English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137, 138  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mirar
Veteran


Joined: 09 Jun 2006
Posts: 1900

PostPosted: 28.04.2024 17:23    Post subject: Reply with quote

Henriksen får nok samme behandling som Nelson, presterer du ikke får du ikke plass på laget som han sa på innsiden
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 956

PostPosted: 28.04.2024 17:45    Post subject: Reply with quote

Når hadde vi sist en trener som blindt så på prestasjon og ikke status og navn?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59460
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.04.2024 19:44    Post subject: Reply with quote

Ved utgangen av april er Henriksen én av fire Rosenborg-spillere på utgående kontrakt. De andre tre er Edvard Tagseth, Adam Andersson og Jonathan Augustinsson.

31-åringen deler ikke særlig mye rundt eventuelle forhandlinger.

– Siste nytt er at det er veldig stille, sier Henriksen – som ikke ønsker å si om han har mottatt noen kontraktstilbud eller ikke.

Johansson er i hvert fall tydelig om hva han mener rundt kapteinens framtid. Svensken ønsker at Henriksen skal forlenge.

– Det har jeg sagt til Markus personlig og det vet jeg at klubben har sagt til Markus også. Det håper vi at vi kan få til.

Les mer: Kapteinen ble overrasket: Her er sjefens forklaring
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 268
Location: Hent tribunen

PostPosted: 29.04.2024 23:20    Post subject: Reply with quote

HÃ¥per Rbk og Henriksen skiller lag etter sesongen.

Klubben kan bruke pengene på å videreutvikle talentene vi har eller hente noen unge som kan videreutvikles.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Rutinert


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 992

PostPosted: 30.04.2024 08:59    Post subject: Reply with quote

Kan ikke bare ha en gjeng U21 spillere heller da. Det funker kun i Football Manager. Markus er både en viktig spiller på banen og i garderoben.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2024 09:20    Post subject: Reply with quote

Vi må ha noen rutinerte voksne spillere også.
31 er ikke gammelt i dagens fotball
Han har vært skadet i perioder.

Nypan drar vel snart også så greit med en solid og stødig spiller i stallen
Det er andre jeg heller ser vi ikke forlenger med som fks Tagseth
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kom_igjen_troillan
Rutinert


Joined: 20 Jul 2018
Posts: 809

PostPosted: 30.04.2024 09:33    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Kan ikke bare ha en gjeng U21 spillere heller da. Det funker kun i Football Manager. Markus er både en viktig spiller på banen og i garderoben.


100% enig! Når Alfred Johansson klart og tydelig ønsker Henriksen med videre så burde det også vektlegges. Han har gjort "alt" riktig hittil, og burde lyttes til Smile
_________________
– På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1129
Location: Oslo

PostPosted: 30.04.2024 10:11    Post subject: Reply with quote

Han har ikke overbevist så langt.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3501
Location: Trondheim

PostPosted: 30.04.2024 11:39    Post subject: Reply with quote

Nei
Men det har heller ikke Nypan, Santeri, Tagseth, Børk gjort.
Så har jeg blitt vekldig usikker på Pereira altså,, Mye rot og lite fokusert synes jeg.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18537

PostPosted: 30.04.2024 11:41    Post subject: Reply with quote

Tror vi hadde vært bedre med Bjørlo som indreløper, men det var så klart ikke en reell konkurranse mellom de, selv med AJ bak roret. Jeg har ikke trua på en forlengelse da jeg tror lønnskuttet han må ta er så dramatisk at han ikke går med på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Senior


Joined: 25 Feb 2005
Posts: 160
Location: Bergen

PostPosted: 30.04.2024 11:47    Post subject: Reply with quote

Bjørlo? På tide å legge den død en gang for alltid. Selvsagt skal Henriksen ha ny kontrakt. Vi trenger en erfaren og god spiller i dette unge RBK-laget.
Back to top
View user's profile Send private message
Sjiraff
Veteran


Joined: 14 Jul 2011
Posts: 1525

PostPosted: 30.04.2024 12:36    Post subject: Reply with quote

Kvalitetsmessig og hvem som ville ha fungert best under Alfred, så er Bjørlo soleklart best.
Nå er han borte så ikke vits å diskutere, men problemet kommer jo nå i forhold til hvor mye er RBK villig til å tilby Henriksen. Han er ikke i nærheten av å forsvare sin kontrakt, ja vi trenger erfarne spillere, men som kaptein føler jeg ikke han har gjort jobben sin skikkelig. Vi har sett alt for mange ganger de siste årene, også under Alfred der laget ikke møter opp til kamp, dette er en del av oppgavene til kaptein før og under kamp.
_________________
Never Wake A Sleeping Ninja Cow
Back to top
View user's profile Send private message
håpløs
Veteran


Joined: 28 Jun 2015
Posts: 1253

PostPosted: 30.04.2024 13:34    Post subject: Reply with quote

Jeg håper Markus har litt mer å gå på.
-tror ikke han har så lav frekvens i bena som han viser nå.
Det han gjør defensivt (51:30) mot Grønbæk rett før han blir byttet ut holder ikke.
HÃ¥per han tar seg selv i nakken!

Tror ikke det er så tydelig at de vil ha han med videre, da hadde, ja, tilbudet vært bedre.
-uansett utrolig hvis Markus skal ha høyere lønn (!)
Tror ikke han er så viktig i garderoben med de klisjeene der..

Til neste år kan han ikke være en del av 11'ern hvis en skal ta neste steg.
Tror ikke han er like dedikert som Per til å være innbytter der på treningene.
-spm er om han leser Alfred nå og dertil er passiv.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1129
Location: Oslo

PostPosted: 30.04.2024 13:34    Post subject: Reply with quote

Alfred vil virkelig bli bitt i rumpa av sin avgjørelse om å gjøre Henriksen til kaptein nå som han kommer til å få masse kritiske spørsmål hver gang han må bytte ham ut for å få inn mer frekvens på midten.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 30.04.2024 14:26    Post subject: Reply with quote

Vi må slutte med denne heksejakten.
Når noe endelig går bra og vi ser konturene av noe så finner vi alikevell noen som bør gis bort, selges, er for dårlige (benken eller RBK2 nxt).
Ole, Markus, Sadiku, Pereira, Cornic, Reitan, Før var det Ulrik, men så passer han plutselig inn og vi elsker han som vi kunne gitt bort gratis for å spare lønn for bare 3-4 mnd siden.

Synes det er greit å ha meninger om hva folk leverer i kamp, men det må være lov til å gi spillere mere tid før man finner frem motorsaga.

Markus har kanskje ikke dominert som vi håpet, men han gjør likvell en meget viktig jobb, det vedder jeg på.

Stol på Alfred, gi folk tid og lov til å feile uansett alder. Vi liker da vell det vi ser gjør vi ikke?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Gofoten
Proff


Joined: 26 Jul 2019
Posts: 268
Location: Hent tribunen

PostPosted: 30.04.2024 15:10    Post subject: Reply with quote

Snabeltann wrote:
Kan ikke bare ha en gjeng U21 spillere heller da. Det funker kun i Football Manager. Markus er både en viktig spiller på banen og i garderoben.


Alder har vel ingenting å si om du er god nåkk. Det er ikke årstallet som viser hvor god du er teknisk, fysisk og mentalt. Jeg synes ikke Henriksen er god nåkk som indreløper om vi på sikt skal vinne seriegull og da synes jeg heller ikke vi skal resignere han med mindre han går kraftig ned i lønn.

Frekvensen, løpskapasiteten og målpoengene går som regel ikke oppover etter fylte 30. Mulig jeg tar feil og at han blir bedre på alle mulig måter men jeg trur det er tvilsomt

Håkon Volden, Sverre Nypan, Jesper Sunde, Marius Broholm og Håkon Røsten er vel de eneste som er under 21år neste sesong om jeg ikke tar helt feil?

Jeg har ingenting imot Henriksen. Men jeg synes ikke han presterer godt nåkk som indreløper. Og han er en av de som tjener best.
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8308

PostPosted: 30.04.2024 15:30    Post subject: Reply with quote

Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok. Nok.

Markus dekker ikke rom bra nok, og skaper for lite offensivt. Han spiller trygge pasninger, opptrer rolig/solid defensivt når det ikke går for fort, og er sterk i nærkamper, ikke minst veldig solid i hodespillet, spesielt på defensiv dødball.

Tror likevel Markus kan bli sjaltet ut av en av de yngre gutta snart. Finnen har aksjonsradius, Broholm og Eddie har kreativitet, men de to sistnevnte har sine mangler defensivt.

Tviler på om Markus er førstevalg neste sesong, han blir litt dårligere, de yngre blir bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
JohnTiger
Veteran


Joined: 27 Nov 2007
Posts: 2604
Location: Heimdal

PostPosted: 30.04.2024 16:33    Post subject: Reply with quote

Trygge pasninger bakover og til siden er MH varemerke.
Det virker også på kroppsholdningen som om han er meget godt fornøyd hver gang han har slått en slik pasning (som alle andre også kunne klart). "Se på meg jeg er trygg, god og slår ikke feilpasninger".

Dessverre forsøker han nesten bare å slå 100% trygge pasninger fremover også, finnes ikke offensiv skapende kraft.

Han og flere andre på laget mangler dessuten frekvens/hurtighet, det går rett og slett for tregt når de skal flytte kroppen. RYJ er en av de andre, du verden som han ble fraløpt til tider mot Glimt.

Skal han få ny kontrakt så bør den lønna betraktelig ned.
_________________
Rosenborg e laget!

Twitter : @JohnTiger67
Back to top
View user's profile Send private message
AlfredoJojo
Proff


Joined: 27 Jun 2012
Posts: 437

PostPosted: 30.04.2024 16:34    Post subject: Reply with quote

Det er helt forståelig at Alfred vil ha Markus startende på midtbanen i sin debut som eliteserie trener, Markus defensivt er veldig pålitelig og oppofrende, samtidig som han bidrar med pondus og rutine for å se igjennom tøffe kamper. Han er helt klart vår beste midtbane spiller, defensivt. Han er treg, snur seg som en lastebil.. ja. Men han gjemmer dette en del med god defensiv posisjonering.

Men alt dette går på bekostning av det offensive så klart, Santi eller Tagseth er mye bedre offensivt med ballen i beina. Santi er vel nærmere plassen til Markus enn Tagseth. Men trolig sitter det litt langt inne for Alfred og gi slipp på erfaringa til Markus på en stund.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6689

PostPosted: 30.04.2024 20:11    Post subject: Reply with quote


_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1230
Location: Oslo

PostPosted: 01.05.2024 15:13    Post subject: Reply with quote

Hva var det som skjedde med Markus Henriksen egentlig? Han var god før han dro utenlands, og han må vel ha vist noe for å få holde på i England i flere år? Men mulig det begynte å gå nedover der. Per nå er han ikke en nøkkelspiller for oss selv om han er godt betalt og kaptein.
Back to top
View user's profile Send private message
otters
Rutinert


Joined: 27 Aug 2010
Posts: 707
Location: romerike

PostPosted: 01.05.2024 15:33    Post subject: Reply with quote

Ingen grunn til å resignere Markus, altfor stasjonær og temposvak.
Ser nå FFK-RBK i Fredrikstad.
Han faller helt igjennom dessverre ….
_________________
vi banker Alltid LSK
Back to top
View user's profile Send private message
Tore2
Junior


Joined: 27 Oct 2022
Posts: 53
Location: Klett

PostPosted: 01.05.2024 15:39    Post subject: Reply with quote

tigerbart wrote:
Hva var det som skjedde med Markus Henriksen egentlig? Han var god før han dro utenlands, og han må vel ha vist noe for å få holde på i England i flere år? Men mulig det begynte å gå nedover der. Per nå er han ikke en nøkkelspiller for oss selv om han er godt betalt og kaptein.

Mangel på sult/klippekort i laget. Han er altfor komfortable med å være en "personlighet i garderoben" virker det som. Liker Henriks personlig, men påtide å få rensket ut de som har vært en del av inventaret i RBK, bare fordi de er gammle legender. Her må Alfred tørre å sette Henriks på benk framover, så kan han heller evt spille seg inn igjen gjennom innsats. Det vi evt taper på det defansive med å sette på Santi eller Edward vinner vi på spillet framover.
_________________
Bli itj nå med nå.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1230
Location: Oslo

PostPosted: 01.05.2024 15:42    Post subject: Reply with quote

Det var unison(?) jubel her på forumet i september 2020 da Henriksen meldte at han kom hjem til oss igjen. Vi trodde at vi fikk en klassespiller. Han var/er fortsatt på "topp" karrieremessig mtp. alder, men presterer ikke sånn.
Back to top
View user's profile Send private message
oskisjunior
Rutinert


Joined: 25 Aug 2016
Posts: 641

PostPosted: 01.05.2024 15:55    Post subject: Reply with quote

Synes det er litt tidlig å avskrive Henrix i ny rolle under Affes regime. Men leverte varene på stopperplass i starten, husker jeg. Var ramaskrik hver gang han ikke ble tatt ut på landslaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 135, 136, 137, 138  Next
Page 136 of 138

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb