English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Noah Jean Holm
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1854
Location: Stjørdal

PostPosted: 11.01.2024 21:12    Post subject: Reply with quote

Tror vi skal være forsiktige med å dømme vekt ut i fra to bilder som er vanskelig å sammenligne, og det ene sier oss egentlig ingenting fordi han har på baggy klær. Så skal det sies at Holm alltid har slått meg som kraftig bygd, det taler ikke til hans fordel når man skal vurdere hvor fit han ser ut på slike bilder heller.

Om han har lagt på seg eller ikke, aner ikke. Men vil ha bedre grunnlag å bedømme på før jeg hele tatt tenker tanken på å ta stilling eller spekulere i det.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1225
Location: Oslo

PostPosted: 11.01.2024 21:39    Post subject: Reply with quote

Vi er jo som fluepapir for vandrende skademareritter.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3207
Location: Oslo

PostPosted: 12.01.2024 18:39    Post subject: Reply with quote

Høres ut som det blir mange kamper på Torvaldsson denne sesongen siden vi stiller med Sunnaas IL på topp.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 12.01.2024 21:04    Post subject: Reply with quote

Ja, for han var sunnheten selv forrige sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 12.01.2024 22:12    Post subject: Reply with quote

Greier ikke å helt se hvordan vi skal greie å få noe positivt ut av dette.
Alle skadene over tid. Bare å avskrive og forholde seg profesjonelt inntil kontrakaten går ut. Kan ikke helt se at noen blir lurt til å ta over dette caset.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 14.01.2024 11:26    Post subject: Reply with quote

Vil gi litt cred til Dorsin som fikk leieinntekter på Noah på utlånet i Frankrike. Det utlignet sånn ca, som jeg har lest på forumet, selve kjøpesummen RBK betalte i sin tid for ham. Spilleren bør nok selges så snart han har fått noen kamper i bena. Tredje alternativ på spissplass i RBK i dagens økonomiske situasjon bør være en løfterik unggutt, og der har vi Holte!
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2007

PostPosted: 14.01.2024 16:29    Post subject: Reply with quote

Holte blir aldri noen toppspiss, da hadde han dominert mer på RBK2, og junior. Har altfor lavt målsnitt på klubb og landslag.
Back to top
View user's profile Send private message
dags
Veteran


Joined: 11 Jan 2006
Posts: 3599

PostPosted: 14.01.2024 19:10    Post subject: Reply with quote

Sørloth dominerte ikke på RBK2 i sin tid han heller, så det er ikke gitt at Holte ikke kan bli god, men han må få mye spilletid på minimum OBOS-nivå i løpet av denne sesongen.

Noah tror han skal være tilbake til seriestart. Det er det vel ikke så mange andre enn han som tror.
_________________
Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1129
Location: Oslo

PostPosted: 15.01.2024 13:08    Post subject: Reply with quote

Messi fortsetter å sable ned trønderske juniorspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
Danserud
Rutinert


Joined: 03 Oct 2012
Posts: 759

PostPosted: 15.01.2024 13:18    Post subject: Reply with quote

Til sammenligning spilte vår nåværende spiss 8 mål på 13 kamper for Trond i G19 1./2. div da han var på samme alder.

Edit: Så på feil sesong. Som 17-åring gjorde Sæter 1 mål på 7 kamper for Trond i G19 2. div, og 0 på 3 for Trond 2 i G19 3. div.

Fryktelig tidlig å avskrive en 17-åring fordi han ikke er dominerende i 3. div.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1906
Location: Selsbakk

PostPosted: 15.01.2024 19:37    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
Messi fortsetter å sable ned trønderske juniorspillere.


Spørsmålet er vel hva forumet skal brukes til? Konstruktive innspill som bygger opp spillerne og støtteapparatet, eller ærlige innlegg hvor man skriver nøyaktig hva man mener. Kanskje det skal være rom for begge deler?
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2007

PostPosted: 15.01.2024 21:26    Post subject: Reply with quote

Store talenter skal dominere norsk nivå 4, ellers er de ikke verdt ordet talent. I mine øyne så er det kun Nypan i Norge som fortjener titelen talent.
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5319

PostPosted: 15.01.2024 21:40    Post subject: Reply with quote

Haha, kun Nypan i Norge som fortjener tittelen talent, faktisk. Da har jeg hørt det også Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2007

PostPosted: 16.01.2024 15:32    Post subject: Reply with quote

Hvor mange Nypan finnes i sør amerika tror du? Flere hundre.. De fleste husker Alanzinhio i Stabæk, som ble hyllet som beste spiller i daværende eliteserien. Han kom fra brasiliansk 2.div… Talent er det mest misbrukte idrettsordet.
Back to top
View user's profile Send private message
ola.
Veteran


Joined: 19 Feb 2006
Posts: 2030
Location: Bodø

PostPosted: 16.01.2024 15:35    Post subject: Reply with quote

Okei. Ikke ifølge de ekte definisjonene av ordet.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1129
Location: Oslo

PostPosted: 16.01.2024 15:39    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Spørsmålet er vel hva forumet skal brukes til? Konstruktive innspill som bygger opp spillerne og støtteapparatet, eller ærlige innlegg hvor man skriver nøyaktig hva man mener. Kanskje det skal være rom for begge deler?

Driver du og troller meg nå, eller er det rett og slett bare en stråmannsargumentasjon?

Jeg har ikke tatt til orde for at Messi ikke skal dele meningene sine, jeg har kritisert meningene hans. Det skal det være rom for.
Back to top
View user's profile Send private message
Der Kaiser
Rutinert


Joined: 22 Jun 2013
Posts: 913
Location: Norway

PostPosted: 16.01.2024 17:27    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Spørsmålet er vel hva forumet skal brukes til? Konstruktive innspill som bygger opp spillerne og støtteapparatet, eller ærlige innlegg hvor man skriver nøyaktig hva man mener. Kanskje det skal være rom for begge deler?

Hvis det å skrive nøyaktig hva man mener ikke ender i et konstruktivt resultat, så bør man vel egentlig gå noen runder med seg selv.
_________________
"Avløsning, Ernst! Avløsning!"
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 16.01.2024 21:05    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Store talenter skal dominere norsk nivå 4, ellers er de ikke verdt ordet talent. I mine øyne så er det kun Nypan i Norge som fortjener titelen talent.


Tettey spilte juniorfotball mot andre juniorbreddelag i juniorenes 2. div. (kolstad) og dominerte ikke. Han var solid, gjorde ingen feil, men ingen stikkballer, ingen skudd eller ingen driblinger. Han var bare solid. Likevel gikk en han til rbk juniorer og spilte seg rett inn på datidens juniorlag som kanskje var et av de beste juniorlagene til rbk, historisk sett. Resten av historien er relativt kjent.... relativt mange slike eksempler, også med angrepsspillere.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8291

PostPosted: 16.01.2024 22:58    Post subject: Reply with quote

Spørs om Noah bør leies ut formelt i vintervinduet selv om han har rehab/trening i RBK i flere mnd framover nå. Da kan han spille kamper for en klubb i juni, juli og så hentes tilbake på slutten av sommervinduet i enn skikkelig matchform. Start og Stabæk mangler angrepsspillere, sikkert også noen andre lag i OBOS og Eliteserien.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59413
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2024 17:54    Post subject: Reply with quote

Etter å ha innledet RBK-karrieren med et smell sommeren 2021, med tre scoringer og to målgivende pasninger på sine seks første kamper, har jubel og feiringer blitt byttet ut med lyskeskade, kneskade, tretthetsbrudd i foten, operasjoner og opptrening.

– Det er utrolig tøft. Jeg hadde stort sett ikke vært skadet før jeg kom til Rosenborg, så det var veldig nytt for meg. Det er noe jeg føler jeg har blitt mye mer mentalt sterk av, det å ha de utfordringene, istedenfor at alt hele tiden går på skinner. Man får litt mer respekt for den delen av sporten, innrømmer Holm.

Les mer: Hengt ut i sosiale medier: – Lavmål
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vænstrebænk
Junior


Joined: 30 Jan 2022
Posts: 74

PostPosted: 16.02.2024 15:13    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett litt på voksen-karrieren til Holm.
Dette har jeg gjort av interesse for hvor mye vi får ut av spillerne våre, og har ingenting med den barnslige tweeten å gjøre.

Det jeg har sett på er antall spilte minutter mot tilgjengelig spilletid i både Rbk, Vitoria Guimaraes og Reims. Kun førstelagets kamper teller.
Hva manglende spilletid skyldes kan være mye. Siden jeg ikke har grunnlag til å se på årsak, så bruker jeg tilgjengelig spilletid. Poenget om utnyttelsesgrad står seg uansett skade, for hard konkurranse om plassen eller at bikkja døde.

For å gjøre det enkelt sier jeg at en kamp er 90 minutter uansett. Kommer spilleren inn i nittiende minutt, så registrerer jeg ett minutt spilletid.
Der faktagrunnlaget er sprikende lar jeg det alltid gå i favør spiller. Kildene er ikke alltid enige.

Vitoria Guimaraes
Fra 01/07/2020 til 31/07/21
209 spilte minutter
41 offisielle kamper i tidsrommet (3690 minutter)
Utnyttelsesgrad 5.66%

Reims
Fra 01/09/22 til 30/06/23
187 spilte minutter
35 offisielle kamper i tidsrommet (3150 minutter)
Utnyttelsesgrad 5.33%

Rosenborg
Fra 01/08/21 til 31/08/22
Fra 01/07/23
2231 spilte minutter
67 offisielle kamper i tidsrommet (6030 minutter)
Utnyttelsesgrad 37%


Dette er bare en lek med tall, og det er ikke ment å henge ut Noah spesielt.
Jeg har begynt arbeidet med å se på alle spillerne man mener ofte er utilgjengelig.
At jeg startet med han er helt random.


Jeg har ikke tid til å kvalitetssikre kildematerialet 100%, så det kan være feil der.
Kilder: Rbkmedia, Transfermarkt, Soccerway, Wikipedia
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4822
Location: Trondheim

PostPosted: 17.02.2024 04:20    Post subject: Reply with quote

Wow, her har du virkelig gått i dybden og jobba. Tallknuser av rang. Tar av meg hatten for denne presentasjonen. Ble overrasket over funnene. Trodde Noah Holm lå i toppscorersjiktet både i fransk og portugisisk liga og spilte alt. Dengang ei.

Håper det kommer flere sånne analyser. Skjønner det kan ta noen uker å ta minuttene til Henriksen i Hull og dele på antall kamper og finne prosenten, men håper den kommer etterhvert.

Pass på så du ikke blir overarbeidet og utrbrent i prosessen.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3207
Location: Oslo

PostPosted: 17.02.2024 08:16    Post subject: Reply with quote

Ble det en tøff uke Oppmannen?
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 17.02.2024 09:46    Post subject: Reply with quote

Vænstrebænk Tommel'n opp!

Unødvendig men sikkert en deilig utblåsning for Oppmannen i etterkant av et godt innlegg Smile
Info vi stort sett "vet", men likevell ikke har rett foran oss så bra å ha konkrete tall å forholde seg til når vi sager, slakter og syter (eller en skjelden gang skryter ^^)

Forøæverig ikke et overraskende funn, synes det mest oppsiktsvekkende fra Noah sin side var at han sa i intervjuet at han aldri har slitt med skader tidligere, men jeg mener det ikke stemmer, men om det stemmer så er det jo definetivt en grunn til å se på hva vi driver med på treningsfeltet!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt


Last edited by moomoo on 18.02.2024 15:17; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Hoven Evland jr.
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2663
Location: Dark side of the moon

PostPosted: 18.02.2024 00:44    Post subject: Reply with quote

Vi trenger en Oppmann. Viktig å sette en standard.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Next
Page 34 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb