| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Henriksen |
|
2% |
[ 1 ] |
| Rogers |
|
0% |
[ 0 ] |
| Cornic |
|
45% |
[ 19 ] |
| Skjelbred |
|
21% |
[ 9 ] |
| Børkeeiet |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
16% |
[ 7 ] |
| Tagseth |
|
4% |
[ 2 ] |
| Ingason |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tengstedt |
|
2% |
[ 1 ] |
| Vecchia |
|
7% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 42 |
|
| Author |
Message |
siggen1 Proff
|
Posted: 20.10.2022 19:43 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | Jeg har en ide om at Rekdal i den her kamp bænker Ole og vælger at spille med Vecchia. FORDI vi i har behov for at have en spiller der kan holde i bolden helt fremme. Det har Ole været alt alt for dårlig til pga lidt halvdårlig teknik og ofte virker det heller ikke helt fodboldklogt det han laver. Vi har virkelig brug for smartness i den her svære udekamp og en meget vigtig del er at vi i perioder kan holde i bolden. Vecchia holder nok max. en time - så kan Ole komme ind derefter. |
Jeg er mange ganger uenig med deg ,men ser også at du er en fotballklok forumbruker.
Jeg er også uenig i dette,mener begge bør spille:),Vecchia bak de 2 spissene,så kan Ingason heller komme inn. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 20.10.2022 19:47 Post subject: |
|
|
Ole Sæter har trent litt [sic?] de siste ukene, og var ikke på treningsfeltet torsdag.
Dette sier Rekdal om spissen sin:
– Han sliter litt med ankelen sin, og han har hatt en litt trøblete treukersperiode. Først var det sykdom, så kom en hjernerystelse, før han nylig tråkket over. Det har blitt lite trening, og det er ikke optimalt. Det er ensbetydende med at den fysiske kapasiteten og formen går litt nedover, men vi har andre spillere her også. Blir ikke Ole klar til søndag, så får noen andre spillere [sic], sier Rekdal.
Les mer: RBK-sjefen reagerer på enkeltes oppførsel: – Det går en grense
Bråket har lett till att rivalmötet troligen känns hetare än på länge. På söndag gör lagen upp.
– Det kommer nog bli en väldigt häftig match tror jag. Det kommer säkerligen tända till. Det kan jag tänka mig. Och vi kommer försöka ta alla poäng vi kan för att sluta bland topp tre.
Läs mera: Stefano Vecchia om storbråket inför rivalmötet
Både Rekdal og Moe var gjester i Fotballrådet i dag.
Forresten festlig at Sæter på Rotsekk kalte Molde for "skråninga".  |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 21.10.2022 08:49 Post subject: |
|
|
Vedr Ole sin ankel. Vi har både Vecchia og islendingen i bakhånd. Sånn sett ikke veldig bekymret.
Syns det er mer synd at vi må stille uten Jensen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.10.2022 16:51 Post subject: |
|
|
Sæter trener fortsatt ikke som normalt og var erstattet av Ingason i dag:
– Han testes i morgen. Så får vi se om han kan være med, sier Rekdal, som ikke liker situasjonen:
– Det er jo naturlig at den fysiske formen svekkes av alle oppholdene.
(...)
Det som imidlertid er sikkert når det gjelder det sportslige, er at Victor Jensen ikke er med til Molde. Han soner karantene.
Fredag var Per Ciljan Skjelbred inne i hans rolle på laget.
(...)
Men det er heller ikke sikkert at det blir Ciljan som starter i toppkampen:
– Olaus (Skarsem) har spilt mye, og Marius Broholm har meldt seg ordentlig på. Det står mellom de tre, sier Rekdal.
Les mer: Ny kamp mot klokka
Skjelbred er stadig med på førstelaget på formasjonstreningene to dager før kamp. Det samme skjedde før kampene mot Odd og Lillestrøm uten at han startet. Jeg har mine tvil også denne gang, jf. Rekdal-skepsisen for to uker siden. |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 21.10.2022 20:51 Post subject: |
|
|
| EGA wrote: | Vedr Ole sin ankel. Vi har både Vecchia og islendingen i bakhånd. Sånn sett ikke veldig bekymret.
Syns det er mer synd at vi må stille uten Jensen. |
Etter min mening er det mye viktigere at Vecchia er tilbake og klar for laget. En mye mere komplett spiller enn Ole Sæter. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
JBH Senior
Joined: 13 Sep 2022 Posts: 239 Location: Toril, Davao City, Philippines
|
Posted: 22.10.2022 04:17 Post subject: |
|
|
Hvor mange billetter har RBK fått til kampen i morra?
Håper det blir skikkelig trøkk i bortesvingen, og at vi blåser tornekrattet av banen.. Det hadde vært utrolig deilig om vi for første gang på mange herrens år, klarer å karre med oss poeng fra «røkleløkka» _________________ RBK i medgang og motgang. En ekte supporter svikter aldri sitt lag. |
|
| Back to top |
|
 |
Juch Veteran
|
Posted: 22.10.2022 07:51 Post subject: |
|
|
Ser ut som både Linnes og Haugen er ute mot oss. Molde har vel ikke noen fullgode erstattere for disse. Fikk plutselig tro på seier  |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
håpløs Veteran
|
Posted: 22.10.2022 13:25 Post subject: |
|
|
-når molde presser høyt skal ballen i bakrom uten masse luft og ikke bak til Hansen.
Det må slåes knallhardt langs linjen mot cornerflagget.
Last edited by håpløs on 22.10.2022 13:32; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.10.2022 13:27 Post subject: |
|
|
– Det hadde ikke gått. Jeg har knapt nok trent de siste tre ukene, da er jeg ikke i stand til å spille. Jeg trenger mer hvile, sier Sæter.
(...)
Var det ikke ekstra viktig for ham å få dra til Molde og score og vise hva slags rosenborger han er?
– Klart det. Samtidig er det noe jeg har glemt, jeg har ikke hatt fokus på det. Jeg vil være skadefri, spille og ha det artig. Det lot seg ikke gjøre, så nå skal jeg bli klar til Bodø/Glimt-kampen, sier Sæter.
Les mer: Toppscoreren bekrefter: – Ikke med til Molde
Molde står med 13 strake seiere før derbyet.
– Det blir en fantastisk fin test for oss nå. Vi er under poengpress, og i en posisjon med mye ståhei og en rivalisering. Vi kommer på bortebane til den suverene seriemesteren. Det er klart du må ha en god plan og en god prestasjon, og kanskje en god porsjon tette ører og tøffe tryner. Samt tørre å slippe seg løs og gå i strupen på Molde, og prøve å vinne kampen, sier Rekdal før oppgjøret.
Om den svake bortestatestikken fortsetter vil de trønderske skuldrene stige inn mot sesonginnspurten. Før runden ligger Lillestrøm tre poeng bak Rosenborg, som etter kampen mot Molde skal ta imot fjorårets mester Bodø/Glimt på Lerkendal.
– Vi trenger poeng for å eventuelt ha muligheten til å gå forbi Bodø/Glimt. Eller andre veien da. For å holde Lillestrøm som er nærmest, og kanskje også Vålerenga bak oss, avslutter RBK-treneren.
Les mer: Lekker som en sil på bortebane: – Det er et svakhetstegn
Det var ingen formasjonstrening i formiddag. Rimelig sikker på at Ingason starter, men jeg må si at jeg dessverre er litt tvilende til at at Skjelbred blir Jensen-vikar. Men kanskje alle gode ting er tre for veteranen, som altså så ut til å være inne på laget også to dager før kampene mot Odd og Lillestrøm uten å slippe til? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 22.10.2022 23:09 Post subject: |
|
|
| Supporterkoordinatorene wrote: | | I år vil politiet ha en mer tilbaketrukket tillnærming og det vil ikke være noe telt eller rom klart for nakenvisitering. Merk at pyroteknikk likevel er ulovlig og i stadionreglementet som gjelder for hele Norge medfører medbrakt pyro i innslippet bortvisning fra stadion. Kjernen og SLO har jobbet for at det ikke skal skje i Molde og hvis man ved mistanke fra vekter gir fra seg eventuell pyro så vil man like vel slippe inn. |
– Vi forbereder oss i den tro at det blir en fredelig batalje med sportslig fokus. Vi håper at vi en gang for alle skal få slutt på bråket som har vært, sier politistasjonssjef Per Karsten Røv ved Molde politistasjon.
(...)
– Helt siden kampen i fjor har vi hatt en god dialog med Kjernen og Rosenborg. Etter to kamper med dårlige opplevelser, skal vi nå få dette til å fungere, sier politistasjonssjefen.
Les mer: Bekrefter møte mellom politi og Kjernen før storkampen: – Skal få dette til å fungere
Merk også at UN stiller seg på øvre del og FN på nedre del. |
|
| Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 23.10.2022 12:13 Post subject: |
|
|
| «Per Karsten Røv» 😂 |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 23.10.2022 13:51 Post subject: |
|
|
Regner med at spillerne lager æresvakttunnell for hver målscorer hver gang vi scorer  |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 23.10.2022 13:56 Post subject: |
|
|
Gjør det enkelt. Slå dem 6-0 og klapp dem av banen. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 23.10.2022 15:04 Post subject: |
|
|
| RbkUrge wrote: | Å stå æresvakt trenger ikke i utgangspunktet å være negativt, men når klubbene man skal stå æresvakt for bruker det som en ydmykelse forsvinner hele poenget. Respekten må jo gå begge veier, jf. den unødvendige tweeten fra Glimts egen twitterkonto sist vi sto "æresvakt":
| Quote: | Kampen på Aspmyra er over. Det ble lekende lett og en suveren 5-1-seier til seriemesterne fra Bodø.
Takk for kampen, @RBKfotball! Takk for at dere sto æresvakt, selv om det var unødvendig å stå i samtlige 90 minutter. |
Sånn ting undergraver hele formålet, og jeg er glad for at klubben ikke går med på dette. |
Veldig godt poeng. Å stå æresvakt er kanskje en uskreven regel blant gentlemen, men når fair play og folkeskikk forsvinner ut, så forsvinner poenget. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 23.10.2022 17:01 Post subject: |
|
|
Skjelbred og Ingason fra start  _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
trolle Proff
|
Posted: 23.10.2022 17:05 Post subject: |
|
|
Rosenborg (3-5-2)
1. Andre Hansen
2. Erlend Dahl Reitan
7. Markus Henriksen
15. Sam Rogers
32. Leo Cornic
5. Per Ciljan Skjelbred
8. Tobias Børkeeiet
10. Carlo Holse
20. Edvard Tagseth
80. Kristall Ingason
17. Casper Tengstedt
Benken: Tangvik, Røsten, Giampaoli, Pereira, Skarsem, Broholm og Vecchia. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 23.10.2022 17:07 Post subject: |
|
|
| Dette tror jeg er en fornuftig 11er. Nervene har meldt sin ankomst. LSK og Glimt leder. Setter press på oss. |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 23.10.2022 17:57 Post subject: |
|
|
Lite hjelp å få mot LSK og Glimt, men jeg har tro på at det fortsatt er mulig å ta bronse, selv om Glimt er i form igjen.
Jeg har en følelse av at vi kanskje slår skikkelig hardt til mot MFK i kveld. Går for en deilig 4-3 seier!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 04 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 23.10.2022 17:58 Post subject: |
|
|
Bra med bluss  _________________ sur feskak! |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 23.10.2022 17:58 Post subject: |
|
|
| Må nok vinne for å ha sjanse på sølvet og bør vinne for å ha god kontroll på tredje. Veldig viktig sånn sett, men det spørs vel med tanke på hva vi har prestert borte. |
|
| Back to top |
|
 |
TI-84 Proff
|
Posted: 23.10.2022 18:01 Post subject: |
|
|
De har bare kommet for å se Rosenborg!  |
|
| Back to top |
|
 |
Bagwell Rutinert
Joined: 04 Jul 2010 Posts: 514 Location: Hatet og foraktens høyborg.
|
Posted: 23.10.2022 18:09 Post subject: |
|
|
javell ja _________________ sur feskak! |
|
| Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 23.10.2022 18:09 Post subject: |