English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tippeligaen 2012
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem blir tøffeste utfordrer i 2012?
SK Brann
5%
 5%  [ 4 ]
Fredrikstad FK
0%
 0%  [ 0 ]
FK Haugesund
0%
 0%  [ 0 ]
Hønefoss BK
1%
 1%  [ 1 ]
Lillestrøm SK
9%
 9%  [ 7 ]
Molde FK
55%
 55%  [ 41 ]
Odds BK
1%
 1%  [ 1 ]
Sandnes Ulf
5%
 5%  [ 4 ]
Sogndal IL
1%
 1%  [ 1 ]
Stabæk IF
1%
 1%  [ 1 ]
Strømsgodset IF
0%
 0%  [ 0 ]
Tromsø IL
10%
 10%  [ 8 ]
Viking FK
0%
 0%  [ 0 ]
VÃ¥lerengens IF
5%
 5%  [ 4 ]
Aalesunds FK
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 74

Author Message
Sparedusj
Junior

PostPosted: 19.05.2012 18:00    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Vinner aldri tippeligaen. Dog Deila skal ha skryt, men jeg er ikke imponert før han mister en del spillere og må bygge opp laget fra scratch.

Marcus Pedersen, Jo Inge Berget, Joel Riddez, Glenn Andersen, Fredrik Winsnes (når han spilte seg tilbake på landslaget), Espen Johnsen, Fredrik Nordkvelle osv. Samtlige var meget sentrale i laget vårt i tiden de var her. Legg til at vi har hatt omtrent kr.0,- handle for siden opprykket. Vanskelig å forstå kommentaren din egentlig, grunnen til at vi ikke har kommet opp på dette nivået tidligere er jo nettopp pga vi har mistet 2-3 sentrale spillere etter hver sesong.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.05.2012 18:05    Post subject: Reply with quote

Tre minutter spilt av Hønefoss-Vålerenga nå, og så langt spiller begge lagene utelukkende to trekk i laget før noen knaller ballen opp til hodeduell. For et herlig land vi bor i, og fy, som kunstgresset revolusjonerer ferdighetene hos norske spillere.
kristobal
Legende

PostPosted: 19.05.2012 18:11    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Fantastisk flott å se måten godset spiller fotball på. Jeg savner å se rosenborg spille angrepsfotball slik de gjør. Imponert over Deila og gjengen. Skulle gjerne byttet både trener og spillestil med dem.

De har spilt fin fotball i flere år, men de er stort sett på nedre halvdel likevel. Forhåpentligvis havner de høyere oppe i år.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 18:29    Post subject: Reply with quote

Om det skulle være noen tvil, så tror jeg Aristoteles mente at vi skulle ta til oss trener og spillestil framfor tabellplassering. Men men, kanskje jeg tar feil.
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 18:37    Post subject: Reply with quote

Det var det jeg mente ja Vollrik. Kunne gjerne også ha akseptert at vi hadde byttet tabellplassering med dem slik som situasjonen er akkurat nå Smile
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.05.2012 18:39    Post subject: Reply with quote

Ja, men hva har Deila oppnådd av resultater med Strømsgodet? Er det noe som tilsier at RBK ville vært så mye bedre med ham som trener enn Jönsson?

Og var det mange her inne som syntes Stabæk spilte så kjedelig fotball i 2008 og 2009 da de hadde en god spillerstall?

Jönsson hadde omtrent like dårlig med ressurser i Stabæk som det Deila har i Godset. Tabellplasseringene var imidlertid veldig mye bedre.

For all del, jeg liker Deila, og synes Godset spiller flott fotball til tider, men hvor har det blitt av resultatene til syvende og sist?

Jeg synes også det var en fryd å se på Stabæk da de var på sitt beste. Og de fikk til og med både seriegull og medalje året etter.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 18:44    Post subject: Reply with quote

Og hva om Strømsgodset skulle lykkes i å ta gull i år da? Ville han vært god nok for RBK da?
Huber
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 19:04    Post subject: Reply with quote

Hva er greia med stadion til Hønefoss, har de benkene på ene langsida og garderobene på den andre?
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2012 19:11    Post subject: Reply with quote

Sparedusj wrote:
Marcus Pedersen, Jo Inge Berget, Joel Riddez, Glenn Andersen, Fredrik Winsnes (når han spilte seg tilbake på landslaget), Espen Johnsen, Fredrik Nordkvelle osv. Samtlige var meget sentrale i laget vårt i tiden de var her. Legg til at vi har hatt omtrent kr.0,- handle for siden opprykket.

I forhold til ressursbruken synes jeg Deila har fått veldig mye ut av lite. De har fått etablert en spillestil som er egnet til å begeistre og skape engasjement.
Du kan kanskje bidra med detaljer om hvor mye Godset har brukt på spillere de fem siste årene (siden opprykket)?
Har hørt at de totalt har handlet spillere for 8 mill (omtrent hva vi betalte for Jim Larsen), men vet ikke om tallet stemmer eller om det er netto/brutto.
Hvis andre har tall å bidra med så kom igjen.
JanneB
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 19:14    Post subject: Reply with quote

Deila er ikke rett man etter min mening. Skal det være noen må det bli Sollied, men spørs med timinga hans. Vanskelig å time mellom antastelser på utestedene....

Nei, den sparer jeg meg for Very Happy.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 19:19    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:

Og var det mange her inne som syntes Stabæk spilte så kjedelig fotball i 2008 og 2009 da de hadde en god spillerstall?

Personlig mener jeg å huske at jeg var ganske så klar den gangen på at Stabæk ikke spilte drømmefotball sett fra mitt ståsted.

Det som gjorde laget attraktivt å se på var dribleraidene til Alanzinho og de individuelle kvalitetene og samspillet mellom Nannskog og Gunnarsson.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.05.2012 19:23    Post subject: Reply with quote

Rødt kort til Simon Larsen hos VIF, som da står over mot oss.

- Torgeir Børven
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 19.05.2012 19:35    Post subject: Reply with quote

Det jeg har sett av Larsen i dag (1.omg) og tidligere gjør at jeg synes det er like greit at vi ikke gikk for han. Synes derimot Riski har en del kvaliteter jeg gjerne skulle sett hos oss (rask, bevgelig, arbeidssom), men usikker på hvor god han alt i alt er.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 19.05.2012 19:41    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
Og hva om Strømsgodset skulle lykkes i å ta gull i år da? Ville han vært god nok for RBK da?

Ja, da skal jeg være med på det.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 19:53    Post subject: Reply with quote

God start for godset, men det var dette med å holde ut sesongen da. De har jo leda tabellen før på disse tider, uten at det har endt med topp tre.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 20:03    Post subject: Reply with quote

Synes det er herlig at Hønefoss vinner over VIF idag. MEN, nå er jeg drittlei av disse nykommerne som kommer opp og – faktisk, til de grader – preger TL.

Sånn skal det ikke være!

Syntes det var sjarmerende og syntes også at det til tider var morsomt at slike lag som – ja, nettopp – Hønefoss og Sandnes Ulf gjør det bra.

Nå derimot, synes jeg det begynner å bli irriterende! Mad De har tross alt, ingenting i TL å gjøre. Nå må jeg dra inn diskusjonen om å gå ned til 14 evnt 12 lag, igjen. Vi er ikke tjent med dette, lengre. Dette viser – med all tydelighet – hvor svak TL har blitt. Den har blitt alt for utvannet.

Faen heller! Grrr...
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2012 20:07    Post subject: Reply with quote

Siden dette er første sesongen til Sandnes Ulf i TL: Etter hvilken serierunde går grensen din mellom da det var sjarmerende og da det bare ble irriterende?
Henri
Legende

PostPosted: 19.05.2012 20:08    Post subject: Reply with quote

Sålenge inkompetansen får råde i norsk toppfotball så vil forskjellen mellom "storklubbene" og resten være minimal.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 20:14    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Siden dette er første sesongen til Sandnes Ulf i TL: Etter hvilken serierunde går grensen din mellom da det var sjarmerende og da det bare ble irriterende?

Den begynte i dette øyeblikk! Nå når laget Hønefoss for øyeblikket ligger på en 5 plass mens Sandnes Ulf ligger på en god 7 plass etter 10 spilte serierunder. (Sandnes Ulf med en 7 plass med én kamp mindre spilt.) Da blir det for meg irriterende!
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 20:33    Post subject: Reply with quote

Sandnes Ulf er altså laget som skulle spilt i 2.divisjon i fjor.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 20:36    Post subject: Reply with quote

Dét, sier sitt! Crying or Very sad
gisp!
Legende

PostPosted: 19.05.2012 20:59    Post subject: Reply with quote

Interessant presisering v_olden.
De rykket ned fra Adecco, men fikk beholde plassen til Follo som mistet lisensen. SÃ¥ ble det direkte opprykk til TL i stedet for andredivisjonsspill i fjor.

Kort vei mellom et lag som er ubeseiret hjemme i TL, som har scoret i alle kamper i år, og bunnen i Adecco dersom man ser på Sandnes Ulf.
v_olden
Veteran

PostPosted: 19.05.2012 21:44    Post subject: Reply with quote

Breddefotball på det høyeste nivået i en liga er sjelden bra for ligaen.

Norsk mentalitet på sitt beste. "Alle må få være med og få spille like mye" Det starter i barnehagen og blir med helt opp til toppnivået, altså.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 19.05.2012 21:45    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at et lag som kjøper forsvarsspillere som er ballsikre og trygge nok til å spille seg ut når de erobrer ballen bak i banen kan dominere banespillet stort i Tippeligaen. Sånn som det er nå velger samtlige spillere å kvitte seg med ballen med en gang den ruller i nærheten av dem fra tredve meter og inn. Dawda Leigh hadde i dag 4 upressede ballmist på sine 4 første involveringer fordi han bare kælker den vekk i blinde.

Jeg så egentlig bare Hønefoss-Vålerenga-kampen for å få tilstrekkelig nivåsjokk når CL-finalen begynner.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 19.05.2012 21:49    Post subject: Reply with quote

NÃ¥ er vel Strandberg en slik spiller?

- Torgeir Børven
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 57, 58, 59  Next
Page 29 of 59

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb