English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Geir Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2021 10:43    Post subject: Reply with quote

Ledelsen i RBK er så pinlig amatører, det er vanskelig å fatte. Teaser i månedsvis om det revolusjonerende nye arbeidsmetodikken, også er det bare dele ut titler de en gjeng gamle RBKere som tilfeldigvis stod nærmest brakka da innfallet kom.

Dummeste løsningen jeg har sett på lenge.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.08.2021 10:48    Post subject: Reply with quote

Dette er altså like dumt som at SINTEF eller annen selskap som konkurrerer internasjonalt skulle ansatt folk kun fra Trøndelag. Hvilke nivå ville SINTEF vært på da? Eller ntnu?

Det bør være et krav om at alle stillinger i rbk skal utlyses eksternt. Det skal dokumenteres at den beste kandidaten er ansatt. Hvor er kontrollkomiteen? Hvorfor har ikke de ettergått slike ting som dette?
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 12.08.2021 12:01    Post subject: Reply with quote

For noe sutter, jammer og mas. Kan det utelukkes at ledelsen har vurdert det slik at Geir Hansen faktisk er den beste av tilgjengelig kandidater? Har lest innleggene her, og savner at "ekspertisen" kommer opp med kandidater de mener er bedre til dette.

For øvrig så leser jeg at RBK Web er for RBK supportere. Det synes ikke slik, negativt om klubb, spillere, styre og ansatte fra mårra til kveld. Er det et lass med Moldensere som seiler under falskt flagg her inne?

Geir Hansen, Gratulerer med nye oppgaver og lykke til. Det er en viktig jobb.
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 12.08.2021 12:09    Post subject: Reply with quote

tenke seg å være negativ til ansettelsesprosesser i Rosenborg. slutt med dette!
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 12.08.2021 12:18    Post subject: Reply with quote

Tror det er sunt å slutte å se på en beslutning som endelig, men heller et eksperiment i en serie av eksperimenter. Dersom det ikke fungerer er det bare å prøve noe annet..

For det første er det trolig en billigere løsning, enn om man skal hente en speider med erfaring fra utlandet. Og det er heller ikke noe garanti for suksess. Vi har jo også tidligere prøvd oss med Liverød, Thoresen og Torbjørnsen, som har gitt alt fra Eguren, Sapara, Konan Ya til Malec, Jaime Alas, etc. med andre ord varierende hell. Flere av spillerne var gode enkeltvis, men passet ikke inn i måten RBK spilte på.

Har mer tro på å hente typene som kan gjøre en god jobb i et system, heller enn å finne neste Messi. Og da er det kanskje ikke så dumt å forsøke med en som kjenner oss godt, har erfaring fra spillerutvikling, har vært assistent til A-laget, og har et nettverk som sammenfaller med strategien vår. Så får tiden vise om det var riktig vei å gå.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6754
Location: South-west coast exile

PostPosted: 12.08.2021 12:19    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Kan det utelukkes at ledelsen har vurdert det slik at Geir Hansen faktisk er den beste av tilgjengelig kandidater?

Neida, men tidligere empiri tilsier at det ikke er veien man har gått.
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2021 12:51    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært noe helt annet om Hansen var sjef for scouting og analyse, og man skulle bygge opp et nettverk rundt ham som han delegerte oppgaver til. Men når det nettverket består av folk «internt i klubben», altså allerede ansatte i andre stillinger og antakelig de samme folkene som har slike oppgaver tidligere, ja da faller det hele litt igjennom og blir noe småpinlig. Fremstår lite profesjonelt
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2021 13:04    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
Kan det utelukkes at ledelsen har vurdert det slik at Geir Hansen faktisk er den beste av tilgjengelig kandidater?


Nei nei, klart det ikke utelukkes. Jeg er 100% sikker på at ledelsen har vurdert denne konstellasjonen som den faktisk beste av alt i markedet. Og det er det som er så forbanna trist og skummelt.

Assistentreneren og sannsynligvis plukket noen 20ish%ere rundt brakka, som for eks tidligere spiller, en juniortrener, han som klipper gresset og Synnøve . For et speiderappratet! Hvordan kan folk som ikke er bøtte dritings eller nettroll mene at dette er noe annet enn en forbanna skandale?.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2086

PostPosted: 12.08.2021 13:18    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
Tror det er sunt å slutte å se på en beslutning som endelig, men heller et eksperiment i en serie av eksperimenter. Dersom det ikke fungerer er det bare å prøve noe annet..

For det første er det trolig en billigere løsning, enn om man skal hente en speider med erfaring fra utlandet. Og det er heller ikke noe garanti for suksess. Vi har jo også tidligere prøvd oss med Liverød, Thoresen og Torbjørnsen, som har gitt alt fra Eguren, Sapara, Konan Ya til Malec, Jaime Alas, etc. med andre ord varierende hell. Flere av spillerne var gode enkeltvis, men passet ikke inn i måten RBK spilte på.

Har mer tro på å hente typene som kan gjøre en god jobb i et system, heller enn å finne neste Messi. Og da er det kanskje ikke så dumt å forsøke med en som kjenner oss godt, har erfaring fra spillerutvikling, har vært assistent til A-laget, og har et nettverk som sammenfaller med strategien vår. Så får tiden vise om det var riktig vei å gå.


Det er greit nok å eksperimentere, men når ett eksperiment feiler så bør en kanskje lære av det og gjøre endringer før den neste runden?

At det er en billigere løsning er fullstendig uvesentlig. Jeg kan påta meg jobben GH nå får for 90% av lønna, betyr det at klubben gjorde feil når de ansatte GH og ikke meg?

Det er også greit å fokusere på spillere som kan gjøre en god jobb i ett system, men da må vel klubben faktisk ha ett system som fungerer i utgangspunktet? Dette frigjør heller ikke klubben fra å ikke være i stand til å integrere utnytte og videreutvikle gode enkelt-spillere i laget og spillestilen.

Når det er sagt så er jeg avventende til denne ansettelsen. Det kan være at han gjør en god jobb som sjefs-analytiker, og at hans jobb vil være å sitte i Trondheim/Ålesund og analysere, og organisere speiding, men om det ikke kommer flere ansettelser i speider-avdelingen så er det null håp.


Last edited by Huber on 12.08.2021 13:26; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
El Duderino
Proff


Joined: 04 Feb 2020
Posts: 254

PostPosted: 12.08.2021 13:24    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
El Duderino wrote:
Kan det utelukkes at ledelsen har vurdert det slik at Geir Hansen faktisk er den beste av tilgjengelig kandidater?


Nei nei, klart det ikke utelukkes. Jeg er 100% sikker på at ledelsen har vurdert denne konstellasjonen som den faktisk beste av alt i markedet. Og det er det som er så forbanna trist og skummelt.

Assistentreneren og sannsynligvis plukket noen 20ish%ere rundt brakka, som for eks tidligere spiller, en juniortrener, han som klipper gresset og Synnøve . For et speiderappratet! Hvordan kan folk som ikke er bøtte dritings eller nettroll mene at dette er noe annet enn en forbanna skandale?.


Og der kom den ja. Klassisk å bli beskyldt for trolling eller å være driting, så lenge man ikke er 100 % på linje med menighetsrådet. Er det dette lokasjon Oslo definerer som ytringsfrihet?
Jeg må også si jeg er imponert over hvordan lokasjon Oslo og andre perifere lokasjoner har fullt innsyn i og kompetanse om prosessene inne på Brakka.

Jeg, for min del, synes folk skal få en sjanse til å vise hva de kan før de dømmes nord og ned.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2086

PostPosted: 12.08.2021 13:40    Post subject: Reply with quote

Kan jeg også få millionlønn i klubben i ett par år da? Må vel få vise hva jeg kan jeg også før jeg dømmes nord og ned?
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 12.08.2021 13:45    Post subject: Reply with quote

For å være helt ærlig så sliter jeg med å la meg provosere kraftig av denne ansettelsen. Hansen har vist seg å være et av veldig få oppegående og tenkende hoder på brakka. Dette kunne endt opp vanvittig mye verre.
Back to top
View user's profile Send private message
thomas_katt
Proff


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 496
Location: Tromsø

PostPosted: 12.08.2021 13:53    Post subject: Reply with quote

Dette er en ansettelse som gjør at arbeidssituasjonen blir litt enklere for en familiemann som jobber 300 timer i måneden, og har 30 mil å pendle til jobb. Geir Hansen har vist at han er en mann vi trenger i klubben. Det kan jo også tenkes at dette rolleskiftet må ses i sammenheng med en kommende treneransettelse. Ja, det finnes sikkert bedre speidere man kunne ansatt, men det er ikke sikkert at det var rom for både en ny speider, Geir Hansen og den nye sjefens assistent på lønnsbudsjettet.
_________________
ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!

Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)

@thomas_katt på twitter
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2884

PostPosted: 12.08.2021 14:37    Post subject: Reply with quote

Tror fort Hansen kan være en god mann i den jobben. Det er det interne teamet jeg er skeptisk til. I og med at vi har sett hva de har levert før!
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2572

PostPosted: 12.08.2021 14:43    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Det bør være et krav om at alle stillinger i rbk skal utlyses eksternt.


Det kan vel stemmes over et nytt vedtekt ved årsmøtet om at stillinger som lyses må ut? Utfordingen blir sannynligvis å gå igjennom de 1600 søknadene av besserwissere som kommer inn.
En mellomvei bør vel kunne være mulig å få til. Kjenner ikke GH så godt, men av det vesle jeg kjenner til han er det feil mann i feil posisjon.
I den rollen klubben presenterer burde vi se til utlandet igjen som har nettverk til forskjellige "academia". NÃ¥r det gjelder analyse ser jeg ikke noe han kan bidra med. Mulig jeg tar feil.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.08.2021 14:44    Post subject: Reply with quote

Sånn helt ærlig hvordan skal dette føre til at vi har en god oversikt i markeder vi burde vært hands on på? Jeg tenker på markeder som er billigere enn norsk TL. Kan Hansen noen språk/ kultur etc som kommer godt med? Eller er det igjen «gjør det letteste». Altså vi ønsker ikke å se på spillere fra feks Afrika fordi det er så vanskelig og vi er jo trøndere. Virker som klubben er redd for folk som er utenfor NFF/Brakka. Når kulturen frykter kompetanse så er det ille ut.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1889

PostPosted: 12.08.2021 14:48    Post subject: Reply with quote

Regner fotball miljøet i europa har egne sider hvor slikt utlyses.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 12.08.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Det kan vel stemmes over et nytt vedtekt ved årsmøtet om at stillinger som lyses må ut? Utfordingen blir sannynligvis å gå igjennom de 1600 søknadene av besserwissere som kommer inn.


Ja, dette må jo vurderes nærmere. Med utlysning så er det kanskje ikle Finn.no som er løsningen. Skal man få de beste må man hente fra et større marked. Når man konkurrerer internasjonalt kan man ikke ansette kompiser, kjenning, sønnen til etc. Det er direkte uproft og noe kontrollkomiteen burde tatt opp.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende


Joined: 30 Jul 2007
Posts: 18394
Location: Oslo

PostPosted: 12.08.2021 15:02    Post subject: Reply with quote

thomas_katt wrote:
Dette er en ansettelse som gjør at arbeidssituasjonen blir litt enklere for en familiemann som jobber 300 timer i måneden, og har 30 mil å pendle til jobb. Geir Hansen har vist at han er en mann vi trenger i klubben. Det kan jo også tenkes at dette rolleskiftet må ses i sammenheng med en kommende treneransettelse. Ja, det finnes sikkert bedre speidere man kunne ansatt, men det er ikke sikkert at det var rom for både en ny speider, Geir Hansen og den nye sjefens assistent på lønnsbudsjettet.


Altså, om man ønsker mindre reising og færre timer så er det rimelig dumt å ta jobben som speider. Torbjørnsen hadde over 300 reisedøgn årlig, noe de fleste speidere har.

Men om det bare er tullball-ansettelse for å bedre hverdagen til Geir så er det jo greit. Da får vi være forberedt på at signeringene fremover fortetter å være usette spillere som en kompis har sett var god.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonzo
Veteran


Joined: 02 Aug 2005
Posts: 1129
Location: Drammen

PostPosted: 12.08.2021 15:11    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Kan jeg også få millionlønn i klubben i ett par år da? Må vel få vise hva jeg kan jeg også før jeg dømmes nord og ned?


Geir Hansen har nå i hvert fall vært i klubben et års tid og har ellers mange års erfaring som hovedtrener, assistenttrener, spillerutvikler m.m. i både toppfotball og landslagssammenheng. Det er mulig du kan vise til noe liknende (?)
Back to top
View user's profile Send private message
Letterkenny
Rutinert


Joined: 01 Aug 2017
Posts: 719

PostPosted: 12.08.2021 15:33    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Det er greit nok å eksperimentere, men når ett eksperiment feiler så bør en kanskje lære av det og gjøre endringer før den neste runden?

At det er en billigere løsning er fullstendig uvesentlig. Jeg kan påta meg jobben GH nå får for 90% av lønna, betyr det at klubben gjorde feil når de ansatte GH og ikke meg?

Det er også greit å fokusere på spillere som kan gjøre en god jobb i ett system, men da må vel klubben faktisk ha ett system som fungerer i utgangspunktet? Dette frigjør heller ikke klubben fra å ikke være i stand til å integrere utnytte og videreutvikle gode enkelt-spillere i laget og spillestilen.

Når det er sagt så er jeg avventende til denne ansettelsen. Det kan være at han gjør en god jobb som sjefs-analytiker, og at hans jobb vil være å sitte i Trondheim/Ålesund og analysere, og organisere speiding, men om det ikke kommer flere ansettelser i speider-avdelingen så er det null håp.


Så har vi da forsøkt med etablerte speidere med nettverk i det store utland, uten at vi har lyktes noe særlig. Og da forsøker vi noe nytt. At GH er ansatt som ansvarlig for speiding og analyse betyr ikke at han skal speide og analysere. Men han har ansvar for å bygge opp et speidernettverk og et analyseteam.

Så skriver du at økonomi er helt uvesentlig. Nei, det er det ikke. Man har et budsjett å forholde seg til, og jobben til Dorsin er å få mest mulig ut av den skrale pengebunken han har tilgjengelig. Så skal vi da bruke hele potten på Terje Liverød, eller skal vi forsøke å bygge opp et nettverk til en lavere driftskostnad som gir flere leads over tid? Enten er du uanstendig rik, eller så har du aldri hatt ansvar for et budsjett. Og ref. ditt spm om ikke du er en bedre løsning for brøkdel av pengene så kommer vel det an på dine kvalifikasjoner. Igjen: kost nytte.

Og klubben har et system. Etterlevelsen er en annen sak. Kanskje er dette også et ledd i målet om å få systemet i gang igjen, framfor å hente hjem gamle travere med en CV, uten at de egentlig passer inn eller er hva vi trenger. Flott med gode enkeltspillere, der er jeg helt enig. Men jeg ønsker ikke et lag bestående av 11xCeide, og tror det blir vanskelig å integrere en drivende god løpsmaskin i den sentrale midtbanerollen dersom det er en ballfordeler laget skriker etter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19487
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.08.2021 00:19    Post subject: Reply with quote

El Duderino wrote:
For noe sutter, jammer og mas. Kan det utelukkes at ledelsen har vurdert det slik at Geir Hansen faktisk er den beste av tilgjengelig kandidater? Har lest innleggene her, og savner at "ekspertisen" kommer opp med kandidater de mener er bedre til dette.


A: Ingen(?) har sagt at dette garantert vil gÃ¥ pÃ¥ trynet. Det er bare det at nok en Grundig og god prosess™ ender med en som har minst én, helst to føtter pÃ¥ Brakka allerede. Det gÃ¥r an Ã¥ slakte prosessen uten Ã¥ slakte resultatet, ref Ingebrigtsen.

B: Det er meget mulig at ledelsen har vurdert Hansen som den beste kandidaten, men jeg er freidig nok til å kategorisk påstå at det er feil. Det finnes selvsagt bedre kandidater enn en som allerede er i klubben og jobber med noe helt annet, og som hverken har formell kompetanse eller mye erfaring med jobben. Det blir som å påstå at Vikvang er det beste tilgjengelige alternativet til å lede SalMar.

C: Det er urimelig å kreve eller forvente at dersom man er uenig i resultatet av et valg, må man stille med et bedre alternativ selv. Jeg vet at det finnes gode speidere der ute uten å kunne navngi særlig fler enn Torbjørnsen og Thorstensen. På samme måte påberoper jeg meg retten til å mene at om Knutsen ikke kommer er det feil å ansette Rekdal, selv om jeg ikke sitter med en håndfull tilgjengelige åpenbare kandidater selv.

Det som frustrerer meg - og de andre, antar jeg - er at vi nok en gang setter snare i egen hage når vi leter etter nye folk i ansvarsroller. Som alltid fremstår klubben livredd for å hente tanker og kompetanse utenfra, da vi åpenbart ønsker noen som allerede er innlemmet i losjen og dermed vil sitte stille i båten. Det er fryktelig vanskelig å utvikle seg når det bare ansettes trøndere med bakgrunnsbilde av San Siro på mobilen som aldri vil utfordre etablert tankegods. Det er vel kanskje nettopp derfor vi er på tredje treneren de siste 15 årene som må røske opp i hele klubben og nærmest starte fra scratch.

Men for all del: Lykke til, Geir, og jeg håper selvsagt du lykkes fantastisk i jobben. Ingen ting hadde vært bedre enn om vi for en gangs skyld fant rett mann i egne rekker.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 13.08.2021 02:08    Post subject: Reply with quote

Ingenting er bedre enn om dette viser seg å bli en god løsning, men som flere andre her så sitter jeg med en stygg følelse av at man har tatt den enkleste snarveien igjen. Klubben formelt skriker etter nye impulser.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3206
Location: Oslo

PostPosted: 13.08.2021 06:37    Post subject: Reply with quote

Kamerat Ola wrote:
Det er jo ikke det at Hansen i seg selv har vist at han ikke er i stand til å utføre jobben godt. Det handler heller om den totale mangelen på å se utenfor sin egen andedam hver gang noen skal ansettes i klubben. Vi hadde hatt godt av å for en gangs skyld rekruttere noen fra utsiden. Jeg skulle gjerne sett at vi hentet noen som har jobbet med tilsvarende ansvarsområde utenfor Norges grenser. Jeg håper så klart at Hansen gjør en strålende jobb, men jeg er skuffa over at det geniale speidingssystemets leder en en vi henter internt, som "er en ekte RBK-er og kjenner klubben godt".


Evig dilemma det der. Det er vel lokale kapasiteter som har tatt tak i og gjort B/G til en suksesshistorie og ikke fotballkonsulenter fra Nederland og Italia?

Og det var den høyst lokale NAE som gjorde denne klubben til en suksess-historie. Tilknytning til en klubb betyr faktisk noe.

Vi så hvordan det gikk når Start skulle starte en "toppklubb" med superfotballkonsulent Karlsen. Enormt nettverk behøver ikke å bety suksess.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5500

PostPosted: 13.08.2021 08:52    Post subject: Reply with quote

Blir å vente å se hvordan det blir. Geir Hansen virker uansett som en flink type. Godt vi fikk han med videre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb