English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
15 minutters stillhet mot Real Madrid!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 12:31    Post subject: Reply with quote

Dahls står for mange arbeidsplasser i Trondheim og lager som kjent også brus..
Back to top
View user's profile Send private message
JonasJHH
Senior

PostPosted: 01.11.2005 12:39    Post subject: Reply with quote

Ok ok, greit nok.

Men uansett, å gå på kamp og holde kjeft, da kan man like godt holde seg hjemme.
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 12:44    Post subject: Reply with quote

For å gjøre det helt klart:
Jeg støtter en aksjon mot sensur og knebling av ytringsfriheten. Men, jeg begynner å bli litt usikker på om aksjonsform, tid og sted er riktig.

Selv om TT er 'uavhengig' av Kjernen, så savner jeg også en uttalelse fra Kjernenstyret om denne aksjonen. Det er mange som har motforestillinger, og hvis denne aksjonen skal ha noe for seg, må det være full oppslutning på Nedre Vest, ellers vil det bare slå tilbake på oss sjøl. Mange av de som kommer på Nedre Vest ikveld vil nok ikke ha hørt om denne aksjonen før de får en lapp i handa når de går inn på stadion. Det vil nok dessverre være altfor kort tid til å overbevise disse om hvorfor de skal støtte en slik aksjon istedet for laget. Altså, stor fare for at aksjonen ikke vil oppnå sin hensikt.

Kanskje bør aksjonen utsettes til vi har fått klare begrunnelser for hvorfor de to flaggene er uønska, og hva RBK-ledelsen mener er konsekvensene ved at de vises. Da først kan vi gå inn i en argumentasjon som tilbakeviser RBK's rett til å konfiskere flaggene. Hjelper ikke det, ja da får vi aksjonere.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 12:44    Post subject: Reply with quote

Å hoppe og heie og synge for Rosenborg, å vise farger og støtte laget på alle mulige måter - det er livet.

Det er viktig for mange.

Men jeg vil pokker ikke godta at Brakka skal sitte i lukkede rom og bestemme hvordan vi skal oppføre oss på tribunen - så lenge det er innenfor rimelige grenser og norsk lov.

Brakka sender ingen høflige forespørsler en solrik tirsdag formiddag, nei: de informerer vakter og politi, og sender dem ut på tokt.

Det er på tide å markere overfor Brakka at vi har vår egen mening om hva det vil si å være supporter. Vi vet vi er god reklame for dem, men vi er ikke et gratis PR-byrå.

Vil de ha våre flagg og farger, får de leve med resten.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

ode wrote:
Men, jeg begynner å bli litt usikker på om aksjonsform, tid og sted er riktig.

Det kan du forsåvidt fortsette med. Ballen har begynt å rulle, og det er jo et direkte resultat av hendelsene under TIL-kampen. Hendelser som ikke er enestående.

Quote:
Selv om TT er 'uavhengig' av Kjernen, så savner jeg også en uttalelse fra Kjernenstyret om denne aksjonen.

Ja, det gjør alle, inkludert kjernen.coms [webred] og enkeltmedlemmer av styret.
Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 12:46    Post subject: Reply with quote

JonasJHH wrote:
Ok ok, greit nok.

Men uansett, å gå på kamp og holde kjeft, da kan man like godt holde seg hjemme.

3 sider er tråden her nå, og du har enda ikke fatta budskapet. Hadde det ikke vært forventa hadde det nesten vært utrolig!

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 12:49    Post subject: Reply with quote

Det du sa nå, er jeg helt enig med deg i, Haavarl, men jeg må også si at jeg følger at aksjonen sikkert ville bliltt mere effektiv om den var planlagt bedre på forkant. Slik som det er nå, så vil mye (om ikke allt?) av effekten forsvinne fordi ikke alle vil være klar over at det skal skje. Den eneste måten denne aksjonen vil bli effektiv på, er om hele tribunen er stille. Dersom noen synger og noen ikke gjør det, blir det meningsløst.
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 01.11.2005 12:53    Post subject: Reply with quote

JonasJHH wrote:
Recon wrote:
At vi har et flagg for en av byens tradisjonsrike institusjoner er ikke alkoholreklame.

Ikke engang når byens tradisjonsrike institusjon produserer alkohol?

En firmalogo har uansett ikke noe med alkoholreklame å gjøre. Vi drikker ikke øl, vi drikker ingefærøl, nam nam.

Riktignok sier bergenserne at de ikke bor i Norge, men uavhengig av det må de følge samme lovverk som oss her oppe i trøndelag. I Bergen jager de faktisk vekk supporterne for å få vist frem firmalogoer, som her under en kamp en gang på forsommeren:

Back to top
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 12:54    Post subject: Reply with quote

Du snakker jo om utopia her. Poenget er at vi kun kan informere så godt det lar seg gjøre på Lerkendal (og det blir gjort), og så håpe på at folk på TV også liker arrangementene vi gjør for spillerne og viser solidaritet med saken...og FÅR DET INN I NØTTA at dette er en begrenset aksjon, det er ikke snakk om å holde kjeft hele kampen som enkelte tydeligvis har problemer med å skjønne.

Kjernen (SPESIELT Kjernen) har overhodet ikke en slik kontroll som man f.eks så ved SAN Boys og cos markering mot klubben i fjor, ved å kontrollere hele curva'n. Så det eneste man kan håpe på er solidaritet mellom supportere - men jeg skjønner det er fåfengt.

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
oyvindh
Rutinert

PostPosted: 01.11.2005 12:54    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Den eneste måten denne aksjonen vil bli effektiv på, er om hele tribunen er stille. Dersom noen synger og noen ikke gjør det, blir det meningsløst.

Ikkeno problem, de som er uenige i aksjonen åpner uansett aldri kjeften med mindre dommeren har gjort noe galt.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 12:55    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder EC Dahls-"reklamen" kan en jo ta HANSA-tribunen til Brann som et eksempel. Der står det HANSA over hele tribunen, i hvitt på rødt, hele året rundt. Dette regnes ikke som alkoholreklame. (Saken var vel riktignok inne til vurdering hos et eller annet forbund, men ble visstnok ikke regnet som alkoholreklame) Skal da et lite banner som vises i noen få minutter per kamp regnes som alkoholreklame?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:01    Post subject: Reply with quote

arnt wrote:
Det du sa nå, er jeg helt enig med deg i, Haavarl, men jeg må også si at jeg følger at aksjonen sikkert ville bliltt mere effektiv om den var planlagt bedre på forkant.

Helt, fullstendig enig. Men aksjonen er helt spontant planlagt. Allikevel, planleggingen skal nå være god, og hele Tribune Vest vil bli godt orientert.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:03    Post subject: Reply with quote

Jeg er skikkelig nervøs før kampen, og jeg må innrømme at dette ikke gjør meg roligere. Det er uansett ingen som synes dette er noe artig. Med ondt skal ondt fordrives.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 01.11.2005 13:07    Post subject: Reply with quote

Synes det høres ut som det ikke er ulovlig med de bannerne... Faktisk så brøt vel han som kastet papiret på bakken loven mest? Razz

Uansett så mener iallefall jeg også at dette kan taes opp med klubben bedre først, og deretter, dersom vi ikke når gjennom, protestere!!
Stano_11
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:07    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det på en eller annen møte bør reageres på. Å fjerne flagg fordi det ikke er innenfor rammene til det RBK liker, mens de bruker flagg i sin egen markedsføring av sesongkort på sin egen hjemmeside er en politikk som bare ligner KrF sin. Helt elendig.

Men før man tar å gjennomfører en aksjon, så mener jeg at man bør sende et velforfattet brev til brakka der man ber om en full utredning på hvorfor dette blir gjort. Tror det er bedre å ta det den veien først.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:11    Post subject: Reply with quote

Det er ikke aktuelt å starte aksjonen kun med en banner, da?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:12    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:
Men før man tar å gjennomfører en aksjon, så mener jeg at man bør sende et velforfattet brev til brakka der man ber om en full utredning på hvorfor dette blir gjort. Tror det er bedre å ta det den veien først.

Tromsø-kampen var slett ikke første anledning. Hvor ofte skal vi gidde å si høflig i fra da?

Se også kommentar hos Kjernen.coms [webred].

Last edited by haavarl on 01.11.2005 13:14; edited 1 time in total
Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:13    Post subject: Reply with quote

Nå er jo allerede dette på vei til å bli en mediesak, noe som forhåpentligvis vil ha en viss effekt på Brakka.

Hører dere, Rune Bratseth og resten av styret!? Hvor 'folkelige' tror dere at klubben fremstår, når den forsøker sensurere sine egne supportere?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Pablo
Junior

PostPosted: 01.11.2005 13:15    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Hvorfor det? Brakka har ikke stått som avsender av velforfattede brev i forkant av at vi har blitt sensurert, fratatt flagg og kasta ut.
Recon
Legende

PostPosted: 01.11.2005 13:15    Post subject: Reply with quote

Kan ikke folk lese mer enn siste post før de vet alt?

Arrow Dette er IKKE først gang
Arrow Dette er ikke engang første ÅRET dette skjer
Arrow Dobbeltmoralen her er kvalmende. RBK (OG NFF, men det er annen sak) bruker gladelig bilder av blussing, annen pyro, etc i markedsføringen sin fordi det vet bildene ser freshe ut og de kan tjene penger på å bruke dem, men de skal samtidige trakassere og jage de som står for disse arrangementene. se det nederste bildet her.
Denne tifoen likte ikke RBK og har brukt den mot oss i ettertid ved senere arrangementer, men hva gjør de når de vil ha freshe bilder for å promotere sesongkort for 2006. Jo de bruker nettopp det bildet.

Tror dere virkelig ikke vi gjennom alle disse åra har prøvd å prate med RBK for å få slutt på den konstante motarbeidinga? Hvor vanskelig er egentlig dette å ta inn????

Dere som ikke vil forstå dette, gjør som dere vil i kveld. Dere som viser solidaritet med oss, takk.

Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:18    Post subject: Reply with quote

IDIOTISK. Hvorfor i en CL kamp? Idioter
Legende

PostPosted: 01.11.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Øøøhh, hvor glup var den kommentaren der?
NÃ¥r er neste seriekamp?
Forøvrig betryggende å høre at det er e-køpp som er viktigst for deg.

Back to top
arnt
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:21    Post subject: Reply with quote

Skal du først slå, skal du slå der det gjør vondt...
Back to top
ode
Veteran

PostPosted: 01.11.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

Quote:
Så det eneste man kan håpe på er solidaritet mellom supportere - men jeg skjønner det er fåfengt.

Hvis du fremdeles er i tvil: Jeg støtter aksjonen
attach
Forumsjef

PostPosted: 01.11.2005 13:22    Post subject: Reply with quote

Er en CL-kamp viktigst nå plutselig, Sigge?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 3 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb