| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 17.09.2010 15:18 Post subject: |
|
|
| En ny venstreback som har litt fart hadde jo vært greit også. Er jo helt krise ut på sida der. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.09.2010 15:34 Post subject: |
|
|
To spillere som sannsynligvis forsvinner er Steffen Iversen og Roar Strand. Disse to bør erstattes.
En god erstatter for Steffen kan være enten Celso Borges eller Baye DJiby Fall. Fall er etter min mening det beste alternativet, god på hodet, god avslutter og ikke minst sterk i feltet. Det er også mulig å spille med både Borges og Fall.
Når det gjelder Strand så tror jeg Fredrik Nordkvelle i Godset vil være en meget god erstatning, løpssterkt midtbanespiller med nese for mål.
Når det gjelder Demidovs avskjed så er jeg usikker på om Lago, Wangberg eller Nordberg er gode nok til å erstatte ham, og det er heller ikke sikkert at Bjærsmyr blir her lenger en låneoppholdet. Jeg tror klubben bør følge situasjonene til Even Hovland(Sogndal) og Johan Lærdre Bjørndal(Glimt) i nærmeste fremtid.
Ellers ser det ut som at Tromsø blir blir nødt til å selge i vinter, Yttergård Jensen, Kara og Høgli er intresange navn. I tillegg så mener jeg at George Mourad er bossmanspiller, 3-valg på erstatter for Steffen hvis Borges og Fall ikke kan hentes.
Høsten for vise om Moldskred klarer å tilpasse seg RBKs spillemåte, han er en klassespiller som så langt desverre ikke har tilpasset seg. Når det gjelder Sare så blir han nok ikke her, fordi hvis han er god nok, henter sikkert Anderlecht han tilbake, og er han for dårlig så blir han ikke satset på.
Til slutt vil jeg legge til at Petter Vågan Moen også er bosmanspiller, en spiller som har vært god i år med 10 mål og 4 assist på 21 kamper.
Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin
Ut:
Roar Strand
Steffen Iversen
Vadim Demidov
Morten Moldskred(muligens) |
|
| Back to top |
|
 |
Moltisanti Veteran

|
Posted: 17.09.2010 15:39 Post subject: |
|
|
Annan og Lustig er også spillere på veg bort. Hvordan vi skal erstatte Lustig er jeg veldig spent på. _________________ Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience, |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.09.2010 15:39 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: |
Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin
Ut:
Roar Strand
Steffen Iversen
Vadim Demidov
Morten Moldskred(muligens) |
Dette var omtrent like spennende som potet til middag. Tregt, tungt, lite kreativt, dårlig ferdighetsnivå, middelmådigheter, etc. Mye man kan beskrive spillerne på den inn-lista som, men søvndyssende kjedelig er det iallefall, og ikke noe som vil forsterke oss. Vi må hoste opp noe mer spennende enn dette om jeg skal glede meg til neste sesong.
Nordberg, Nordkvelle, Vaagan Moen og Sellin vil ikke forsterke oss. Snarere tvert imot.
Hovland er forsåvidt spennende, men har veldig mye å bevise.
Fall er en bra Iversen-erstatter, men ikke good value for money. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.09.2010 16:14 Post subject: |
|
|
| Jeg er enig i at det ikke er så bra som det kanskje burde være, men nå som vi ikke klarte å kvalifisere oss til CL og 120 mill kr, så må vi se lavere ned på hyllene etter spillere. Det er virkeligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.09.2010 16:38 Post subject: |
|
|
Ja, og virkeligheten priser Fall til 10-15 millioner og Hovland til 6-8 millioner. Du presiserer at vi må være pengebevisste, og da er det vel nettopp denne typen handler vi bør holde oss unna.
Med mindre spilleren holder et nivå som Moa, bør det være helt uaktuelt å betale over 5 millioner for en spiller fra norsk Tippeliga. |
|
| Back to top |
|
 |
Vollrik Veteran

|
Posted: 17.09.2010 17:35 Post subject: |
|
|
Jeg tviler på at Hovland vil gå for 8-mill. maks 6 og sannsynligvis under det og. når det gjelder Fall så er det mer usikkert. Men hvis Lokmotiv Moska vil selge ham så må han nok gå billigere en 10-15 mill om noen skal ville kjøpe han. Et spørsmpålstegn er hvor lenge han har igjen av kontrakten. Det kan også være aktuelt med en låneavtale.
Du snakket om kreative spillere. Hvis Thioune kan komme opp på formen fra 09 så vil det være en klasse forsterkning, ellers ser jeg få realistiske muligheter i tippeligaen. Erik Huseklepp er for dyr og Vålerenga selger nok ikke spillere til oss. Pontus Farnerud sa nylig at det skal mye til for at han forlater Stabæk til fordel for en annen norsk klubb. Bolanos glapp, Sapara har dratt, Winsnes og Storflor er "over the hill" vanskelig situasjon klubben er i.
Veit du om noen kreative spillere du tror vi kan hente? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.09.2010 17:59 Post subject: |
|
|
Vanskelig å vite hva Hovland og Fall kommer til å gå for, men utkjøpsklausulen til Molde på Fall er på to millioner euro. De må nok trolig senke kravet under dette, men tviler på at prisen havner under 10 millioner. 1,5 mill euro er kanskje en realistisk pris om vi skal prøve å hente han. 6 mill burde vært mer enn nok for Hovland, men forundrer meg ikke om Sogndal er uenige i det. Iallefall så lenge det er vi som er på banen.
Tippeligaen er tilnærmet tom for kreative, lettbeinte og temposterke spillere. Vi må se til utlandet. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 17.09.2010 18:05 Post subject: |
|
|
| Vollrik wrote: | Jeg tviler på at Hovland vil gå for 8-mill. maks 6 og sannsynligvis under det og. når det gjelder Fall så er det mer usikkert. Men hvis Lokmotiv Moska vil selge ham så må han nok gå billigere en 10-15 mill om noen skal ville kjøpe han. Et spørsmpålstegn er hvor lenge han har igjen av kontrakten. Det kan også være aktuelt med en låneavtale.
Du snakket om kreative spillere. Hvis Thioune kan komme opp på formen fra 09 så vil det være en klasse forsterkning, ellers ser jeg få realistiske muligheter i tippeligaen. Erik Huseklepp er for dyr og Vålerenga selger nok ikke spillere til oss. Pontus Farnerud sa nylig at det skal mye til for at han forlater Stabæk til fordel for en annen norsk klubb. Bolanos glapp, Sapara har dratt, Winsnes og Storflor er "over the hill" vanskelig situasjon klubben er i.
Veit du om noen kreative spillere du tror vi kan hente? |
Og dette er grunnen til at det finnes speidere her i verden.
Det er ikke noen i Norge som jeg ser som et must i Rosenborg (og da har jeg personlig sansen for både Fellah og Kleiven).
Det er på tide at vi ser utenfor Norden i vår søk etter nye spillere.
Samtidig burde vi hente trenere fra land som tyskland, spania og frankrike. Grunnen til at jeg plukker ut disse landene er fordi alle disse landene har junior spillere som er mange hakk over vår standard.
Det er på tide at Rosenborg slutter å ansette venner eller tidligere spillere. Fremtidige trenere skal være på det høyeste nivået Rosenborg klarer å hente fra, så får vi heller ha en egen språkskole på brakka. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 17.09.2010 21:10 Post subject: |
|
|
| Hva med Tarik Elyonoussi? Ser at han starter kveldens kamp for Heerenveen, men han har ikke fått særlig med muligheter der? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 17.09.2010 21:12 Post subject: |
|
|
| Urealistisk så lenge han får spilletid. |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 17.09.2010 22:25 Post subject: |
|
|
[quote="Vollrik"]Inn:
Tom Erik Nordberg
Baye Djiby Fall
Fredrik Nordkvelle
Even Hovland
Petter VÃ¥gan Moen
Kjell Rune Sellin
Ingen av disse ovennevnte kan styrke Rosenborg i nevneverdig grad.
Erik Hoftun som skjuler seg bak nicket ? |
|
| Back to top |
|
 |
Agenten Senior

|
Posted: 17.09.2010 22:27 Post subject: |
|
|
| Regner med at de fleste fått med seg at Janne skal ta seg av alle spillerkjøp.Han skal godkjenne/bestemmer.Med andre ord det er bare å glemme spillere i fra tippeligaen med unntakk av en to stabæk spillere |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.09.2010 22:50 Post subject: |
|
|
Det som kommer i 2011 er enten Hoftuns teflonfyll eller vi kan være heldige fordi JJ har et godt kontaktnettverk. Jeg håper det siste.
Til syvende og sist er RBK avhengig av penger. Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.09.2010 23:14 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011. |
Har seriøst gigantiske problemer med å se for meg at du har det arti. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 17.09.2010 23:18 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | senador wrote: | | Investorer må komme hvis det skal bli et artig 2011. |
Har seriøst gigantiske problemer med å se for meg at du har det arti. |
Så flott! Å tape 4-0 mot et middelmådig tysk lag er ikke artig. God dag mann økseskaft. RBK er en klubb i oppløsning. Det er selvfølgelig ikke artig. |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 17.09.2010 23:37 Post subject: |
|
|
Andre tapet for sesongen og vi er et lag i oppløsning? _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 17.09.2010 23:39 Post subject: |
|
|
Fyren er jo manisk depressiv og kan ikke tas seriøst. I går hevdet han at klubben så og si var konkurs, og det er noe nytt hver gang han er innom. I oppløsning har vi vel vært siden han registrerte seg her.
Faktisk er "Så flott", riktignok i en ironisk tone, den første gang jeg har sett han ta i bruk et positivt adjektiv. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 17.09.2010 23:46 Post subject: |
|
|
| Er jo litt festlig å lese de første innleggene hans. Var jo ikke måte på hvor dårlige Zenit skulle være. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.09.2010 00:20 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Fyren er jo manisk depressiv |
Inte för att jag vill vara elak - det klarar du av själv på ditt eget vis. Men av nyfikenhet, jag har inte märkt av en manisk fas hos vederbörande. Hur har den yttrat sig? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.09.2010 00:30 Post subject: |
|
|
| Jeg skjønner ikke helt hva du spør om, men beklager bruken av "manisk depressiv". Det er ikke passende å trekke det inn her. Jeg trekker tilbake det, og tillegger "jævla sur". |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 18.09.2010 00:31 Post subject: |
|
|
Nå kommer du med disse båsene dine igjen, ja.  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 18.09.2010 00:36 Post subject: |
|
|
| En maniskdepressiv har ju en fas där han är onaturligt upprymd, speedad. Jag har inte märkt av några sådana symtom hos vederbörande. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 18.09.2010 00:39 Post subject: |
|
|
| Du er eksperten. Jeg har trukket det tilbake. |
|
| Back to top |