Utskrift fra rbkweb.no

RBK skal lære av Barcelona
Skrevet av Thomas Myren, 22. februar 2009, 13:37

Rosenborg satser på å øke omsetninga på nett, og skal lære e-handel av Barcelona denne helga.

Kriger om antall klikk (18.01.09)
Nettsus for Rosenborg (07.09.07)

- Vi har vært mye ute og reist. Vi skal besøke Barcelona til dels for å se hvordan de har gjort det med e-handel, der de ligger veldig langt framme. De ligger som klar nummer én i Europa, sa Nils Skutle til rbkweb.no før avreise til Spania.

Rosenborg har i to sesonger brukt Internett som hovedsalgskanal for kampbilletter, og har gode erfaringer. Nye rbk-shop.no har også blitt tatt godt i mot. Nå øker RBK satsinga.

- Vi har kjørt et forprosjekt med eksterne rådgivere på hvordan vi skal utnytte e-handel. I fjor handlet 1,2 millioner nordmenn på nett, og de handlet for 12 000 kroner i snitt. Vi tror at om noen år fram i tid vil 40-50 prosent av omsetninga vår komme fra netthandel. Derfor har vi brukt ganske mye ressurser i fjor og vil bruke like mye i år, forklarer Skutle.

Med den nye medieavtalen er det dessuten generelt viktig å få mer aktivitet på rbk.no uten at brukerne nødvendigvis bestiller varer.

- Nye medier og e-handel er veldig sterkt satsningsområde, som vi har investert en del penger i. Med den nye medieavtalen får vi betalt for antall "hits" på hjemmesida, og med det nivået vi ligger på nå får vi fire-fem millioner i året.

- Etter at det ble en klar sammenheng mellom "hits" og kroner, har jeg begynt å skjønne litt mer av hvordan mediebedrifter og mediefolk jobber, smiler Nils Skutle.

nyheter
forum