.
Kan jo nesten ikke engang unne seg 2-3-4-5 pils heller  |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 11.04.2013 19:58 Post subject: |
|
|
| Bongo wrote: | | Tror vi skal være veldig fornøyd med 15000. Fredag er ikke akkurat ideell kampdag. |
Tullprat. Perfekte kampdagen, ikke noe arbeid dagen etterpå (som regel ikke noe en ikke kan ta utover kvelden). Det betyr at en kan ta både 1 eller 6 Dahls, du vet, bare for å berike opplevelsen.  |
|
| Back to top |
|
 |
|