View previous topic :: View next topic |
Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012? |
SK Brann |
|
5% |
[ 4 ] |
Fredrikstad FK |
|
0% |
[ 0 ] |
FK Haugesund |
|
0% |
[ 0 ] |
Hønefoss BK |
|
1% |
[ 1 ] |
Lillestrøm SK |
|
9% |
[ 7 ] |
Molde FK |
|
55% |
[ 41 ] |
Odds BK |
|
1% |
[ 1 ] |
Sandnes Ulf |
|
5% |
[ 4 ] |
Sogndal IL |
|
1% |
[ 1 ] |
Stabæk IF |
|
1% |
[ 1 ] |
Strømsgodset IF |
|
0% |
[ 0 ] |
Tromsø IL |
|
10% |
[ 8 ] |
Viking FK |
|
0% |
[ 0 ] |
VÃ¥lerengens IF |
|
5% |
[ 4 ] |
Aalesunds FK |
|
2% |
[ 2 ] |
|
Total Votes : 74 |
|
Author |
Message |
Sparedusj Junior
|
Posted: 19.05.2012 18:00 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Vinner aldri tippeligaen. Dog Deila skal ha skryt, men jeg er ikke imponert før han mister en del spillere og må bygge opp laget fra scratch. |
Marcus Pedersen, Jo Inge Berget, Joel Riddez, Glenn Andersen, Fredrik Winsnes (når han spilte seg tilbake på landslaget), Espen Johnsen, Fredrik Nordkvelle osv. Samtlige var meget sentrale i laget vårt i tiden de var her. Legg til at vi har hatt omtrent kr.0,- handle for siden opprykket. Vanskelig å forstå kommentaren din egentlig, grunnen til at vi ikke har kommet opp på dette nivået tidligere er jo nettopp pga vi har mistet 2-3 sentrale spillere etter hver sesong. _________________ Leve Godset! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.05.2012 18:05 Post subject: |
|
|
Tre minutter spilt av Hønefoss-Vålerenga nå, og så langt spiller begge lagene utelukkende to trekk i laget før noen knaller ballen opp til hodeduell. For et herlig land vi bor i, og fy, som kunstgresset revolusjonerer ferdighetene hos norske spillere. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2012 18:11 Post subject: |
|
|
Aristoteles wrote: | Fantastisk flott å se måten godset spiller fotball på. Jeg savner å se rosenborg spille angrepsfotball slik de gjør. Imponert over Deila og gjengen. Skulle gjerne byttet både trener og spillestil med dem. |
De har spilt fin fotball i flere år, men de er stort sett på nedre halvdel likevel. Forhåpentligvis havner de høyere oppe i år. |
|
Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 19.05.2012 18:29 Post subject: |
|
|
Om det skulle være noen tvil, så tror jeg Aristoteles mente at vi skulle ta til oss trener og spillestil framfor tabellplassering. Men men, kanskje jeg tar feil. _________________
TomH wrote: | Du kan ikke bare skrive en påstand her, uten å begrunne. Da gidder ingen å lese innleggene dine, og da kan du også like gjerne slutte å skrive her |
|
|
Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 19.05.2012 18:37 Post subject: |
|
|
Det var det jeg mente ja Vollrik. Kunne gjerne også ha akseptert at vi hadde byttet tabellplassering med dem slik som situasjonen er akkurat nå  |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2012 18:39 Post subject: |
|
|
Ja, men hva har Deila oppnådd av resultater med Strømsgodet? Er det noe som tilsier at RBK ville vært så mye bedre med ham som trener enn Jönsson?
Og var det mange her inne som syntes Stabæk spilte så kjedelig fotball i 2008 og 2009 da de hadde en god spillerstall?
Jönsson hadde omtrent like dårlig med ressurser i Stabæk som det Deila har i Godset. Tabellplasseringene var imidlertid veldig mye bedre.
For all del, jeg liker Deila, og synes Godset spiller flott fotball til tider, men hvor har det blitt av resultatene til syvende og sist?
Jeg synes også det var en fryd å se på Stabæk da de var på sitt beste. Og de fikk til og med både seriegull og medalje året etter. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.05.2012 18:44 Post subject: |
|
|
Og hva om Strømsgodset skulle lykkes i å ta gull i år da? Ville han vært god nok for RBK da? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 19.05.2012 19:04 Post subject: |
|
|
Hva er greia med stadion til Hønefoss, har de benkene på ene langsida og garderobene på den andre? |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.05.2012 19:11 Post subject: |
|
|
Sparedusj wrote: | Marcus Pedersen, Jo Inge Berget, Joel Riddez, Glenn Andersen, Fredrik Winsnes (når han spilte seg tilbake på landslaget), Espen Johnsen, Fredrik Nordkvelle osv. Samtlige var meget sentrale i laget vårt i tiden de var her. Legg til at vi har hatt omtrent kr.0,- handle for siden opprykket. |
I forhold til ressursbruken synes jeg Deila har fått veldig mye ut av lite. De har fått etablert en spillestil som er egnet til å begeistre og skape engasjement.
Du kan kanskje bidra med detaljer om hvor mye Godset har brukt på spillere de fem siste årene (siden opprykket)?
Har hørt at de totalt har handlet spillere for 8 mill (omtrent hva vi betalte for Jim Larsen), men vet ikke om tallet stemmer eller om det er netto/brutto.
Hvis andre har tall å bidra med så kom igjen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.05.2012 19:14 Post subject: |
|
|
Deila er ikke rett man etter min mening. Skal det være noen må det bli Sollied, men spørs med timinga hans. Vanskelig å time mellom antastelser på utestedene....
Nei, den sparer jeg meg for . |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 19.05.2012 19:19 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: |
Og var det mange her inne som syntes Stabæk spilte så kjedelig fotball i 2008 og 2009 da de hadde en god spillerstall?
|
Personlig mener jeg å huske at jeg var ganske så klar den gangen på at Stabæk ikke spilte drømmefotball sett fra mitt ståsted.
Det som gjorde laget attraktivt å se på var dribleraidene til Alanzinho og de individuelle kvalitetene og samspillet mellom Nannskog og Gunnarsson. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.05.2012 19:23 Post subject: |
|
|
Rødt kort til Simon Larsen hos VIF, som da står over mot oss. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.05.2012 19:35 Post subject: |
|
|
Det jeg har sett av Larsen i dag (1.omg) og tidligere gjør at jeg synes det er like greit at vi ikke gikk for han. Synes derimot Riski har en del kvaliteter jeg gjerne skulle sett hos oss (rask, bevgelig, arbeidssom), men usikker på hvor god han alt i alt er. |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 19.05.2012 19:41 Post subject: |
|
|
Attaboy wrote: | Og hva om Strømsgodset skulle lykkes i å ta gull i år da? Ville han vært god nok for RBK da? |
Ja, da skal jeg være med på det. |
|
Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 19.05.2012 19:53 Post subject: |
|
|
God start for godset, men det var dette med å holde ut sesongen da. De har jo leda tabellen før på disse tider, uten at det har endt med topp tre. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.05.2012 20:03 Post subject: |
|
|
Synes det er herlig at Hønefoss vinner over VIF idag. MEN, nå er jeg drittlei av disse nykommerne som kommer opp og – faktisk, til de grader – preger TL.
Sånn skal det ikke være!
Syntes det var sjarmerende og syntes også at det til tider var morsomt at slike lag som – ja, nettopp – Hønefoss og Sandnes Ulf gjør det bra.
Nå derimot, synes jeg det begynner å bli irriterende! De har tross alt, ingenting i TL å gjøre. Nå må jeg dra inn diskusjonen om å gå ned til 14 evnt 12 lag, igjen. Vi er ikke tjent med dette, lengre. Dette viser – med all tydelighet – hvor svak TL har blitt. Den har blitt alt for utvannet.
Faen heller! Grrr... _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.05.2012 20:07 Post subject: |
|
|
Siden dette er første sesongen til Sandnes Ulf i TL: Etter hvilken serierunde går grensen din mellom da det var sjarmerende og da det bare ble irriterende? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.05.2012 20:08 Post subject: |
|
|
Sålenge inkompetansen får råde i norsk toppfotball så vil forskjellen mellom "storklubbene" og resten være minimal. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.05.2012 20:14 Post subject: |
|
|
gisp! wrote: | Siden dette er første sesongen til Sandnes Ulf i TL: Etter hvilken serierunde går grensen din mellom da det var sjarmerende og da det bare ble irriterende? |
Den begynte i dette øyeblikk! Nå når laget Hønefoss for øyeblikket ligger på en 5 plass mens Sandnes Ulf ligger på en god 7 plass etter 10 spilte serierunder. (Sandnes Ulf med en 7 plass med én kamp mindre spilt.) Da blir det for meg irriterende! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 19.05.2012 20:33 Post subject: |
|
|
Sandnes Ulf er altså laget som skulle spilt i 2.divisjon i fjor. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.05.2012 20:36 Post subject: |
|
|
Dét, sier sitt!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.05.2012 20:59 Post subject: |
|
|
Interessant presisering v_olden.
De rykket ned fra Adecco, men fikk beholde plassen til Follo som mistet lisensen. SÃ¥ ble det direkte opprykk til TL i stedet for andredivisjonsspill i fjor.
Kort vei mellom et lag som er ubeseiret hjemme i TL, som har scoret i alle kamper i år, og bunnen i Adecco dersom man ser på Sandnes Ulf. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 19.05.2012 21:44 Post subject: |
|
|
Breddefotball på det høyeste nivået i en liga er sjelden bra for ligaen.
Norsk mentalitet på sitt beste. "Alle må få være med og få spille like mye" Det starter i barnehagen og blir med helt opp til toppnivået, altså. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.05.2012 21:45 Post subject: |
|
|
Jeg tror at et lag som kjøper forsvarsspillere som er ballsikre og trygge nok til å spille seg ut når de erobrer ballen bak i banen kan dominere banespillet stort i Tippeligaen. Sånn som det er nå velger samtlige spillere å kvitte seg med ballen med en gang den ruller i nærheten av dem fra tredve meter og inn. Dawda Leigh hadde i dag 4 upressede ballmist på sine 4 første involveringer fordi han bare kælker den vekk i blinde.
Jeg så egentlig bare Hønefoss-Vålerenga-kampen for å få tilstrekkelig nivåsjokk når CL-finalen begynner. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 19.05.2012 21:49 Post subject: |
|
|
Nå er vel Strandberg en slik spiller? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
|