View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 15.01.2014 16:54 Post subject: Detaljert målstatistikk 2014 |
|
|
Dette er ikke en konkurrent til Mål og målgivende 2014. Dette er heller et eksperiment i mer inngående og total statistikk på hvordan RBKs mål kommer i kamper i 2014. Mitt forslag i den andre tråden gikk på å få ned ting som:
Situasjon
- Spillemål
- Straffe
- Direkte på dødball
- Ett trekk etter dødball
- To trekk etter dødball
- Distanse fra mål avslutning ble gjort fra
Scoret med
- Høyre fot
- Venstre fot
- Hodet
- Annet
Tidspunkt
- Hvilket kvarter av hvilken omgang.
Kampsituasjon
- Opp i ledelse
- Økning av ledelse
- Utligning
- Redusering
Annet
- Kontring/overgang?
- Tabbe av motstander?
Og sikkert mye mer, som f.eks. "Game winning goal" som man ofte teller i mange sammenhenger.
Dette vil om ikke annet kunne være et interessant utgangspunkt for analyse og diskusjoner rundt hva laget presterer i forhold til tellende resultat.
Formatet på dette diskuteres gjerne her, og bidrag mottas med takk, da bl.a. undertegnede ikke alltid er på topp etter tap og kan slite med motivasjonen til tider.  _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.01.2014 19:43 Post subject: |
|
|
Om denne tråden vedlikeholdes sesongen gjennom, så skal det bli interessant å følge den, OrionPax. Liker initiativet!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 15.01.2014 20:07 Post subject: |
|
|
Alltid artig å kunne følge med på statistikk som ikke lages eller gjengis hos noen andre kilder. Keep it up. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 16.01.2014 07:29 Post subject: |
|
|
Kult med interesse.
Jeg ser for meg at en av forutsetningene for at dette skal bli bra, blir at så målene inkl. så mye som mulig av det som skjer på forhånd blir tilgjengelige på youtube e.l. etter hver kamp, så vi kan se og diskutere hva som skal telle hvordan. Det virker som det meste har en tendens til å havne der, så det håper jeg går bra.
Ellers så får vi se an ambisjonsnivået etter hvert, men jeg håper ihvertfall vi får til noe som blir bra! _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 16.01.2014 22:33 Post subject: |
|
|
Dette er jo typisk bettinginfo, så det skal være overkommelig å føre "live" dersom noen virkelig føler seg kallet. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 24.01.2014 14:05 Post subject: |
|
|
To mål i årets første treningskamp - jeg har sett litt av videoen på rbk.no og knapt nok det, så rettelser mottas med takk!
MÃ¥l 1 - Helland
Direkte på dødball
Ca. 20-25 meter?
Venstre fot
Tidspunkt?
Målet førte til utligning.
Keeper var på med én hånd, men kunne ikke stoppe ballen.
MÃ¥l 2 - Bille Nielsen
Spillemål - kontring, eller satt igang bakfra?
Høyre fot
Tidspunkt?
Målet førte til ny utligning og uavgjort - "game tying goal", målet som i tellende kamp ville ha ført til poeng til RBK.
Mål to må kanskje også kunne omtales som hurtig spill i lengderetning, et ikke ukjent begrep her inne.
Noen som har meninger om dette over en sesong kan være verdifull statistikk? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
|