| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
3% |
[ 2 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| M. Ceide |
|
9% |
[ 5 ] |
| Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bomholt |
|
45% |
[ 24 ] |
| Selnæs |
|
22% |
[ 12 ] |
| Fossum |
|
9% |
[ 5 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Chiakha |
|
0% |
[ 0 ] |
| E. Ceide |
|
7% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 53 |
|
| Author |
Message |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.08.2026 22:10 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Hedon wrote: | | Aldri hørt om Adrian Sæther jeg, men han bør vi hente. Helst før neste kamp. |
Vært førstevalg i KBK i halvannen sesong nå. Valsøyfjording. Så teknisk sett trønder nå til dags. |
Oppvokst noen km bortenfor meg🤣 han var vel ikke store karen den gangen men. Valsøyfjord er jo blitt Heim, og Heim er innlemmet Nord-Trønderlag! Bedre sent enn aldri.
Ble vel hentet som backup fra lavere divisjoner, også ble han en hit når 1. Keeper ble skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.08.2026 22:11 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Hedon wrote: | | Aldri hørt om Adrian Sæther jeg, men han bør vi hente. Helst før neste kamp. |
Vært førstevalg i KBK i halvannen sesong nå. Valsøyfjording. Så teknisk sett trønder nå til dags. |
Oppvokst noen km bortenfor meg🤣 han var vel ikke store karen den gangen men. Valsøyfjord er jo blitt Heim, og Heim er innlemmet Nord-Trønderlag! Bedre sent enn aldri.
Ble vel hentet som backup fra lavere divisjoner, også ble han en hit når 1. Keeper ble skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.08.2026 22:12 Post subject: |
|
|
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 02.08.2026 22:12 Post subject: |
|
|
[/quote]
Vært førstevalg i KBK i halvannen sesong nå. Valsøyfjording. Så teknisk sett trønder nå til dags.[/quote]
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.08.2026 22:31 Post subject: |
|
|
For å sammenligne tallenes tale fra fjorået.
Brann 0-0 Rosenborg (2025)
Toppstatistikk
Ballbesittelse 69 %-31 %
Expected goals (xG) 1,17-0,33
Skudd totalt 14-6
Skudd på mål 3-3
Berøringer i motstanderens boks 35- 11
Store sjanse 3-0
Bommet på stor sjanse 3-0
Cornere 8-6
Brann 3-2 Rosenborg
Ballbesittelse 52 % 48 %
Expected goals (xG) 0,78-1,93
Skudd totalt 12- 14
Skudd på mål 5-7
Berøringer i motstanderens boks 29-48
Store sjanser 0-6
Bommet på stor sjanse 0-4
Cornere 5-12
For å si det slik. Jeg taper heller slik som dette her enn å karre seg til et poeng med bussen parkert. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 02.08.2026 22:33 Post subject: |
|
|
[quote="Kjello"] | Hedon wrote: | | Aldri hørt om Adrian Sæther jeg, men han bør vi hente. Helst før neste kamp. |
Tror han kunne blitt en veldig god keeper for oss. Teknisk god halvtrøndersk keeper med utviklingspotensial. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.08.2026 22:35 Post subject: |
|
|
| Bra match, RBK klart best totalt sett. Kun en litt svak keeper og at vi byttes oss ned i kvalitet på slutten ødela for tre poeng. Dette lover bra for høsten, men stallen må forsterkes med minst tre spillere inkl en keeper! |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 02.08.2026 22:53 Post subject: |
|
|
Dritt å tape denne. Dette var første kamp hvor vi ikke var favoritt til å vinne - samtidig er Brann i elendig form... Kjenner jeg er litt skuffet nå.
Ser mange er glade for et hederlig tap, men problemet er at lag som havner i toppen vanligvis vinner slike kamper...
Uansett er jeg langt mer optimist nå enn jeg noensinne har vært siden Reka/ Alfred ble ansatt. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 02.08.2026 23:06 Post subject: |
|
|
Joda. Absolutt bittert å tape denne, men jeg er ikke bekymra fordi fotballen ser knallbra ut. Vi blir straffet på at vi ikke effektive offensivt og blir tatt av enkeltprestasjoner bakover. Med Castro og Kristall mot Wahlstedt og Nemcik.
Vi har ligget i grøfta, og lakmustesten var Brann etter 3 enkle motstandere. Og resultatet var overkjøring i 70 minutt, med noen skikkelig kjipe mål imot og ikke mindre enn to redninger på strek fra Brann. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 02.08.2026 23:10 Post subject: |
|
|
| Stolt over laget i dag. Men hva i alle dager tenkte vi da vi pøste ut millioner for en keeper som er rett ut av pondus? |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 03.08.2026 00:12 Post subject: |
|
|
| Vi spilte fabelaktig i 70 minutter og var klart best, så gikk vi dessverre tomme for krefter og de som ble byttet inn gjorde en dårlig jobb. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 03.08.2026 06:18 Post subject: |
|
|
| Akkurat poengene betyr neppe så mye iår, ødelagt sesong uansett. Hadde vært kjedeligere å tape denne om vi lå topp tre. Prestasjonen derimot viser at vi kan håpe på noe godt. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2026 08:59 Post subject: |
|
|
| Svir at vi ikke får med oss noe etter denne prestasjonen. Men i det minste er det bra at det er resultatet vi må legge bak oss og ikke prestasjonen. En stund siden sist det var sånn. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 03.08.2026 09:33 Post subject: |
|
|
| Imponerende prestasjon av rbk. Endelig har vi det offensive uttrykket som kler klubben, selv om sjanseskaping og uttelling ennå lugger litt. Fortsetter vi sånn, er vi med i kampen om 4. plassen. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.08.2026 09:52 Post subject: |
|
|
| Du mener kampen om 4. plassen neste år, antar jeg. I år må vi bygge stil og stall. Forventningene om plassering kan vi spare til neste år. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 03.08.2026 10:09 Post subject: |
|
|
| Halvveis i sesongen. Sier ikke at det skjer, men veien opp til LSK, som skal ut i Europa, er ikke lengre enn at det er mulig. For øvrig mulig å passere VIF, Molde, Brann og Sarpsborg. Må ha flyt, selvsagt, men luker tettes fort. |
|
| Back to top |
|
 |
Fightegutta Junior
|
Posted: 03.08.2026 10:28 Post subject: |
|
|
| Følelsen etter kampen i går (og egentlig de siste 4) gir sterke assosiasjoner til høsten 2014, som er sist vi virkelig hadde noe på gang. Den dominansen vi utøver i store deler av kampen har ikke jeg sett hos oss siden 2015. Blir fantastisk moro å se oss mot Viking og B/G snart. For bare noen mnd siden trengte man medisinering for å holde ut disse kampene. |
|
| Back to top |
|
 |
IDKFA Junior
|
Posted: 03.08.2026 10:46 Post subject: |
|
|
| Ja, det har gått noen år siden sist vi såg sånn ut. Endelig kan man være stolt av laget igjen. Dette var skikkelig moro, og smertefullt, akkurat som det skal være. De siste årene har det bare vært kjedelig, flaut og meh ved tap. En keeper, høyrekant og litt bredde nå, så kan vi begynne å bite bra ifra oss. |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Proff
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 288 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 03.08.2026 11:11 Post subject: |
|
|
Spiller vi som dette neste helg også, så har vi en god sjans til å
slå et ustabilt Lillestrøm, selv på Åråsen.
Det blir min første bortekamp i år, når vi kjører fra Munkfors i Sverige til Lillestrøm for å støtte laget. _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 03.08.2026 14:02 Post subject: |
|
|
Kjempesurt tap, men godt å faktisk føle på skikkelig skuffelse kontra likegyldighet etter en kamp vi taper.
Vi spiller morsom angrepsfotball, og det bor mye fotball i dette laget.
MEN vi må bytte keeper, det finnes ingen vei utenom! |
|
| Back to top |
|
 |
Looney Proff

|
Posted: 03.08.2026 15:56 Post subject: |
|
|
Castro skulle altså hatt rødt kort når han viste fingen til kameraet.
Noen som tror vi hadde tapt denne om vi spilte med 11 mot 10 store deler av kampen?
"VAR-teamet oppdaget ikke situasjonen, men det kunne ført til rødt kort, ifølge VAR-sjef Svein Oddvar Moen."
Oppdaget ikke situasjonen, hvordan er det mulig!? VAR teamet har null troverdighet kan vi vel fastslå. _________________ Eh...what's up, doc?", |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 03.08.2026 16:04 Post subject: |
|
|
Ærlig talt. Hvis Castro hadde fått rødt kort for det så hadde jeg sagt "game's fucking gone".
Kunne kanskje gitt han gult. Men det synes jeg er i overkant hårsårt.
Han viste fingeren til kamera, ikke til motspillere, ikke til publikum, ikke til folk på benken.
Regelen er der vel for at folk skal oppføre seg mot hverandre under kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
gollumLAD legend Veteran
|
Posted: 03.08.2026 16:52 Post subject: |
|
|
For meg personlig betyr ikke en finger og "fuck you" så mye, men alle som har spilt fotball vet at det er klink rødt kort. Det har aldri vært en del av game, så "games gone" er merkelig å bruke her. At VAR ikke plukker opp denne er uansett en skandale.
Denne kampen skulle vi vunnet, men en blanding av å spille med en elendig keeper, Alfred Johanssons elendige treningsregime(fysisk form), Micke Dorsins sammensetning av tropp og VAR som sover gjør at vi taper denne.
Det gir riktignok håp for framtida og vi er på riktig vei. _________________ "Ikke ta den."
RBKweb Banter Crew
Party Læven Crew(PLC)
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
| RÃ¥nny wrote: | JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet! |
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174 |
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 03.08.2026 20:31 Post subject: |
|
|
Enig. Kan ikke ha spillere som flyter rundt med finger'n til barn&ungdom.
-men først&fremst taper vi fordi vi ikke skårer på sjangsene.
Og jeg er spent på om vi er gode nok der fremover nå.
Håper de slipper seg helt løs i boksen mot de beste nå! |
|
| Back to top |
|
 |
|