English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Start
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.04.2013 20:43    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen

Gamboa Reginiussen Rønning Dorsin

Diskerud Jensen Svensson

Mikkelsen Nielsen Elyounoussi

Snittalder keeper: 30
Snittalder forsvar: 27,8
Snittalder midtbane: 22,5
Snittalder angrep: 25,3

Snittalder totalt: 25,8

Gule kort: Svensson x1
Røde kort: Ingen

Synes som foregående innlegg at vi bør fortsette med samme lag. Spesielt med tanke på hva iconbit har fortalt oss om Mikkelsen.

Viktig at vi spiller inn elleveren først! 7,9,11,13- og dimakkorder legger vi på etterhvert. Wink
Barney
Veteran

PostPosted: 10.04.2013 21:00    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
BjarneS: Det har vel aldri vært noen tvil om at resultater og underholdningsverdi har betydning, men det er mange andre faktorer som spiller inn, og de var de viktigste for meg da jeg trodde på publikumsnedgang.

Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. For øvrig forbausende bra spådommer ellers! Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
vemundo
Veteran

PostPosted: 10.04.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

Jeg synes det er greit å være litt ekstra tålmodig med Mikkelsen som er helt ny i klubben. Nå er det mye nytt for alle i år, men det krever nok litt ekstra av de som nettopp har kommet. Jensen og Bille er også nye, men har en litt annen instilling og innsats i bunnen som de profitterer på, og er kanskje også litt tryggere som typer enn Mikkelsen.

Er spent på hvor toppnivået til Mikkelsen ligger.
Back to top
vemundo
Veteran

PostPosted: 10.04.2013 21:44    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
kristobal wrote:
BjarneS: Det har vel aldri vært noen tvil om at resultater og underholdningsverdi har betydning, men det er mange andre faktorer som spiller inn, og de var de viktigste for meg da jeg trodde på publikumsnedgang.

Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen. For øvrig forbausende bra spådommer ellers! Tommel'n opp!

Nå er det nok viktig at spillet er såpass mye bedre at thresholdeffekten slår inn.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 10.04.2013 22:07    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Jeg er mye mer redd for lag som legger seg bakpå, enn de som vil angripe - så jeg ønske Start velkommen med sin angrepsfotball. Kombinert med ligaens verste kokos-forsvar, kan det blir stygge siffer for sørlendingene på fredag.

Om vi ikke faller voldsomt i nivå, så tror jeg vi kan vinne med fire-fem mål også mot Start.

Ser ut som vi har bedre lag enn noen gang til å bryte opp baktunge forsvar nå.
Som bortetrener ville jeg gått for første målet og deretter drept tempoet i kampen samt kriging og kontringsorientert fotball.
PerO
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 09:03    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:

Det skal bli spennende å se sesongen gjennom. Såvidt jeg kan se av tilskuertallene fra 93 og frem til i dag har RBK alltid fulgt trenden i ligaen, dog noen ganger med noe større utslag.

Det vil være imponerende hvis klubben nå går mot trenden, men enda bedre hvis det viser seg at TL blir mer populær generelt Smile
Back to top
Pi_Meson
Proff

PostPosted: 11.04.2013 12:13    Post subject: Reply with quote

Hvor kan man se Zebra-kampene på web?
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 11.04.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

Coolsport.tv streamer de fleste (alle?) seriekampene i år.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.04.2013 12:34    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen.

Kan godt hende at jeg da debatten var på sitt mest opphetede ga inntrykk av at det ikke betydde noe. Kan eksempelvis ha vært i 2011 da jeg egentlig trodde på stabilisering/økning, men hvor åpenbart mnjavitryckerbraframåt-fotballen var alt annet enn publikumsfrieri.

Ser man historisk på tilskuertallene i 40-50-årsperspektiv er det ikke de enorme utslagene, men noen særegenheter finnes. Blant annet tilskuerflukten under Curtis i 1970 (til tross for gode sportslige resultater), og økningen under Eggen i 1979-1981, samt ved tilbakekomsten i 1988.

Etter den tid er det mye i tråd med utvikling i norsk fotball generelt, men at det betyr en del likevel er jo hevet over tvil. RBK har mistet vesenelig mer tilskuere de siste årene enn enkelte andre lag som har spilt mer attraktiv fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
JellyFish
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 12:35    Post subject: Reply with quote

Håper vi stiller med samme lag som i de to foregående. Om det skulle bli en endring, håper jeg Mikkelsen må vike. Og ikke Svensson. For min del var Svensson blant de beste i førsteomgangen mot Sogndal, og jeg vil tro hans arbeidkraft kommer til nyte mot Start. Nå har jeg ikke sett Start siden 2011 noe særlig, men antar de er et lag av terriere som tidligere?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 12:54    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
BjarneS wrote:
Ok, husker en diskusjon der faktoren "spill og spillestil" omtrent ble marginalisert. Ingen tvil om at flere faktorer har innvirkning, men i år ser vi en veldig tydelig effekt på entusiasmen ved at RBK faktisk spiller fotball igjen.

Kan godt hende at jeg da debatten var på sitt mest opphetede ga inntrykk av at det ikke betydde noe. Kan eksempelvis ha vært i 2011 da jeg egentlig trodde på stabilisering/økning, men hvor åpenbart mnjavitryckerbraframåt-fotballen var alt annet enn publikumsfrieri.

Ser man historisk på tilskuertallene i 40-50-årsperspektiv er det ikke de enorme utslagene, men noen særegenheter finnes. Blant annet tilskuerflukten under Curtis i 1970 (til tross for gode sportslige resultater), og økningen under Eggen i 1979-1981, samt ved tilbakekomsten i 1988.

Etter den tid er det mye i tråd med utvikling i norsk fotball generelt, men at det betyr en del likevel er jo hevet over tvil. RBK har mistet vesenelig mer tilskuere de siste årene enn enkelte andre lag som har spilt mer attraktiv fotball.

Er nok lettere å få en boost med busser fra distriktene igjen med attraktiv fotball.
Hører om buss bla.a fra Hitra.
Selv skal jeg hoppe på en maxi fra Tydal/Selbu.
Tok bare 3 telefoner og vips så ble vi 4 som hopper på fra Malvik.
Hadde selv sesongkort i mange år,men pga jobb ble det uforholdsmessig dyrt pr. kamp jeg kunne dra på.
Nå kribler det litt ekstra for gamle tribuneslitere som har vært litt slappe til å dra på kamp.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 12:57    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også vi har et mer komplimentært lag med arbeidsjernet Svensson på midten. Med Dockal og Mix som indreløpere kan midtbanen bli litt lett defensivt. Kanskje spesielt høyresiden kan være sårbar, med en Mikkelsen, som har begrensede defensive kvaliteter, og en veldig offensiv Gamboa.
Back to top
Podgy
Senior

PostPosted: 11.04.2013 14:11    Post subject: Reply with quote

Noen oppdaterte tall på solgte billetter, Kjello? Har sendt ut forespørsler via facebook, mail, på arbeidsplass og til venner. Satser på at det kan dra med noen ekstra, og om alle gjør det, kan vi fort havne over 16 000 tror jeg Very Happy
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 14:16    Post subject: Reply with quote

Det er en helt annen kamp om billettene i år. Makkeren min kan ikke være med i morgen og jeg har gitt bort billetten hans, det var 4 stk som var interessert i å være med, til sammenligning var det vanskelig å få gitt bort billetten i fjor høst. (uten at dette er noe annet enn en av mange indikatorer selvsagt Wink )
Back to top
orz
Proff

PostPosted: 11.04.2013 14:26    Post subject: Reply with quote

Jeg har hatt for vane å sjekke hvor mange som har kjøpt billett på rbk.no de siste åra, og selv om jeg ikke har nøyaktige tall ser det bedre ut nå en dag før kamp enn det gjorde nesten hele fjorårssesongen. Det ser riktignok ikke like bra ut som mot Brann.. Vil derfor tippe på et antall mellom 14 og 15 tusen, men det kommer veldig an på hvor mange som kjøper billett på kampdag.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 11.04.2013 14:30    Post subject: Reply with quote

Ny tropp uten Selnæs.

1. Daniel Örlund
2. Christian Gamboa
3. Mikael Dorsin
4. Tore Reginiussen
5. Per Verner Rønning
7. Mike Jensen
8. Borek Dockal
9. Nicki Bille
10. John Chibuike
11. Tobias Mikkelsen
12, Alexander Lund Hansen
14. Jon Inge Høiland
17. Tarik Elyounoussi
18. Daniel Berntsen
19. Brede Moe
21. Fredrik Midtsjø
22. Jonas Svensson
42. Mix
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Knowrud
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 15:48    Post subject: Reply with quote

Eksplosivt på topp Cool
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.04.2013 16:22    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/f...26160.html

Start må klare seg uten kapteinen sin.

- Torgeir Børven
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 17:23    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal være veldig fornøyd med 15000. Fredag er ikke akkurat ideell kampdag.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 11.04.2013 17:59    Post subject: Reply with quote

Bedre enn mandag i hvert fall, og antakelig noenlunde like bra som lørdag.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 18:47    Post subject: Reply with quote

Trøndere er treige vett,blir vel solgt en del før kamp som siste kamp.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 19:52    Post subject: Reply with quote

Hvem av dere kommer?

Regner med at vi nok en gang spiller førsteomgang i retning hotellet, så da får jeg for andre gang i år oppleve Gamboa sin søte aura bre seg om oss som sitter langt nede på langsiden. Konge.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 19:54    Post subject: Reply with quote

Æ Kjæm RBK
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Tror vi skal være veldig fornøyd med 15000. Fredag er ikke akkurat ideell kampdag.

Fredag er en gulle god dag for å gå på kamp.

Søndag er verst, lang reise til og fra kamp og så på arbeid dagen etter.

Kan jo nesten ikke engang unne seg 2-3-4-5 pils heller Smile
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 11.04.2013 19:58    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:

Tullprat. Perfekte kampdagen, ikke noe arbeid dagen etterpå (som regel ikke noe en ikke kan ta utover kvelden). Det betyr at en kan ta både 1 eller 6 Dahls, du vet, bare for å berike opplevelsen. Cool
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Next
Page 3 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb