English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hellas

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hellas: Kyniske og feige, eller smart ?
Ja, Hellas har spillt smart gjennom hele turneringen
81%
 81%  [ 9 ]
Nei, Hellas har spilt alt for kjedelig, og fortjener ikke finalepøass
18%
 18%  [ 2 ]
Total Votes : 11

Author Message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 04.07.2004 12:20    Post subject: Hellas Reply with quote

EM er snart over, og det må vel sies at det har vært et ganske rart EM, med tanke på at "alle" favorittene har røket ut. Kan vel ikke si at dette er en drømmefinale, men synes det er gøy at Portugal er i finalen.
Det jeg derimot ikke liker alt for mye, er at Hellas er der.
Greit nok, de fortjener kanskje å være der, de har slått ut mange gode lag, selv om tsjekkia fortjener finalebiletten mer.
På trenersiden har vi vel de smarteste, mest taktiske trenerne under hele mesterskapet. Scolaris innbytter teft, og Otto Rehhagel`s taktiske egenskapet. Måten Scolari har gitt blaffen i navn og status, har han brukt de som til enhver tid er i best form, noe som flere andre trenere ikke har gjort. Hvorfor byttet ikke Svennis ut Beckham etter flere dårlige kamper ? Hvorfor fikk Henry spille, når han skal score mål ? noe han forøvrig ikke gjorde! all kreditt til Scolari der.
Men, uansett hvor mye Hellas kan fortjene dette. Dette kan bli en dønn kjedelig kamp! Får håpe farten til C.Ronaldo kan åpne det kyniske, mann mot mann forsvaret til Hellas. Men, før hver kamp har vi sagt, "Hellas kan ikke vinne igjen" Så jeg blir ikke forundret om Hellas vinner, å uansett hvilket lag som vinner, har de fortjent det. Du går ikke til finalen i et mesterskap med flaks.
Men, heia Portugal Very Happy
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59479
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.07.2004 14:43    Post subject: Reply with quote

Drillo: Tråkigare än Norge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oskar
Junior


Joined: 11 Jun 2004
Posts: 20
Location: stavanger

PostPosted: 04.07.2004 14:53    Post subject: Hellas Reply with quote

Nei, asså Hellas har spilt smart...MEN DRIIIIT KJEDELIG!!!! Likte dårlig at de slo ut Tsjekkia (mitt favoritt lag i EM...) Evil
_________________
For ingen banke RBK, åheiåheiåheiåhå
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kanari
Junior


Joined: 25 Jun 2004
Posts: 5

PostPosted: 04.07.2004 23:46    Post subject: Reply with quote

Hellas spiller på det de er gode på. De hadde ikke gått så langt ved å spille gla'fotball. Det gis som kjent ikke stilpoeng i fotball, og spillestilen deres er ikke helt forj.vlig heller - de tar faktisk en del offensive initiativ selv når de leder. Bare tenk litt på EM-finalen tidligere i kveld.
Back to top
View user's profile Send private message
Sondre
Senior


Joined: 16 Dec 2003
Posts: 130

PostPosted: 05.07.2004 00:08    Post subject: EM første 11`er Reply with quote

Enig der Kanari, Hellas tok initiativet i kampen, og man kan si at det var fortjent. Hellas ofret seg på hver ball, mens Portugal trakk seg for mye i dueller, samt at de ble spilt ut i perioder. Tydelig at "favorittene" får problemer når de møter defensive lag.
Men, nå som EM er slutt, kan det være greit å sette opp EM laget:
Keeper:
Ricardo (por):
Matchvinneren fra straffespark konkurransen. Har hatt ei veldig god turnering. Veldig få svakheter.
Reserve :Petr Cech (tsje)

Venstreback:
Jankulovski (tsje)
En typisk carlos back. Gode offensive kvaliteter, gode skudd, samt en meget robust duellspiller.
Reserve: Ashley Cole (eng)

Høyreback;
Seitaridis (hell)
En fyr som var ganske ukjent for meg, men som har imponert kraftig.
Spiller med selvtillit,

Midstopper:
Dellas (hell)
selskreven som midtstopper. Helt sjef som forsvarspiller. Ro og selvtillit som jeg aldri har sett maken til

Campbell(eng)
Mye de samme egenskapene som Dellas.

Midtbane høyre:
Joaquin(spa)
Mens resten av laget feilet, viste Joaquin oss god fotball, teknikk med fart. Synd at dette ikke smittet over på lagkameratene.

Midtbane venstre:
Cristiano Ronaldo(por)
EM` kanskje store spiller. Teknikken til denne spilleren ligger 2 hakk over alle i verden. (med unntak av touzani). Selvskreven spiller med en stor framtid foran seg.

Midtbane sentralt:
Pavel Nedved(tsje)
Hærføreren til Tsjekkia. Mannen som hevet laget når det gikk dårlig. Silkepasninger. En spiller som ofrer seg uansett. Noe som forøvrig endte med en trist slutt på et ellers så godt EM.

Figo(por)
Flytter han fra sin vante plass ute til høyre og inn til midten. Selv om han ikke har vært optimal gjennom hele EM, viste han i semien hvilken klassespiller han er. Og med sin følsomme pasningsfot, hører han hjemme i midten.

Angrep:
Wayne Rooney(eng)
Ingen tvil, en hyggellig overaskelse i EM. Sliteren som jobber jevnt og trutt i alle kamper, flotte mål, og beviser hvorfor han er en mann for framtiden. Kan bare glede oss til VM 06 ;)

Baros:
EM`s toppscorer om jeg ikke tar helt feil ? Kommer alltid til avslutninger, scorer, og har vist at han hører hjemme i første 11`en til Liverpool kommende sesong.

Trener: Scolari
Gjør innbytter som avgjør kamper, taktisk smart.
(nei, jeg liker ikke spillestilen til otto rehhagel)

Hva er deres lag ?
_________________
-RBK
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59479
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.07.2004 13:06    Post subject: Reply with quote

Under sist VM var det mye snakk om fotball-"supporterne" i Asia, som bytter klubber og landslag oftere enn vanlig folk bytter skjorte...

Nå har de slått til igjen:

Greske fotballtrøyer blir revet bort fra sportsbutikker i Hongkong etter den overraskende EM-triumfen.

Les mer: Hellas-feber i Hongkong
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RBKw
Rutinert


Joined: 21 May 2004
Posts: 655
Location: Drammen/Trondheim

PostPosted: 06.07.2004 11:40    Post subject: Reply with quote

Thomas, linken virker desverre ikke Sad
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59479
Location: Trondhjem

PostPosted: 06.07.2004 15:05    Post subject: Reply with quote

Hmmm... Denne funker i alle fall: Hellas-feber i Hongkong
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
oskar
Junior


Joined: 11 Jun 2004
Posts: 20
Location: stavanger

PostPosted: 06.07.2004 16:06    Post subject: Mitt EM-lag Reply with quote

-------------------------------Van der Saar-------------------------

---------------------Ujfalusi-----Dellas-------Stam-----------------


----------------------------------Ballack-----------------------------

---------------Nedved---------Zagorakis--------Robben-----------


--------------------------Baros------------Rooney------------------

-------------------------------Van Nistelrooy------------------------_____________________________________________________________
Trener: Scolari

Reserver: Cech (Keeper), Carvalho (Forsvar), Ronaldo (Ving), Cocu (Defensiv midtbane), Rosicky (Midtbane), Henke Larsson (Spiss).

Greit nok at Ricardo var god i straffekonkurransen, men for meg holder ikke det helt. Van der Saar og Cech har begge stått veldig godt i mesterskapet derfor havner de på mitt lag. I forsvar har jeg tre midstoppere. Mye av grunnen er at alle tre har vært solide og trygge, rett og slett kjempegode og viktige for sine lag. Jeg valgte også denne formasjonen for å få plass til tre spisser (klarte ikke bare velge to...) Ballack tar plassen som defensiv midtbane fordi han er et arbeidsjern og en god playmaker, viktig med en tilbakeholden spiller på et ellers så offensivt lag. Nedved-trenger jeg kommentere det valget? Han er bare steingod! Zagorakis, kåret til turneringens beste spiller, og med god grunn. Vinner bortimot alle dueller, fint overblikk og gode pasninger. Et soleklart valg! På venstrekanten tar Robben plassen foran Ronaldo. God teknikk, han er kjapp og har et bra skudd, men på alt dette er jo Ronaldo bedre vil mange sikkert si. Det som ble avgjørende i dette valget var at Robben er venstrebeint og bedre defensivt. De tre på topp er jo klare valg ettersom det er trioen med flest mål i EM. Baros og Rooney blir liggende bak Van Nistelrooy. Otto Rehagel burde jo egentlig hatt trenerjobben, men så dreper han fotballkamper med kjedelig spill. Føler Scolari passer bedre for et offensivt lag.
_________________
For ingen banke RBK, åheiåheiåheiåhå
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Kanari
Junior


Joined: 25 Jun 2004
Posts: 5

PostPosted: 10.07.2004 23:21    Post subject: Reply with quote

Noe jeg er veldig spent på nå er hvordan Hellas vil gjøre det i framtida. Lag som i utgangspunktet har en veldig defensiv spillestil får ofte problemer når de plutselig er favoritter mot middels gode lag, og selv møter lag som legger seg bakpå. Bare se hvordan det gikk med Norge etter hvert, og Liverpool etter sesongen med alle cup-triumfene. Eksemplene er mange. Hellas vil nok falle fort tilbake. I tillegg hadde de nok av flaks (les: motstanderne brente store sjanser) i EM. De kan fort ryke allerede i kvaliken til neste VM, i gruppe med Albania, Danmark, Tyrkia, Georgia, Ukraina og Kazakhstan. Klarer Tyrkia å vinne de avgjørende "derbyene" mot hatnabo Hellas?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb