English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Miloš Milojevic
Goto page 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.11.2021 21:24    Post subject: Miloš Milojevic Reply with quote

Vagic har spilt under den serbiske treneren, da duoen var i Mjällby for to år siden. Da vant de Superettan og rykket opp i Allsvenskan.

– Han er en veldig bra trener i Mjallby. Han får det beste ut av alle sine spillere. Jeg er veldig positiv til han, sier Vagic.

(...)

– Det er noen spillere som har spurt meg om han. Hvordan han er, hva slags type det er, sier Vagic.

– Kan han ta RBK til neste nivå?

– Ja, det tror jeg. Men altså, vi kan ikke bare tro at en trener skal komme hit også er alt på plass. Åge gjør også en god jobb, det er vi ute på banen som ikke leverer. Vi kan ikke bare tro at alt blir bedre fordi en ny trener kommer, sier Vagic.

Les mer: Da RBK-spilleren så at hans tidligere sjef var linket til klubben, ble han glad: – Liker han svært godt

Markerer de første uttalelsene fra klubbhold med egen tråd, sjøl om jeg fortsatt har tro på at Knutsen kommer.

Marius skal forresten ha skryt for å finne RBK-koblinger i forskjellige sammenhenger. Jeg visste jo at Vagic hadde vært utlånt til Mjällby, men jeg koblet ikke sjøl ham og Milo-Milo, da ryktene om førstnevnte dukket opp.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Robert81
Rutinert


Joined: 24 Feb 2011
Posts: 560

PostPosted: 23.11.2021 22:43    Post subject: Reply with quote

Jeg må si at jeg har blitt litt mer positiv til Milojevic etterhvert som jeg har lest mer om han.

At han tar hensyn til motstander må jo ikke nødvendigvis utelukke at han likevel kan legge til rette for god, offensiv fotball. Jeg tror han kan være et godt alternativ, særlig om man sammenligner med andre trenere som har kommet og gått siden Eggen.

Så er han jo også relativt ung til hovedtrener å være. Skulle han komme hit og overta etter Hareide så får vi krysse fingrene for at han hadde mye å si for suksessen i Røde Stjerne den tiden han var der.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 23.11.2021 23:18    Post subject: Reply with quote

Det finnes nok mange trenere der ute ala Milos. Men jeg tror ikke det er så mange KK°r der ute faktisk. Ihvertfall ikke relatert til hva vi ønsker å være og hvordan vi ønsker å spille.
Så jeg håper denne tråden avsluttes snart -,Smile
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.11.2021 01:01    Post subject: Reply with quote

Robert81 wrote:
Jeg må si at jeg har blitt litt mer positiv til Milojevic etterhvert som jeg har lest mer om han.

At han tar hensyn til motstander må jo ikke nødvendigvis utelukke at han likevel kan legge til rette for god, offensiv fotball. Jeg tror han kan være et godt alternativ, særlig om man sammenligner med andre trenere som har kommet og gått siden Eggen.

Så er han jo også relativt ung til hovedtrener å være. Skulle han komme hit og overta etter Hareide så får vi krysse fingrene for at han hadde mye å si for suksessen i Røde Stjerne den tiden han var der.

Yes, indeed. Synes at Milos virker som en spennende trener.

Liker også at RBK ser til yngre trenere som er sultne og motiverte.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1211

PostPosted: 24.11.2021 02:25    Post subject: Reply with quote

Hva slags trener er Milos Milojevic? Det er vel spørsmålet mange stiller seg.

I podkasten «Möt fotbollstränarne» fra 2020, som plukker opp tråden med Milojevic mens han er assistent i Røde Stjerne, snakker han om at fotball handler om å underholde, og at i visse klubber man spille for å underholde – uansett. Så ramser han opp en rekke klubber, deriblant Rosenborg.

Som assistenttrener i Røde Stjerne hadde han hovedansvar for det offensive spillet, og snudde det han selv beskriver som en destruktiv spillestil med mye langballer til underholdende fotball.

Han beskriver seg selv som en proaktiv trener, som er mest opptatt av å lage trøbbel for motstanderen.

Om rullering sier han: det kan jeg starte med når jeg er trener i Manchester City og har 35 verdensklassespillere.

Han har også fortid som akademisjef i Mjällby (han bygde opp akademiet der før han ble hovedtrener), og brenner for talentutvikling.

Og så har han fått laget en speiderapp med oversikt over alle uoppdagede/interessante spillere i de tre øverste divisjonene i Norge, Sverige, Island, Danmark, Færøyene, Kroatia, Slovenia og Serbia.

Og han foretrekker 4-3-3.

Tviler faktisk litt på at det finnes mange trenere der ute «à la Milos».
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.11.2021 08:32    Post subject: Reply with quote

Han har alt for skummelt navn for å få jobb hos oss uansett.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9675
Location: Drammen

PostPosted: 24.11.2021 08:42    Post subject: Reply with quote

Og han kødder med soneforsvar!

Takk for interessant innlegg, nye gucci. Håper fortsatt på KK men Milos virker jo virkelig ikke som noe håpløst alternativ.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6780
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.11.2021 08:56    Post subject: Reply with quote

Milojevic fikk tilsynelatende stempelet som en Hareide-kopi fordi han ble beskrevet som "pragmatisk". Mitt inntrykk er at det er en veldig feilaktig slutning. Jeg syntes Milojevic er et godt alternativ om Knutsen (gud forby) skulle glippe. Føler meg oppsiktsvekkende lite redd i denne trenerjakta.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18550

PostPosted: 24.11.2021 08:57    Post subject: Reply with quote

Enig i at dette var interessant og positivt. Men Hareide imponerte også i en podcast, ja i en hel podcastserie faktisk! Det dukket til og med opp et positivt podcast-intervju med Horneland som vi trøstet oss med da vi innså at han fikk jobben. Så jeg vet ikke hvor mye vekt jeg vil legge på det. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6780
Location: South-west coast exile

PostPosted: 24.11.2021 09:14    Post subject: Reply with quote

Det er klart, gudene vet hvorvidt det eventuelt blir en suksess. Uansett oppfatter jeg han som en ganske annerledes trenertype enn både Horneland og Hareide. At han har lagd en scouting-app er i seg selv ganske gøy, og det er jo noe hverken Horneland eller Hareide hadde gjort.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 24.11.2021 11:53    Post subject: Reply with quote

Er jo fremdeles litt "Beste Dorsin klarer å oppdrive i det markedet han har peiling på"-vibber over dette, men hvis beste alternativ i Norge er Kjetil Knutsen så kan det jo hende at beste alternativ i Sverige er et godt valg.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2613

PostPosted: 24.11.2021 12:46    Post subject: Reply with quote

Frykten for en ny trener er at vi kjører hardt på taktikeri fremfor samhandling, og litt for mye "manager" og litt for lite "trener".

Altså en manager som er relativ aktiv på feltet, og som instruerer det meste og har fullt oversikt i kombinasjon med teknologi, og en som forstår hva toppidrett er.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2088

PostPosted: 24.11.2021 13:14    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Milojevic fikk tilsynelatende stempelet som en Hareide-kopi fordi han ble beskrevet som "pragmatisk". Mitt inntrykk er at det er en veldig feilaktig slutning. Jeg syntes Milojevic er et godt alternativ om Knutsen (gud forby) skulle glippe. Føler meg oppsiktsvekkende lite redd i denne trenerjakta.


Tja, for meg så fremstår dette som relativt likt Hareide. Mange av oss ble jo blendet av hva Hareide satt og pratet om i en podcast i fjor også.
Back to top
View user's profile Send private message
Bukowski
Proff


Joined: 30 Aug 2005
Posts: 423
Location: oslo

PostPosted: 24.11.2021 16:43    Post subject: Reply with quote

Har han et team han pleier ta med seg når han bytter jobb, eller er han en ensom rytter?
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1211

PostPosted: 24.11.2021 18:17    Post subject: Reply with quote

Milos har ikke noe fast team, og det er jo noe å ta med i betraktningen, at med Knutsen, så får vi faktisk TO nye trenere. Potensielt dobbelt så bra?

Enig i at man ikke skal legge for mye i en podkast, men det er nå en gang den informasjonen de fleste av oss har tilgang til og må ta utgangspunkt i.

Den informasjonen vi har er i alle fall spennende. Milos virker som et fint og fornuftig andrevalg, ikke som en Hareide vol. 2. Husk at problemet med Hareide er først og fremst mindsettet, at han alltid vil sikre defensivt. Milos forstår at man ikke alltid kan det, det virker det som i alle fall.

PS: Horneland var 44 år da han ble ansatt og hadde trenerefaring fra: Haugesund. Ferdig. Milos er 39 og har trenererfaring fra 3 forskjellige land, deriblant i en europeisk storklubb.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.11.2021 19:05    Post subject: Reply with quote

Haha å kalle Crvena Zvezda en storklubb er litt å ta i da. Sist de var på topp var Olav V konge i Norge og Jannicke var fast innslag på "Ti i Skuddet".
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Yv89
Rutinert


Joined: 08 Nov 2017
Posts: 950
Location: Trønderlainne

PostPosted: 24.11.2021 19:44    Post subject: Reply with quote

Røde stjerne!
_________________
Rosenborg. Min lidenskap, andres hat! Reise rundt å bare pisse på!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address Yahoo Messenger MSN Messenger
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1211

PostPosted: 24.11.2021 21:31    Post subject: Reply with quote

Hehe, de er ikke Bayern München, nei, men de forventes å delta i europa hvert år og være det beste laget på Balkan. sammenlignbart med oss, bare at de er større. Husk, det er en rar tråd på forumet her som heter "Storklubb?".
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6271
Location: Skottland

PostPosted: 24.11.2021 22:29    Post subject: Reply with quote

Jeg er en fotballpurist. Vinner du europacupen er du en storklubb for alltid.
Back to top
View user's profile Send private message
Bart1
Veteran


Joined: 21 Sep 2015
Posts: 1932
Location: Selsbakk

PostPosted: 24.11.2021 23:07    Post subject: Reply with quote

Ikke noen tvil om at han har gode resultater og er en hos trener. Har trent lag som er på samme hylle som oss før. Det er også det som skurrer. Hvorfor gå fra Hammarby til oss? Ikke akkurat noe stort sprang, eller undervurderer jeg hvor attraktive vi er i 2021?
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 24.11.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

Vi er en større klubb i form av at vi er et stabilt topplag, med de mulighetene det gir for E-cup og følgelig eksponering mot større klubber og ligaer. Hammarby har stort sett ligget på midten/nedre halvdel etter opprykket i 2014, med bronse i 2019 som eneste unntaket. De har en del høyere tilskuersnitt enn oss dog, men aner ikke hvordan økonomien er.

Edit: ser det var en 4.plass i 2018 også.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59483
Location: Trondhjem

PostPosted: 25.11.2021 21:56    Post subject: Reply with quote

På tal om framtiden fick Jansson ge sin syn på huvudtränarens – och konstaterade att attraktiva tränare skapar ett intresse precis som spelare. Milojevic försäkrade att han inte påverkas överhuvudtaget av skriverier.

”Enda steget upp med Rosenborg är geografiskt”, lade Jansson till.

Milojevic fick berätta om sin syn på skillnaderna mellan tränarvärvet i hemlandet och i Sverige, och här gläds han över fantastiska faciliteter och supporterkultur. Spelarna i Röda Stjärnan ringer efter matcherna och tycker det är otrolig inramning. Däremot är det stor skillnad på att vilja vinna och att säga att man vill vinna, något som huvudtränaren menar att man är på god väg att få rätsida på här.

Läs mera: Referat: Tisdagskvällens efterlängtade medlemsmöte
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3504
Location: Trondheim

PostPosted: 25.11.2021 22:59    Post subject: Reply with quote

Jeg er nesten tilbøyelig til å mene at uavhengig av hvilken trener vi henter så vil laget bli bedre enn under Hareide. Det er ikke til å forstå hvordan Hareide har ledet laget til å prestere så dårlig fotball med det vi har av spillere.
Total skivebom og hjerne blødning.
Vi har flakset oss til 1-0 seire og uavgjort mot dårlige eliteserie lag.
Et lag som virrer rundt uten mål og mening.
Vel. Uansett om det blir Milos eller Who så blir vi et mye bedre lag i 2022. Selv jeg ville fått til et bedre lag med bedre samhandling og relasjoner. Bare ved å la de samme spille 11 mot 11 3 dager i uka og i samme posisjonene hver gang
Dette er garvede spillere med flust av landskamper over hele fjøla. De kan det grunnleggende og vel så det både taktisk og teknisk
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19488
Location: Lillestrøm

PostPosted: 25.11.2021 23:58    Post subject: Reply with quote

Ja, det skal godt gjøres å bomme mer enn det Åge har gjort. Med fasit i hånd hadde det sannsynligvis vært bedre å fortsette med Horneland, utrolig nok. Og han ville ikke være her, i tillegg til å etter sigende bli omtrent motarbeidet av sin egen assistent.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6694

PostPosted: 26.11.2021 16:25    Post subject: Reply with quote

Horneland ble motarbeidet av Emberland?
Den har jeg ikke hørt før :p

Share?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3 ... 33, 34, 35  Next
Page 1 of 35

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb