|
|
 |
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 09:23 Post subject: |
|
|
Kamerat Ola wrote: | Det er vel et mål/en visjon. Strategien må da være planen for hvordan man skal nå målet. |
For ordens skyld, det var bare litt frisk morgensarkasme fra min side.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2022 09:29 Post subject: |
|
|
Så tidligere fotballspillere anses ikke å ha kompetanse til å ansette trener, mens en ren administrativ funksjon som ikke nødvendigivs har verken fotball- eller idrettsbakgrunn (daglig leder-funksjonen) anses for å ha det?
Jeg følger ikke helt den logikken... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 09:44 Post subject: |
|
|
Det er ikke lett å følge logikken om du fjerner en sentral del av den, da.
Forslaget wrote: | Hva gjelder ansettelse av hovedtrener er forslaget altså at styret kun skal godkjenne en ansettelse av kandidat foreslått av sportsdirektør og daglig leder, med andre ord kan styret selv ikke leder prosessen og finne egne kandidater. |
Min utheving.
Slik jeg leser forslaget, skal sportsdirektør ha ansvar for at de sportslige kravene blir ivaretatt, mens daglig leder må få ansvar for at bl.a. de økonomiske betingelsene funker for klubben.
At daglig leder alene skulle ha ansvaret for å finne neste trener tror jeg ingen har tenkt. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.03.2022 09:46 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Så tidligere fotballspillere anses ikke å ha kompetanse til å ansette trener, mens en ren administrativ funksjon som ikke nødvendigivs har verken fotball- eller idrettsbakgrunn (daglig leder-funksjonen) anses for å ha det?
Jeg følger ikke helt den logikken... |
Vi har jo prøvd enkelte av disse tidligere fotballspillerne som sitter i frivillig styreverv tidligere, og det må være lov til å konkludere nå med: de har jo ikke kompetanse til å ansette trener. De har vel strengt tatt ikke kompetanse til å ansette noen, når man ser på prosessene. Den er ganske klink, egentlig.
Jeg tror vel heller ikke daglig leder skal ha noen del i den rent sportslige vurderingen av en ny hovedtrener, det forutsetter jeg at sportsdirektøren tar seg av med de verktøy hen har til disposisjon - speidere, analyseteam, kontaktnett etc. - men daglig leder må jo kunne forutsettes å ha både erfaring og verktøy hva angår andre sider av rekrutteringsprosessen, både på intervjudelen og på formalia, og kan nok sånn sett være en viktig samtalepartner med litt annen innfallsvinkel. Det ville vært dumt å kreve av en sportsdirektør at hen skal være voldsomt sterk alene på alle aspekter av en sånn prosess når den kompetansen finnes andre steder i klubben.
Men hovedpoenget må jo være at vi setter det fulltidsansatte apparatet vi besitter på fotballmessig analyse og markedsoversikt, og hele vårt utvidede nettverk på jobben når vi er ute etter å ansette den/de viktigste enkeltpersonen(e) til enhver tid i sportslig avdeling. Og lar den personen som er ansatt nettopp for sin kompetanse på den strukturelle siden av sportslig klubbdrift sin stemme veie tyngst og delegere oppgavene. Jeg klarer faktisk ikke med min beste overbærenhet å forstå at noen skulle mene at det er bedre at et litt tilfeldig utvalg styremedlemmer, som slett ikke nødvendigvis har noe relevant og oppdatert oversikt over hva som rører seg i fotballverden, skal ta dette på fritiden ved siden av det som ofte er lederstillinger i det offentlige og private næringsliv. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 09:49 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Så tidligere fotballspillere anses ikke å ha kompetanse til å ansette trener, mens en ren administrativ funksjon som ikke nødvendigivs har verken fotball- eller idrettsbakgrunn (daglig leder-funksjonen) anses for å ha det?
Jeg følger ikke helt den logikken... |
Logikken er at en sportslig leder skal ansettes basert på sin kompetanse, mens styret blir innsatt etter hvor populære de er blant medlemmene. Det er to fundamentalt forskjellige kriterier for å bli valgt. I teorien kan styret på et tidspunkt bestå av Diesel Dahl, Tore Strømøy, Tande P og Anne B Ragde. Det er ingen krav at de som sitter i styret skal ha fotballkompetanse i det hele tatt.
Styret skal ansette en sportslig leder de har tillit til, og da må de også la sportslig leder ta de sportslige avgjørelsene. Har de ikke tillit til valgene han tar, bør de avsette han og finne en ny - ikke overstyre han. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2022 10:09 Post subject: |
|
|
OrionPax wrote: | Det er ikke lett å følge logikken om du fjerner en sentral del av den, da.  |
Jeg fjernet ingenting, jeg påpekte den åpenbare selvmotsigelsen i at "tidligere fotballspillere" (altså styremedlmmer) ikke anses å burde være involvert, men at en person som kan være uten sportslig kompetanse overhodet anses å burde ha en plass i anstttelsesutvalget. For den del er det faktisk ingen umiddlelbar logikk i at sportsdirektøren har fotballfaglig bakgrunn heller, selv om de aller fleste av dem har idrettsfaglig bakgrunn.
Uansett, jeg veit du ikke liker meg, Orion, men du trenger ikke missfortså meg med vilje for å kunne være enda litt mer vriompeis enn du naturlig er.
Nevnte jeg noen gang at daglig leder skulle stå for jobben alene? ikke det, nei? Nei, da mente jeg vel aldri det, da.
Poenget om det logiske bruddet står fortsatt.
Hvis jeg husker riktig fra vår egen klubb nå, så var vel det daværedne styrets tidligere fotballspillere (Bratseh, Winsnes, Heggem, vel) sammen med daværedne sportsdirektør Bjørnebye ansvarlig for prosessen som endte opp i Horneland (vi trenger ikke nevne alt for mye om Hjulmand-delen av det, men både det og det nederlandske sporet de så ut til å være inne på en periode i den prosessen var jo unektelig interessant), men det vel var Dorsin, Moe Dyrhaug og Koteng som ledet den relativt raske ett-sporsprosessen som ga Hareide-comback (correct me if im wrong).
Denne "alle egg i Knutsen-skåla, så Rekdal i desperasjon(?)"-greia vi hadde sist nå var det vel også Koteng og Moe Dyrhaug som i stor grad kjørte, sammen med Dorsin (Dorsins balkan-sololøp holdt utenfor).
For det første ville jeg foretrukket at litt mer enn to pers jobber med en slik prosess, både for å få flere øyne, tanker og rett og slett flere navn slengt inn i prosessen, men også for å kunne fordele arbeidet, slik at en anstetteslesprosesse ikke går alt for mye utover de vanlige arbeidsoppgavene disse skal skytte i klubben.
Men, tidligere fotballspillere tenker nok også på en litt annen måte - mulignes litt mer "utenfor boksen" (nok en gang, Dorsins Milos-opplegg viser det) som jeg tror kan gavne klubben. En daglig leder vil nok gå mer for det trygge, det kjente, det mer risikofrie.
Så, det vi trenger er ett vedtak som slår fast at det etableres ett nytt "ledd", ett ansettelsesutvalg, som vedtektsmessig dikteres fykles opp av sporstlig leder, styrets fotball/idrettsfaglige (men helst de fotballfaglige) alibier, og evt. eksterne dersom det anses som nødvendig. Dette utvalget leder arbeidet, men må selvsagt kopble på både Daglig Leder og Styreleder ved økonomiske spørsmål.
Aller helst skulle dette utvalget ansatt sportslig leder, også. At sittende sådan selv skal være med på å finne sin erstatter, bør ikke være noe problem, og i den prosessen kan uansett både ekstrene konsulenter og andre administrative roller kobles inn i større grad for å unngå at vi setter bukken til å passe havresekken. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 15.03.2022 10:13; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2022 10:13 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
I teorien kan styret på et tidspunkt bestå av Diesel Dahl, Tore Strømøy, Tande P og Anne B Ragde. Det er ingen krav at de som sitter i styret skal ha fotballkompetanse i det hele tatt. |
Jeg ser den, absolutt.
Men, om så faktisk skulle skje, vil jo det vøære en gedigen falitterklæring fra/ovenfor valgkomiteen, og da har vi plutlesig helt andre problemer som må fikses. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 10:17 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | , men det vel var Dorsin, Moe Dyrhaug og Koteng som ledet den relativt raske ett-sporsprosessen som ga Hareide-comback (correct me if im wrong).
Denne "alle egg i Knutsen-skåla, så Rekdal i desperasjon(?)"-greia vi hadde sist nå var det vel også Koteng og Moe Dyrhaug som i stor grad kjørte, sammen med Dorsin (Dorsins balkan-sololøp holdt utenfor). |
Eh, you're wrong. Hareide var det Bratseth som både spilte inn og kontaktet, og det trenger du ikke tro meg på, det har han selv fortalt i podcast med R&S. Det var etter alt å dømme også Bratseth som tok initiativet til å overstyre Dorsins "sololøp" og i stedet ansette Kjetil Rekdal, det fins det brukbare kilder på. Ivar Koteng har vel i stor grad støttet Bratseth når det gjelder treneransettelser, men det er Bratseths 'kompetanse' som vektlegges.
Hvorfor du skal legge Moe Dyrhaug oppi det her, det vet jeg ærlig talt ikke.
edit: Med en sånn organisering faller det fullstendig på sin egen urimelighet at vi skulle ha ansatt en sportsdirektør uten noen form for fotballfaglig bakgrunn. Med en sånn rollebeskrivelse måtte man jo enten hatt tung fotballfaglig bakgrunn eller - fortrinnsvis - beviste resultater i samme rolle i en annen fotballklubb for overhodet å vurderes. Dette er jo en høytlønnet fulltidsansettelse, ikke en loddtrekning slik et styreverv i stor grad er. Det er ikke sånn at vi plutselig står der med Tore Strømøy eller Tix som sportslig leder.
Det blir nærmest uforståelig for meg når man på den ene siden lovpriser eks-spilleres evne til å tenke utenfor boksen, eksemplifiserer det med Dorsins snusing på Milos, og så konkluderer med at denne sunne egenskapen først og fremst ikke gjelder hans rolle, men derimot en gjeng som da ender opp med det de selv oppfatter som full risikominimering og trygghetssøking når de hasteansetter Kjetil Rekdal fordi 'de vet hva de får'. Den logikken er for meg... springende. _________________ Sitat slutt.
Last edited by zaphod81 on 15.03.2022 10:49; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 15.03.2022 10:30 Post subject: |
|
|
Jeg støtter dette 100%.
Men jeg ser jo at dette kan tryne allerede hos styret. Det kommer ikke til å anbefale medlemmene å stemme for dette forslaget. Med så mange som har blind tiltro til styret så kan det være der det hele strander.
Så vil jo dette også bryte med den etablerte sannheten om at hovedtrener er øverste sportslige ansvarlige, slik jeg ser det. Det er ikke noe problem for meg for jeg mener at klubben trenger en (og da fortrinnsvis sportslig leder) som holder den røde tråden og påser at sportslig strategi følges. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 10:40 Post subject: |
|
|
Det viktigste her er jo at hovedtrener er den formelle lederen, og så kan vi undergrave den autoriteten og beslutningsretten til en viss grad. Det er jo ingen som pålegger oss å ha et autokrati. At det sitter en sportslig leder og en daglig leder og har ansvaret for å ansette ham gjør jo dessuten ikke de til hovedtrenerens overordnede på det rent sportslige - det er jo nødvendigvis noen som må være involvert i ansettelsen av ledere også.
Men jeg tror du vil få rett i at styret vil anbefale å stemme imot et forslag som i praksis innskrenker styrets beslutningsmakt og handlingsrom, for jeg tror ikke styret selv - i alle fall ikke det sittende styret - mener at de er dårligere skikket enn sportslig ledelse til å ansette trenere. Beviselig. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.03.2022 11:01 Post subject: |
|
|
Styret vil helt sikkert gå mot dette og det er stor mulighet for at Veteranlauget og majoriteten følger styret, men dette er nå den eneste muligheten man har til å endre strukturen så håper virkelig noen fremmer dette. |
|
Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 15.03.2022 13:13 Post subject: |
|
|
Det beste vi kan håpe på, tror jeg er å fortsette å mobilisere og overbevise flest mulig medlemmer om å stemme for forslaget. Det er helt sikkert mange flere der ute som vil være for et slikt vedtak. Det gjelder bare å nå dem og enes om å gå for det. Lettere sagt enn gjort, så klart. Men flere av oss kjenner sikkert noen som ennå ikke er medlem, men som kanskje burde vært det. Jeg skal i alle fall forsøke å verve de jeg kjenner. Er vi mange nok som står sammen, får vi det til. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 14:26 Post subject: |
|
|
Da har RBK bekreftet at det blir hybrid-årsmøte i år.
https://twitter.com/RBKfo...8744039424
Bakklandia: Jeg misliker deg ikke, terskelen er heldigvis litt høyere enn litt krangling på RBKweb.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.03.2022 16:13 Post subject: |
|
|
Herlig! Tenk om vi klarer å røske litt i ukulturen utenfra! _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 15.03.2022 17:34 Post subject: |
|
|
Pluss i boka der da, selv om det jo egentlig bare skulle mangle når de utsatte årsmøtet i månedsvis fordi en håndfull IT-invalide ikke ville ha digitalt. Hybrid gjør at man slipper å ekskludere hundrevis av medlemmer. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 15.03.2022 18:24 Post subject: |
|
|
_S_aphod81 wrote: | Eh, you're wrong. |
Da så. jeg tviler ikke på det, det var derfor jeg ba om å bli korrigert.
_S_aphod81 wrote: | Hvorfor du skal legge Moe Dyrhaug oppi det her, det vet jeg ærlig talt ikke. |
Nei, hvorfor skal jeg legge Daglig leder opp i det her, i en kommentar rundt et forslag som omhandler nettopp Daglig Leders rolle i treneransettesler, tro....
Ærlig talt!
_S_aphod81 wrote: | Det blir nærmest uforståelig for meg når man på den ene siden lovpriser eks-spilleres evne til å tenke utenfor boksen, eksemplifiserer det med Dorsins snusing på Milos, og så konkluderer med at denne sunne egenskapen først og fremst ikke gjelder hans rolle, men derimot en gjeng som da ender opp med det de selv oppfatter som full risikominimering og trygghetssøking når de hasteansetter Kjetil Rekdal fordi 'de vet hva de får'. Den logikken er for meg... springende. |
Det skjønner jeg godt, siden det ikke er en logikk som foreligger i innlegget mitt, men noe du tilsynelatende har kokt sammen selv. dere er hode på stråmenn, da - det skal dere ha  _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 15.03.2022 23:20 Post subject: |
|
|
Da får man bidratt på årsmøtet likevel. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
 |
Ginillio Junior
|
Posted: 17.03.2022 21:48 Post subject: |
|
|
Takk for gode tilbakemeldinger fra mange her, deg inkludert Bakklandia! I utgangspunktet er jeg enig i med deg i at et ansettelsesutvalg hadde vært hakket bedre, slik at ansettelser blir bredere forankret. Jeg ser jo for meg at styret som innvending til mitt forslag fort kan hevde at "ved dette forslaget tar man makta fra det medlemsvalgte styret og gir det til en enkeltperson (sportslig leder)". Men det kan isåfall kontres, da styret også etter forslaget mitt vil bestemme hvem som skal ansettes - de får bare ikke finne kandidatene selv. Med andre ord vil man unngå nettopp de prosessene du viser til hvor Koteng / andre i styret kjører et sololøp som ender med en faglig dårlig begrunnet ansettelse. Med andre ord: styret vil fortsatt kunne nekte å ansette Milos etter forslag fra Dorsin, men de kan ikke rett etterpå selv ringe Rekdal og banke ham gjennom.
Jeg tviler for øvrig sterkt på din antagelse om Tove Moe Dyrhaugs rolle i disse ansettelsene, og tanken med mitt forslag er naturligvis at daglig leders rolle i ansettelsen skal begrense seg til det økonomiske aspektet i forhandlingene. Men det kunne nok kommet bedre frem i forslaget til vedtektsendring, absolutt.
Etter min mening er det imidlertid svært viktig at et eventuelt ansettelsesutvalg ikke fylles opp med "fotballfaglige alibi" fra styret, da dette vil undergrave hele prinsippet om ansvarsfordeling mellom de som finner kandidater og de som skal formelt ansette dem. Men kanskje kunne man tenkt seg at en person fra styret også satt i et slik utvalg, men da formelt under ledelse av sportslig leder. Med valgkomiteens innstilling ville jo fort denne kandidaten blitt Rune Bratseth, noe jeg mener historikken viser ville vært et dårlig forslag.
En innvending mot at man oppretterer et ansettelsesutvalg er at det kreves en langt større endring av den vedtektsbestemte strukturen. Rent juridisk ser jeg for meg at man måtte kombinert forslag til lovendring med at årsmøtet fattet vedtak om å sette ned et "Ansettelsesutvalg for sportslig ledelse", som f.eks. da besto av sportslig leder, en spillerrekrutteringsansvarlig (les: speider), daglig leder og da eventuelt ett styremedlem. Så måtte man i § 20 igjen vist til at styret ansetter sportslig leder som skal lede ansettelsesutvalget.
Men utvalg eller ei: uten at det foreligger en gjennomarbeidet sportslig strategi, som legger føringer for hvordan RBK skal spille fotball, vil heller ikke mitt forslag avbøte at klubben ansetter trenere uten en rød tråd. Det er derfor meget viktig at man på årsmøtet tvinger styret til å ta stilling til dette (se neste post). |
|
Back to top |
|
 |
Ginillio Junior
|
Posted: 17.03.2022 21:50 Post subject: |
|
|
Forslag om at årsmøtet instruerer styret til å nedsette utvalg for etablering av sportslig strategi
I utgangspunktet hører det under styret å oppnevne utvalg og komiteer, jf. lovens § 20, (2), bokstav c). Som øverste organ har imidlertid årsmøtet mulighet til å instruere styret ved vedtak, og jeg mener derfor årsmøtet bør treffe vedtak om at styret skal nedsette et utvalg ansvarlig for å etablere en konkretisert sportslig strategi.
Jeg mener utvalget bør bestå av i) to eksterne personer med kvalifisert fotballfaglig kompetanse som ikke tidligere har vært administrativt ansatte i Rosenborg, ii) sportsdirektør og (kanskje) iii) leder av Salmar-akademiet. Årsmøtets vedtak bør etter min mening ideelt sett bestemme hvem de eksterne kandidatene skal være, selv om dette naturligvis kan være krevende.
Uten at jeg har snøring på om disse personene faktisk vil selv, er typer jeg mener kunne gjort en god jobb f.eks. Kai Bardal og Svein Maalen. Førstnevnte har gjennom sine analyser i diverse medium vist stor forståelse for grunnleggende fotballfilosofi og ofte truffet spikeren på hodet på hva som har vært RBKs problemer under siste trenere. Maalen har på sin side gjennom trenerkarrieren erfaring med å spille Eggen-inspirert 4-3-3 med utelukkende trønderske spillere, og bør følgelig ha gode kunnskaper både hva gjelder spillestil og hvordan man kan jobbe med lokal spillerrekruttering. Men her kunne man sikkert tenkt seg også helt andre navn, bl.a. folk med internasjonal erfaring. Utfordringen er naturligvis at man helst bør ha inn folk med et visst hjerte for Rosenborg (les: fort trøndere), som ikke er engasjert i konkurrerende klubber (må unngå interessekonflikter).
Utvalgets mandat bør uansett være å klarlegge RBKs sportslige filosofi, konkretisert ved å beskrive bl.a. følgende punkter:
1) En konkret beskrivelse av hvordan man ønsker at alle RBK-lag skal fremstå på banen, fra A-lag og ned til yngste aldersbestemte lag
Kommentar: Her kunne man umiddelbart tenkt at man er tilbake på å "vedtektsfeste 4-3-3", men likså viktig er det å få ned punkter som f.eks.: fokus på etablert angrepsspill, frispilling bakfra, ønske om høyt målsnitt osv. Hvorfor er det viktig? Fordi det setter klare rammer for hvem som kan være hovedtrener, f.eks. ville Erik Horneland aldri kunne blitt ansatt.
2) En plan og strategi for hvilke spillertyper som skal utvikles internt, herunder hvordan dette skal gjøres på egne aldersbestemte lag og i samarbeid med lokale klubber.
Kommentar: Dette må naturligvis da stå i stil med prinsippene under pkt. 1, f.eks. ved at RBK skal utvikle offensive sidebacker, alltid søke å ha stopperpar med minst en stopper med gode ballferdigheter, utvikle sentrale midtbanespillere med offensive kvaliteter osv.
3) En overordnet strategi for kjøp og salg av spillere
Kommentar: Riktige kjøp - og gode salg - av spillere er helt avgjørende både for den sportslige suksessen og det økonomiske fundamentet i klubben (no brainer). Istedenfor "Norge-Skandinavia-resten" bør dette punktet bør beskrive hvilke typer som er prioritert, f.eks. spillere i aldersspennet X-Y, hvilke krav man skal ha til at man til enhver tid har nok spillere i hver posisjon, hvordan man skal speide og ha "skyggelag" med potensielle erstattere osv.
4) En plan og strategi for hvordan RBK skal samarbeide med andre trønderske klubber om spillerrekruttering, både på seniornivå og aldersbestemt nivå
Kommentar: Potensialet man har hatt med to trønderske klubber i Obos er elendig utnyttet: ingen gode samarbeidsavtaler for verken kjøp eller utlån, og flere trønderske spiller har forsvunnet videre til, og hatt suksess i, andre norske klubber. Dette er så lavthengende frukt å få orden på at jeg blir helt matt av å tenke på status quo.
5) Annet utvalget mener er relevant for å nå målsetningen om å få et lag som over tid spiller artig og angrepsvillig fotball |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 17.03.2022 22:24 Post subject: |
|
|
Feit, diger tommel opp! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.03.2022 00:40 Post subject: |
|
|
Ja, vi har dessverre kommet dit at styrets muligheter for panikkansettelser må begrenses. Det er jo heller ikke personavhengig; vi har slitt med "prosesser" og resultatet av disse med alle styresammensetninger post Eggen. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 19.03.2022 11:45 Post subject: |
|
|
Nå snakker vi - for dette er jo nettopp det osm virker å ha vært utfordringen etter Eggen (litt lignende som i Man Utd etter Ferguson, uten sammenligning for øvrig): etter at den sterke personligheten som hadde full kontroll, og minst en finger med i det aller meste, forsvant ut, har klubben tilsynelatedne slitt med å finne ut hva den er, og hva den ønsker å være.
Det vrikert på meg som on nederenderne hadde en klar visjon på det punktet, i det minste for Salmar/junior-avdelingen, med det resulatet at de ble presset ut en etter en fordi noen åpnebart følte autoriteten sin utfordret.
Jeg persinlig tror fortsatt mye av akkurat den problematikken vil kunne løses ved å pælme Brasteh ut av både styret og klubben, men det vil uansett bare være en mulig quick-fix med begrenset langsiktig effekt.
For å oppnå det kreves nettopp dette: en gjennomtenkt og -arbeidet strategi for hva klubben vil være. løse mål som "topp 30 i Europa" eller "Kvilifisere for e-cup hver sesong" er ikke konkret nok. De kan være gode målsetninger for å kunne måle strategiens suksessrate, men de må i såfall ligge på toppen av en klar og helhetlig klubbstrategi/filosofi om hvordan de skal oppnås.
Og denne må selvsgat gjennoimsyre hele organisajsonen - helt fra junior-avdelingen, speiding og analyse-teamet, a-laget og helt opp til styrerommet og den administrative delen av klubben. For min del kan dette gjerne inkludere kampverter, bilettselgere ect - hele "kampdag-appartet" også, dess mer helhetlig klubben fremstår, dess bedre effekt utad. samt at følelsen av at absolutt alle drar i samme retning nok også vil hjelpe klubben sportslig.
Og ja, å dra i samme retning vil i høyeste grad ogsp inkludere oss supportere. Men, hvis klubben utvikler en klar strategi om hva den ønsker å være, og hvordan den vil oppnå det, tror jeg nok også det vil være letter for oss supportere å stå i samlet flokk, for da veit vi hva klubben ønsker - også av oss. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
HK Junior
|
Posted: 20.03.2022 10:52 Post subject: |
|
|
Ble nevnt på Troillprat at medlemmer må melde seg på årsmøtet. Noen som kan dele info om hvordan, evt. lenke til nettside? |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 20.03.2022 11:16 Post subject: |
|
|
Påmelding til årsmøtet kommer nok om ikke så lenge fra klubben.
Men det som haster mest er å melde seg inn i klubben, slik jeg forstår det skal man ha vært medlem i klubben i minimum en måned før årsmøtet for å ha stemmerett. Tar gjerne korreks på dette hvis det er feil.
Info om å bli medlem finner du her:
https://www.rbk.no/om-rbk/medlem
Edit: Ser ut som jeg var inne på noe.
Siden jeg linket til wrote: | For å ha stemmerett må man være fylt 15 år og hatt gyldig medlemskap i minst en måned og ha oppfylt medlemsforpliktelsene, og for øvrig ha sitt forhold til klubben i orden. Ingen kan møte eller avgi stemme ved fullmakt. |
_________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
HK Junior
|
Posted: 20.03.2022 18:22 Post subject: |
|
|
Takk for svar! |
|