English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2011
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 260, 261, 262  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 15:18    Post subject: Reply with quote

En ny venstreback som har litt fart hadde jo vært greit også. Er jo helt krise ut på sida der.
Back to top
View user's profile Send private message
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 15:34    Post subject: Reply with quote

To spillere som sannsynligvis forsvinner er Steffen Iversen og Roar Strand. Disse to bør erstattes.

En god erstatter for Steffen kan være enten Celso Borges eller Baye DJiby Fall. Fall er etter min mening det beste alternativet, god på hodet, god avslutter og ikke minst sterk i feltet. Det er også mulig å spille med både Borges og Fall.

Når det gjelder Strand så tror jeg Fredrik Nordkvelle i Godset vil være en meget god erstatning, løpssterkt midtbanespiller med nese for mål.

Når det gjelder Demidovs avskjed så er jeg usikker på om Lago, Wangberg eller Nordberg er gode nok til å erstatte ham, og det er heller ikke sikkert at Bjærsmyr blir her lenger en låneoppholdet. Jeg tror klubben bør følge situasjonene til Even Hovland(Sogndal) og Johan Lærdre Bjørndal(Glimt) i nærmeste fremtid.

Ellers ser det ut som at Tromsø blir blir nødt til å selge i vinter, Yttergård Jensen, Kara og Høgli er intresange navn. I tillegg så mener jeg at George Mourad er bossmanspiller, 3-valg på erstatter for Steffen hvis Borges og Fall ikke kan hentes.

Høsten for vise om Moldskred klarer å tilpasse seg RBKs spillemåte, han er en klassespiller som så langt desverre ikke har tilpasset seg. Når det gjelder Sare så blir han nok ikke her, fordi hvis han er god nok, henter sikkert Anderlecht han tilbake, og er han for dårlig så blir han ikke satset på.

Til slutt vil jeg legge til at Petter Vågan Moen også er bosmanspiller, en spiller som har vært god i år med 10 mål og 4 assist på 21 kamper.

Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin

Ut:
Roar Strand
Steffen Iversen
Vadim Demidov
Morten Moldskred(muligens)
Back to top
Moltisanti
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

Annan og Lustig er også spillere på veg bort. Hvordan vi skal erstatte Lustig er jeg veldig spent på.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 15:39    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:

Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin

Ut:
Roar Strand
Steffen Iversen
Vadim Demidov
Morten Moldskred(muligens)

Dette var omtrent like spennende som potet til middag. Tregt, tungt, lite kreativt, dårlig ferdighetsnivå, middelmådigheter, etc. Mye man kan beskrive spillerne på den inn-lista som, men søvndyssende kjedelig er det iallefall, og ikke noe som vil forsterke oss. Vi må hoste opp noe mer spennende enn dette om jeg skal glede meg til neste sesong.

Nordberg, Nordkvelle, Vaagan Moen og Sellin vil ikke forsterke oss. Snarere tvert imot.

Hovland er forsåvidt spennende, men har veldig mye å bevise.

Fall er en bra Iversen-erstatter, men ikke good value for money.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 16:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det ikke er så bra som det kanskje burde være, men nå som vi ikke klarte å kvalifisere oss til CL og 120 mill kr, så må vi se lavere ned på hyllene etter spillere. Det er virkeligheten.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 16:38    Post subject: Reply with quote

Ja, og virkeligheten priser Fall til 10-15 millioner og Hovland til 6-8 millioner. Du presiserer at vi må være pengebevisste, og da er det vel nettopp denne typen handler vi bør holde oss unna.

Med mindre spilleren holder et nivå som Moa, bør det være helt uaktuelt å betale over 5 millioner for en spiller fra norsk Tippeliga.
Back to top
Vollrik
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 17:35    Post subject: Reply with quote

Jeg tviler på at Hovland vil gå for 8-mill. maks 6 og sannsynligvis under det og. når det gjelder Fall så er det mer usikkert. Men hvis Lokmotiv Moska vil selge ham så må han nok gå billigere en 10-15 mill om noen skal ville kjøpe han. Et spørsmpålstegn er hvor lenge han har igjen av kontrakten. Det kan også være aktuelt med en låneavtale.

Du snakket om kreative spillere. Hvis Thioune kan komme opp på formen fra 09 så vil det være en klasse forsterkning, ellers ser jeg få realistiske muligheter i tippeligaen. Erik Huseklepp er for dyr og Vålerenga selger nok ikke spillere til oss. Pontus Farnerud sa nylig at det skal mye til for at han forlater Stabæk til fordel for en annen norsk klubb. Bolanos glapp, Sapara har dratt, Winsnes og Storflor er "over the hill" vanskelig situasjon klubben er i.

Veit du om noen kreative spillere du tror vi kan hente?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 17:59    Post subject: Reply with quote

Vanskelig å vite hva Hovland og Fall kommer til å gå for, men utkjøpsklausulen til Molde på Fall er på to millioner euro. De må nok trolig senke kravet under dette, men tviler på at prisen havner under 10 millioner. 1,5 mill euro er kanskje en realistisk pris om vi skal prøve å hente han. 6 mill burde vært mer enn nok for Hovland, men forundrer meg ikke om Sogndal er uenige i det. Iallefall så lenge det er vi som er på banen.

Tippeligaen er tilnærmet tom for kreative, lettbeinte og temposterke spillere. Vi må se til utlandet.
Back to top
Ryujin
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 18:05    Post subject: Reply with quote

Vollrik wrote:
Jeg tviler på at Hovland vil gå for 8-mill. maks 6 og sannsynligvis under det og. når det gjelder Fall så er det mer usikkert. Men hvis Lokmotiv Moska vil selge ham så må han nok gå billigere en 10-15 mill om noen skal ville kjøpe han. Et spørsmpålstegn er hvor lenge han har igjen av kontrakten. Det kan også være aktuelt med en låneavtale.

Du snakket om kreative spillere. Hvis Thioune kan komme opp på formen fra 09 så vil det være en klasse forsterkning, ellers ser jeg få realistiske muligheter i tippeligaen. Erik Huseklepp er for dyr og Vålerenga selger nok ikke spillere til oss. Pontus Farnerud sa nylig at det skal mye til for at han forlater Stabæk til fordel for en annen norsk klubb. Bolanos glapp, Sapara har dratt, Winsnes og Storflor er "over the hill" vanskelig situasjon klubben er i.

Veit du om noen kreative spillere du tror vi kan hente?

Og dette er grunnen til at det finnes speidere her i verden.
Det er ikke noen i Norge som jeg ser som et must i Rosenborg (og da har jeg personlig sansen for både Fellah og Kleiven).
Det er på tide at vi ser utenfor Norden i vår søk etter nye spillere.

Samtidig burde vi hente trenere fra land som tyskland, spania og frankrike. Grunnen til at jeg plukker ut disse landene er fordi alle disse landene har junior spillere som er mange hakk over vår standard.
Det er på tide at Rosenborg slutter å ansette venner eller tidligere spillere. Fremtidige trenere skal være på det høyeste nivået Rosenborg klarer å hente fra, så får vi heller ha en egen språkskole på brakka.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Skjelbred
Rutinert

PostPosted: 17.09.2010 21:10    Post subject: Reply with quote

Hva med Tarik Elyonoussi? Ser at han starter kveldens kamp for Heerenveen, men han har ikke fått særlig med muligheter der?
Back to top
Hedley
Veteran

PostPosted: 17.09.2010 21:12    Post subject: Reply with quote

Urealistisk så lenge han får spilletid.
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 17.09.2010 22:25    Post subject: Reply with quote

[quote="Vollrik"]Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin

Ingen av disse ovennevnte kan styrke Rosenborg i nevneverdig grad.

Erik Hoftun som skjuler seg bak nicket ?
Back to top
Agenten
Senior

PostPosted: 17.09.2010 22:27    Post subject: Reply with quote

Regner med at de fleste fått med seg at Janne skal ta seg av alle spillerkjøp.Han skal godkjenne/bestemmer.Med andre ord det er bare å glemme spillere i fra tippeligaen med unntakk av en to stabæk spillere
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.09.2010 22:50    Post subject: Reply with quote

Det som kommer i 2011 er enten Hoftuns teflonfyll eller vi kan være heldige fordi JJ har et godt kontaktnettverk. Jeg håper det siste.

Til syvende og sist er RBK avhengig av penger. Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 23:14    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011.

Har seriøst gigantiske problemer med å se for meg at du har det arti.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 17.09.2010 23:18    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
senador wrote:
Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011.

Har seriøst gigantiske problemer med å se for meg at du har det arti.

Så flott! Å tape 4-0 mot et middelmådig tysk lag er ikke artig. God dag mann økseskaft. RBK er en klubb i oppløsning. Det er selvfølgelig ikke artig.
Back to top
Lavik
Proff

PostPosted: 17.09.2010 23:37    Post subject: Reply with quote

Andre tapet for sesongen og vi er et lag i oppløsning?
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 23:39    Post subject: Reply with quote

Fyren er jo manisk depressiv og kan ikke tas seriøst. I går hevdet han at klubben så og si var konkurs, og det er noe nytt hver gang han er innom. I oppløsning har vi vel vært siden han registrerte seg her.

Faktisk er "Så flott", riktignok i en ironisk tone, den første gang jeg har sett han ta i bruk et positivt adjektiv.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 17.09.2010 23:46    Post subject: Reply with quote

Er jo litt festlig å lese de første innleggene hans. Var jo ikke måte på hvor dårlige Zenit skulle være.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 00:20    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Fyren er jo manisk depressiv

Inte för att jag vill vara elak - det klarar du av själv på ditt eget vis. Men av nyfikenhet, jag har inte märkt av en manisk fas hos vederbörande. Hur har den yttrat sig?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2010 00:30    Post subject: Reply with quote

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om, men beklager bruken av "manisk depressiv". Det er ikke passende å trekke det inn her. Jeg trekker tilbake det, og tillegger "jævla sur".
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 18.09.2010 00:31    Post subject: Reply with quote

Nå kommer du med disse båsene dine igjen, ja. Rolling Eyes
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 00:36    Post subject: Reply with quote

En maniskdepressiv har ju en fas där han är onaturligt upprymd, speedad. Jag har inte märkt av några sådana symtom hos vederbörande.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.09.2010 00:39    Post subject: Reply with quote

Du er eksperten. Jeg har trukket det tilbake.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 18.09.2010 00:51    Post subject: Reply with quote

Jag är allmänbildad.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 260, 261, 262  Next
Page 7 of 262

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb