English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Bodø/Glimt
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
3%
 3%  [ 2 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Volden
72%
 72%  [ 43 ]
Jenssen
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
0%
 0%  [ 0 ]
Selnæs
3%
 3%  [ 2 ]
Nypan
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan-Sunde
16%
 16%  [ 10 ]
Sæter
1%
 1%  [ 1 ]
Broholm
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Väänänen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 59

Author Message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3602

PostPosted: 28.04.2024 09:22    Post subject: Reply with quote

To av målene vi slipper inn er rene klovnemål. Det første målet er bra av skråstrek. Ceïde skal følge det løpet, men det er han rett og slett ikke rask nok til eller oppfatter løpet tidsnok.

2-0 er Selnæs sin feil og ingen andre. Dårlig forberedt og dårlig orientert. Hvorfor han ikke forventer den ballen må gudene vite, det er dette vi har trent på i 4 måneder.

3-0. Ceïde leser spillet bra og sikrer riktig, er først på ballen, men hvorfor i all verden takler han med venstrebeinet og ikke høyrebeinet? Det er grunnen til at ballen, noe heldig, går i Grønbæk og i mål. En god og rask stopper vil bare gå først på den ballen og enten bli felt eller ta med seg ballen mot sidelinja og enten klarere eller aller helst finne en medspiller, men Ceïde vil aldri kunne gjøre det. Takle med riktig bein burde han derimot klare.

Det er små detaljer, men det er disse to situasjonene vi taper kampen på. Ellers er det helt jevnt. Begge lag har ballen like mye og begge skaper lite. Skråstrek skaper ikke de to siste målene, de blir gitt bort helt gratis.

Viggo Venn-finnen er så svak med ballen at han ikke burde blitt byttet inn i det hele tatt mot presumptivt bedre lag. Jeg skjønner intensjonen med å bytte ut Henriksen, men her mener jeg Tagseth hadde vært et bedre valg. Grunnteknikk, pasninger og skuddteknikk er på et rent amatørnivå. Han har bra aggressivitet og kan gjenvinne ballen bra til tider, men resten står til stryk.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
fatslick
Proff


Joined: 02 Mar 2024
Posts: 275

PostPosted: 28.04.2024 09:43    Post subject: Reply with quote

Må si at Selnæs gjør seg ikke mer sympatisk vedr. 0-1 målet. Bildene taler sitt tydelige språk og de slår beina av "uforberedt" og "misforståelser". Rbk har en forholdsvis urutinert 1.keeper og siden Selnæs skal være veteran, så burde han ha innsikt om hva han lirer av seg i offentligheten. Spesielt når Tangvik gjør absolutt ingenting galt.

Fra Tangvik's perspektiv så er Selnæs relativt fri like foran han. Og hvis Selnæs hadde tilegnet oversikt, siden han tross alt er veteran, så vil han kunne oppfatte at begge stoppere er lett tilgjengelig, og hvis han vender så er også venstreback tilgjengelig

Selnæs burde legge seg paddeflat.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.04.2024 09:56    Post subject: Reply with quote

Det gikk stort sett som forventet. Glimt hadde faktisk full kontroll gjennom hele kampen. Likevel mener jeg at vi spilte en ganske god kamp, spesielt med tanke på all den negative omtalen laget har fått i løpet av vinteren og hvor dårlige vi angivelig skulle være.

Seriestarten har vært som jeg forventet, men den må jo ha vært langt bedre for resten av forumet? Jeg tror fremdeles at en fjerdeplass er mest sannsynlig.
Back to top
View user's profile Send private message
O-Rex
Veteran


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 2084
Location: Oslo, 54 mil fra Mekka

PostPosted: 28.04.2024 09:57    Post subject: Reply with quote

Surt å tape på egne feil, men det er vel den store forskjellen på lagene i går. Jeg må si at jeg er skuffet over de to «veteranene» våre etter kampen. De skal framstå som lederskikkelser, og i å være en god leder ligger det et ansvar for å ta på seg skyld og ansvar når noe går galt for å lette presset på de unge på laget. Selnæs bortforklaring på egen tabbe er dårlig ledelse. Samme med Henriksens intervju etter kampen. I og for seg er det spesielt å bytte ut kapteinen, men når han ikke har vært spesielt god og laget trenger endring er det mest spesielle her Henriksens uttalelser etter kampen. Håper trenerteamet vårt håndterer dette på en bra måte. Vi trenger samhold og trygghet i gruppa.
_________________
Her burde det stått noe kult.
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 168

PostPosted: 28.04.2024 10:17    Post subject: Reply with quote

Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2083

PostPosted: 28.04.2024 10:28    Post subject: Reply with quote

Litt skuffet,men ikke overrasket. Hvis man ser objektivt på laget så er nok dette det klart svakeste laget vi har stilt med mot Glimt i nyere tid. H is vi ser på de gode lagene under siste storhetstid sp er det ingen i dag som ville stilt i startellever.
Når det er sagt så er det lyspunkter,er enda mer overbevist om at vi har truffet blink med AJ. Volden var dagens overraskelse ,har ikke sett ham live før og var nesten sjokkerende god. Tangvik gjorde en rufsete kamp og burde vært mer offensiv på 1-0 målet,men man ser potensialet. Nypan har ikke vært helt seg selv i det siste ,men man ser i glimt hva han kan.
Og en spiller som Jesper Reitan Sunde,han har nok sine mangler med fart, teknikk og delvis spilleforståelse ,men der er en gutt som lever ut drømmen.
En helt utrolig motor på den gutten,like ivrig på løp i det 90. som i det første spilleminutt. Broholm delvis også, bedre ferdigheter,svakere motor.
Men det blir veldig tydelig at vi mangler iallefall tre klassespillere i laget.
UYJ og Peireira blir kun middels på venstrebacken , der behøves en oppdatering. Dessverre blir Henriksen for treg som indreløper , en spiller på Holse nivå eller bedre bør inn. Optimalt en stopper også ,Ceide gjør seg ikke bort mot middels lag, men her blir han kraftig avslørt på fart.
Og Santeri? Hva Dorsin tenkte med da han raidet Finland for Sadiku og Santeri vet jeg ikke,skulle tro at det var litt for mye sauna og vodka under forhandlingene.
Det som er typisk når man spiller mot ett lag med bedre spillere er at i trange situasjoner så kommer de som oftest ut av situasjonen med ballen og de omdanner sjanser til mål. Dårligere lag bommer på siste pasning eller avslutter svakt. Jeg ser mye bra i utviklingen hittil men begrensingene sitter i spillertroppen og det vil den gjøre til vi har muligheten til å handle igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Tyholt
Senior


Joined: 17 Sep 2016
Posts: 244

PostPosted: 28.04.2024 10:36    Post subject: Reply with quote

chroma wrote:
Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.


Hvilken kamp så du, og har du sett i år?
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2664
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 28.04.2024 10:45    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
To av målene vi slipper inn er rene klovnemål. Det første målet er bra av skråstrek. Ceïde skal følge det løpet, men det er han rett og slett ikke rask nok til eller oppfatter løpet tidsnok.

2-0 er Selnæs sin feil og ingen andre. Dårlig forberedt og dårlig orientert. Hvorfor han ikke forventer den ballen må gudene vite, det er dette vi har trent på i 4 måneder.

3-0. Ceïde leser spillet bra og sikrer riktig, er først på ballen, men hvorfor i all verden takler han med venstrebeinet og ikke høyrebeinet? Det er grunnen til at ballen, noe heldig, går i Grønbæk og i mål. En god og rask stopper vil bare gå først på den ballen og enten bli felt eller ta med seg ballen mot sidelinja og enten klarere eller aller helst finne en medspiller, men Ceïde vil aldri kunne gjøre det. Takle med riktig bein burde han derimot klare.

Det er små detaljer, men det er disse to situasjonene vi taper kampen på. Ellers er det helt jevnt. Begge lag har ballen like mye og begge skaper lite. Skråstrek skaper ikke de to siste målene, de blir gitt bort helt gratis.

Viggo Venn-finnen er så svak med ballen at han ikke burde blitt byttet inn i det hele tatt mot presumptivt bedre lag. Jeg skjønner intensjonen med å bytte ut Henriksen, men her mener jeg Tagseth hadde vært et bedre valg. Grunnteknikk, pasninger og skuddteknikk er på et rent amatørnivå. Han har bra aggressivitet og kan gjenvinne ballen bra til tider, men resten står til stryk.


Sannheten oppsummert helt presist!
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 881

PostPosted: 28.04.2024 10:48    Post subject: Reply with quote

Henriksen sier til media han ble overrasket av å bli byttet ut, kompis du har ikke tempo i beinet, kan ikke jogge etter i dagens fotball vettu. Samme med Selnæs skilpadde
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.04.2024 10:53    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
chroma wrote:
Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.


Hvilken kamp så du, og har du sett i år?


Hvilken kamp så du? Du så ikke forskjellen på hvor fort det gikk med Glimt kontra oss?
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18533

PostPosted: 28.04.2024 10:59    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvorfor dette forumet skal akseptere troll som Bart1, få det bort.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.04.2024 10:59    Post subject: Reply with quote

O-Rex wrote:
Surt å tape på egne feil, men det er vel den store forskjellen på lagene i går. Jeg må si at jeg er skuffet over de to «veteranene» våre etter kampen. De skal framstå som lederskikkelser, og i å være en god leder ligger det et ansvar for å ta på seg skyld og ansvar når noe går galt for å lette presset på de unge på laget. Selnæs bortforklaring på egen tabbe er dårlig ledelse. Samme med Henriksens intervju etter kampen..


Jeg var personlig skeptisk til å hente Selnæs på grunn av hans lange kontrakt. Likevel har Selnæs utmerket seg som vår fremste spiller i år, kun overgått av Saeter i betydning for laget.

På den annen side er prestasjonene til de yngre spillerne ikke på det nivået vi håper på. Dette gir dem imidlertid rom for å utvikle seg og forbedre seg, noe som er lovende for fremtiden. Nypan har dessverre vært den største skuffelsen denne sesongen, mens Ceide har overrasket meg mest positivt, bortsett fra hans siste opptreden.

Selv om Henriksen, Saeter og Selnæs i stor grad kan se tilbake på sine karrierer, har de to sistnevnte vært avgjørende for at vi har sikret de poengene vi har i år.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran


Joined: 09 Aug 2009
Posts: 1549

PostPosted: 28.04.2024 11:02    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ikke akkurat ydmykhet som preger de to mest erfarne på laget. Veldig kult at Alfred tar ut Henriksen. Var på tide..
Tenk Holse på den plassen i stedet. Hadde løftet laget enormt.

Det neste nå er at Cornic tar plassen til Reitan. Da skaper vi mer.

Vedr Selnæs ganske usympatisk å ikke legge seg flat. Men det går nok en faen i han og vi ser nok en enda bedre Selnæs framover. Han er viktig for laget.
Back to top
View user's profile Send private message
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 168

PostPosted: 28.04.2024 11:10    Post subject: Reply with quote

Tyholt wrote:
chroma wrote:
Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.


Hvilken kamp så du, og har du sett i år?


Forhåpentligvis så vi samme kamp Very Happy
Det er noe med farten når de har ballen. Jeg forstår at man kan se fremgang, men det må være i presspillet, og der er jeg enig. Men jeg synes oppskriften ser ut til å være fra bakre ledd å lure på hva man skal gjøre, og deretter ender det med å slå langt frem til ving, etter å ha spilt tre fire støttepasninger. Da er det ikke rart at motstanderen er i balanse. Unnskyld at jeg sier det, men de herlige gjennombruddspasningene og løpene til glimt var frustrerende deilig å se på. Skulle bare ønske det var oss. Der har de oppskriften, ikke de langpasningene/crossballene/drillopælmingene. Edit: Hvertfall ikke hele tiden. Det blir dørgende kjedelig å se på, og veldig forutsigbart.

Håper det blir mer fokus på denne delen av spillet snart, bør være neste på lista.

Edit2: Så er det mulig at de få gjennombruddspasningene som var i går blir overskygget av at jeg i flere år nå har irritert meg grønn over at Dahl Reitan bråsnur og spiller støttepasninger når resten av laget prøver å være på tur frem. Sabotør. Det var vel noen skudd på mål fra midten foran der som med en nr 14 Iversen eller Tengstedt ville ført til mål. Men Dahl Reitan bråsnur fortsatt.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3154

PostPosted: 28.04.2024 11:37    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at det gikk såpass fort med glimt er fordi de hadde langt mer rom å kontre på. I de første 6 minuttene av kampen fikk vi også til en slik kontring, hvor vi var bittelitt for upresise til å ha en mann på blank goll. Etter Glimt fikk sitt mål lå de langt lavere og mer kontrollerte, mens vi måtte flytte laget lengre og lengre opp.

Greit nok, vi rota bort en og annen kontringsmulighet likevel, men vi hadde ganske ulilke forutsetninger for å spille kjapt i lengderetning.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6634
Location: Heaven

PostPosted: 28.04.2024 11:43    Post subject: Reply with quote

chroma wrote:
Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.


Langpasninger???Haha..hvilken kamp såg du

RBK var vel best i banespillet i går,men Glimt var bedre i boksen.
Vi spilte jo oss ut gang på gang.
Noen langpasninger må være lov i en kamp,Detg var vel for og prøve og strekke glimt og prøve noe annet.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 168

PostPosted: 28.04.2024 12:10    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
chroma wrote:
Den store forskjellen på lagene i går var vel strengt tatt at Glimt har et system som gjør at det går fort fremover, mens rbk pælmer langpasninger. Og hvis DET er løsningen de prøver å prente inn, da lever ikke denne treneren ut sesongen heller.


Langpasninger???Haha..hvilken kamp såg du

RBK var vel best i banespillet i går,men Glimt var bedre i boksen.
Vi spilte jo oss ut gang på gang.
Noen langpasninger må være lov i en kamp,Detg var vel for og prøve og strekke glimt og prøve noe annet.


Ja, du kan le. Very Happy Jeg var på Lerkendal og så RBK - Glimt. Langpasninger ja. Igjen og igjen og igjen. Gjerne fra bakre midtbaneledd og opp, eventuelt backene. Enig i at det er lov i blant, men ikke som hovedplan. Spilte oss ut fra forsvar ja, helt riktig, etter å ha kjørt flere runder med "bråstoppfinte" etterfulgt av støttepasning og tversoverpasninger på en slik måte som gjorde at det så ut som det var de som ledet 3-1 og ikke omvendt.

Dette ordner seg nok så snart spillerne vet hva de skal gjøre med ballen når de får den, så det er jo lys i tunnellen der fremme. Min teori er at dette skyldes at de måtte starte helt på scratch med å lære press, slik at dette måtte gjøres først. Men det bør snart sees forbedring i den grad at spillerne burde vite hva de skal gjøre med ballen når de får den.
_________________
begynner vel å bli gammel


Last edited by chroma on 28.04.2024 12:12; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1917
Location: Selsbakk

PostPosted: 28.04.2024 12:12    Post subject: Reply with quote

Å følge RBK-Forum er som å binge en endeløs serie kalt "Beklagelsenes Kunst" — der alle episoder er en sjarmerende blanding av bortforklaringer og en evig solskinnsbias. Helt i tråd med hvordan klubben selv synes å bli styrt. Både ledelsen og forumets medlemmer kunne lett spilt hovedrollene i "Sauenes Dagbok", der ingen ser lengre enn sin egen snutespiss.

Og hvem passer vel bedre som gjesteinnslag i denne serien enn floskelkongen AJ selv? Han leverer brød og sirkus så det holder!

Nå prøver vi oss også på en "FCK Lite"-versjon – en spillestil som har fratatt FCK for sitt danske hegemoni, men med vårt eget twist: dårligere spillere, en juniortrener og et slankere budsjett. Hva kan gå galt?

AJ, vår evige optimist, hevder jo at suksessen før Glimt-kampen skyldes "en god trener" – mens fiaskoene kan vi takke uflaks og middelmådige spillere for. Ikke ulikt melodien som synges i forumets kor.

Jeg krysser fingrene for at dere har rett, og hey – selv en blind høne finner et korn av og til, ikke sant? Etter Glimt-kampen ser det imidlertid ut som om vi mangler et ekstra gir. Avstandene på banen var store, men vår ydmykhet? Ikke fullt så mye.
Back to top
View user's profile Send private message
Driblevækk
Veteran


Joined: 27 Jul 2016
Posts: 1480
Location: Drammen

PostPosted: 28.04.2024 12:13    Post subject: Reply with quote

Crossere og pasninger gjennom luftrom kvalifiserer ikke nødvendigvis som langpasninger i den grad du vil ha det til. Da mangler du fotballforståelse. Du er den eneste jeg har sett som påstår at vi spilte på den måten. Kom gjerne med 10-20 eksempler på langpasninger, burde være enkelt, siden vi for det meste benyttet den måten å passe ballen på.
_________________
Hanj Samuel e svart, æ si itj meir! (100% NILS)
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6634
Location: Heaven

PostPosted: 28.04.2024 12:31    Post subject: Reply with quote

Kan være enig at det stoppet opp når ballen kom over midtbanen,Men det har mye med Glimt og gjøre å.
Lå jo lavt med hele laget og ventet på RBK ville gjøre feil.

Men vi møtte tross alt norges beste lag i går,Hva kan man forvente på så kort tid med så lite etablerte spillere?
Barten bruker FCK som argument,Fck har vel aldri vært bedre enn nå.
Litt svakere sesong i danske ligaen,Men fortsatt videre i CL.

Hang godt med Bayern munchen og flere lag. Slet mot city såklart,hvem gjør vel ikke det?
Hvordan er det mulig og være kritisk etter sesongen i fjor?
Vi lå med alle mann i forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pirlo
Veteran


Joined: 05 Feb 2006
Posts: 1263

PostPosted: 28.04.2024 12:33    Post subject: Reply with quote

chroma wrote:


Ja, du kan le. Very Happy Jeg var på Lerkendal og så RBK - Glimt. Langpasninger ja. Igjen og igjen og igjen. Gjerne fra bakre midtbaneledd og opp, eventuelt backene.


47 "lange baller" på RBK hvor av 31 var nøyaktige. 70 lange baller på B/G hvorav 42 var nøyaktige.

https://www.fotmob.com/nb...:tab=stats

Mening invalidated.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5501

PostPosted: 28.04.2024 12:59    Post subject: Reply with quote

Vi hadde et sted mellom hva.. 0 og 2 langpasninger. Vi hadde derimot noen crossere. Å hevde vi hadde flust av langpasninger er historieforfalskning på nivå med det Putin prøver seg på ovenfor Ukraina. Helt psykotisk.
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6634
Location: Heaven

PostPosted: 28.04.2024 13:00    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
chroma wrote:


Ja, du kan le. Very Happy Jeg var på Lerkendal og så RBK - Glimt. Langpasninger ja. Igjen og igjen og igjen. Gjerne fra bakre midtbaneledd og opp, eventuelt backene.


47 "lange baller" på RBK hvor av 31 var nøyaktige. 70 lange baller på B/G hvorav 42 var nøyaktige.

https://www.fotmob.com/nb...:tab=stats

Mening invalidated.


Må ikke ødlegge bilde til folk her inne Very Happy Vi spiller jo bare langpasninger
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 168

PostPosted: 28.04.2024 13:11    Post subject: Reply with quote

Driblevækk wrote:
Crossere og pasninger gjennom luftrom kvalifiserer ikke nødvendigvis som langpasninger i den grad du vil ha det til. Da mangler du fotballforståelse. Du er den eneste jeg har sett som påstår at vi spilte på den måten. Kom gjerne med 10-20 eksempler på langpasninger, burde være enkelt, siden vi for det meste benyttet den måten å passe ballen på.


Flott at du utfordrer meg på det, da kan jeg se TV-bildene, selv om jeg ikke har tid til å bla gjennom hele kampen her nå. Har tatt noen checkpoints under. Oppsummert så ser jeg at det er disse beskrevne situasjonene som irriterer meg grønn, og det ser ut som det ikke var altfor mange langpasninger, så jeg får moderere det utsagnet litt. Men heller mangel på plan i neste steg når de får ballen. Denne oppførselen på banen er det jeg mener har vært gjenganger i mange år nå.


25:01 ut i kampen. Henriksen støttepasning, som til slutt ender tilbake til keeper, med påfølgende stillstand der Tangvik ikke vet hva han skal gjøre med kula.

25:42 ut i kampen. Henriksen igjen, snur, til Selnæs som snur enda mer akkurat som han ikke vet hvilket mål de skal score på - støttepasning tilbake til forsvarsleddet og så kommer det en langpasning. Noe jeg hører kommentaroren betegner som "ny lekker ball". Vel, det var hvertfall ikke pasningsfeil, men her er man tilbake til status quo.

30:44. Ceide. Bråstopp, signal til gutta om at "ro ned, ro ned". Der har faktisk Selnæs en bra langpasning opp.


31:08 se hva som skjer der. Tilbake, tilbake, vet ikke hva de skal gjøre med ballen. 31:28 tilbake til status quo etter å ha vært en runde fremover på banen først.

36:47 avspark rett etter selvmålet til Selnæs. Der stopper han ballen, rulle rulle, "hva gjør vi nå tro". Han, av alle, drar ned tempoet. Nå må gutta frem for å score mål. Overraske, gønne på. Det er hele tiden disse signalene om brems. Dette avsparket ender i en langpasning fra midtstopper opp på spissen, som presterer å stå i offside. Dette vitner om at de ikke har en plan, at den ballen kom overraskende på Sæter.

38:40, RBK ligger under 0-2, de må ha mål og gjerne før pause. Innkastet går tilbake til forsvaret, via Ceide til Volden. 38:48 stoppe kula, vet ikke hva de skal gjøre med ballen. Og her kan jo dette forsvares med at han er 16 år og debutkamp. Men selve posisjonen/rollen ser ikke ut til å ha noen instruks, og da blir det stopp. Ender på tvers og med balltap. I en kritisk periode av kampen, igjen ser det ut som det er RBK som leder, og ikke motsatt.

43:42 støttepasning ned hele langsiden og tilbake til midtforsvaret. 43:48 bråstopp, tempoet dras ned, er de fornøyd med 0-2 til pause? Volden til Selnæs, ser ut til å kanskje skulle kjøre en langpasning som eneste alternativ for å få fart, men ender opp med å slå tilbake til Volden, som stopper opp og ikke er helt sikker på neste steg.

Jevnt utover mot pause er det flere slike situasjoner, der man spiller helt tilbake til midtforsvaret.


56:21 Ceide, fremover, bråsnur, tilbake igjen. Status quo og roer ned kampen. 56:31, Volden bråsnur og spiller på tvers og ut til Selnæs, som endelig spiller opp der ballen burde kommet fra Ceide i forkant av 56:21 der.
Dette drar ned tempoet i kampen, noe som igjen vitner om at de ikke har en plan, og i fare med å repetere meg selv så ser det ikke ut som de vet hva de skal gjøre i neste trekk.

67:07, inne i en litt bedre periode, men Glimt har ballen mye, og det foregår noen bytter. Men her er det driv fremover, der stopper Reitan opp og spiller bakover til Selnæs, i stedet for å spille opp videre på vingen. Mulig jeg har dårlig fotballforståelse, men jeg klarer ikke å skjønne hvorfor man skal avbryte tempoet for å vri over til den andre siden via bakerste mann i midten, når man har åpenbare muligheter for løp på ving.

80:15 der har de slik spill jeg etterlyser mer av.

81:47 Selnæs slår ut på kanten, helt topp. Men hva skjer? Bråstopp, og tilbake til forsvaret. Reprise av dette på 82:03.
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran


Joined: 18 Sep 2009
Posts: 6634
Location: Heaven

PostPosted: 28.04.2024 13:30    Post subject: Reply with quote

Såklart har RBK en plan! Plan er og starte et angrep. Men mange ganger tørr vi ikke.
Spesielt i første omgang.

I andre så begynner vi og tørre og spille på plan ved og spille på indeløpere gjennom ledd.
Spillerne har flere måter på og spille seg fram på,Det er opp til spillerne selv som alfred sa.

Når vi tørr blir vi farlige med engang.

Fredriksen var mye flinkere enn både broholm og nypan til og gå i mellomrom og gjøre seg spillbar.
Glimt slet flere ganger med det.

men vi er for dårlig i siste tredje del. Dårlige avslutninger og lite løp i bakrom.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 13, 14, 15  Next
Page 14 of 15

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb