English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
De andre norske lagene i Europa

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.08.2004 18:38    Post subject: De andre norske lagene i Europa Reply with quote

Det lå en liten stund an til at alle de andre norske lagene i år skulle dumme seg loddrett ut her... Det hadde vært pinlig om alle ble slått ut i kvalikken til UEFA! Embarassed

Men heldivis ser det pr. tidspunkt veldig mye bedre ut. Stabæk har tatt ledelsen borte mot Haka, de bør komme videre nå. (Og nå har de visst 2-1 ledelse samt flere bortemål om de skulle rote det til, da er vel de klare).

Eks-RBK'er Morten Knutsen tok en Brattbakk fra 20m. på overtid borte mot Ekranes, og sørget for at ODD gikk videre!

Jeg spør. hvordan kan det ha seg at alle de lagene som sikrer retten til å spille i Europa det ene året, omtrent alltid blir så mye dårligere det neste?
VÃ¥lerenga i fjor var et hederlig unntak.

Skjønner ikke de andre lagene at de må selv gjøre det bra ute i Europa for at Norge skal få flere lag til CL, og andre kan få mer penger, enten det, eller slå RBK i serien! Det eneste de andre gjør er jo å misunne RBK pengene, og så selv se på E-cup som en bonus (skjønt så svakt som de pleier å gjøre det i sesongen de har e-cupspill, må de jo nesten luke vekk e-cupkamper).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2004 18:43    Post subject: Reply with quote

virker nesten som at det er en utfordrer av gangen i norsk fotball, det er ene året er lyn på topp, det neste er det brann som kjemper, og året etter der igjen er det molde.

De kjører skikkelig på, men så går det ned året etter, men de hevder seg gjerne i europacupen, sikkert fordi det er så venta at de kommer til å tape der at de motiverer seg ekstra for de kampene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.08.2004 18:48    Post subject: Reply with quote

Der ser det jammen meg ut til at til og med Bodø/Glimt kan karre seg videre. Et sent bortemål der også reddet visst ekstraomganger. Spennende dette!

(Jeg er selvsagt RBK-supporter, men holder jo i motsetning til mange fans fra andre klubber, med ALLE norske lag i Europa)!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Troinndern
Veteran


Joined: 12 May 2004
Posts: 1124
Location: Drammen

PostPosted: 26.08.2004 18:51    Post subject: Reply with quote

Quote:
(Jeg er selvsagt RBK-supporter, men holder jo i motsetning til mange fans fra andre klubber, med ALLE norske lag i Europa)!


det gjør jeg også!

syns det er tragisk når jeg leser på andre forum at rosenborg bør gå på huet og ræva ut av UCL (spesielt på kanari-forumet)
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.08.2004 18:53    Post subject: Reply with quote

Quote:
virker nesten som at det er en utfordrer av gangen i norsk fotball, det er ene året er lyn på topp, det neste er det brann som kjemper, og året etter der igjen er det molde


Enig, savner kontinuitet fra noen andre lag, det VILLE faktisk vært veldig bra for norsk fotball, også for RBK. Å ha noen som alltid peser dem i ryggen!

Quote:
De kjører skikkelig på, men så går det ned året etter, men de hevder seg gjerne i europacupen, sikkert fordi det er så venta at de kommer til å tape der at de motiverer seg ekstra for de kampene


Ikke like enig. Her er det gjerne bare et og annet blaff med enkeltresultater. Vålerenga er et lite unntak. Men bortsett fra det hva har vi da? (Greit nok at Viking har slått ut Chelsea og Sporting Lisboa i løpet av de siste årene, men å ryke i runde to er ikke å hevde seg, i mine øyne). Bortsett fra Vålerenga, må vi vel tilbake til da Brann slo ut PSV, og det begynner å bli lenge siden...

Med mindre jeg har oversett noe nå...?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 26.08.2004 18:56    Post subject: Reply with quote

Quote:
Sitat:
(Jeg er selvsagt RBK-supporter, men holder jo i motsetning til mange fans fra andre klubber, med ALLE norske lag i Europa)!


det gjør jeg også!

syns det er tragisk når jeg leser på andre forum at rosenborg bør gå på huet og ræva ut av UCL (spesielt på kanari-forumet)


Helt enig!

Ser forresten at det er nok en eks-RBK'er som scoret åp overtid og reddet ekstraomganger for Glimt -T.F.Ludvigsen! Kom igjen Glimt! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 26.08.2004 21:10    Post subject: Reply with quote

Ja, da er det klart at alle de tre norske lagene kvalifiserte seg til UEFA-cupen!

Skikkelig gøy, håper så mange som mulig av dem overlever første runde og kommer seg til det nyopprettede gruppespillet. Heia Norge!
Back to top
View user's profile Send private message
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 26.08.2004 21:31    Post subject: Reply with quote

På Tornekrattet håper de det verste med RBK også. Tåpelig, må da gå an å heie på Norske lag når de med i CL vel?
Jeg håper de norske lagene kommer langt de og. Bra for norsk fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59478
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.08.2004 13:34    Post subject: Reply with quote

Carew ser ut til å returnere til Lerkendal.

Bodø/Glimt fikk disp fra UEFA til å bruke Aspmyra i kvaliken mot Levadia Tallinn, men mot Besiktas i 1. runde må de visst spille på enten Lerkendal eller Ullevaal. Nordlendingene har tidligere valgt å spille på Lerkendal (bl.a. mot Werder Bremen i 1999), og jeg tipper derfor at det er 90% sjanse for at det blir europacup i Trondheim også i uke 38.

Ellers ser jeg at Odd møter Feyenoord, mens Stabæk var mer heldige og trakk franske Sochaux.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oyvindh
Rutinert


Joined: 26 Jul 2004
Posts: 734
Location: Barteland

PostPosted: 27.08.2004 14:25    Post subject: Reply with quote

Håper B/G kommer til Lerkendal. Var artig når Werder Bremen var her, selv om det ble slakt. Også gøy med Carew tilbake på gamle tomter.

Håper uansett om det blir på Lerkendal eller Ullevaal at det kommer mye folk, men det gjør det vel neppe.

Hva er forøvrig årsaken til det totale fravær av interesse for UEFA-cup-kvalifiseringen i norske media? Spør du meg er dette mye mer interessant enn at Tore Andre Flo har takket for seg på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 27.08.2004 15:19    Post subject: Reply with quote

Glimt på Lerkendal? Jøss, ikke dårlig. Da håper jeg bodøværingene har billett til meg Very Happy
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 27.08.2004 19:16    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hva er forøvrig årsaken til det totale fravær av interesse for UEFA-cup-kvalifiseringen i norske media? Spør du meg er dette mye mer interessant enn at Tore Andre Flo har takket for seg på landslaget.


Helt enig! Jeg skjønner heller ikke hvorfor norske media viser så liten interesse for UEFA-cupen.

Personlig skulle jeg gjerne sett at de viste dette på tv. Jeg hadde sett på! Og jeg vet om flere som hadde sett på, til og med slike kvalikkamper som mot baltiske lag. De kunne hatt noe a lá fotballekstra med fotballprat og ellers kanskje en hovedkamp de kunne vist noe av. Stabæk - Haka burde tross alt hatt litt publikumsappell...


Hvis jeg skulle rangert hva jeg vil se av fotball på tv, måtte det vært slik:

1. RBK i Europa! (Uansett E-cup).

2. Herre A-Landslaget i kvalikkamper til sluttspill/ selve sluttspillet.

3. RBK-kamper i serien, dette ville jeg faktisk sidestilt med E-cupkamper fo andre norske lag!

4. Internasjonale turneringer som EM og VM uten Norge.

5. Øvrig norsk fotball. (fortrinnsvis tippeligaen). /Evnt. CL-kamper uten RBK.

6. Øvrig internasjonal fotball (dette interesserer meg faktisk mindre enn tippeligaen).

1 og 2 er MÃ… se, samt 3 er VIL VEDIG GJERNE se. :)

Mao. jeg hadde sannsynligvis slukt det de fleste norske medier hadde skrevet om andre norske E-cuplag...

Men dette er meg og min mening da Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBK4EVER
Proff


Joined: 15 Apr 2003
Posts: 303
Location: Hammerfest

PostPosted: 28.08.2004 12:25    Post subject: Reply with quote

å se norge fotball er jo dødskjedelig... jeg ville aldri satt det så høyt...
_________________
De viktigste kampene er dem du ikke har spilt, de viktigste tankene er dem du ikke har tenkt!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
TomH
Veteran


Joined: 08 May 2004
Posts: 4934
Location: Buskerud

PostPosted: 28.08.2004 18:24    Post subject: Reply with quote

Quote:
å se norge fotball er jo dødskjedelig... jeg ville aldri satt det så høyt...


Vel, det skjer jo at RBK spiller gørr kjedelige seriekamper også, spesielt før spillet sitter (gjerne i sesongstarten), men jeg ser da på det for det også.

Er man patriot av Norge og RBK holder man ut alt! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.08.2004 16:12    Post subject: Reply with quote

oyvindh wrote:
Ja, da er det klart at alle de tre norske lagene kvalifiserte seg til UEFA-cupen!


...eller i det minste, de har kommet igjennom denne kvalifiseringsrunden. Vi kan vel ikke egentlig si "kvalifisert" før de er i gruppespillet.

Men for all del, heia alle tre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb