English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
VM-trekningen

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gris
Junior


Joined: 03 Dec 2002
Posts: 43

PostPosted: 05.12.2003 21:10    Post subject: VM-trekningen Reply with quote

Ja, dette blei en mye bedre gruppe enn vi kunne fryktet. Dette gir jo Åge Hareide en glimrende mulighet til å få en positiv start.

Italia, Slovenia, Skottland, Hviterussland og Moldova er alle motstandere vi kan slå på en god dag.

Men jeg har også et spørsmål... det er jo slik at de to beste 2'erne blir direkte kvalifisert. Er ikke dette ekstremt urettferdig når gruppe 1-3 har 7 lag, men gruppe 4-8 har seks? Det betyr jo lagene i gruppe 1-3 får 12 kamper, men gruppe 4-8 får 10. Altså to kamper mer til å skaffe seg flere poeng.
Back to top
View user's profile Send private message
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 07.12.2003 20:50    Post subject: Reply with quote

Tror det er slik at kampene mot de dårligste lagene strykes når en skal regne ut blant toerne. Mener at det var slik forrige gang at bare kamper mot de nr. 1,3,4 og 5 gjaldt for å finne de beste toerne. Det blir sikkert slik denne gangen også. Men det er jo defensivt å satse på 2.plass. Norge har jo slått Italia flere ganger og kan gjøre det igjen. Men så gjelder det jo å holde konsentrasjonen i de "enkle" kampene.
Back to top
View user's profile Send private message
ssjovold
Proff


Joined: 30 Aug 2003
Posts: 380

PostPosted: 07.12.2003 20:58    Post subject: italia og grep Reply with quote

Det sies at vi har et visst grep paa italia. (Jeg husker godt det praktfulle maalet lars bohinen scoret i italia).

Jeg har store tvil om akkurat det. Italia har slaatt os ut av samtlige VM vi har vaert med paa, samt olympiaden i 1936. Det er kanskje dumt aa nevne den og vm i 38, men de siste to (94, 9Cool huskes altfor godt ennaa.

Og Christian Vieri er framdeles et skjellord hos meg. Og italienske lag gjoer det bra om dagen, i motsetning toi et par aar siden.

Men da de slo oss ut sist, spilte vi jo drillo-fotball :-)

Jeg drommer om en ren rbk backrekke, solli paa midten, solskjaer paa en kant, riise paa den andre, og brattbakk, carew og flo der framme. Det hadde vaert no!
_________________
Svein Sjovold
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail AIM Address
trondh
Veteran


Joined: 16 Sep 2002
Posts: 2176

PostPosted: 08.12.2003 13:36    Post subject: Reply with quote

Italia er jo den store favoritten og de har slått ut Norge hele tida. Men så vidt jeg husker skapte det trøbbel for Italia at Norge slo dem hjemme og spilte uavgjort borte i kvaliken til EM 92... Italia kom aldri dit. Og jeg vil tro at Italia en eller annen gang snubler litt i kvalifiseringa. Så la det bli mot Norge. Hvis Norge gjør jobben mot de andre, er det kanskje ikke mer enn en uavgjort som skal til mot Italia før de er beste toer. Håper Norge får Italia tidlig i kvaliken. Når et slikt lag får kniven på strupen (som i VM) blir de straks mye bedre. I VM 98 lå jo Norge bakpå og ventet på kontringssjanser når de lå under 1-0. Slikt vil nok ikke Hareide gjøre.
Italia på sin side vil kanskje være defensive på Ullevaal og så satse alt på seier i Italia
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 08.12.2003 18:55    Post subject: Reply with quote

Italia er ikke nødvendigvis bedre enn noen av lagene i gruppa. Men det er flaksen som avgjør. Italia har ALLTID den nødvendige flaksen på sin side.
Italia vil garantert gjøre enkelte små tabber mot antatt dårligere lag i kvaliken, men vinne gruppa med sin sedvanlige flaks.
HÃ¥per og tror at vi blir nr.2.
Italia vil som du sier, sannsynligvis legge seg bakpå på Ullevaal, men satse ALT på hjemmebane.
Det skal være god sjanse til å slå Italia i i alle fall en av kampene.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb