| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.01.2019 10:48 Post subject: |
|
|
Enig - virker merkelig. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 07.01.2019 10:51 Post subject: |
|
|
| Er det sagt noe om når Haugesund mener de har terminert kontrakten med Horneland? Og på hvilken måte og når Horneland har blitt informert om dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 07.01.2019 10:56 Post subject: |
|
|
| Kokeplate wrote: | | Jeg greier i alle fall ikke å se logikken i at de skal være tilgjengelig for RBK fra 1. februar. Den nye arbeidsavtalen med en måneds gjensidig oppsigelsestid var gyldig fra 1.1.2019, og da forstår jeg ikke hvordan de kan benytte seg av oppsigelsesmuligheten før kontrakten er gyldig. |
Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men har selv sagt opp en jobb jeg ikke har startet i på ett tidspunkt, jeg fikk slutte uten å tiltre i stillingen, men fikk først informasjon om at jeg måtte avvente om hvordan de jeg sa opp til ville forholde seg til det. Slik jeg skjønte det, kunne de kreve at jeg måtte jobbe ut oppsigelsestiden, fra oppstartdato om arbeidsgiver kom fram til at de ønsket det. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.01.2019 10:59 Post subject: |
|
|
Man har fullt ut anledning til å si opp en stilling før man starter i den og da er det opp til den arbeidsgiveren du skulle begynne hos på en gitt dato om de vil slippe deg eller la deg jobbe i den kontraktsfestede oppsigelsestiden. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 07.01.2019 11:03 Post subject: |
|
|
Nå sies det fra advokater at selv om den nye kontrakter starter 1.januar,så gjelder den fra da det ble skrevet under på den. Så det er det RBK har fått ut i fra.
1.jan-1.feb er vel en mnd!🤷🏼♂️
De kommer 1.feb,så får det evt bli advokatmat. _________________ «Koteng: Jo dårligere og dårligere det gikk, jo tryggere var vi på at Horneland var rett mann.» |
|
| Back to top |
|
 |
tobbis1 Senior
|
Posted: 07.01.2019 11:04 Post subject: |
|
|
| Haugesund terminerte den nye avtalen,dette kan de selvsagt ikke gjøre ensidig,men når treneren sa opp er termineringen godkjent og gyldig,og da gjelder ikke den gamle avtalen, de er fri! |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.01.2019 11:05 Post subject: |
|
|
Mye synsing fra legmenn her uten å engang ha sett kontraktene
Regner med at advokater evt domstol får full innsikt og at det blir fikset, skal stå MYE rart i den nye kontrakten for at Haugesund skal kunne terminere den, ensidig, og at den gamle da skal være gjeldende. Det er ikke teoretisk umulig, men virker svært lite sannsynlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.01.2019 11:05 Post subject: |
|
|
| Men FKH har terminert kontrakten, visstnok. Betyr ikke det at han er fri til å gjøre hva han vil? Som andre har nevnt, å terminere nåværende kontrakt betyr jo ikke en tilbakegang til forrige? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2019 11:06 Post subject: |
|
|
| ElMar wrote: | | Flere innlegg her som forholder seg til 1.februar som dato da Horneland (og Emberland om han har samme type kontrakt?) er fristilt. Men såvidt jeg har fått med meg er klausulen om 1 måned oppsigelsestid i den nye kontrakten som er gyldig fra 01.01.19. |
Samtidig er denne kontrakten kansellert, slik at oppstart 01.01.19 ikke lenger er noe dato å forholde seg til. Og vi er tilbake i Limbo.
Haugesund kan ikke på den ene siden hevde at kontrakten er annullert slik at den gamle "uoppsigelige" gjelder, for så å hevde at den nye kontrakten gjør at oppsigelsestid ikke gjør det mulig å flytte på seg før 1/3. De får i det minste bli enig med seg selv om hvor de dreit seg ut minst, og holde seg til den versjonen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 07.01.2019 11:12 Post subject: |
|
|
Dersom Horneland ikke kan starte hos oss før 1. Mars, men har skrevet under en kontrakt som sier at han begynner 1. Februar, har han egentlig lov til det? Eller er kontrakten hans med oss også ugyldig?
For et surr. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.01.2019 11:23 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: |
Haugesund kan ikke på den ene siden hevde at kontrakten er annullert slik at den gamle "uoppsigelige" gjelder, for så å hevde at den nye kontrakten gjør at oppsigelsestid ikke gjør det mulig å flytte på seg før 1/3. De får i det minste bli enig med seg selv om hvor de dreit seg ut minst, og holde seg til den versjonen. |
De kan sekundært hevde bla bla dersom de ikke får gjennomslag for deres primære syn bla bla. Det er helt kurrant. |
|
| Back to top |
|
 |
Bremsen Junior
|
Posted: 07.01.2019 11:25 Post subject: |
|
|
Skulle helst hatt Horneland med følge på plass på brakka så fort som mulig, men kjenner jeg synes det er litt godt at RBK ikke legger seg på rygg etter all den dritten Haugesund har produsert i denne saken.
Nå står det vel kun om penger og det virket på meg som RBK kom med et godt tilbud. Jo lenger saken pågår desto flere vil forstå at Haugesund er den store nissen i denne saken.
Virker som RBK har fått ufortjent mye pes. |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 07.01.2019 11:26 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | Dersom Horneland ikke kan starte hos oss før 1. Mars, men har skrevet under en kontrakt som sier at han begynner 1. Februar, har han egentlig lov til det? Eller er kontrakten hans med oss også ugyldig?
For et surr. |
Regner med Rosenborg ser seg tjent med å være fleksible i forhold til dette. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 07.01.2019 11:32 Post subject: |
|
|
At den gamle gjelder er selvsagt vås (med mindre det eksplisitt står det i den nye kontrakten "ved terminering av ny kontrakt før utgang av tidsperiode for eksisterende kontrakt vil gammel kontrakt gjelde" eller lignende), det eneste det må være litt tvist om i dette er hvorvidt 1 mnd oppsigelse da gjelder fra 1.2.2019 og ikke 1.1.2019. Det er igjen avgjort av ordlyd i kontrakten. Hvis ikke det eksplisitt står at partene ikke kan si opp kontrakten før perioden har startet bør det være 1.1.2019 og oppstart 1 februar 2019 (slik koteng sier).
Kan ikke forestille meg at Haugesund syntes det er en god ordning å ha en trener som ikke skal lede laget gående nesten frem til seriestart, så her må det selvsagt finnes en forhandlingsløsning. Der var RBK rause og tilbød en drøy million (mye mer enn de burde spør du meg..) for oppstart 1 feb og null tid brukt på advokater og ytterligere forhandlinger.
Sitter noen i styret i Haugesund nå og forsøker desperat å forsvare de tåpelige tingene de har gjort. La oss håpe vi får en slutt på dette kjapt. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.01.2019 11:35 Post subject: |
|
|
| Jeg begynner å få sansen for Kaldheim og hvordan han sloss for harde livet for å holde på middelmådighetene sine. Skal vi ikke være litt greie og gi dem rett og bare gi dem tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Krokodil Dundee Veteran
|
Posted: 07.01.2019 11:46 Post subject: |
|
|
| Konesseur, hva føler du at du bidrar og oppnår med innleggene dine? Det er jo det samme innholdet og de samme ordene i flere innlegg om dagen. De er middelmådige og under tallerken alle som en. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.01.2019 12:00 Post subject: |
|
|
At jeg har fått skikkelig sansen for Kaldheim kan jeg ikke huske å ha ytret, og heller ikke vinklet det på en måte at han fortjener å lykkes med å holde på middelmådighetene.
Vi er nå engang Rosenborg liksom. Skulle tro vi kan finne trenere som passer. |
|
| Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Rutinert
|
Posted: 07.01.2019 12:13 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | Jeg begynner å få sansen for Kaldheim og hvordan han sloss for harde livet for å holde på middelmådighetene sine. Skal vi ikke være litt greie og gi dem rett og bare gi dem tilbake. |
Enig. Håper vi gir opp hele Horneland-prosjektet. Så kan komiske Kaldheim sitte med en bitter trener som ikke ønsker å signere ny kontrakt og vi kan fortsette med interim Coolen/Henriksen til sommeren og finne en trener som faktisk er på det nivået RBK fortjener.. Så får vi heller se frem mot 2020-sesongen.
Lite sannsynlig dog. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.01.2019 12:14 Post subject: |
|
|
| Interim-trener gjør oss mindre attraktive enn LSK med Erlandsen for nye spillere, innbiller jeg meg. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 07.01.2019 12:18 Post subject: |
|
|
| Vakker Blomst wrote: |
Enig. Håper vi gir opp hele Horneland-prosjektet. Så kan komiske Kaldheim sitte med en bitter trener som ikke ønsker å signere ny kontrakt og vi kan fortsette med interim Coolen/Henriksen til sommeren og finne en trener som faktisk er på det nivået RBK fortjener.. Så får vi heller se frem mot 2020-sesongen.
Lite sannsynlig dog. |
Vi har signert en bindende avtale med Horneland. En tvist om oppsigelsestid hos nåværende arbeidsgvier gir ikke grunnlag for å terminere denne (hvem er vi, Haugesund?). |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.01.2019 12:20 Post subject: |
|
|
| Gi ham en million eller to som plaster på såret. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.01.2019 12:28 Post subject: |
|
|
| Konesseur wrote: | | De kan sekundært hevde bla bla dersom de ikke får gjennomslag for deres primære syn bla bla. Det er helt kurrant. |
Det blir vanskelig når disse to utelukker hverandre. Om man må terminere X for å aktivere Y, er det ikke noe alternativ å terminere Y for å aktivere X igjen. Bordet fanger i slike saker, og de kan ikke ha to kontrakter aktive samtidig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 07.01.2019 12:38 Post subject: |
|
|
| Man trenger ikke trykke på hverken "tvang"-knappen eller "umulig"-knappen på tastaturet til Koteng. Det går jo an å ta en prat og bli enige over en kopp kjeldsberg. Noe de skulle ha gjort for mange hundre år siden i Erling Næss-saken... |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 07.01.2019 13:17 Post subject: |
|
|
Jaja, kjipt å ikke ha manager/trener på plass for den første uka. Ikke minst pga spillerlogistikk.
Kjenner jeg kommer tilbake til forumet når trener er på plass, kommer neppe til å bli solgt eller kjøpt noen før den tid, og alle diskusjonene har blitt tatt for lengst. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
|
| Back to top |
|
 |
|