| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
simonfcb Proff

|
Posted: 24.10.2006 15:54 Post subject: |
|
|
Flott innlegg Knerten. Veldig bra svart av Kroksæther også.. _________________ Simon - Barcelona og RBK
-------------------------------
PlanetBarca
``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.10.2006 17:39 Post subject: |
|
|
Bra jobba, ja, Knerten. Fint du formidler mi mening  |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 24.10.2006 17:57 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 24.10.2006 19:50 Post subject: |
|
|
Helt enig med feilsatt børs her.
Tettey var en av de bedre og 4 blir total bomtur av skribentene i Adressa.
Men da vet vi det til seinere, at slike børser blir delvis skrevet på måfå. Ikke helt bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 24.10.2006 20:02 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Men da vet vi det til seinere, at slike børser blir delvis skrevet på måfå. Ikke helt bra. |
Hehe, det vidste vi da allerede  _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Zzyzx Veteran
|
Posted: 24.10.2006 20:08 Post subject: |
|
|
| Okej. FÃ¥tt det ytterligere bekreftet. =) |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 24.10.2006 22:31 Post subject: |
|
|
Tettey var kjempegod i brannkampen! Fortjente en sekser!
Synd han ikke føler seg som en trønder. Han snakker jo som en! _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.10.2006 23:49 Post subject: |
|
|
| Han føler seg nok som en slags trønder, men han vil jo sikkert ta godt vare på de røttene han har til Ghana og familien der, derfor setter han det først, forståelig nok. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 25.10.2006 10:25 Post subject: |
|
|
| Det virker nesten som om jeg misforsto Bratseth i april: Tettey har kontrakt ut 2009, ikke 2008, ifølge FXT. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 07.11.2006 10:27 Post subject: |
|
|
Tettey kommer til å få spille både setral og indreløper i Royal Leauge, og håper at han forbedrer seg like mye mellom tippeliga sesongene, som han gjorde sist vinter... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2006 18:16 Post subject: |
|
|
| Kjære TomH og kompani. At Tettey har vært nominert til månedens spiller og at han er nominert til årets unge spiller hos både NISO og Kniksen-prisen, bør vel være en indikasjon på at han ikke akkurat har gjort seg helt bort. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.11.2006 18:30 Post subject: |
|
|
Attach,
du, med flere, har nok helt rett.
Dog sliter jeg litt med å se all den kvaliteten forumets brukere tillegger Tettey. For øyeblikket er han ikke noe mer enn en høyest middelmådig
TL- spiller. Det eneste som gjør ham "spennende" er alderen. Pr tidspunkt er ikke Tettey en spiller som ville styrket midtbanen til de fleste lag i TL.
Dette er i sterk kontrast til den Skjelbred vi så i fjor høst. Der så ALLE de utvilsomme kvalitetene han hadde og han ville styrket de fleste midtbanene i Norge.
Vi får bare håpe at Skjelbred klarer å komme tilbake til sitt gamle nivå. Det er dessverre for mange eksempler på spillere som aldri klarer det etter en slik skade. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 08.11.2006 19:14 Post subject: |
|
|
Ja, TomH, Tettey er faktisk nominert til ÅRETS Unge spiller. Og, du mener heller ikke at en av Tetteys styrker er hans driv med ball? F.eks. Mot Lillestrøm tok han jo flere 50 metersløp MED ballen i beina i enorm hastighet. Og, forresten. Nå sier du plutselig at Tettey er en middelmådig / gjennomsnittlig Tippeligaspiller.
Vil det da si at en gjenomsnittlig tippeligaspiller har dårlig teknikk, aldri slår pasninger på over 20 meter, aldri vinner hodedueller, aldri vinner fysiske dueller og aldri lurer av 2 spillere på et raid?
| TomH wrote: | [Tettey har dårlig teknikk og det er også årsaken til at Tettey ALDRI gjør noe ekstra ut av situasjonene han har ballen. Tettey spiller på det lille han kan - og som han føler seg trygg på. Resultatet blir kompispasninger på 4-5 meter.
Noen som noengang har sett Tettey lure av to spillere på et raid?
Noen som noengang har sett Tettey slå en crosspasning?
Noen som noengang har sett Tettey vinne hodedueller?
Noen som noengang har sett Tettey slå en pasning på over 20 meter?
Noen som noengang har sett Tettey "tøff" i kroppen og skubbet vekk en motspiller i en fair duell? |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2006 22:52 Post subject: |
|
|
| joko- wrote: | | Han er ikke fra Trøndelag, ser ikke på seg selv som trønder og hva gjør han egentlig til trønder da? |
| 1ar wrote: | | Viss du legger godviljen til, så snakker han som en trønder. |
Trenger ikke godvilje engang. Han snakker trøndersk og er en trønder. |
|
| Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 08.11.2006 22:53 Post subject: |
|
|
| hvor ble innlegget mitt av nå? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2006 22:54 Post subject: |
|
|
| Der du skrev det - i feil tråd. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.11.2006 13:05 Post subject: |
|
|
| Er selv født i Aalesund, bodde i Molde til jeg var 3 år, men gikk i RBK-drakt fra jeg var 2, snakker trøndersk og regner meg som en trønder. |
|
| Back to top |
|
 |
oddrane Veteran

|
Posted: 18.11.2006 19:04 Post subject: |
|
|
| Det er ikke mer enn 8 måneder siden Tettey ville bli RBKs Makelele. Personlig syns jeg ingenting hadde vært bedre enn det, håper han vil det enda. Men da må han bli adskillig tøffere i dueller og taklinger, samt bli bedre til å posisjonere seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 18.11.2006 19:33 Post subject: |
|
|
Interessant kommentar fra Tettey i denne artikkelen fra før sesongstart:
"- Jeg liker å hjelpe forsvaret og gjøre medspillerne gode. Jeg kan også drible og spille gode langpasninger. Men jeg liker å spille enkelt - i Makelele-stil", sier Alexander Tettey.
En av de viktigste lærereglene til Nils Arne Eggen var at man skulle gjøre medspillerne gode. Det er nettopp det Tettey gjør ved å gjøre seg spillbar, slå enkle pasninger og åpne opp rom for andre ved å gå på løp der han drar med seg motspillere. Skulle han driblet og slått langpasninger hver gang han fikk ballen ville mange kanskje sett på ham som en bedre spiller, men laget ville ikke tjent på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 18.11.2006 19:44 Post subject: |
|
|
Brady _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 18.11.2006 21:18 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Interessant kommentar fra Tettey i denne artikkelen fra før sesongstart:
"- Jeg liker å hjelpe forsvaret og gjøre medspillerne gode. Jeg kan også drible og spille gode langpasninger. Men jeg liker å spille enkelt - i Makelele-stil", sier Alexander Tettey. |
Det er snart 2 år siden jeg sa at Tettey ligner på Makelele.... Det er fint at jeg og Tettey har den samme oppfatningen av hans spillestil... Vi får bare håpe at han blir like god som Makelele også.. _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 19.11.2006 15:30 Post subject: |
|
|
Brady,
bare en liten kommentar til Tetteys ord om seg selv:
Enhver som har lest pedagogisk psykologi vet at "det man liker (best) er det man kan (best)" - satt på spissen. I denne sammenheng sier Tetteys ord meg at han rett og slett ikke mestrer andre deler av spillet enn nettopp det han selv sier han liker (løpe og slå kompis pasninger på 4-5 meter).
Igjen får jeg bekreftelser på det jeg alltid har sagt; Tettey har ikke ferdigheter til å drible og ferdigheter gode nok til å slå gode, kreative og forløsende pasninger. I tillegg har han ikke ferdigheter til å slå presise langpasninger - pr tidspunkt (selv om han sier noe annet - antakeligvis er det en klassisk forsvarsmekanisme).
Jeg skulle ønske jeg tok feil. _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 19.11.2006 15:35 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Igjen får jeg bekreftelser på det jeg alltid har sagt; Tettey har ikke ferdigheter til å drible og ferdigheter gode nok til å slå gode, kreative og forløsende pasninger. |
Hvor får du de bekreftelsene fra? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.11.2006 15:48 Post subject: |
|
|
Han gjør som han alltid har gjort, skaper sine egne bekreftelser. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
|