| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.11.2012 06:44 Post subject: |
|
|
| Du tror han blir så god på så kort tid med Jamtfall som veileder? Neppe. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.11.2012 09:38 Post subject: |
|
|
| Lengterhjem wrote: | Frisparket fra Hønefoss hadde Ølhund ALDRI tatt. retning vinkelen og krever spenst....
Hansen har i alle fall ikke svekket sine sjanser for neste års tippeligastart, men håper vi signerer en ny 1e keeper og Lunna som god nummer 2 i 10-15 kamper i cup og EL sammenheng.
Er virkelig Ølhund over 190? Virker ikke sånn på rekkevidden. |
En helt riktig vurdering. Tipper at RBK sitt støtteapparat ikke klarer å se at lunna er 200 ganger bedre på det meste. Alt blir litt bedre når spensten er brukbar. Hvis lunna presterer slik han har gjort i de siste kampene bør han få sjansen på landslaget. Da vil Norge endelig få en gk med rekkevidde. Selg Mr. Dårlig spenst til Sverige. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 19.11.2012 11:37 Post subject: |
|
|
Kan vi slutte å kalle Örlund for Ølhund?
Det er lavmål, og lavmål er det ikke plass til på et Rosenborg-forum! Spør du meg!
Forumpolititet - signing out. |
|
| Back to top |
|
 |
Lengterhjem Junior
|
Posted: 19.11.2012 13:48 Post subject: |
|
|
Jo, jeg er enig. Det var lavmål av meg.
Retter meg etter "lovens lange arm"  _________________ Samhandling er den optimale handling |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 21.11.2012 23:43 Post subject: |
|
|
Det virkelig er lavmål er å kjøpe en slik middelmådighet til klubben og la han stå sesong etter sesong, samme faan hva du kaller han.
Det er som Otto Jespersen sa om Jon Arne Riise: "Møkk pakket inn i silke er fortsatt bare møkk." _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
Fotsoppen Proff
|
Posted: 08.02.2013 20:13 Post subject: |
|
|
Må si Daniel Ørlund ser veldig "fit" ut i siste intervju på www.rbk.no !
Vet mange vil ha han vekk fra klubben, kanskje klarer han å overbevise oss i år? _________________ 4-3-3, angrepsfotball, hurtig i lengderetning og høyt kollektiv press! Godfoten er min bibel. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.02.2013 20:17 Post subject: |
|
|
Egentlig skulle vi hatt inn en ny keeper som kunne benket både Ørlund og Lunna for godt.
Ørlund er en veldig bra keeper på sitt beste, men han varierer for mye og har vanligvis en periode hvert år der han gjør latterlige tabber og er generelt svak. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 08.02.2013 20:58 Post subject: |
|
|
Syns det er fryktelig dumt å ha en keeper som sitter på benken og i tillegg bruker opp kvota.
Ørlund bør skjerpe seg og se til å spille seg til fast plass på laget. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 08.02.2013 23:01 Post subject: |
|
|
| trondgoran wrote: | Må si Daniel Ørlund ser veldig "fit" ut i siste intervju på www.rbk.no !
Vet mange vil ha han vekk fra klubben, kanskje klarer han å overbevise oss i år? |
Uten at jeg gidder å sjekke, så var vel det gjennomgangsmelodien for et år siden. "Nå ser han litt mer fit ut ja, kanskje han får en bra sesong i år". Eventuelt så er han fortsatt bare en ganske middelmådig keeper som hører hjemme på et middelmådig lag med middels ambisjoner.
Nå har Hoftun fått mye velfortjent ros for spillere inn i dette vinduet, det har vært veldig bra, men det trekket han og klubben gjorde ved å FORLENGE med en dårlig, usalgbar svensk keeper som har spilt seg ut av laget to ganger, det er en av de mest håpløse avgjørelsene sportslig avdeling noen gang har prestert.
Örlund bør ikke i nærheten av banen i år. I alle fall ikke før Lund Hansen brekker et nyrefeste på trimsykkel, og Bråthen samtidig er ute med dobbelsidig drøvelbetennelse. Noe som dessverre sannsynligvis skjer i løpet av april. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Ten8y Rutinert
|
Posted: 09.02.2013 22:00 Post subject: |
|
|
| Forlengelsen med Ørlund forstår jeg stadig ingen ting av. Han er så fotballdum at det er hinsides provoserende .. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 09.02.2013 23:11 Post subject: |
|
|
| Kan være enig i at Daniel har vært litt dårlig, spesielt når det har kommet lang skudd fra 20m++ hvor han ikke har klart å redde. Når det gjelder straffe, så er han nr 1! Han reddet mange straffer, som var ganske avgjørende for at vi kom inn i gruppespill i EL ifjor. Om det er pga røde drakten hans spiller ingen rolle, men han er god til å redde straffer. Nå er han bare 32 år gammel, og keeper kan spille helt til 37-40 alderen før de begynner å bli ganske dårlig. Om han ikke klarer å kjempe seg inn i start 11'ren igjen, så funker han bra som backup. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 09.02.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Du har så rett, så rett.
Her er det ikke håp.
Hans igangsettinger, eller mangel på det, har provosert i lang tid. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 10.02.2013 01:02 Post subject: |
|
|
Örlund er meget god på straffer. Han er også utrolig god når han kommer ut i "stjerne", altså en mot en på gjennomløpinger. Utover dette er han en helt ordinær keeper. Han har også like mange svakheter som styrker.
Igangsettingene hans er under enhver kritikk, det samme er feltarbeidet. Han skaper mye farligheter og har selv skylda for noen mål i løpet av en sesong med uryddig feltarbeid. Igangsettingene hans kan også være ødeleggende for raske overganger, som jeg regner med vi vil kjøre mer på under Perry enn Jönsson.
Alle straffene og overgangene han stopper går nok i hvertfall i null med tanke på tabbene og feltarbeidet. Han er bra på strek, men ikke eksepsjonell, og på langskudd er han variabel.
Som en svensk kollega så godt sa det - Örlund viser svakheter når han får tid til å tenke. God på reflekser og straffer, men dårlig når han må vurdere situasjonen. Når han skal gå ut eller stå, og på langskudd han får litt tid på å vurdere.
Örlund er en keeper av ganske middels TL-kvalitet, og det skal ikke være godt nok for oss. Personlig synes jeg også det er bedre med en keeper med jevne evner, altså er det minst like viktig med lav tabbefrekvens som med ekstremferdigheter. Da vet man hva man har til enhver tid. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 10.02.2013 02:11 Post subject: |
|
|
| Få tabber, godt fæltarbejde og gode igangsættelser, er utvivlsomt de vigtigste evner man kan ha som målmand. Desværre ikke der Örlund er god |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 10.02.2013 02:25 Post subject: |
|
|
| Mikkelsen wrote: | | Om han ikke klarer å kjempe seg inn i start 11'ren igjen, så funker han bra som backup. |
Det er to problemer med dette, utenlandskvote og lønn. Det bør gå an å finne en norsk andrekeeper som holder akseptabelt nivå som ikke håver inn 2 millioner i året. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 10.02.2013 10:56 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Som en svensk kollega så godt sa det - Örlund viser svakheter når han får tid til å tenke. God på reflekser og straffer, men dårlig når han må vurdere situasjonen. |
Hadde vi ikke en slik keeper en gang på nittitallet også? Tror han er i klubben enda... Noen som vet? _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Johnny Rainbow Rutinert

|
Posted: 10.02.2013 12:53 Post subject: |
|
|
| Men ham fra 90'erne var eminent til igangsættelser, den egenskab har han desværre ikke klaret at overføre til Örlund |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.02.2013 14:49 Post subject: |
|
|
Ørlund har sine klare svakheter som påpekt, men får han tilbake selvtilliten er han flere klasser bedre enn ALH. Sistnevnte har stort sett vært reserve keeper i de klubbene han har representert, og det er en årsak til det. Endog, jeg skulle gjerne sett at vi hadde en bedre målvakt i klubben, men det har vist seg vanskelig ved flere anledninger å få tak i en habil målvakt. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 10.02.2013 16:25 Post subject: |
|
|
| MariusV wrote: | Kan vi slutte å kalle Örlund for Ølhund?
Det er lavmål, og lavmål er det ikke plass til på et Rosenborg-forum! Spør du meg!
Forumpolititet - signing out. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 10.02.2013 16:32 Post subject: |
|
|
Rangerer ingen av dem spesielt høyt, og du har rett på din mening, men for å være litt syrlig, hvor mange kamper har ALH (reservelaget teller ikke) spilt i løpet av sin karriere, og hvor mange av dem har vært på det øverste nivået? Hadde han vært en bedre keeper enn DØ hadde han selvfølgelig hatt langt flere kamper. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 10.02.2013 17:05 Post subject: |
|
|
Lunna sto vel fast for Fredrikstad og Start? Ellers så var han bak Jarstein i køen (og det ble sagt ett og annet om at han kansje kunne ha tatt den plassen hvis han ikke ble skadet etter å få spille seg litt varm i en periode).
Ørlund har aldri vært i nærheten av Jarstein sitt nivå.
Jeg håper at Ørlund har spilt sin siste kamp for oss, så for vi se om vi bør ordne oss med en førstekeeper som ikke er Lunna. |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 10.02.2013 17:14 Post subject: |
|
|
| I mine øyne er Lunna et soleklart førstevalg, men totalt sett har vi et enormt keeperproblem. Lunna har utviklet seg, som de fleste keepere blir han bedre med alderen, men jeg tror ikke han er god nok for oss. Det er rart ikke vi har vært mer oppmerksom på dette i overgangsvinduet: Vi må finne en klassekeeper så fort som pokker! Ølhund har så klare mangler at vi i mine øyne aldri kan være favoritter med han på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Mynthon Senior

|
Posted: 11.02.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Hvorfor ikke bare hente Lars Stubbhaug? Ørlund finner seg en ny klubb til sommeren og da vil vi være kvitt en kvoteplass og spart oss en god del lønnsutgifter. Tredjekeeper blir da fortsatt Jacob Storevik.
Man trenger ikke å gå over bekken etter vann  _________________ Gama tous tin mana, Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
|