| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Ricky Junior
|
Posted: 12.08.2007 00:14 Post subject: |
|
|
Vi har da et temmelig rævva forsvar vi også..
Synes heller RBK manglet en plan i angrepsspillet i dag. Knapt et eneste innlegg fra kanten, nesten ingen fiffige kombinasjoner, bare mæling opp mot sterke hodespillere - samt pasninger til spillere i trengte posisjoner.
Men for all del.. Koppinen og Basma bidrog ikke stort, de heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Sif<3 Junior
|
Posted: 12.08.2007 00:15 Post subject: |
|
|
Er vel neppe Basma sin feil at angrepspillet til Rbk suger max fortiden.
Hele det siste kvarteret i Bergen, hvor Rbk faktisk kunne festet grep og rullet opp angrep etter angrep, ble det nesten kun langpasninger og tafatte duellspillere i boksen. |
|
| Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 12.08.2007 00:20 Post subject: |
|
|
[quote="Ricky"]Vi har da et temmelig rævva forsvar vi også..
Synes heller RBK manglet en plan i angrepsspillet i dag. Knapt et eneste innlegg fra kanten, nesten ingen fiffige kombinasjoner, bare mæling opp mot sterke hodespillere - samt pasninger til spillere i trengte posisjoner.
quote]
Dette oppsumerte kampen ida.., nei vent, hver kamp siden oktober, veldig bra.  |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 12.08.2007 02:04 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: | | Du verden som dere skylder på klubbens ledelse! |
Shaktar Donetsk, som også spiller champions league kvalifisering og ligger i samme vannskorpe som RBK, har handla spillere for 320 millioner denne sommeren.
Vi, som har en ambisjon om å ligge blant de 30 beste i Europa, evner ikke engang å by det som skal til for å få en A R Håland, Wæhler eller en Nilsson.
"Det blir for dyrt, buuuhuuu".
Pengene som har kommet fra CL er sylta ned i eiendom og anlegg.
Investorer, nei det er fælt, det vil vi ikke ha.
Så står vi der da, med n-og-tredve år gamle og treige midtstoppere som er en skygge av det de en gang var.
Jeg er villig til å gå i demonstrasjonstog for mer offensiv tenking rundt kvalitet og pengebruk i spillerkjøp.
Det er ikke et lag som vinner serien i år, det er en INVESTORGRUPPE.
Våkne - nå ! |
|
| Back to top |
|
 |
Duke Junior

|
Posted: 12.08.2007 02:35 Post subject: |
|
|
Nå holder det snart altså. Så lenge mannen ved trener roret ikke heter Eggen, ser jeg ikke noe poeng i å måtte spille 4-3-3. Jeg vil faktisk gå så langt som å legge skylden på en del av årets tap på formasjonen.
-Vi spiller i dag med en midtspiss som ikke er noe target mann, ala Iversen. Iversen er den som skal være i felte og heade ballen i mål eller videre til medspiller. Noe Iversen er i verdens klasse på, men i stede setter vi Kone der.
-Vi spiller i dag med to vinger som ikke er vinger, Traore er indreløper, Iversen er spiss. Dette syns tydelig, og blir ekstra synlig når Dorsin og Strand ikke kommer opp så mye som vanlig. Det er ok og nødvendig med Konan eller Traore på en av vingene, en teknisk god og målfarlig spiller. Men vi trenger også en ving som tar jobben med å være ute på kanten og slå presise innlegg. Storflor klarte det i fjord, holder han ikke mål, må det kjøpes en forsterkning.
-Vi spiller i dag med et anker som er stopper, ok i en kamp som dette. Men dette må ta slutt en gang, når var det Tettey feilet så¨mye da? Han må for lov til å vokse, særlig nå som gullet er utenfor rekkevide. Vi trenger en Ciljan på banen. Tettey ned og Ciljan inn og Riseth ut. Vi har er behov for en ny hoftun. Men dette kommer enda klarere frem når vi ikke har et spillende anker en gang.
Så for å unngå en kjempe kjøpefest syns jeg vi skal sette formasjonen etter spillerne, ikke omvendt.
-På topp bør det være to spisser, Iversen og Kone. Iversen er en god target man, farlig i boksen. Han er også passnings dyktig og kan spille den mer hurtige og bakromshissige Kone gjennom.
-På midten er det mange muligheter, jeg vett ikke helt hvem og hvor de skulle spilt. Men noe lignende brann burde gå, Ciljan i Solli rollen, Tettey og Sapara i Andresen og Bakke rollen. Og Konan i Moen rollen.
-I Forsvar blir det som det er, men ærligtalt nå har vi lett etter en ny hoftun siden han var i klubben, en eller annen ligner nå vel litt?
En siste formasjon jeg kunne tenkt meg hadde vert noe ala Viking. Med en 4-2-3-1.
----------------------Iversen------------------------------
---Traore/Kone------Konan-------------Ciljan---------------
----------Tettey-----------------Sapara--------------------------
Men jeg må også si at jeg gjerne ser at Tørum tar sin hatt og går, jeg tror ikke han har autoiteten til å lede navn som Iversen,Riseth, osv... I fjord under Per Mathias var vi meget gode i 2 omgang, jeg tror ikke dette var en tilfeldighet, men heller han idrettskompentanse vi høstet frukter av.
Så dette blir mit innlegg for nå, sorry for alle feil formuleringer og ordfeil osv, men jeg er trøtt skuffet og sur, så unnskyld  _________________ "One accusation you can't throw at me is that I've always done my best"
- Alan Shearer |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 12.08.2007 08:44 Post subject: |
|
|
| puckno wrote: | | Jeg er villig til å gå i demonstrasjonstog for mer offensiv tenking rundt kvalitet og pengebruk i spillerkjøp. |
Da må det da være langt bedre om vi tropper opp mannsterke på Rosenborgs årsmøte og avsetter klubbledelsen. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.08.2007 08:56 Post subject: |
|
|
| tr0ndern wrote: | | Spencer Husselmeier wrote: | Noen som vedder i mot?
Stoor in for Strand
Ciljan inn for Tettey |
Ja du er morsom du... Tørum lærte på "trener"kurset at man aldri skal foreta bytter før tidligst i det 85. minuttet av kampen. |
Han har gått samme skolen som Eggen med andre ord. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.08.2007 08:58 Post subject: |
|
|
| brann_copper wrote: | | Noen som tror Brann sprekker denne høsten??? |
Ja. |
|
| Back to top |
|
 |
KenMan Veteran

|
Posted: 12.08.2007 10:56 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | brann_copper wrote: | | Noen som tror Brann sprekker denne høsten??? |
Ja. |
Slenger meg på den her. Brann vinner ikke serien...
1963, 1963- Lenge sia, lenge sia 1963!! _________________ "Vi har satt oss i en brukbar posisjon"
- KÃ¥re Ingebrigtsen etter 3-0 seieren borte mot FCSB i Europa League-playoff- |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 12.08.2007 11:11 Post subject: |
|
|
| Ronaldinho wrote: | Nå holder det snart altså. Så lenge mannen ved trener roret ikke heter Eggen, ser jeg ikke noe poeng i å måtte spille 4-3-3. Jeg vil faktisk gå så langt som å legge skylden på en del av årets tap på formasjonen.
-Vi spiller i dag med en midtspiss som ikke er noe target mann, ala Iversen. Iversen er den som skal være i felte og heade ballen i mål eller videre til medspiller. Noe Iversen er i verdens klasse på, men i stede setter vi Kone der.
-Vi spiller i dag med to vinger som ikke er vinger, Traore er indreløper, Iversen er spiss. Dette syns tydelig, og blir ekstra synlig når Dorsin og Strand ikke kommer opp så mye som vanlig. Det er ok og nødvendig med Konan eller Traore på en av vingene, en teknisk god og målfarlig spiller. Men vi trenger også en ving som tar jobben med å være ute på kanten og slå presise innlegg. Storflor klarte det i fjord, holder han ikke mål, må det kjøpes en forsterkning.
-Vi spiller i dag med et anker som er stopper, ok i en kamp som dette. Men dette må ta slutt en gang, når var det Tettey feilet så¨mye da? Han må for lov til å vokse, særlig nå som gullet er utenfor rekkevide. Vi trenger en Ciljan på banen. Tettey ned og Ciljan inn og Riseth ut. Vi har er behov for en ny hoftun. Men dette kommer enda klarere frem når vi ikke har et spillende anker en gang.
Så for å unngå en kjempe kjøpefest syns jeg vi skal sette formasjonen etter spillerne, ikke omvendt.
-På topp bør det være to spisser, Iversen og Kone. Iversen er en god target man, farlig i boksen. Han er også passnings dyktig og kan spille den mer hurtige og bakromshissige Kone gjennom.
-På midten er det mange muligheter, jeg vett ikke helt hvem og hvor de skulle spilt. Men noe lignende brann burde gå, Ciljan i Solli rollen, Tettey og Sapara i Andresen og Bakke rollen. Og Konan i Moen rollen.
-I Forsvar blir det som det er, men ærligtalt nå har vi lett etter en ny hoftun siden han var i klubben, en eller annen ligner nå vel litt?
|
ååå ja!!!! _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.08.2007 11:14 Post subject: |
|
|
Greit nok at det gikk for deg når du leste innlegget til Ronaldinho, Shadwell, men det er egentlig ikke noe vi andre trenger å vite... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.08.2007 11:54 Post subject: |
|
|
| Dette laget skal ikke til Champions League. Jeg vill ikke bli enda mer latterligjort. Å få til noe så dårlig når man er proffesjonell og bruker så mye ressurser er faen meg godt gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.08.2007 12:00 Post subject: |
|
|
Knut klager og klager på det samme hver gang:
"Innsatsen var for dårlig" "Slett forsvarsspill" osv osv osv
Når man ikke har klart å forbedre dette siden Royal League i fjor så er det på tide å ta hintet.
Det holder ikke å vinne 3-0 mot et godt lag for å spille elendig neste kamp gang på gang.
Men når vi skal finne gode spillere til 5mill så sier det seg selv at man havner ikke blant de 30beste i Europa. Jeg fatter ikke hvordan Bratseth kan forsvare dette?
Hvilken klubbranking har Brann, Strömsgodset, Stabaek, Tromsö osv?? Det er på det nivået vi ligger, vi er ikke bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Posted: 12.08.2007 12:28 Post subject: |
|
|
Bratseth er ikke i klubben lenger. Og det er nok ikke Tørum heller etter neste serierunde. _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 12.08.2007 12:29 Post subject: |
|
|
| Brann var heller ikke all verdens bra i går, men koppinen og Basmas opptreden på de to første målene er lavmål. Basma luffer etter Helstad som vender opp, og har en evighet til å sikte inn innlegget. Det er null rytme offensivt. Kælking er det vi driver med. Når det står igjen 10 sek, og det for en gangs skyld vil være fornuftig å slå langt, presterer Stoor å spille ballen rett i fanget på en Brannspiller. Herregud. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.08.2007 12:36 Post subject: |
|
|
Investorer, nei det er fælt, det vil vi ikke ha.
[/quote]
Heller 30 år uten noe Champions League enn noen helvetes investorfitte til å trekke i trådene. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 12.08.2007 15:51 Post subject: |
|
|
Ja, hvis du har lyst til "stolt fortid, ingen fremtid" så er det greit. Jeg har ikke lyst til å se RBK på en kunstgressbane der de spiller mot Alta og Hammerfest. Det er det som er fremtiden hvis man skal bruke under 5mill på spillere og absolutt ikke ha noen investorer. Spillerne holder ikke mål og klubben har ikke penger.
Hva skal man gjøre da? |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 12.08.2007 16:03 Post subject: |
|
|
Fotballklubber tjener penger på egen hånd. Plastikklubber selger rævva og lar folk med for mye penger og for lite fritid styre bruket. Ansetter man en markedsjef som evner å bygge merkevare vil man kunne tjene mye. Hvorfor har for eksepmel ikke RBK egen shop i sentrum av Trondheim? Burde vært plassert midt på nordre. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 12.08.2007 16:25 Post subject: |
|
|
| AndreasR wrote: | | Fotballklubber tjener penger på egen hånd. Plastikklubber selger rævva og lar folk med for mye penger og for lite fritid styre bruket. Ansetter man en markedsjef som evner å bygge merkevare vil man kunne tjene mye. Hvorfor har for eksepmel ikke RBK egen shop i sentrum av Trondheim? Burde vært plassert midt på nordre. |
Fordi det handler om avkastning over benchmark, positiv nåverdi, inntekter og kostnader, og dermed er ikke denne investeringen lønnsom. Hvis du tror dette er måten RBK skal generere inntekter til et uttalt mål på 3-dobling av 200 mill (ca 600 mill), tror du altså feil. Det du fremsetter som en løsning er det i utgangspunktet ikke marked for i Tr.heim/Nordre. |
|
| Back to top |
|
 |
EvileyeS Rutinert

|
Posted: 12.08.2007 16:42 Post subject: |
|
|
| quarterback wrote: | | AndreasR wrote: | | Fotballklubber tjener penger på egen hånd. Plastikklubber selger rævva og lar folk med for mye penger og for lite fritid styre bruket. Ansetter man en markedsjef som evner å bygge merkevare vil man kunne tjene mye. Hvorfor har for eksepmel ikke RBK egen shop i sentrum av Trondheim? Burde vært plassert midt på nordre. |
Fordi det handler om avkastning over benchmark, positiv nåverdi, inntekter og kostnader, og dermed er ikke denne investeringen lønnsom. Hvis du tror dette er måten RBK skal generere inntekter til et uttalt mål på 3-dobling av 200 mill (ca 600 mill), tror du altså feil. Det du fremsetter som en løsning er det i utgangspunktet ikke marked for i Tr.heim/Nordre. |
Grunnen til at det ikke er marked er jo at produktene som selges overhodeti kke holder mål! Hvem gidder å se ut som en gjeng klovner eller reklamemaster der de går rundt? Hadde noen i markedsavdelinga hatt litt peiling, ville det vært en selvfølge med butikk i Trondheim sentrum, og det ville vært et STORT utvalg av alt mulig rart som SER BRA UT! _________________ Svikter ALDRI Rosenborg!
www.tt05.no
Ultras Øyivinds |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.08.2007 16:50 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | Ja, hvis du har lyst til "stolt fortid, ingen fremtid" så er det greit. Jeg har ikke lyst til å se RBK på en kunstgressbane der de spiller mot Alta og Hammerfest. Det er det som er fremtiden hvis man skal bruke under 5mill på spillere og absolutt ikke ha noen investorer. Spillerne holder ikke mål og klubben har ikke penger.
Hva skal man gjøre da? |
Da gjør man som Eggen gjorde engang: Skaper verdier gjennom prestasjoner. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
arnt Veteran

|
Posted: 12.08.2007 17:08 Post subject: |
|
|
| EvileyeS wrote: | | quarterback wrote: |
Grunnen til at det ikke er marked er jo at produktene som selges overhodeti kke holder mål! Hvem gidder å se ut som en gjeng klovner eller reklamemaster der de går rundt? Hadde noen i markedsavdelinga hatt litt peiling, ville det vært en selvfølge med butikk i Trondheim sentrum, og det ville vært et STORT utvalg av alt mulig rart som SER BRA UT! |
Quarterback: Mener du seriøst å fortelle at Norges gjenom tidene aller største klubbs merchandise ikke har kundegrunnlag nok for en butikk i Midtbyen? Unnskyld meg, men det er pisspreik av øverste hylle.
Jeg stiller meg bak EvileyeS utsagn. Draktene har i mange år sett ut som snørfiller med blodbuser i (noe som heldigvis er i langsom forbedring), og det satses overhodet ikke på "utstillingsvinduer" annet enn Narvesenkiosken på Lerkendal og websalg. Det er ikke nok. Supportereffekter må, som all annen salgsvare, markedsføres for å selge. Det holder ikke lenger å behandle RBK som kioskvare og nettordrevare. En riktig supporterbutikk trengs. Gjerne både i midtbyen og på City Syd. Fotikken i Bergen er et eksempel til etterfølgelse.
I Danmark er FCK og Brøndbys drakter og utstyr å få kjøpt i nær sagt hver eneste jækla sportssjappe i landet - og salget er deretter. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2007 17:20 Post subject: |
|
|
Nå er denne tråden i ferd med å skli ut, men det får eventuellt flyttes det som flyttes skal.
Jeg føler RBK har mye å lære av for eksempel VIF når det gjelder supporterutstyr. Utvalget (i hvertfall i nettbutikken) er altfor smalt når det gjelder klær osv utenom drakter. Er selv midt inne i en dårlig erfaring når det gjelder kundebehandling også, noe jeg håper ikke er fast kotyme. VIF har masse hettegensere, egne bukser osv. Bør ikke være umulig å følge etter på dette punktet. Breiere utvalg gir større nedslagsfelt, og større omseting. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
quarterback Rutinert
|
Posted: 12.08.2007 17:25 Post subject: |
|
|
| arnt wrote: |
Quarterback: Mener du seriøst å fortelle at Norges gjenom tidene aller største klubbs merchandise ikke har kundegrunnlag nok for en butikk i Midtbyen? Unnskyld meg, men det er pisspreik av øverste hylle. |
Ja, det mener jeg. Hadde folk villet kjøpe drakta hadde de kjøpt den på Lerkendal, og når i tillegg ser at 95% av Lerkendal-publikummet IKKE har ei drakt, sier det jo seg egentlig selv at markedet ikke er tilstedet.
Da blir det et spørsmål om consumer behaviour, og ikke hvor sjappa ligger. At drakta er av alle farger i regnbuen, og ikke kun svart/hvitt er et annet spørsmål |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.08.2007 17:44 Post subject: |
|
|
Du skal ikke undervurdere effekten av impulskjøp, quarterback. Dersom man har butikk i et shopping-distrikt, får man mye "gratiskunder" i forhold til om kunden selv mer eller mindre bevisst må oppsøke butikken. Må ærlig inrømme at jeg ikke kjenner beliggenheten på sjappene nå, men det er egentlig ikke det som er hovedpoenget. Sett situasjon, man er ute og handler og trenger ny lue. Er man da supporter av et lag som har butikk i senteret man handler på, blir det fort supporter-lue man kjøper. Dersom man må ta buss ut av byen for å kjøpe lua, gir man heller eff og kjøper ei fin Puma-lue på G-sport i stedet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|