View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.01.2009 22:02 Post subject: |
|
|
For ikke å snakke om Gjøvik, Rakkestad, Stange eller Arendal, hvor det er vel så mange Vålerengen-supportere som i Oslo. Ganske ironisk, egentlig - RBK fremhever at man har supportere i hele Norge, og er stolte av det. Klanen og Vålerengen prøver å juge på seg et sånt østkantstempel som faller på sin egen idioti. Det hadde blitt langt mer glissent på Ullevaal om det bare hadde vært et tredjegenerasjons Oslo Øst-publikum der når Vålerengen spiller hjemme. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.01.2009 22:19 Post subject: |
|
|
Bondepratet til Klanen biter ikke det skapte grann. Det er så latterlig at det er ikke sant. Simple folk.
"Gjennom Fiskeriet og andre tilsvarende sider påvirker trønderne bevisst sidevisningstallene fra TNS Gallup og påfører de andre Tippeligaklubbene et økonomisk tap."
Voldsomt til storm rundt meg for tida, da.  |
|
Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 25.01.2009 22:21 Post subject: |
|
|
Et hett tips er jo rett og slett å overse dem. De kan da gjerne få leve i disse illusjonene sine om den genuine og rotfestede støtten de har. "Ekte fløteis blir det aldri". |
|
Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
Posted: 25.01.2009 22:41 Post subject: |
|
|
Det som ihvertfall er bra, er at rbkweb og kjernen sine sider er uavhengige av rbk sine sider, og ikke har solgt seg, slik som ... _________________ 04.12.96 |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 25.01.2009 22:52 Post subject: |
|
|
Nils Heldal wrote: | Bruk heller krativiteten på hjelpe oss med hva vi bør lage og hvordan.
|
Det har vel vært snakket om et "museum". I den forbindelse hadde det vært artig med intervjuer med gamle RBK-spillere, både de som står skrevet med stor skrift i historiebøkene og andre. Dette kunne man kanskje lagt ut på nett, MED gamle bilder. Adressa har vel kanskje et større bildearkiv når man går lengre tilbake i tid?
Intervjuene trenger ikke bare å handle om noen spesielle kamper, men også morsomme hendelser.
og forøvrig; det spillet var ræva (eller kanskje det er jeg som er dårlig).
Noe ala dette i en oppgradert versjon hadde jo vært artig.  |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.01.2009 23:19 Post subject: |
|
|
Flere som sliter med å redigere personalia på "min konto" på bilettsidene til rbk.no? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.01.2009 23:20 Post subject: |
|
|
Jeg fikk ikke til å registrere meg med to etternavn, ihvertfall, men det gikk fint å endre adressa. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 25.01.2009 23:23 Post subject: |
|
|
Skulle legge inn ny adresse og mail-adresse men funka ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.01.2009 00:19 Post subject: |
|
|
Skuffa over at du feiga ut og fjerna fiskeriet, attach. Denne ideen med å telle antall klikk er så latterlig at de fortjener all mulig kødd. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 00:52 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke tatt den ned ennå. Synes du det er bedre å ha den oppe til NTF faktisk endrer reglene, altså? Mulig du har rett i det, for det er jo uansett ikke mitt ansvar på noen som helst måte. Jeg kan ikke skjønne at TNS Gallup skal ha noen rett til å ekskludere fiskeriet.no fra tellinga heller, hvis det går an, noe jeg er usikker på.
Uke 4 over nå, så det blir spennende å se om det hadde noen effekt om et par dager. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 01:07 Post subject: |
|
|
Avhengig av hvordan de teller og om de har klart å blokkere fiskeriet.no, så er det snakk om noen titusener av sidevisninger via fiskeriet.no...
(inkl. absolutt unike besøk)
Jeg har eksakte tall, men det må de som ønsker det spørre om på PM. |
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.01.2009 09:37 Post subject: |
|
|
"Sjokkerende nytt":
Quote: | Den siden jeg laget er en direkte kopi av RBK supporternes side, jeg modifiserte den bare, og så la jeg til en automatisk refresh funksjon. Pluss at jeg fjernet en funksjon den RBK siden hadde:
Jeg vil gjerne poengtere at han som laget RBK supporternes side tok med et javascript som loader google-ads og gir et klikk hver gang noen laster den, uten at noen vet om det, eller at reklamen er synlig. Dette betyr at han sannsynligvis tjener penger hver gang noen laster den. Han får penger rett i lomma.
Dette har selvfølgelig ikke jeg gjort på "vår" utgave. Dette javascriptet er selvfølgelig fjernet på den siden jeg laget, så noe slikt foregår ikke hos oss.
Jeg bare syntes det var et poeng å fortelle om dette, at det er sånn det foregår blant RBK'erne, på deres "FISKERI-SIDE" som den er kjent som på folkemunne.
Bare for å si det sånn, jeg synes min utgave var langt mer stueren enn RBK-svindlern sin..
Mvh,
GBA
lang historie kort: Scriptet peker til google analytics, altså google ads, og han tjener penger på dette her.
Og dersom man direkte forsøker å åpne ga.js fila, så får man en melding om at "alle penger som tjenes går til veldedighet", SÆÆÆÆÆRLIIIIIIG!!! |
Kan dette virkelig stemme... sjokkerende. Rett og slett sjokkerende  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 09:43 Post subject: |
|
|
Det er Google analytics. En teller.
Quote: | script type="text/javascript">
var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
try {
var pageTracker = _gat._getTracker("UA-1258628-2");
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}</script
|
Veldedighet? Sjokkerende at en bergenser skal komme opp med noe sånt. Her er gs.js. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 26.01.2009 10:02 Post subject: |
|
|
Quote: |
lang historie kort: Scriptet peker til google analytics, altså google ads, og han tjener penger på dette her. |
Haha, for en fjott. analytics=ads?
Forøvrig er det Google Analytics RBK og tns bruker.
Edit: Du kan godt ta ned siden nå. Poenget er vel demonstrert, og det at flere klubber fanger opp bør vel bare ses på som positivt |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 26.01.2009 10:55 Post subject: |
|
|
Kleven wrote: | Quote: | Om RBK er større enn Vålerenga neste uke, det kan jo hende dere skjeller ut en minoritet igjen, så vær trygg på at VPN og Vålerenga ikke gjør seg så små at vi vil beskylde dere for juks. Vi har liksom nok med vårt her i hovedstaden. |
Haha. Vel, vi får se da... |
Følte for å dra frem denne igjen. Det gikk fortere enn jeg hadde forventet til og med. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 11:31 Post subject: |
|
|
Jeg endte opp med et slags kompromiss:
fiskeriet.no wrote: | Siden er tatt ned, men den vil komme kjapt opp igjen hvis NTF ikke tar grep omgående, dvs. i løpet av denne uka! Da vil den til og med komme i en utvidet utgave. Uansett, vi vil først om et par dager se om aksjonen hadde noen effekt på sidevisningstallene.
Når det er sagt, bør det være opp til hver enkelt om de vil fortsette aksjonen inntil NTF faktisk endrer reglene. Derfor finner man fortsatt den gamle siden her: http://fiskeriet.no/old.htm |
|
|
Back to top |
|
 |
d@len Rutinert

|
Posted: 26.01.2009 12:55 Post subject: |
|
|
d@len wrote: | Kan dette virkelig stemme... sjokkerende. Rett og slett sjokkerende |
attach wrote: | Veldedighet? Sjokkerende at en bergenser skal komme opp med noe sånt. Her er gs.js. |
Hehe.. ironi er kanskje vanskelig på nett, men det var altså ikke sånn ment. Plukket bare opp info fra isbergetforum.com der noen har forsøkt det samme. Siden jeg ikke har damn shit snøring på dataprogrammering, lage hjemmeside osv tenkte jeg at jeg kunne poste det her og deretter se reaksjonene. |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.01.2009 13:05 Post subject: |
|
|
Tromsø sin webredaktør på isbergetforumet:
Quote: | Ser at dere gjør mange gode forsøk på å få trafikken opp, men scripet registreres ikke i den offisielle statistikken til Gallup. Her registreres det som et "robot" søk og fjernes fra trafikktallene. Dette gjelder for alle klubbene.
|
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 13:09 Post subject: |
|
|
Det er da ikke snakk om noe script heller, men det er slettes ikke umulig at de fanger det opp på et eller annet vis.
Jeg får ta meg en tur til isbergetforum.com og more meg litt, da. 
Last edited by attach on 26.01.2009 13:11; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 26.01.2009 13:10 Post subject: |
|
|
Ville jo vært litt rart om en så seriøs aktør som TNS ikke hadde noen forsvarsmekanismer. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 26.01.2009 13:13 Post subject: |
|
|
Jeg vil anta at de manuelt må luke ut fiskeriet.no for å korrigere statistikken. |
|
Back to top |
|
 |
Odd Rune Wolden Junior
|
Posted: 26.01.2009 15:34 Post subject: |
|
|
Heisan: Ser at VPN http://www.vpn.no/vpn_spe...kurrentene
mener jeg har oppfordret til juks gjennom en "Stå på" i mitt tidligeere innlegg. Svaret der handlet - for de som leser skikkelig- om noe helt annet- det var et svar på hvorfor Ballklubb var lagt inn i titletags; altså jobben med å søkeoptimalisere, og handlet overhodet IKKE om noe pageviews-kampanje... Nils Heldal har sagt hva vi mener om det i innlegg her senest i går, og vi har oppfordret til ikke å jukse. Det vi derimot har oppfordret til er å besøke RBK.no jevnlig, eks- http://www.rbk.no/info/ar...26819.ece, og at engasjerte supportere på RBKweb.com sitt forum må komme med innspill til hvordan vi skal lage sidene våre bedre. Det mottar vi med glede fortløpende, og her trenger vi neppe VPN sine innspill.
Med vennlig hilsen Odd Rune Wolden, redaktør RBK.no _________________ Følg RBK på RBK.no |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 26.01.2009 15:41 Post subject: |
|
|
Hei Odd Rune,
Dette forstod alle som tok seg tid til å lese det du skrev. VPN skyter seg selv i foten gjennom å skrive som de gjør (takt, tone, innhold); man kan ikke ta dem seriøst.
Stå på! _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 26.01.2009 20:05 Post subject: |
|
|
I firefox var det jo egentlig ganske enkelt å åpne 50 sider på en gang. Hvordan er det med trådene på rbk.no forumet.
Side 20 regnes vel kanskje som den samme siden som side 2 (i samme tråd-emne) for eks? Det er vel ikke vits i å klikke på alle "delene" av tråden for å generere klikk.
Hvor går grensen for juks?
Det å skape sensasjonelle overskrifter med dårlig innhold vil vel ikke gi noe fair-play-pris eller?
Noen som har reglene for fordelingen av disse pengene (gidder ikke lete selv)? |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.01.2009 21:29 Post subject: |
|
|
Reglene skrives i disse dager. Helt utrolig at man ikke begynte før nå.
Det var bare 60/40 fordelinga mellom besøk og sidevisninger som var bestemt tidligere. |
|
Back to top |
|
 |
|