English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kjetil Knutsen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 114, 115, 116  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran


Joined: 31 Aug 2007
Posts: 3761
Location: Bergen

PostPosted: 01.07.2021 19:28    Post subject: Reply with quote

Willoch wrote:
Bye wrote:
Jeg vil det skal skje utelukkende for å trigge Bodø-folket. De kommer til å gå apeshit.


Tror nok det er en del andre lag i Norge som vil la seg irritere dersom vil henter knutsen


Sant nok. Even better.
_________________
Det e rom for sunn fornuft, og egne tolkninga, ailtså.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
apresthus
Proff


Joined: 02 Sep 2007
Posts: 369
Location: Trentino, Italia

PostPosted: 01.07.2021 19:39    Post subject: Reply with quote

Jeg håper man ikke er seriøs eller troller hvis når man sier at vi ikke skal hente Knutsen for å ikke tappe nord norge for ressurcer.Hvis RBK byr 5 mill for Patrick Berg, så tviler jeg på at B/G tenker "Ja vi aksepterer dette gutta. RBK har vært dårlige de siste årene og det er viktig å hjelpe til med å bygge opp RBK til å bli flaggskipet i norden igjen."
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1171

PostPosted: 01.07.2021 19:40    Post subject: Reply with quote

Jeg greier heller ikke å begripe hvordan vi skal lokke Knutsen hit. Foruten Hamren har vel ingen trenere kommet styrket ut av karrieren her, snarere motsatt. Ikke akkurat god reklame.
_________________
I kvit å svart..


Last edited by Troillongan on 01.07.2021 19:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 595
Location: Rosenborg

PostPosted: 01.07.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Dette blir bra wrote:
La Knutsen utvikle sitt prosjekt oppe i nord. Et sterkt Glimt er viktigere enn Knutsen til RBK. La de bygge kontinuitet der oppe.

Et sterkt lag i Nord-Norge har større verdi for norsk fotball


Laga du konto på Rbkweb ene og alene for fortelle oss at det er viktigere at Glimt gjør det bra enn at Rosenborg kommer på skinner igjen? Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Dette blir bra
Junior


Joined: 09 May 2021
Posts: 7

PostPosted: 01.07.2021 19:51    Post subject: Reply with quote

rail wrote:
Dette blir bra wrote:
La Knutsen utvikle sitt prosjekt oppe i nord. Et sterkt Glimt er viktigere enn Knutsen til RBK. La de bygge kontinuitet der oppe.

Et sterkt lag i Nord-Norge har større verdi for norsk fotball


Laga du konto på Rbkweb ene og alene for fortelle oss at det er viktigere at Glimt gjør det bra enn at Rosenborg kommer på skinner igjen? Confused


Ja, selvsagt gjorde jeg det Idea

Nei, asså.. står 100 % for det jeg skrev der. Det er du som greier å si at det er enten eller.

Jeg mener at RBK tjener på et sterkt Glimt. Skikkelig å banne i kjerka virker det som. Kjenner ikke Knutsens kontrakt der oppe, og hvis han kommer er det selvsagt fett nok.

Hva med å ha litt mindre ømme tær forresten?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 01.07.2021 19:53    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Jeg greier heller ikke å begripe hvordan vi skal lokke Knutsen hit. Foruten Hamren har vel ingen trenere kommet styrket ut av karrieren her, snarere motsatt. Ikke akkurat god reklame.


Nja, det meste som har vært innom her siden Eggen ville vel falt igjennom andre steder også, stort sett så har de vel gjort nettopp det i ettertid. Så har de vel også stort sett fått seg ganske så interessante jobber etter å ha vært her, iallefall ikke værre enn det de hadde før.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Captain
Veteran


Joined: 13 Jul 2016
Posts: 3179

PostPosted: 01.07.2021 19:55    Post subject: Reply with quote

Troillongan wrote:
Jeg greier heller ikke å begripe hvordan vi skal lokke Knutsen hit. Foruten Hamren har vel ingen trenere kommet styrket ut av karrieren her, snarere motsatt. Ille akkurat god reklame.


Hva skal liksom være Knutsens neste steg i karrieren da? Hvis ikke Rosenborg er et solid steg i den retningen, så vet ikke jeg. For veldig mange er det nok det største de noen gang kan komme til å oppleve i sin trenerkarriere. Norske trenere hentes vel ikke i fleng til større ligaer, så vidt meg bekjent. Derfor tror jeg at Knutsen kan bli trigget av jobben som hovedtrener i Rosenborg. Han har fått utrettet det han kan i Glimt, samt tatt et veldig fortjent gull.

I Rosenborg vil han sikkert doble inntekta si, pluss eventuelle prestasjonsbonuser. I tillegg vil han rå over et mye større budsjett, og en klubb som har mye mer tiltrekningskraft i form av fasiliteter og historiske bragder. Rosenborg bør tilby han en treårskontrakt, slik at han får en form for forutsigbarhet i sin trenergjerning. Går det ad undas i Rosenborg, så står nok Glimt eller andre, norske klubber i fleng for å signere han.

Brann er en putteklubb i forhold til Rosenborg, og det eneste som kan lokke han dit, er tilhørigheten til Bergen. No offense.
_________________
Stolt fortid, stor fremtid
Back to top
View user's profile Send private message
Kent
Veteran


Joined: 11 May 2007
Posts: 1102

PostPosted: 01.07.2021 20:34    Post subject: Reply with quote

Jeg har vært pro Knutsen hele veien, men antok sjansen glapp da vi hentet Hareide.

Faktisk tror jeg timingen nå kan være bedre enn de fleste aner.

Etter å ha surfet inn mesterskapet i fjor, mistet Knutsen først de beste spillerne, etter å ha mistet nøkkelspillere også året før der igjen.

Om ikke det er nok, kom det langtidsskader på viktige spillere etter der igjen.

Hvis Koteng og Dorsin spiller kortene sine riktige (noe jeg er særdeles skeptisk til…) burde Knutsen la seg friste til å lede en klubb som tross alt er kjøpende i Norge, og innehar et helt annet budsjett som igjen gir muligheter til å forme sitt lag mye raskere enn han nå kan i Glimt - hvor han på en måte må starte litt på nytt igjen akkurat nå.

Jeg tenker at det er nå eller aldri mhp Knutsen.

Men; Koteng og Dorsin i styringen av denne prosessen; skrekk og gru!
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 958

PostPosted: 01.07.2021 20:40    Post subject: Reply with quote

For å sitere Trond Sollied: alt handler om timing. Og den kan være god mtp å hente Knutsen. Han har bevist hva han kan få til i Glimt. De må bygge litt på nytt igjen, og da kan RBK virke like forlokkende. Hvis han da ikke sikter mot en utenlandsk klubb. Muligheten må i hvert fall sjekkes ut.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 01.07.2021 20:41    Post subject: Reply with quote

Et lite lyspunkt er at Dorsin har klart å overtale folk før, så det kan komme godt med, men tviler på at han vil hit.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 01.07.2021 20:46    Post subject: Reply with quote

Jeg vil ha Knutsen. Nobrainer.

MEN - det har skjedd scouting og spillerlogistikk det virkelig står respekt av der oppe. Spørsmålet er om dette er Knutsen sin fortjeneste, at de har truffet så godt med spillertypene, eller har de sportsdirektør på speed der oppe?

Dette med logistikken er jo vesentlig for suksessen hans, veldig god sammensatt gruppe.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.07.2021 20:54    Post subject: Reply with quote

Rayman wrote:
Mustrum Ridcully wrote:
Skeptisk til å hente en lettvekter som bare har lyktes i en klubb. Men er også fryktelig sugen på morsom fotball.

Pdd best av de få norske alternativ som finnes, men jeg håper på en fra Belgia eller Nederland som har gått Michels-skolen jeg da.


Jeg er veldig enig. Jeg tror vi må og bør utenlands. Jeg er bare redd vi ikke har styre og stell med evner til å gjøre det (lengre enn til Sverige).


Tja på flere punkter her.

For det første har ikke Knutsen bare lykkes i én klubb. Kun én klubb på toppnivå, ja, men han har gjort det svært bra i mindre klubber tidligere, og trenerkarrieren under ett har mer eller mindre vært en sammenhengende suksesshistorie.

For det andre, erfaring har absolutt ikke vært noe godt bekjentskap for oss. Vi lyktes med Hamrén, men Hansen x2, Høgmo og nå sist Hareide har vært dundrende fiasko. (Det slår meg for øvrig at vi har hatt påfallende mange hovedtrenere med etternavn som begynner på H, men det er en annen sak.)

Vi må nok stikke fingeren i jorda og innse hvilken hylle vi er på. En trener med Knutsens spillestil, potensiale og toppnivå som samtidig har bevist noe i større ligaer enn vår egen har vi neppe en snøballs sjanse for å hente. Jeg tror heller ikke dette toget står på vår perrong lenge, så det er trolig nå vi eventuelt må slå til. Den beryktede timinga virker å være god.

Vi vet fra før at treneransettelser er risikosport, spesielt hos oss, og uten at jeg skal skryte på meg særlig oversikt utenfor grensa, kan jeg ikke se andre det er mer verd å ta sjansen på enn Knutsen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
SondrMan
Rutinert


Joined: 24 Jul 2009
Posts: 535
Location: Jessheim

PostPosted: 01.07.2021 21:04    Post subject: Reply with quote

Det hadde jo vært rått hvis Kjetil Knutsen ble Rosenborg-trener, men.. er det noe lurt for karrieren hans egentlig, sett fra hans ståsted? Kommer han til å være interessert i å komme til Trøndelag i det hele tatt? Hva trenger han å bevise som Rosenborg-trener som han ikke allerede klarer å få til som Bodø/Glimt-trener, og er han villig til å mest potensielt ødelegge forholdet han har til sine nåværende supportere?

Det hadde vel ikke akkurat vært en bombe hvis majoriteten i Bodø hadde klikka dersom Knutsen dro avgårde til RBK, så det er vel ei litta risk to take? Greit, ting kan jo eventuelt endre seg over tid, bare se på Stabæk og Jan Jönsson, but still..

Uansett.. jeg tror ikke han vil dra til en annen norsk klubb ettersom han er lojal og trives godt i Bodø. Han takket nei til Vålerenga før sesongen startet i fjor hvor han sa
Quote:
"Jeg føler en forpliktelse til klubben. Det handler om menneskene som jobber i klubben, og den spillergruppen vi har her. Det er en flott klubb"
... og ja, jeg veit, et tilbud fra Rosenborg er laaaangt bedre enn et tilbud fra VÃ¥lerenga, but hear me out:

dette var før de vant gullet! Tror du ikke han har blitt liiiiitt mer gira på prosjektet de holder på med halvannet år senere mtp. hva de har fått til siden han takket nei til en samtale med Vålerenga (januar 2020)?

Han har antageligvis en sterk tilhørighet til Bodø/Glimt og liker seg der, og hvis han først skal forlate klubben, så vil han vel ikke gå til en klubb i samme liga? Han vil vel heller titte litt på mulighetene i utlandet kanskje?

Da kommer supporterne til å ha langt større forståelse for hvorfor han forlater klubben enn hvis han skulle dratt til Rosenborg, så da ville heltestatusen hans i nord fremdeles vært helt intact isåfall.. det blir selvsagt litt spekulativt om han faktisk hadde blitt hatet for å dra til Rosenborg eller om han hadde brydd seg om det in the first place, men det kan uansett kanskje muligens være en faktor som spiller inn, I dunno..

Menneh.. har han uttalt seg noe som helst om han kunne tenkt seg en jobb i utlandet etterhvert? Har han blitt spurt om det før? Virker det ikke sannsynlig at han har ambisjoner om å få seg bort fra Norge før eller etter kontrakten hans går ut 2022, eller er det bare meg? Tror dere han er aktuell for utlandet i det hele tatt?

Kåre var trener for 2 utenlandske klubber etter det han klarte å få til med Norges største klubb ila 4 år, så ser for meg at Knutsen kan være veldig aktuell som trener for noen eventuelle lag utenfor Norge mtp. det han har klart å fått til med ei litta klubb som Bodø/Glimt, eller...?

Men uansett.. okey.. hvorfor skulle han takke ja til Rosenborg-jobben?

Well.. sure.. han har jo mer ressurser å rutte seg med i Rosenborg enn i Bodø/Glimt ettersom det er en langt større klubb, fasilitetene er bedre, spillerne (på papiret) er veldig gode, og det er kanskje kult å eventuelt bli treneren som får Rosenborg back on track ved å vinne titler og heve klubben i Europa igjen før han deretter tar seg turen til utlandet? Det å bli kjent som Traaanjeims redningsmainn er'a vel fææn mæ itte dumt å ha på CV'en det?! Ved å gjøre det bra i 2 forskjellige klubber får han også vist at'n er tilpasningsdyktig, og det hadde vel generelt forsterket omdømmet hans som trener?

Kanskje han ser for seg at han kan få til underverker i Rosenborg mtp. hva han har fått til med Bodø/Glimt, og iom at han kjenner til Eliteserien godt, så er det noe han kunne fått til med glans?

Meeeeeen...

hvis Knutsen skulle vært ansvarlig for at Bodø/Glimt havner blant de 3 beste i Norge (mens Rosenborg ikke gjør det) og/eller eventuelt kvalifisert seg for Champions League (eller Europa League) og klart å hente inn noen poeng der også, så skjønner jeg ikke hvorfor han skulle ønske å komme til Rosenborg.

Hvorfor risikere å forlate et suksessfullt og spennende fotballeventyr i nord hvor man blir elsket for å dra til en klubb i krise som underpresterer tredje år på rad? En klubb hvor det trengs mye skiftninger og endringer (både på og utafor banen) med en supporterklubb som har skyhøye forventinger og krav hvor presset kommer til å være på deg fra dag 1?! Det har vært så mye surr rundt RBK de siste åra både på og utafor banen også, så det virker vel ikke så lukrativt å komme til en klubb som drives såpass dårlig?

Det kan ta også ta tid å få til ting på fotballbanen, og er'e noe trøndere ikke har, så er'e tålmodighet assa.. jeg er halvt trønder sjæl, og er ikke nevneverdig tålmodig når det kjæm te fotball!!

Hvis ting skulle snudd for Knutsen og Bodø og de ikke havner blant de 3 beste eller kvalifiserer seg for gruppespill i Europa i høsten, samt at ingen av de eventuelle utenlandske klubbene er interessante for Knutsen (eller det ikke kommer noen tilbud whatsoever), da kunne nok et trøndersk tilbud vært fristende for'n.. men slik ståa er akkurat nå, så veit jeg ikke om Knutsen er nevneverdig gira på å flytte til Trondheim altså Sad

Til tross for at Knutsen eventuelt ikke skulle vært interessert i å trene for en utenlandsk klubb whatsoever, så tror jeg han vil prioritere å være i Bodø/Glimt så lenge han gjør det bra der? Kanskje han har ambisjoner om å utvikle seg til å bli Bodø/Glimt sin versjon av Nils Arne Eggen?

Jeg kan selvsagt ta helt feil og være veldig pessimistisk rundt det temaet her. Det virker bare nesten for godt til å være sant at han skulle tatt over Rosenborg da, så jeg tør bare ikke å håpe på det Crying or Very sad


Last edited by SondrMan on 01.07.2021 21:22; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2087

PostPosted: 01.07.2021 21:12    Post subject: Reply with quote

eksil wrote:
Jeg vil ha Knutsen. Nobrainer.

MEN - det har skjedd scouting og spillerlogistikk det virkelig står respekt av der oppe. Spørsmålet er om dette er Knutsen sin fortjeneste, at de har truffet så godt med spillertypene, eller har de sportsdirektør på speed der oppe?

Dette med logistikken er jo vesentlig for suksessen hans, veldig god sammensatt gruppe.


Botheim er vel ett signal om at det ikke bare er scouting en som er god der oppe.

Men som noen nevnte tidligere så tror jeg hovedproblemet ligger i at vi ikke har spillere som kan spille KK-fotball.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.07.2021 21:15    Post subject: Reply with quote

SondrMan wrote:
Det hadde jo vært rått hvis Kjetil Knutsen ble Rosenborg-trener, men.. er det noe lurt for karrieren hans egentlig


Selvsagt vanskelig å si, men det er i hvert fall ikke noe unaturlig steg. En større klubb i et land og liga han kjenner meget godt og som i utgangspunktet bygger på de sportslige verdiene som er hjertet i hans virke. Å vekke en sovende kjempe kan helt sikkert trigge, og jeg tør påstå at om han lykkes her vil han mest sannsynlig dra på seg rimelig sexy interesse; interessen er tydeligvis ikke fengende nok nå til at aktuelle kandidater har vært på banen. Og nettopp dette kan jo være én av faktorene for å ta jobben; han mangler et hakk i beltet for å kunne ta det steget han ønsker.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 01.07.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Det fins vel knapt en RBK-supporter som har tålmodighet nok til å la Ketil Knutsen få tid til å bygge opp et nytt RBK-lag. Om Knutsen blir ansatt, og han ikke får umiddelbar suksess fra første kamp, gjentar historien seg. Et par kamper uten seier, og folk vil umiddelbart surne.
Kritikerne her på forumet går av skaftet, og trener, styre og sportslig ledelse blir idiotforklart. Da skal sablene kvesses, og alle ansvarlige må sparkes. Trøndere er generelt medgangssupportere. Vi er Norges desidert beste supportere når RBK vinner kamper, og vi spiller bra. Men vi er jaggu meg også Norges desidert dårligste tapere. Vi er uten tvil de mest grinete og utålmodige supportere om det skulle komme et par tap.
Jeg er fornøyd med at Åge velger å takke av ved sesongslutt, men jeg synes virkelig synd om den treneren som får den utakknemlige jobben med å takle det trønderske tungsinnet, samtidig som vedkommende skal reise kjærringa etter nok en skuffende sesong. .
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Flaav
Veteran


Joined: 27 Jul 2008
Posts: 1556
Location: Med utsikt til Lerka

PostPosted: 01.07.2021 22:10    Post subject: Reply with quote

Føler ikke vi er så forbanna utålmodige, ser man fremgang tror jeg de fleste vil la prosjektet gå framover. De som har fått mest pepper er de trenerne jeg føler de gjengse ikke har hatt tro på fra ansettelsen av. Knutsen tror jeg kommer til å få en annen inngang og få forståelse for at trenger tid. Ser man null fremgang etter et år er det god grunn til bekymring.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1214
Location: Trondheim

PostPosted: 01.07.2021 22:31    Post subject: Reply with quote

Tror eneste som eventuelt kan lokke Knutsen til RBK er at han etter et par forsøk innser at for å lykkes i Europa trenger han bedre individuelle spillere til systemet sitt, og det er lettere å skaffe i RBK enn i Bodø. I RBK er det lettere å ha en bred stall, og når Zinkernagel og Hauge typene selges, kan de erstattes med bedre spillere enn Solbakken og Sørli. Med mindre BG er villige til å endre på pengebruken sin, tror jeg kanskje Knutsen blir litt lei av å hele tiden måtte kjempe med dårligere spillere.

Eneste halmstrået jeg finner Smile
Back to top
View user's profile Send private message
JB
Veteran


Joined: 04 Aug 2013
Posts: 1057
Location: Holmedal, Årjäng, Sverige

PostPosted: 01.07.2021 22:50    Post subject: Reply with quote

Flaav wrote:
Føler ikke vi er så forbanna utålmodige, ser man fremgang tror jeg de fleste vil la prosjektet gå framover. De som har fått mest pepper er de trenerne jeg føler de gjengse ikke har hatt tro på fra ansettelsen av. Knutsen tror jeg kommer til å få en annen inngang og få forståelse for at trenger tid. Ser man null fremgang etter et år er det god grunn til bekymring.


Det hadde jo vært suverent om det går som du håper på.
Men jeg frykter for at vi ender opp med å gå i samme fella igjen. Og går for en eller annen resirkulert norsk trener ala Sollied, Nordlie, Reka, eller i værste fall Malen,.. eller kanskje Micke hoster opp en middelmådig ukjent trener fra hjemlandet. .
Det virker jo som om Micke kun tråler det svenske markedet, og napper på alt ledig svensk ræl. Vi kan jo snart stille lag i allsvenskan. .
_________________
Rosenborg Ballklub er min religion, og Lerkendal er kjerka.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 01.07.2021 22:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror også vi er - kloke av skade - noe mer tålmodige nå enn tidligere. Det er snart fem år siden vi var på nivå, og det har vært progressivt svakere siden da. Om Knutsen viser vesentlig bedring i løpet av neste år - og det skal tross alt ikke så mye til, tror jeg de fleste lever godt med at vi ikke nødvendigvis er i gullkampen helt til døra.

Så kan man også lure på hvorfor det er et slags etablert faktum at han trenger tid. Nettopp dette med rask forbedring har jo vært hans greie. Han har for eksempel rykket opp i sitt første år i flere klubber, deriblant Glimt. Han trenger kanskje tid til å bygge en stall med sitt stempel, men det meste tilsier at han bør kunne få rimelig mye mer ut av nåværende stall enn Åge har gjort.

Jeg ser hverken grunn til å være spesielt utålmodige eller at vi skal få grunn til det.

Og så leker jeg litt med tanken: Hva kunne Knutsen fått ut av spillerne våre med (sjelden) spisskompetanse, som Serbesic, Ceide og Holse, når han klarer å gjøre ligaprofiler ut av "trauste" typer som Moe og Brustad Fet?
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5351
Location: Ski

PostPosted: 01.07.2021 23:03    Post subject: Reply with quote

Knutsen ville fått tid av supportere og omgivelser. Potensialet for å ta steget videre er mye større i Rosenborg enn i andre norske klubber.

Tålmodighet og tid får han. Vi har stått i gjørme så mye etter Eggen at en innkjøringsperiode på et par år ville gått fint.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 01.07.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Det er vel flere faktorer til at Rosenborg skal være en men attraktiv klubb for både spillere og trenere enn Bodøglimt. Først og fremst spiller vi på gress. Har en mye større og stadion med mye mere trykk og liv. Trondheim er en mer attraktiv by. Ikke storby, men får en følelse av det ifht Bodø.
Sikkert flere punkt som er verdt og nevne?
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1855
Location: Stjørdal

PostPosted: 01.07.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Kanskje han klarer å få Dino til å se ut som en profesjonell fotballspiller også.
Har grei historikk med spissene sine også.

Fardal Opseth gjorde 10 mål på 30 kamper i 2018.
Litt usikker på spiss i 2019. Herrem hadde et målsnitt på 0,40 men spilte kun 15 kamper. Evjen og Layouni hadde begge to-sifret.
Junker i 2020.
Botheim 7 mål på 12 kamper så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 308
Location: Eksil

PostPosted: 01.07.2021 23:19    Post subject: Reply with quote

JB wrote:
Det fins vel knapt en RBK-supporter som har tålmodighet nok til å la Ketil Knutsen få tid til å bygge opp et nytt RBK-lag. Om Knutsen blir ansatt, og han ikke får umiddelbar suksess fra første kamp, gjentar historien seg. Et par kamper uten seier, og folk vil umiddelbart surne .


Ser mange påstå dette, men jeg tror det er feil. Knutsen kan få rikelig med tid han hvis:
A) Vi ser tegn til progresjon offensivt
B) Laget spiller med en tydelig filosofi.
C) laguttak gjøres med utgangspunkt i godfotteori

Hareide kunne også ha fått rikelig med tid om vi hadde forstått hva det er han prøver på. Det at han har tatt ett poeng på fire kamper er en katastrofe, men en katastrofe man kunne ha levd med om det skjedde i et forsøk på å spille rosenborgsk framoverfotball. Jeg tror man undervurderer hvor stor toleranse fans kan ha med ambisjoner som slår litt feil så lenge man forstår begrunnelsen for valgene.

Sikkert forskjell på folk, men tror mange kunne ha tålt mye for å se laget spille offensivt igjen.
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.
Back to top
View user's profile Send private message
Lamagu
Senior


Joined: 30 Mar 2018
Posts: 108

PostPosted: 01.07.2021 23:40    Post subject: Dream on Reply with quote

Som vanlig begynner Rosenborg i feil ende, med å sette opp liste over suksessrike trenere eller trenere Koteng har hørt om. Ikke et presist ord nevnt om ønsket spillestil, og hvilke type trenere man da burde lete etter. Manglende strategi vil gi nok en feil treneransettelse, og deretter kjøp av spillere som ikke passer inn i det man forsøker å få til. Kjetil Knutsen som Rosenborg-trener? Dream on, det skjer ikke. Men Koteng/Dorsin skal vel prøve seg på Knutsen i et halvt års tid nå, før de innser at han ikke kommer. Og da blir det en "ny" Horneland-type som ansettes.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 114, 115, 116  Next
Page 3 of 116

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb