English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2025
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
josinho
Veteran

PostPosted: 06.10.2025 18:05    Post subject: Reply with quote

Vi har en liten stall nå, som også er rammet av både karantener, skader og noe sykdom. Syns det var merkelig, og fortsatt er merkelig, at vi lånte ut Isak og solgte Emil F for lommerusk.
Back to top
View user's profile Send private message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 06.10.2025 19:04    Post subject: Reply with quote

oxbailla wrote:

Jeg tror man i sterkere grad bør spille sammen en stamme av folk som kjenner hverandre godt - tenk Bodø-Glimt med de lokale spillerne Bjørkan, Berg, Hauge som kjenner hverandre ut og inn, sammen med Evjen. Spedd på med noen virkelig gode utlendinger som løfter laget, med et par andre fra landsdelen som Gundersen, og noen trondhjemmere som ikke har vært bedømt som gode nok for RBK, som Helmersen og Sjøvold - begge to scoret for øvrig mot Haugesund i gårsdagens seier. Brede Moe kunne vært nevnt, flere også.

Poenget: vi burde ha en kjerne av lokale spillere som har spilt sammen fra akademitidene, som vet hvordan klubben skal spille, og kjenner hverandres bevegelser på banen. I tillegg trenger vi eksterne spillere som kan gå rett inn i elleveren. De siste årene har det kommet og gått nye spillere inn hele tiden, med bakgrunn fra ulike spillestiler, ulik kommunikasjon, nye roller osv. skaper mye rot og usikkerhet, som får spillerne til å se dårligere ut enn de egentlig er.

Men...hele grunnen til at Berg, Evjen og Hauge fortsatt spiller sammen er fordi de alle sammen har blitt solgt til utlandet og så faller gjennom og kommer tilbake med halen mellom beina. Hvis alle våre talenter hadde gjort det samme så kunne vi jo mønstret litt av en 11-er. Men det skjer jo bare unntaksvis (E. Ceide).
Back to top
Kensy
Junior

PostPosted: 07.10.2025 17:23    Post subject: 2024 vs 2025 Reply with quote

I hele 2024, selv da vi lå nesten på nedrykk, var det en klubb med en tydelig plan. Et steinhardt kollektivt lagpress, uavhengig om man sto høyt eller lå lavt. Og når man vant ballen, var det fremover i angrep. Dette endte med en høst langt foran skjema, og Jesper Mathisen sa d godt etter en kamp i fjor høst: "Dette er et lekent og engasjerende Rosenborg, som er lett å bli glad i!" Ole Sæter og Adrian Pereira som slang litt med leppa, men med glimt i øye og humor. Rasmus Sandberg som var et fyrverkeri under kamp, som reserve keeper..
Senhøstes når Dino Islamovic var i Trondheim, svarer AJ på spørsmål om han blir RBK spiller: "Nej, så absolutt inte"! Så signere vi ny kontrakt med Noah Holm, en typisk jagende spiss. Men det går et par mnd og Islamovic signeres uansett.. Og jeg påstår at han er ikke akkurat noen jagende spiss.. Samtidig var det jo lenge avklart at propellen fra Frosta (Tagseth) ikke signerte ny kontrakt. Og hvem kommer inn som erstatter, Iver Fossum.. Er vel absolutt ikke noen propell midtbanespiller... Jeg undres, hvem er det som egentlig bestemmer spillerkjøp?!

Allerede første treningskamper i 2025, så man at alt det som kjennetegnet oss i fjor var borte. Vi står i forsvar og venter uten press, og presser vi, er aldri som et lag, men en og en. Dette fører til svære rom for motstanderen når de spiller av den ene som går i press. Og når vi vinner ballen er, går det på tvers og bakover i stedet for at folk jobber fremover. Ja vi hadde en bra poengfangst i vår, men da var Nypan og Broholm her, men problemene var fortsatt de samme, total mangel på kollektivt presspill. Og når de to eneste skapende spillerne forsvant, ble et grått Rosenborg, plutselig ekstremt grått.. Ingen humor lengre i gruppa, ingen smiler og tuller.

Jeg vet ikke hva som har skjedd, hva som er galt, men noe er i mine øyne helt rav ruskende galt! Det skal ikke være mulig at et så tydelig lag blir så grått og trist sesongen etterpå!
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 07.10.2025 17:37    Post subject: Reply with quote

Jeg forstår at det rettes kritikk mot Alfred og spillergruppen for det som er levert i 2025, men om man sammenligner midtbanen i fjorhøst med midtbanen som har spilt siden i sommer er det jo mange nivåer i forskjell. Broholm-Nypan-Tagseth er topp topp klasse, mens Santeri-Fossum-Nordli er bunn Eliteserie/Obos-nivå. Veldig vanskelig å spille den fotballen Alfred ønsker med disse på midten.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 07.10.2025 19:02    Post subject: Reply with quote

Otto Ulseth kom med en knallhard kommentar i dag i T-A, hvor han kritiserer både Gotaas, Berdal, Dorsin og Alfred. De etterlever ikke styrets krav om artig angrepsfotball etc. Han beskylder dem for kameraderi og at de beskytter hverandre på et vis. Muligens denne artikkelen blir lagt ut flere steder, kanskje i Nidaros…?

Last edited by josinho on 07.10.2025 20:50; edited 2 times in total
Back to top
Kensy
Junior

PostPosted: 07.10.2025 19:23    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Jeg forstår at det rettes kritikk mot Alfred og spillergruppen for det som er levert i 2025, men om man sammenligner midtbanen i fjorhøst med midtbanen som har spilt siden i sommer er det jo mange nivåer i forskjell. Broholm-Nypan-Tagseth er topp topp klasse, mens Santeri-Fossum-Nordli er bunn Eliteserie/Obos-nivå. Veldig vanskelig å spille den fotballen Alfred ønsker med disse på midten.

Er redd hvem som spiller på midtbanen er bare en liten del av utfordringene i klubben.. Santeri og Iver kan jeg være delvis enig i. Men å kalle årets spiller i dansk superliga i fjor en obos spiller... Selvfølgelig er spillerne der en del av årsaken, men å erstatte Nypan er umulig. Men det burde være mulige å hente en lignede spiller som Tagseth.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 08.10.2025 20:34    Post subject: Reply with quote

Filosofi, taktikk, spillestil osv er en ting. Jeg har stått bak Alfred på de punktene hele tiden. Derimot stiller jeg spørsmål ved treningsmengden. Det er jo fri hele tiden. Og det reflekteres i manglende intensitet i spillet vårt. Tror det er det enkleste å gjøre noe med.
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 09.10.2025 11:24    Post subject: Reply with quote

Fra andre kanter hører man det motsatte, at de kan være overtrent og at det kjøres spilløkter med plutselig veldig tunge drag med løping på treningene. Og at Almeida visstnok ikke er særlig åpen for diskusjon.
De ser jo ekstremt tunge ut i beina, spørsmålet er om det skyldes for lite eller for mye/tung trening 🤷‍♂️
Back to top
Votten
Proff

PostPosted: 10.10.2025 21:20    Post subject: Reply with quote

Hvem er det Almeida ikke er åpen for diskusjon med?

Media? Tilskuere på trening?
Back to top
razzle
Proff

PostPosted: 11.10.2025 00:37    Post subject: Reply with quote

Internt, i forhold til hardkjør i treningsopplegget. Om det stemmer aner jeg ikke, poenget var at det er i kontrast til det som ble skrevet om at det er for slapt og at de har fri hele tiden.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 11.10.2025 12:32    Post subject: Reply with quote

Det er vel rimelig å anta at det først og fremst er spillerne.
Neeskens
Veteran

PostPosted: 12.10.2025 21:27    Post subject: Reply with quote

Det at RBK plutselig skal trene for hardt har jeg liten tro på. At RBK skal trene hardere en de beste Bundesliga lagene er tvilsomt.
At vi trener feil kan godt hende.
At utgangspunktet var så labert at en økning blir problematisk kan også godt være.
Men for mye og for hardt,tvilsomt
josinho
Veteran

PostPosted: 12.10.2025 21:39    Post subject: Reply with quote

Votten wrote:
Hvem er det Almeida ikke er åpen for diskusjon med?

Media? Tilskuere på trening?
Jeg har hørt at det er intern uenighet i det fysiske trenerteamet i RBK.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 24, 25, 26
Page 26 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb