English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trener 2010
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 163, 164, 165  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2010 16:46    Post subject: Reply with quote

Det er også sannsynlig at det blir progressivt værre utover sesongen. Jo nærmere man kommer trenerbytte, hjo mer og mer vil relasjonen trener-lag viskes ut, vil jeg anta. Hamrén har hodet i Sverige, mens våre gutter venter på neste leder.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 27.01.2010 16:47    Post subject: Reply with quote

Ikke minst er jeg redd for at typer som Iversen, Olsen og Sapara kan gå rundt og gi 80% fordi de vet at Hamrén likevel ikke skal være trener når ting begynner å dra seg til.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 27.01.2010 17:01    Post subject: Reply with quote

Ang. tidligere kritikk rundt Eggen-ansettelse:

- Vi oppfatter ikke oss selv som dysfunksjonelle, men tar det på alvor når andre oppfatter oss som det, sier Trond Alstad.

Les mer: I løvens hule
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
abjoern
Veteran

PostPosted: 27.01.2010 17:22    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
abjoern wrote:
bolgebah wrote:
Hva er det ved dette Eggen-avslaget til RBK som du ikke forstår? Hvis det å ha Eggen som vikar på slutten av året faktisk var et alternativ fra Eggens side, tror du ikke det fortsatt ville blitt diskutert på Brakka i dette sekund?

Jeg skal prøve ikke å bli sarkastisk her, men dette tenderer til å bli direkte naivt.

På tide å stige av den høye hesten..?

Jeg har jo alle mine ord i behold. Eggens "inntil to år"-perspektiv var jo det som ble avslått i forrige runde - at han nå åpner for et korttidsvikariat på høsten blir åpenbart entusiastisk mottatt. Ønsket fra Eggens side om å kringkaste avslaget på toårstilbudet til omverden er det eneste som har fått dette til å fremstå som om han har blitt slått hånden av fra RBK-ledelsens side, og ser ut til å ha skapt en misforståelse om at han ikke en gang er ønsket i en overgangsfase før en langsiktig trenerløsning er på plass. Ikke overraskende vil mange nå prøve å fremstille dette som at styret har "gitt etter for presset" og tatt den utfrosne pensjonisten inn i varmen igjen, jeg tror ingen er mer lei seg for måten denne saken har blitt fremstilt enn de som har måttet vedta det opprinnelige avslaget.

Det aner meg at et slikt scenario som det skissert over vil bli presentert på medlemsmøtet i kveld.

Du kjenner sikkert(uten ironi!) bedre til hva beslutningstagerne i ballklubben tenker og føler, men at Eggen selv "ønsket å kringkaste avslaget" er i beste fall en tendensiøs omskriving av virkeligheten.

Slik jeg har forstått det så har klubben og Eggen hatt samtaler over lengre tid, og på ulike tidspunkt har Eggen stilt seg til rådighet både som vikar og også på lengre sikt. Jeg vet ikke om dette har skjedd parallellt eller om Eggen på ett tidspunkt har meldt seg tilgjengelig som vikar og på et senere tidspunkt som trener under normert kontrakt. Det vi vet derimot, er at klubben hittil har unnlatt å takke ja til Eggen som vikartrener. Selv om mediafremstillingen er ubalansert, trenger den ikke å være så virkelighetsfjern.

(synsing)
Jeg tror Eggen fikk et lite sjokk da han innså at hans ønske om å bli "ordentlig" hovedtrener var mot klubbens vilje. Jeg tror han gradvis fant ut han hadde mer å gi, og han trodde dette var det beste for alle parter. Hvis så er tilfellet, blir det feil å si at han ikke hadde lyst til å være vikar, men han trengte likevel tid til å fordøye svaret.

Rosenborg på sin side har innsett at det blir vanskelig å finne en god, langsiktig løsning før 1.1., og at Eggen som "vikar" denne sesongen er den beste kortsiktige løsningen.
(synsing over)

Det jeg reagerte på, var imidlertid avsnittet der du karakteriserer ønsket om Eggen-vikariat som direkte naivt. Det at du måtte strebe for å fremføre dette budskapet uten sarkasme, finner jeg i etterpåklokskapens ånd en smule ironisk, da det er nettopp dette scenarioet som nå fremstår som det mest sannsynlige.
Back to top
View user's profile Send private message
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.01.2010 18:01    Post subject: Reply with quote

I så fall har du tatt sitatet solid ut av sammenhengen, da dette var min karakteristikk av et forslag fra en forumdebattant som tilsynelatende mente at dette var noe klubbledelsen ikke hadde tenkt på. Det mente jeg ble for dumt, og det mener jeg fortsatt. I den tenkte situasjonen hvor RBK trenger en vikartrener i noen måneder er det (etter min smule kjennskap) ingen som vil være høyere ansett til å løse en slik oppgave enn Eggen, men da ledelsen ble presset til å fatte en avgjørelse i spørsmålet om han skulle ansettes for ett til to år - med umiddelbar tiltredelse - ble svaret nei. Dette avslaget har (som de fleste har registrert) medført et nesten ekstremt emosjonelt engasjement fra mange RBK-supportere, hvor man har greid å røre sammen en skikkelig såpeserie av personkontroverser, frykt for å miste makt, respektløshet overfor klubbhelter og regulær dumskap. Da er det tydeligvis fryktelig lett for mange å overse det faktum at det eneste RBK har sagt nei til er å ansette Eggen i inntil to år. Selv fryktet jeg at døra ble stengt også for et korttidsvikariat idet Eggen-tilhengerne insisterte på å gjøre sin misnøye veldig offentlig, men heldigvis har Eggen vist seg større enn at han har latt dette påvirke innstillinga hans til klubben - etter en viss betenkningstid. Det er vel ellers ikke grunn til å anta annet enn at dette ble klart først under det omtalte "hemmelige" møtet i går.

I den grad jeg skulle ha noen kjennskap til trenerspørsmålet som ikke er offentlig, vil jeg naturlig nok ikke bruke dette i diskusjon i et offentlig forum. Slikt er tross alt et spørsmål om tillit. Når jeg engasjerer meg i denne diskusjonen er det utelukkende på bakgrunn av det alle kan konkludere seg fram til via saker publisert i media.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 27.01.2010 18:05    Post subject: Reply with quote

Godt oppsummert Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
abjoern
Veteran

PostPosted: 27.01.2010 18:18    Post subject: Reply with quote

bolgebah,
Jeg registrerer at vi har samme syn på det meste som har skjedd de siste månedene. Jeg forholder meg til debatten her på Rbkweb og har ikke registrert så veldige mange emosjonelle utbrudd rettet mot ledelsen. Såklart var det endel som tok det tungt da avslaget var klart, og da man ikke kjente til annet. Debatten vi har hatt på rbkweb har vært en saklig debatt pro/kontra Eggen-comeback i form av én sesong eller flere.

Men altså, tatt solid ut av sammenhengen, keenoir beskrev med klinisk nøyaktighet det som nå ser ut til å være det mest sannsynlige scenarioet. Bare les innlegget. Men det var aldri ment å utarte, jeg synes bare det var en i overkant krass/arrogant karakteristikk av et scenario som fremstår som alt annet enn naivt.
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 27.01.2010 22:29    Post subject: Reply with quote

bolgebah wrote:
Eggens "inntil to år"-perspektiv var jo det som ble avslått i forrige runde - at han nå åpner for et korttidsvikariat på høsten blir åpenbart entusiastisk mottatt. Ønsket fra Eggens side om å kringkaste avslaget på toårstilbudet til omverden er det eneste som har fått dette til å fremstå som om han har blitt slått hånden av fra RBK-ledelsens side, og ser ut til å ha skapt en misforståelse om at han ikke en gang er ønsket i en overgangsfase før en langsiktig trenerløsning er på plass. Ikke overraskende vil mange nå prøve å fremstille dette som at styret har "gitt etter for presset" og tatt den utfrosne pensjonisten inn i varmen igjen, jeg tror ingen er mer lei seg for måten denne saken har blitt fremstilt enn de som har måttet vedta det opprinnelige avslaget.

Det aner meg at et slikt scenario som det skissert over vil bli presentert på medlemsmøtet i kveld.

Oi, déjà-vu.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2010 01:19    Post subject: Reply with quote

Onsdag kveld hadde Rosenborg ekstraordinært medlemsmøte, for å informere om arbeidet med å skaffe ny hovedtrener.

– Saken har vakt såpass mye oppmerksomhet og fått så mye omtale at vi fant det riktig å kalle inn til et medlemsmøte for å gi dem full informasjon om hvordan vi jobber, sier styreleder Terje Svendsen.

Han sier de ikke han noen kandidater som er klare til å ta over etter Erik Hamrén i august.

Rosenborgledelsen sier de vil bruke den tiden som trengs for å finne den riktige treneren. De leter etter en langsiktig løsning.

Les mer: RBK åpner for Eggen
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 28.01.2010 09:19    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis var det bare tilfeldig at dette ble sagt i går, og at Keiko fikk fyken i Frækksta' i dag...
siNch
Proff

PostPosted: 28.01.2010 10:14    Post subject: Reply with quote

Lurer på om de egentlig har vurdert Tom Nordlie.
Back to top
Wilhelm S Myhr
Veteran

PostPosted: 28.01.2010 10:29    Post subject: Reply with quote

Nei, det har man selvsagt ikke gjort. For fem år siden var han brennaktuell, men mye har skjedd siden den tid, både med RBK og Nordlies rykte.
Back to top
naoned
Junior

PostPosted: 28.01.2010 10:48    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per for Guds skyld at de ikke vurderer Keiko....
Han holder bra i inntil en sesong, før alle spillerne går lei av han. Er vel bare i Viking han ble godt likt, og der var han jo ikke i mange månedene.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 28.01.2010 11:23    Post subject: Reply with quote

Det är ingen normalt tänkande människa som funderar på anställa Nordlie
som tränare i RBK.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2010 13:10    Post subject: Reply with quote

Har ikke lest Dagbla sjøl, men ser at Morten P. har noe å fortelle:

"Går RBK inn for Jan Jönsson, blir det fort svarteper på Stabæk," slår han fast - noe vel alle kan være enige i. Spørsmålet er om Pedersen som vanlig har noen ubekreftede rykter med i kommentaren sin...?
Back to top
bolgebah
Veteran

PostPosted: 28.01.2010 13:16    Post subject: Reply with quote

Greier du å få noe mer lesbart ut av den artikkelen enn en screenshot i 20x20 piksler?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2010 13:39    Post subject: Reply with quote

Ikke uten sjøl å kjøpe avisa... Det har jeg altså ikke gjort. Du som muligens surfer med NTNU-IP og kan derimot besøke www.atekst.no
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 28.01.2010 13:50    Post subject: Reply with quote

Det kan jo jeg når jeg tenker meg om:

Quote:
Noen kabaler er så vanskelige at man må ta noen snarveier for å få dem til å gå opp. Er det derfor RBK spiller ut en joker de kastet for ei uke siden?

Gambler på Jönsson?

FOR TO UKER siden takket Rosenborg nei til Nils Arne Eggens offisielle ønske om et comeback. Det var av mange grunner til å forstå. Det er ikke bare å klappe i hendene for en trener som ikke har vært på banen siden høsten 2002 - uansett hva han bærer med seg av fagkunnskap, kompetanse, klubbkjærlighet, velvilje og meritter. Men i går ble plutselig den vrakede 68-åringen hentet ned fra hornet på veggen og kastet inn i Rosenborgs neste trenerkabal, som om det skulle være den største selvfølge.

Det er ikke like lett å forstå.

Eller er det ikke så vanskelig? Er styreleder Terje Svendsens «Nils Arne er fortsatt en joker i forhold til en midlertidig løsning» rett og slett en liten del av en stor plan? En plan som på sikt kan komme til å tappe Stabæk for det viktigste kortet de har - trener Janne Jönsson? For Rosenborg vil ikke bare skaffe seg Norges beste klubbtrener om de klarer

Ã¥ signere svensken fra 1. januar 2011

(eller før) - hvis så skjer vil de også å bremse kontinuiteten og utviklingen hos en av sine skarpeste konkurrenter.

Det første har de midler til.

Det andre har de tradisjon og god øvelse i å gjøre.

Og:

Kommer det ikke snart beskjed om at JJ forlenger med Stabæk er jeg sikker på at det blir sånn.

DA ROSENBORG REGJERTE Fotball-Norge med sine seriemesterskap og årlige deltakelse i pengemaskinen Champions League, kjøpte de konkurrentenes spillere over en lav sko enten de trengte dem eller ikke. I mange tilfeller kunne det virke som om Rosenborgs spillerkjøpfilosofi handlet like mye om å bremse utviklingen andre steder, som å videreutvikle eget produkt. For gikk spilleren til RBK kunne han i hvert fall ikke gjøre noen av de potensielle konkurrentene bedre.

Jeg sier ikke at det er en dokumentert sannhet.

Men at det er et bilde på fortidas økonomiske maktbalanse er et faktum.

DET FAKTUM SOM rår i dag er at Erik Hamrén slutter som RBK-trener seinest 31. august. Fram til da - om Rosenborg ikke finner den langsiktige løsningen (3-5 år) som gjorde Eggen for kortsiktig for to uker siden (2 år) - skal han trene både Rosenborg og Sverige. Så lenge Sverige ikke skal til VM kan det selvfølgelig la seg løse, men ideelt er det ikke. Resten blir et regnestykke med plusser og minuser.

Men uten to streker til slutt.

TERJE SVENDSENS RELANSERING av en skrotet Eggen kan tolkes dit hen at RBK ønsker å legge alle eggene i en kurv; Jan Jönssons. I så fall sitter Hamrén til etter sommerens CL-kvalifisering er avsluttet med suksess eller fiasko - deretter runder Eggen av sesongen (og tar ev. Champions League i samme slengen) sammen med Hamrén-assistent Trond Henriksen. Og når året er omme kommer Jan Jönsson til Lerkendal.

Hvis det er saken har Svendsens

«Nils Arne er fortsatt en joker i forhold

til en midlertidig løsning» meningsfulle bein å stå på.

Hvis det ikke er tilfelle lukter utspillet av retorisk valgflesk foran RBKs årsmøte

i februar. Eggen-tilhengerne er nemlig mange og lydhøre i trønderklubben - og misfornøyde etter det som skjedde for 14 dager siden - og derfor må de blidgjøres. Men selv om Terje Svendsen ønsker gjenvalg kan han ikke være så desperat at han prøver seg med en sånn finte.

Derfor virker det som RBK har funnet koden til kabalen.

Og at de går «all in» for JJ.

Klarer Stabæk svare på det er de gode.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2010 13:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
DA ROSENBORG REGJERTE Fotball-Norge med sine seriemesterskap og årlige deltakelse i pengemaskinen Champions League, kjøpte de konkurrentenes spillere over en lav sko enten de trengte dem eller ikke. I mange tilfeller kunne det virke som om Rosenborgs spillerkjøpfilosofi handlet like mye om å bremse utviklingen andre steder, som å videreutvikle eget produkt. For gikk spilleren til RBK kunne han i hvert fall ikke gjøre noen av de potensielle konkurrentene bedre.

Jeg skulle likt å se Morten P. begrunne denne. Tror sannelig jeg skal sende en mail og be om konkrete eksempler.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 28.01.2010 13:59    Post subject: Reply with quote

Det der er tull og en myte som får leve ,men går en nøye igjennom så vil en se at Rosenborg hentet svært få av konkurrente sine beste spillere enn hentet vel så ofte spillere ifra det mindre klubbene som Bodø Glimt, Tromsø, Odd med flere. En hentet ikke mange ifra våre konkurrenter som Brann ( Karadas, Soltvedt ( som dem ga sparken ) Vålerenga, ( Carew ), Lillestrøm ( Bergdølmo ) og Viking spillere. Kommer ikke på flere og alle disse spillerene hadde sentrale roller hos oss og gjekk rett inn på laget forutenom Karadas som vi ble tryglet om å hente for å berge Brann sin økonomi. Hvilke spillere var det vi liksom skulle hente da Pedersen? Hvis vi ikke skal få hente fra det mellomstore og mindre norske klubbene.
Back to top
Noen
Senior

PostPosted: 28.01.2010 14:11    Post subject: Reply with quote

Men Morten P har et poeng i at det virker som om vi legger alle eggene i JJ-kurven. Hvilke andre alternativer har man nå egentlig? Lagerbeck?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 28.01.2010 14:12    Post subject: Reply with quote

Vil vel tro at ting er mer klart enn hva noen av partene vil innrømme i media.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2010 14:39    Post subject: Reply with quote

Morten Ps alitte klisjè om at Rosenborg handlet (for så å benke) for å ramme andre, har jo blitt etterhvert blitt gjentatt så mye at det har blitt en etablert sannhet. Alle vet det var sånn, selv om få kan komme med eksempler med hold i.

Det eneste i nærheten jeg kommer på i farta, er Ødegaard. Men han ble kjøpt fra en nedrykksklubb, og sa selv i ettertid at alt lå til rette for å lykkes i Rosenborg.

Det er etterhvert lett å finne grunner til å mislike RBK, det er bare så dumt at det finnes få argumenter som underbygger.
Henri
Legende

PostPosted: 28.01.2010 14:52    Post subject: Reply with quote

Hva med Kaasa og Belsvik, kan de regnes som slike kjøp?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 28.01.2010 15:13    Post subject: Reply with quote

Petter Belsvik ble kjøpt for sju millioner kroner av Stabæk sommeren 2000. På det aktuelle tidspunktet lå Stabæk på fjerdeplass i Tippeligaen, 16 poeng bak Rosenborg. En merkelig ting å bruke sju millioner kroner for, om det er for å svekke et lag som ligger et hav bak - ved å kjøpe en spiller som er langt over 30 år og på hell.

Kaasa ble kjøpt fra Lyn etter 1993-sesongen. En sesong Lyn rykket ned til 1. divisjon - 25 poeng bak Rosenborg.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 92, 93, 94 ... 163, 164, 165  Next
Page 93 of 165

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb