English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Valencia
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Solo
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 12:27    Post subject: Reply with quote

Nå har de lagt ut en beklagelse på spansk.
http://www.rbk.no/incomin...123504.ece

Jeg er egentlig ikke særlig optimistisk foran morgendagens kamp,
håper bare vi ikke dummer oss helt ut.
1998, 1999, 2000, 2001,
2002, 2003, 2004, 2006,
2009 og 2010.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 13:00    Post subject: Reply with quote

Et lite dokument, eller hva det er papiravisene kaller slikt: Eggens siste kupp

NÃ¥ tilbake til eksamenslesing.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.11.2008 13:02    Post subject: Reply with quote

Jeg har fået en god følelse efter at have læst 2mas' gode artikler og glæder mig meget til kampen.

Ps. Er Albelda smart nok til at bevidst komme med de "dumme" udtalelser om Kvarme og brasilianere for at prøve at få en form for psykologisk overtag? Eller er han virkelig så uvidende som han fremstår?
Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg hælder til.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
robbie
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 13:33    Post subject: Reply with quote

Jeg har fått tilbake godfølelsen etter å vært overskeptisk og redd i lang tid. Nå stikker jeg ned på stadion og kjøper meg billett!
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 26.11.2008 13:54    Post subject: Reply with quote

Joda, fin oppladning til kampen, men å dra fram de der Eggen-greiene igjen nå kunne man vel strengt tatt spart seg.

NAEs betydning ift kampen(e) i fjor velger jeg å tro er høyst overdrevet. Her hadde vi en trener som nok på et langt tidligere stadium var interessert i å prøve ut 4-4-2 med det spillermateriellet han rådde over, men som paradoksalt nok ikke kunne leke med den tanken på grunn av et styre, en klubbledelse og omgivelser som aldri klarte (kanskje ennå ikke har klart) å fri seg fra de eggenske tanker om 4-3-3.

Så gir man altså disse kreftene æren for resultatet når Tørum i sin siste kamp da han uansett ikke hadde noe å tape og siden han uansett var ferdig i klubben kunne sette 4-4-2-en ut i livet.

Problemet i RBK de siste årene har jo vært at nesten en hver form for nytenkning har blitt brent på bålet straks en kort periode med dårlige resultater har kommet. Mens NAE fikk flere år på å utvikle sin spillestil og identitet, har som regel noen få dårlige kamper de siste årene vært nok til å kritisere nye ideer i klubben.

Løsningen som alltid har blitt skissert er 4-3-3, å få inn gamle RBK-ere i styre, stell og trenervirke. Til tross for at hele suksessrekka fra 90-tallet har det hele og fulle ansvar for at klubben i 2001-2002 radikalt mistet sin evne til fornying og til tross for to haltende seriegull gjorde rammevilkårene for de etterfølgende trenerne langt dårligere.

Hareide satset på samme suksessoppskrift og tværet det siste ut av gamlingene i 2003. Ola By ville fornye, men måtte bukke under for sterke krefter som fryktet for sine plasser. Perry overtok problemene og evnet på ingen måte å løse dem. Høgmo turde å ta grep, men da skjønte nok også folk at noe måtte gjøres. Men arbeidet med å renovere hele RBK var nok mer omfattende enn han tålte - når han i tillegg fikk mange andre arbeidsoppgaver. Så fikk vi altså Tørum, som gjorde noen enkle grep og skummet fløten av Høgmos arbeid, men aldri fikk tid til å skape stabilitet før gjengen atter rottet seg sammen for å bringe de eggenske ideer tilbake.

Så måtte vi altså gå enda en høst, vinter og vår før det kom nytt blod inn i klubben, og undre meg på hvor stor tålmodigheten med Hamren er før Eggens postulater, tanker og godfoter atter dras fram fra skapet.

Til tross for at disse tankene altså gang på gang har vist seg å ikke være det rette å kopiere tilbake inn i RBK.

Blanke ark og tegnestifter - NÃ…!
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 14:21    Post subject: Reply with quote

Jeg skal være så ærlig å si at jeg var i tvil om hvilken vinkling jeg skulle bruke, men valgte Eggen - som en hyllest til ham. Slett ikke noe forsøk på å ta fra andre æren for seieren.

NÃ¥ dukket forresten den klasiske opp:

"This encounter is not about revenge for last year in the Champions League, that was a different situation," said Albelda.

"This game will help us see how we are doing in this competition. Rosenborg are a very strong and very physical team."

Read more: Los Che not out for revenge

Jeg vet at fysisk også innebærer løpskraft, men jeg tror ikke det er det Albelda sikter til.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 26.11.2008 14:24    Post subject: Reply with quote

Man må nesten begynne å spørre om alle sydlandske spillere har komplekser i forhold til kroppen sin.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 26.11.2008 14:34    Post subject: Reply with quote

Jeg synes serien av uttalelser fra Valencia avslører at de ikke har forberedt seg særlig godt. På meg virker det uprofesjonelt, og det er jo overraskende mtp at Valencia er et av Europas beste lag. Mon tro om dette er normen, altså at de beste (og man skulle tro mest profesjonelle) lagene rett og slett ikke forbereder seg særlig? Gjelder det i så fall generelt eller bare mot "jallalag" i e-cup? Satser man på at forskjellen i ferdigheter er så stor at man ikke trenger å vite hva man møter?
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 14:35    Post subject: Reply with quote

Svensk krönika: Valencias homoanfall har inte en chans mot Mozarts Rosenborg: http://fotbollskanalen.se...ryId=10390
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 15:41    Post subject: Reply with quote

Etter det TV 2 Sporten får opplyst, er verken David Villa, Joaquin eller Ruben Barja med i startoppstillingen. Men det er ingen nybegynnere som tar deres plasser. Edu går inn som indreløper for Baraja, som nettopp er kommet tilbake fra skade, og trolig ikke er klar for et tett kampporgram ennå. Joaquin - som fikk en smell i ansiktet mot Sevilla lørdag - erstattes av Pablo Hernández på høyrekant. Hvorfor stjernespissen David Villa står over, synes uklart. Men Fernando Morientes tar i hvert fall hans plass som midtspiss.

Dermed ser det sannsynlige laget slik ut (4-3-3): Renan - Miguel, Albiol, Marchena del Horno (Alexis) - Fernandes, Albelda, Edu - Hernandes, Morientes, Mata

Les mer: Valencia hviler stjernetrio
Back to top
Paalern
Junior

PostPosted: 26.11.2008 15:53    Post subject: Reply with quote

Kommer ikke som en bombe på meg om de velger å starte med Villa, Joaquin og Baraja på benken. Det blir da en litt annen type angrepsfotball RBK vil møte. Tror likevel at både Villa og Joaquin vil komme inn i løpet av kampen. Trener Unai Emery, har sagt at han er nødt å rokkere på laget ettersom valencia har et knalltøft kampprogram om dagen. Dette er etter min mening en god del svakere lagoppstilling enn om de tre (iallefall Villa og Joaquin) hadde startet.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 16:02    Post subject: Reply with quote

syns ikke det er gode nyheter i det hele tatt. det hjelper oss fint lite om vi trykker valencia bakover; sesongen har vist at vi er usedvanlig dårlige til å score mål i etablert angrep.

det etterlater rom til kontringer, og sesongen har i alle fall vist at er det noe vi slett ikke takler uten chris, så er det kontringer.

vil mye heller spille mot et valencia med alle stjernene på banen, men med litt dårligere innstilling og mye fokus på vær etc.
Back to top
Paalern
Junior

PostPosted: 26.11.2008 16:32    Post subject: Reply with quote

Du har et godt poeng der Media, men Demidov-Lago mot morientes er noe jeg ser langt lysere på enn om de hadde spilt mot Villa. Morientes er ikke i nærheten av Villas nivå lenger.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 17:07    Post subject: Reply with quote

Vi er faen meg RBK, vi driter da i motstanderens startoppstilling. Valencia-slakt blir det uansett. Om Villa hadde startet hadde han sugd like mye som enhver annen spansk tulling mot Demo og Lago. "Løkkefotball" sa Steffen i fjor. Skal faen meg vise at krèmen av norsk fotball knuser de amigosene. Rosenborg vinner og rundspiller dem.

ROSENBORG!!!
Back to top
KFF_RBK
Rutinert

PostPosted: 26.11.2008 17:31    Post subject: Reply with quote

Jag tycker gott Lago kan få homsehetsa spaniorerna utan att RBK ska behöva komma med nån fjantig ursäkt på sin hemsida.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 18:10    Post subject: Reply with quote

Nils Arne Eggen var med på å legge taktikken da Rosenborg slo Valencia på Lerkendal i fjor. Sånn blir det ikke i år.

Les mer: Ingen taktiske råd fra Eggen
Back to top
Largactyl
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 18:31    Post subject: Reply with quote

Fikk frysninger på ryggen av den videoen nederst... Men denne gangen mangler vi mange spillere som kunne vært med å løftet oss. Men som Eggen sa, vi kan, hvis vi vil. Smile
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 18:42    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Ja og hvorfor spille 4-3-3 når vi endelig har plass til Konan Ya i den rollen han passer best i? Så kan Ivers og Pelu være spisser da.

Det att Konan Ya är så djävulskt bra på mittfältet är ett hjärnspöke. De gånger han har fått pröva sig på mittfältet har han inte bevisat någonting. Konan spelar på så hög risikonivå med många bolltap att han skulle vara livsfarlig att ha på centrala mittfältet. Att han plötslig skall bli så mycket stabilare i sitt spel bara för att han flyttas tillbaka på planen är bara trams. Och detta har tränarna i RBK självklart uppmärksammat. Det är inte ens något tema att ha Konan på mittfältet. När båda Sapara och Annan är ute så har vi inte manskap till att spela 4-4-2 och då är det naturligt att spela 4-3-3 (4-5-1). Jag håller med om att nordmän (bosatt i Norge) är helt besatt av dessa talkombinationer.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.11.2008 18:46    Post subject: Reply with quote

Konan har vel spilt offensiv midtbane i 4-4-2 hos ASEC i tre-fire på seniornivå. Han burde vite hva det dreier seg om...

Han har så vidt jeg husker, aldri fått prøve seg i rollen i RBK - med unntak for en treningskamp i vinter(?).
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 19:03    Post subject: Reply with quote

Nu har jag aldrig sett ASEC och kan inte bedöma Konans spel där. Jag har ingen aning om vilken fotboll de spelar. Jag är försiktig med att basera mina värderingar på hörsägen om tidigare bedrifter utan litar mer på vad jag själv ser av spelarna. Och Konan har inte på något sett visat att han skulle fungera som en stabil mittfältare. Och tränarna måste ju ha gjort samma bedömning.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 26.11.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

Nu er der jo stor forskel på hvor på midtbanen man spiller, og som 2mas skriver har Konan stort set ikke fået chancen i den offensive rollen centralt. Derfor er det vel lidt svært at vurdere hvordan han vil gøre det der?
Han var i hvert fald god i den rollen i sin tidligere klub og blev topscorer i den afrikanske CL i positionen.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.11.2008 19:08    Post subject: Reply with quote

Hvis det skal spilles 4-3-3 kan en bare benke Konan og sette inn Storflor, bruk spillere der dem er vant med å spille eller selg dem. Konan Ya kom som offensiv midtbanespiller og han har ikke flere balltap enn andre på Rosenborg. I enkelte kamper har Sapara vært så slurvete at det har vært livsfarlig bakover. Det blir også helt galt å bedømme Konan sitt passningspill i en posisjon han har svært begrenset med spilletid kontra en posisjon han har spillt lenge i. Det er et helt annet passningsspill som spiss og Konan Ya ble toppskorer i afrikansk mesterliga som offensiv midtbanespiller ,men har vi tenkt å prøve han i den rollen? Hvis ikke, hvorfor kjøpte vi en offansiv midtbanespiller som ving/spiss? Hvis det er tilfellet er det fullstendig bak mål.

Plasser Sapara som spiss og jeg tror du også der vil fått sett en del farlige passningsfeil og en vingeklippet Sapara som ikke ville fått brukt sine beste ferdigheter.

Hvis 4-3-3 får vi stille med dette laget:

Jarstein

Lustig Demidov Lago Dorsin

Tettey
Skjelbred Strand

Pelu Iversen Storflor

Det laget vi bør stille med:

Jarstein

Lustig Demidov Lago Dorsin

Tettey
Skjelbred Strand
Konan

Pelu Iversen.
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 19:16    Post subject: Reply with quote

Det är ingen här som har sett Konan spela som central mittfältare ändå blir han formligen gudomligförklarad i den rollen. Jag vill först se det innan jag tror på det. Det är kanske lite riskabelt att börja experimentera med Konan som mittfältare mot Valencia. Strand-Tettey-Skjelbred har däremot spelat många gånger tillsammans i 4-3-3.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 26.11.2008 19:29    Post subject: Reply with quote

Det har de ,men det har aldri fungert veldig bra over tid.
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 26.11.2008 19:48    Post subject: Reply with quote

har en liten feeling på at hamren har lyst til å prøve jamtfall fra start i en evt. 4-3-3...

pelu-iversen-jamtfall

hvis det blir 4-4-2 kommer konan inn på off. midtbane,og jamtfall hopper ut.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 15, 16, 17  Next
Page 5 of 17

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb