| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 22.08.2007 20:17 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Hvordan bliver kritikken mod Tettey som anker retfærdiggjort af at han er bedre som indreløber?
Tettey har været god, både som anker og indreløber. |
Det at han ble dumpet fra ankerrollen rettferdiggjør kritikken. Og det at han har vert langt bedre som indreløper underbygger min påstand om at hans ferdigheter passer langt bedre i den rollen.
Kritikken mot Tettey som anker har jeg forklart mange mange ganger før, at enkelte ikke ønsker å se de klare feilene og manglene jeg ser får stå på deres kappe.
Personlig ser jeg på det at Tettey er flyttet tilbake i indreløperrollen som ett klart tegn på at de trenerene dere har tidligere har brukt som tyngde bak deres meninger har sett det samme som jeg har sett og dumpet Tettey fra den sentrale rollen.
| Maradona wrote: | | Den eneste invendigen jeg har mot Tettey er at han har så store allround egenskaper, at han hadde taklet de fleste plassene på et lag rimelig greit... |
Hehe, skulle faen meg tro at det var der Kaiser du satt og beskrev, er ikke måte på når du setter igang. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 22.08.2007 20:21 Post subject: |
|
|
Tja, du får tro hvad du vil. Jeg tror nu nærmere han blev flyttet ud som indreløber fordi vores svage forsvar har brug for en ekstra stopper i form af Riseth. Hans gode præstationer i rollen underbygger dette. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.08.2007 21:40 Post subject: |
|
|
Syns Tettey gjorde det meste bra i sin debut p A-landslaget. Et elendig forsøk på inlegg trakk noe med, men han hadde vel tre gode involveringer, så vidt jeg husker. To situasjoner hvor han tok ballen fra motspiller, og bruddet hvor han headet ballen til medspiller (Strand tror jeg) og fortsatte løpet sitt inn i boksen (hvor Solli ville skåre sjøl) var meget bra.
Blei løpende midt i mellom i periodene hvor Argentina pressa, men jeg synes han var flink også i de defensive involveringene sine. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 22.08.2007 22:20 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Maradona wrote: | | Den eneste invendigen jeg har mot Tettey er at han har så store allround egenskaper, at han hadde taklet de fleste plassene på et lag rimelig greit... |
Hehe, skulle faen meg tro at det var der Kaiser du satt og beskrev, er ikke måte på når du setter igang. |
Vel, Tettey kan spille på hele midtbanen, uansett formasjon, ving har hans spillt, midtstopper har han spillt sammen med Hoftun mot et eller annet Moskva lag, med glans, back hadde han nok også taklet, de eneste plassene jeg tror Tettey hadde slitt er på spiss og keeper. Og dette kan fort bli et problem for Tettey, slik som det var for Solli... Og dette vinner en spiller som f.eks Martin Andresen og Vidar Riseth på, fordi de har "plasser" de må spille på, hvis de skal spille...
Men jeg vil gratulere Tettey med debuten på A-landslaget, som kom knappe 1 og halvt år etter debuten på U-21 landslaget.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 22.08.2007 23:05 Post subject: |
|
|
Grattis, Tettey med landslagsdebut! Seier mot Argentina er ikke verst!
Er enig med de betrakninger som Maradona og Zorac kommer med her om Tettey m.m. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 24.08.2007 15:57 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: |
Vel, Tettey kan spille på hele midtbanen, uansett formasjon, ving har hans spillt, midtstopper har han spillt sammen med Hoftun mot et eller annet Moskva lag, med glans, back hadde han nok også taklet, de eneste plassene jeg tror Tettey hadde slitt er på spiss og keeper. Og dette kan fort bli et problem for Tettey, slik som det var for Solli... Og dette vinner en spiller som f.eks Martin Andresen og Vidar Riseth på, fordi de har "plasser" de må spille på, hvis de skal spille... |
At han har spillt der betyr ikke at han kan bekle den rollen på en akseptabel måte, hverken på TL eller enda høyere nivå, det vet du meget godt selv.
Og når du sier at han gjorde det med glans mot Moskva-laget så undergraver du deg selv. han var langt fra overbevisende, og gjorde det langt dårligere i den kampen enn det andre forsvarsspillere har gjort i år, og de har ikke akuratt fått skryt.
Dette underbygger det jeg har sagt hele tiden at enkelte personer virker å ha en langt lavere teerskel for hva som er godt for Tettey kontra andre spillere.
| Harald wrote: | | Tja, du får tro hvad du vil. Jeg tror nu nærmere han blev flyttet ud som indreløber fordi vores svage forsvar har brug for en ekstra stopper i form af Riseth. Hans gode præstationer i rollen underbygger dette. |
Artig at du bruker hans gode prestasjoner i rollen som ett argument, når han ikke har gjort det godt nok til å få fortsette der. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.08.2007 15:58 Post subject: |
|
|
| Alex fikk Statoils talentpris for juli. Grattis! |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 24.08.2007 16:13 Post subject: |
|
|
ballaballaballa, alle som så tettey i den sentrale rollen i juni og juli (f.eks. hjemme mot viking) kunne se at Tettey allerede nå mestrer rollen godt. _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 24.08.2007 23:48; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.08.2007 16:26 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: |
Artig at du bruker hans gode prestasjoner i rollen som ett argument, når han ikke har gjort det godt nok til å få fortsette der. |
Artig at du bruker hans dårlige præstationer som argument når de ikke eksisterer. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.08.2007 16:41 Post subject: |
|
|
Tettey på 12. plass blant Trondheims 100 "hotteste personer" kåret av Adressa.
| Adressa wrote: | 12. Alexander Tettey
Utpekt til å styre RBKs midtbane i fremtiden. Månedens spiller blant supporterne både i juni og juli - med utklassingssifre. Fikk banke Argentina i landslagsdebuten. |
|
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 25.08.2007 19:01 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | ballaballaballa wrote: |
Artig at du bruker hans dårlige præstationer som argument når de ikke eksisterer. |
Om han hadde hatt de prestasjonene som du/dere påstår så hadde han ikke blitt dumpet, så enkelt er det bare. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Nej, så enkelt er det ikke, som jeg allerede har forklaret. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
uglevett Veteran
|
Posted: 25.08.2007 19:54 Post subject: |
|
|
Enig med Harald.  _________________ Rock. |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 25.08.2007 20:34 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Nej, så enkelt er det ikke, som jeg allerede har forklaret. |
Jo, det er så enkelt. Om Tørum hadde ment at Tettey hadde gjort en god nok jobb så hadde Tettey spillt anker den siste tiden, men Tørum har åpenbart ikke vert fornøyd. En bytter ikke ut spillere en mener har gjort en god nok jobb.
Riseth har ikke vert en rolle som er dypere enn det Tettey har hatt i de kampene jeg har sett, så å skylde på en 3. stopper nytter ikke sålenge Riseth har hatt den samme rollen i laget. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.08.2007 20:36 Post subject: |
|
|
Dig om det. Jeg tror som sagt ikke det er sådan.
Ergo er det ikke så enkelt. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.08.2007 20:39 Post subject: |
|
|
Nå dumpet Tørum nettopp Riseth til fordel for Tettey i den sentrale posisjonen. Dermed er det så enkelt at Tettey er god i denne rollen.
Tørums ord er jo din lov, ballaballaballa. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2007 21:18 Post subject: |
|
|
| Det har ikke noe med at Tettey har gjort det for dårlig i den sentrale rollen. Det har noe med at Riseth er en annen spillertype som utfyller rollen på en helt annen måte. Det står altså ikke på kvaliteten, men heller på hvilke taktiske disposisjoner man vil gjøre. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 25.08.2007 21:20 Post subject: |
|
|
Ballaballaballa er for meg "Tørum's unyttige klovn"...
Riseth opptrer mer som en 3. midstopper når han spiller sentral og Tettey opptrer nesten som en 3. indreløper når han spiller sentral, jeg vil tro at det er lettere å forme Tettey til en super sentral, enn hva det er å forme Riseth.. Men med det forvarspillet som RBK har visst i år, så skjønner jeg godt at Tørum foretrekker Riseth, da det blir litt mer defensiv trygghet..
Nå er skrekken at Tettey og Riseth pådrar seg sitt 3.gule i samme kamp og må stå over samtidig, av taktiske grunner så bør en av de prøve å snakke på seg et gult kort på tampen av en kamp... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 25.08.2007 23:22 Post subject: |
|
|
De siste månedene har Tettey fått tillit og trygghet i førsteelleveren og også delvis i ankerrollen. Dette har ført til at han har prestert stabilt godt for Rosenborg og gitt han landslagsdebut mot selveste Argentina. Samtidig har han begynt å vise frem skuddfoten med fantastiske treff både mot Tromsø og i dag mot VIF. Da er det fristende å dra frem gamle sitater fra diskusjoner hvor andre selverklærte fotballeksperter har dømt Tettey nord og ned på begge felt.
Dette er bare et lite utvalg av den totale mengden innlegg preget av kunnskapløshet og lite ydmykhet i denne tråden om Tettey. På tide med en selvransakelse før neste debatt startes et eller annet sted på forumet? _________________ Nils Arne Eggen.
Last edited by Torbjørn on 25.08.2007 23:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.08.2007 23:25 Post subject: |
|
|
Se der, ja, T-bone
Jeg ble forbannet av all pipinga mot Storflor hver gang han hadde ballen, men hva var tullet med å pipe mot Tettey da han slo en litt for hard ball mot Traore en gang der? Latterlig av dere lavpannende på tribunen der. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 25.08.2007 23:28 Post subject: |
|
|
Kan vi legge diskusjonen om at Tettey ikke kan skyte død en gang for alle ?La han få prøve seg mot stjernene som Ronaldinho, Gattuso, Pirlo etc etc etc... Mange bra der ute, la nå vår lille løve få kvesse klørne Man lærer å krype før man går. (forutsetter at vi ikke taper 0-4 for Tampere). _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.08.2007 01:02 Post subject: |
|
|
| joko-, ballaballaballa og TomH; bite in the grass! |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 26.08.2007 14:52 Post subject: |
|
|
| Maradona wrote: | | Ballaballaballa er for meg "Tørum's unyttige klovn"... |
Det var ikke jeg som startet maset med hvilke trenere som mente Tettey var indreløper, så den får du ta med deg en annen plass.
| Maradona wrote: |
Riseth opptrer mer som en 3. midstopper når han spiller sentral og Tettey opptrer nesten som en 3. indreløper når han spiller sentral,
|
Dette viser jo hvor mye du legger merke til når du ser på kamp. Tettey lå stort sett på 40m+ i andreomgang i går, flere ganger lå han på midtbanestreken.
Siden det er så artig å trekke frem gamle sitater kan jo jeg ta med denne da eller?
| Harald wrote: | Nu spiller Tettey heller ikke fremover på banen. Det er tydeligt at se at han bliver brugt i en defensiv midtbane position centralt.
Det gør ingen forskel om han har et godt skud eller ikke, selv om det selvfølgelig er at foretrække, det er ikke det som definerer en klasespiller. De manglene Tettey har er allesammen nogle som ting bliver forbedret med tillid og erfaring, og at du ikke kan se potentialet er jeg, Tørum, Ingebrigtsen, Riseth osv. uenige i. |
Selv Harald har jo sagt at han har en defensiv rolle.
| Torbjørn wrote: | Nå dumpet Tørum nettopp Riseth til fordel for Tettey i den sentrale posisjonen. Dermed er det så enkelt at Tettey er god i denne rollen.
Tørums ord er jo din lov, ballaballaballa. |
Som sagt så var det ikke jeg som startet trener maset, men Riseth ble foretrukket fra start, og hva som er grunnen til at han gikk ut vet vi ingenting om. Kanskje Riseth var sliten? Kanskje Tørum ville gi PCS spilletid?
Og hva er det som er feil med følgende utsagn da?
| Quote: | | (...) han mangler overblikk, duellstyrke og passningstryggheten som anker. Har sagt det før og sier det igjen, Tettey har en fremtid som en god indreløper, men ikke noe annet. |
Svak i dueller er han enda, overblikket er ikke noe å skryte av da passningene stort sett får bakover eller sidelengs. Selv indreløperpåstanden har jeg rett i. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.08.2007 15:27 Post subject: |
|
|
| ballaballaballa wrote: |
Dette viser jo hvor mye du legger merke til når du ser på kamp. Tettey lå stort sett på 40m+ i andreomgang i går, flere ganger lå han på midtbanestreken. |
Denne komentaren sier det meste om deg... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 26.08.2007 16:03 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Alex fikk Statoils talentpris for juli. Grattis! |
Hvilken klubb ga han pengene til? _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
|