English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Eirik Horneland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 335, 336, 337  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 10:48    Post subject: Reply with quote

Enig - virker merkelig.
Snorkel
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 10:51    Post subject: Reply with quote

Er det sagt noe om når Haugesund mener de har terminert kontrakten med Horneland? Og på hvilken måte og når Horneland har blitt informert om dette?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Snorkel
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 10:56    Post subject: Reply with quote

Kokeplate wrote:
Jeg greier i alle fall ikke å se logikken i at de skal være tilgjengelig for RBK fra 1. februar. Den nye arbeidsavtalen med en måneds gjensidig oppsigelsestid var gyldig fra 1.1.2019, og da forstår jeg ikke hvordan de kan benytte seg av oppsigelsesmuligheten før kontrakten er gyldig.

Vet ikke helt hvordan dette fungerer, men har selv sagt opp en jobb jeg ikke har startet i på ett tidspunkt, jeg fikk slutte uten å tiltre i stillingen, men fikk først informasjon om at jeg måtte avvente om hvordan de jeg sa opp til ville forholde seg til det. Slik jeg skjønte det, kunne de kreve at jeg måtte jobbe ut oppsigelsestiden, fra oppstartdato om arbeidsgiver kom fram til at de ønsket det.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 10:59    Post subject: Reply with quote

Man har fullt ut anledning til å si opp en stilling før man starter i den og da er det opp til den arbeidsgiveren du skulle begynne hos på en gitt dato om de vil slippe deg eller la deg jobbe i den kontraktsfestede oppsigelsestiden.
Number10
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:03    Post subject: Reply with quote

Nå sies det fra advokater at selv om den nye kontrakter starter 1.januar,så gjelder den fra da det ble skrevet under på den. Så det er det RBK har fått ut i fra.
1.jan-1.feb er vel en mnd!🤷🏼‍♂️
De kommer 1.feb,så får det evt bli advokatmat.
tobbis1
Senior

PostPosted: 07.01.2019 11:04    Post subject: Reply with quote

Haugesund terminerte den nye avtalen,dette kan de selvsagt ikke gjøre ensidig,men når treneren sa opp er termineringen godkjent og gyldig,og da gjelder ikke den gamle avtalen, de er fri!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

Mye synsing fra legmenn her uten å engang ha sett kontraktene Razz

Regner med at advokater evt domstol får full innsikt og at det blir fikset, skal stå MYE rart i den nye kontrakten for at Haugesund skal kunne terminere den, ensidig, og at den gamle da skal være gjeldende. Det er ikke teoretisk umulig, men virker svært lite sannsynlig.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:05    Post subject: Reply with quote

Men FKH har terminert kontrakten, visstnok. Betyr ikke det at han er fri til å gjøre hva han vil? Som andre har nevnt, å terminere nåværende kontrakt betyr jo ikke en tilbakegang til forrige?
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 11:06    Post subject: Reply with quote

ElMar wrote:
Flere innlegg her som forholder seg til 1.februar som dato da Horneland (og Emberland om han har samme type kontrakt?) er fristilt. Men såvidt jeg har fått med meg er klausulen om 1 måned oppsigelsestid i den nye kontrakten som er gyldig fra 01.01.19.

Samtidig er denne kontrakten kansellert, slik at oppstart 01.01.19 ikke lenger er noe dato å forholde seg til. Og vi er tilbake i Limbo.

Haugesund kan ikke på den ene siden hevde at kontrakten er annullert slik at den gamle "uoppsigelige" gjelder, for så å hevde at den nye kontrakten gjør at oppsigelsestid ikke gjør det mulig å flytte på seg før 1/3. De får i det minste bli enig med seg selv om hvor de dreit seg ut minst, og holde seg til den versjonen.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:12    Post subject: Reply with quote

Dersom Horneland ikke kan starte hos oss før 1. Mars, men har skrevet under en kontrakt som sier at han begynner 1. Februar, har han egentlig lov til det? Eller er kontrakten hans med oss også ugyldig?

For et surr.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:23    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:

Haugesund kan ikke på den ene siden hevde at kontrakten er annullert slik at den gamle "uoppsigelige" gjelder, for så å hevde at den nye kontrakten gjør at oppsigelsestid ikke gjør det mulig å flytte på seg før 1/3. De får i det minste bli enig med seg selv om hvor de dreit seg ut minst, og holde seg til den versjonen.

De kan sekundært hevde bla bla dersom de ikke får gjennomslag for deres primære syn bla bla. Det er helt kurrant.
Back to top
Bremsen
Junior

PostPosted: 07.01.2019 11:25    Post subject: Reply with quote

Skulle helst hatt Horneland med følge på plass på brakka så fort som mulig, men kjenner jeg synes det er litt godt at RBK ikke legger seg på rygg etter all den dritten Haugesund har produsert i denne saken.

Nå står det vel kun om penger og det virket på meg som RBK kom med et godt tilbud. Jo lenger saken pågår desto flere vil forstå at Haugesund er den store nissen i denne saken.

Virker som RBK har fått ufortjent mye pes.
Back to top
Snorkel
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:26    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Dersom Horneland ikke kan starte hos oss før 1. Mars, men har skrevet under en kontrakt som sier at han begynner 1. Februar, har han egentlig lov til det? Eller er kontrakten hans med oss også ugyldig?

For et surr.

Regner med Rosenborg ser seg tjent med å være fleksible i forhold til dette.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:32    Post subject: Reply with quote

At den gamle gjelder er selvsagt vås (med mindre det eksplisitt står det i den nye kontrakten "ved terminering av ny kontrakt før utgang av tidsperiode for eksisterende kontrakt vil gammel kontrakt gjelde" eller lignende), det eneste det må være litt tvist om i dette er hvorvidt 1 mnd oppsigelse da gjelder fra 1.2.2019 og ikke 1.1.2019. Det er igjen avgjort av ordlyd i kontrakten. Hvis ikke det eksplisitt står at partene ikke kan si opp kontrakten før perioden har startet bør det være 1.1.2019 og oppstart 1 februar 2019 (slik koteng sier).

Kan ikke forestille meg at Haugesund syntes det er en god ordning å ha en trener som ikke skal lede laget gående nesten frem til seriestart, så her må det selvsagt finnes en forhandlingsløsning. Der var RBK rause og tilbød en drøy million (mye mer enn de burde spør du meg..) for oppstart 1 feb og null tid brukt på advokater og ytterligere forhandlinger.

Sitter noen i styret i Haugesund nå og forsøker desperat å forsvare de tåpelige tingene de har gjort. La oss håpe vi får en slutt på dette kjapt.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:35    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å få sansen for Kaldheim og hvordan han sloss for harde livet for å holde på middelmådighetene sine. Skal vi ikke være litt greie og gi dem rett og bare gi dem tilbake.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 11:46    Post subject: Reply with quote

Konesseur, hva føler du at du bidrar og oppnår med innleggene dine? Det er jo det samme innholdet og de samme ordene i flere innlegg om dagen. De er middelmådige og under tallerken alle som en.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 12:00    Post subject: Reply with quote

At jeg har fått skikkelig sansen for Kaldheim kan jeg ikke huske å ha ytret, og heller ikke vinklet det på en måte at han fortjener å lykkes med å holde på middelmådighetene.

Vi er nå engang Rosenborg liksom. Skulle tro vi kan finne trenere som passer.
Back to top
Vakker Blomst
Rutinert

PostPosted: 07.01.2019 12:13    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Jeg begynner å få sansen for Kaldheim og hvordan han sloss for harde livet for å holde på middelmådighetene sine. Skal vi ikke være litt greie og gi dem rett og bare gi dem tilbake.

Enig. Håper vi gir opp hele Horneland-prosjektet. Så kan komiske Kaldheim sitte med en bitter trener som ikke ønsker å signere ny kontrakt og vi kan fortsette med interim Coolen/Henriksen til sommeren og finne en trener som faktisk er på det nivået RBK fortjener.. Så får vi heller se frem mot 2020-sesongen.

Lite sannsynlig dog.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 12:14    Post subject: Reply with quote

Interim-trener gjør oss mindre attraktive enn LSK med Erlandsen for nye spillere, innbiller jeg meg.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 12:18    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:

Enig. Håper vi gir opp hele Horneland-prosjektet. Så kan komiske Kaldheim sitte med en bitter trener som ikke ønsker å signere ny kontrakt og vi kan fortsette med interim Coolen/Henriksen til sommeren og finne en trener som faktisk er på det nivået RBK fortjener.. Så får vi heller se frem mot 2020-sesongen.

Lite sannsynlig dog.

Vi har signert en bindende avtale med Horneland. En tvist om oppsigelsestid hos nåværende arbeidsgvier gir ikke grunnlag for å terminere denne (hvem er vi, Haugesund?).
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 12:20    Post subject: Reply with quote

Gi ham en million eller to som plaster på såret.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 12:28    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
De kan sekundært hevde bla bla dersom de ikke får gjennomslag for deres primære syn bla bla. Det er helt kurrant.

Det blir vanskelig når disse to utelukker hverandre. Om man må terminere X for å aktivere Y, er det ikke noe alternativ å terminere Y for å aktivere X igjen. Bordet fanger i slike saker, og de kan ikke ha to kontrakter aktive samtidig.
Konesseur
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 12:38    Post subject: Reply with quote

Man trenger ikke trykke på hverken "tvang"-knappen eller "umulig"-knappen på tastaturet til Koteng. Det går jo an å ta en prat og bli enige over en kopp kjeldsberg. Noe de skulle ha gjort for mange hundre år siden i Erling Næss-saken...
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 07.01.2019 13:17    Post subject: Reply with quote

Jaja, kjipt å ikke ha manager/trener på plass for den første uka. Ikke minst pga spillerlogistikk.

Kjenner jeg kommer tilbake til forumet når trener er på plass, kommer neppe til å bli solgt eller kjøpt noen før den tid, og alle diskusjonene har blitt tatt for lengst.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2019 13:19    Post subject: Reply with quote

Eurosport.no: Horneland garanterer at han er på Lerkendal 1. februar.
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 57, 58, 59 ... 335, 336, 337  Next
Page 58 of 337

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb