English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…ge Hareide
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 95, 96, 97  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Pappelg
Veteran


Joined: 10 Jul 2018
Posts: 1862

PostPosted: 11.07.2021 12:17    Post subject: Reply with quote

Typisk click-bait omformulering da. Var mer edruelig den faktiske kommentaren ja. Men ut fra det jeg ser så jager han jo ikke akkurat folk fremover i andre omgang heller da.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59411
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.07.2021 22:17    Post subject: Reply with quote

Å hjelpe RBK etter kontraktslutt 31. desember er også noe han ikke stiller seg avvisende til.

– Jeg vil alltid hjelpe RBK etter det. Det er ikke noe vi har snakket så mye om, nå tenker vi på å få unna sesongen på en så bra måte som mulig. Hva som kommer etter det, det får den nye treneren planlegge, sier Hareide.

– Du åpner for en formell rolle i RBK etter trenerkarrieren?

– Det har vi ikke snakket om, det har ikke vært noe spørsmål. Det får vi ta når den tid kommer. Det vil komme an på hva det innebærer. Jeg er absolutt ikke avvisende, sier Hareide.

Les mer: Hareide avviser ikke RBK-rolle etter sesongen: – Jeg vil alltid hjelpe RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3492
Location: Trondheim

PostPosted: 14.07.2021 23:13    Post subject: Reply with quote

Tove kan fort bli VM sjef, da kan fort Hareide bli RBK sjef!
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4041

PostPosted: 15.07.2021 01:04    Post subject: Reply with quote

Nja, tror ikke den jobben passer Hareide så godt.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2021 10:16    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
Tove kan fort bli VM sjef, da kan fort Hareide bli RBK sjef!


Få Tove ut nå. Hun har sittet for lenge og det kan være godt å få inn en som kan ta tak i ukulturen!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.07.2021 11:43    Post subject: Reply with quote

Det der er faktisk så hjernedødt som man får det. Dyrhaug er økonom og styrer det finansielle i klubben (noe hun forøvrig har gjort særdeles godt). Hun har ikke en dritt å gjøre med den sportslige fadesen. Skjerp deg.

Og Hareide er nok særdeles lite egnet i den jobben. Riktignok er han utdannet revisor, men det er vel neppe praktisert veldig mye de siste 40 årene.
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6263
Location: Skottland

PostPosted: 15.07.2021 15:22    Post subject: Reply with quote

Han var daglig leder for et fiskemottak i Kristiansund på 80-tallet.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2021 16:15    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Det der er faktisk så hjernedødt som man får det. Dyrhaug er økonom og styrer det finansielle i klubben (noe hun forøvrig har gjort særdeles godt). Hun har ikke en dritt å gjøre med den sportslige fadesen. Skjerp deg.

Og Hareide er nok særdeles lite egnet i den jobben. Riktignok er han utdannet revisor, men det er vel neppe praktisert veldig mye de siste 40 årene.


Hun hadde en finger med i spillet på den amatørmessige ansettelsen av Vikvang. En våken direktør som Tove burde aktualisert utfordringene og vært mer på for å få produktet profesjonalisert. Jeg ser at du tenker silo og at den og den har kun det ansvaret innenfor boksen og må derfor slippe unna kritikk. Det kan jo også være sunt å få andre med nye tanker og ideer i en slik lederstilling.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 15.07.2021 17:58    Post subject: Reply with quote

Dette tinfoilopplegget ditt gidder jeg altså ikke lenger. Her blir det RUSK. God bedring.
Back to top
View user's profile Send private message
kris0stby
Veteran


Joined: 08 Dec 2008
Posts: 1567

PostPosted: 15.07.2021 18:15    Post subject: Reply with quote

Velkommen i klubben Sløvsekken Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 952

PostPosted: 15.07.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

Funker RUSK på mobil, eller kun på pc?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2021 18:36    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Dette tinfoilopplegget ditt gidder jeg altså ikke lenger. Her blir det RUSK. God bedring.


Dette blir for dumt.

1. Vikvang sendte sine betraktninger til Tove om hva som var feil med talentutviklingen. Han er nå ansatt og hele akademiet er nå innavl.
2. En god leder på et slik nivå bør aktualisere utfordringene i en slik organisasjon som rbk. De klassiske feilene skyldes organisering, inkompetanse, dysfunksjonell kultur etc. Tove er en del av dette.
3. Tove har vært i rbk i lang tid. Det er ikke dumt med et nytt friskt pust i en slik stilling.
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2763

PostPosted: 15.07.2021 19:02    Post subject: Reply with quote

Finnes det overhode noen i rbk du synes gjør en god jobb Senador? Vet du hva innavl er? Aktualisere utfordringene, organisering, inkompetanse, dysfunksjonell kultur? Kan du gi beskjed når du mener disse problemene er løst? Hvordan vet du at Tove må byttes ut med friskt blod?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 15.07.2021 20:24    Post subject: Reply with quote

Aristoteles wrote:
Finnes det overhode noen i rbk du synes gjør en god jobb Senador? Vet du hva innavl er? Aktualisere utfordringene, organisering, inkompetanse, dysfunksjonell kultur? Kan du gi beskjed når du mener disse problemene er løst? Hvordan vet du at Tove må byttes ut med friskt blod?


Å gi beskjed om det blir nok unødvendig. Da tror jeg nok du også vet det. Når man går på Lerkendal og får sett sjanser, offensiv og underholdende fotball , bærekraftig sportslig modell og resultater som står i stil med pengeforbruket. Da er vi der, men da tror jeg du vet det. Jeg forstår ikke grunnen til å forsvare det etablerte når klubben gang på gang underpresterer.

Vi kan snu på det: Hva er så forbanna bra om dagen? Piping på Lerkendal, dårlige resultater, vanvittig pengeforbruk, kjempe høy snittalder på troppen, ansettelser av kun trøndere i akademiet, vingling etc, etc. Det vi ser er en organisasjon som gang på gang ikke klarer å prestere bra. Da må vi se på grunnen til dette. Alle stoler må snus. Alle ledere har et ansvar selv om de ikke direkte er på treningsfeltet og flytter kjegler.

Det kan være sunt å få inn noen andre. Hun har vært i rbk i ganske lang tid.
Back to top
View user's profile Send private message
ErdoganLomas
Proff


Joined: 14 Aug 2014
Posts: 399

PostPosted: 15.07.2021 21:11    Post subject: Reply with quote

Enig med senador for en gangs skyld. Tove kom inn som en frisk pust, sprudlende og usedvanlig hyggelig i intervjuer. I dag ser hun sliten ut, sprudler ikke og ser sur ut i alle intervjuer. Noe hun forøvrig har vært siden 2018 ish…

Vi trenger fornyelse i alle ledd.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3492
Location: Trondheim

PostPosted: 15.07.2021 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg tenker også at administrasjonen kan ha godt av en ny leder.
Det handler om å få det beste ut av hver enkelt og i samhandling med hverandre. Det kreves Kanskje andre egenskaper i dag og Klubben må utvikle seg.Det har vært stor gjennom trekk.
Hun har vært med lenge.
Jeg vill fått litt nytt liv og litt nye impulser inn der.
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 15.07.2021 21:28    Post subject: Reply with quote

Alle stoler må snus!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6685

PostPosted: 15.07.2021 23:00    Post subject: Reply with quote

Hahaha, godt forsøk Aristoteles, men du får IKKE svar på det du ønsker, du får en hel haug vissvass og tåkelegging av tåkelegginga til tåkelaget :p

Kudos for forsøket iallfall ^^ Tommel'n opp!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3905
Location: Oslo

PostPosted: 15.07.2021 23:12    Post subject: Reply with quote

RS wrote:
Funker RUSK på mobil, eller kun på pc?


kun på pc dessverre.
Så jeg prøver å lese minst mulig på mobil :/
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2763

PostPosted: 16.07.2021 02:49    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Aristoteles wrote:
Finnes det overhode noen i rbk du synes gjør en god jobb Senador? Vet du hva innavl er? Aktualisere utfordringene, organisering, inkompetanse, dysfunksjonell kultur? Kan du gi beskjed når du mener disse problemene er løst? Hvordan vet du at Tove må byttes ut med friskt blod?


Å gi beskjed om det blir nok unødvendig. Da tror jeg nok du også vet det. Når man går på Lerkendal og får sett sjanser, offensiv og underholdende fotball , bærekraftig sportslig modell og resultater som står i stil med pengeforbruket. Da er vi der, men da tror jeg du vet det. Jeg forstår ikke grunnen til å forsvare det etablerte når klubben gang på gang underpresterer.

Vi kan snu på det: Hva er så forbanna bra om dagen? Piping på Lerkendal, dårlige resultater, vanvittig pengeforbruk, kjempe høy snittalder på troppen, ansettelser av kun trøndere i akademiet, vingling etc, etc. Det vi ser er en organisasjon som gang på gang ikke klarer å prestere bra. Da må vi se på grunnen til dette. Alle stoler må snus. Alle ledere har et ansvar selv om de ikke direkte er på treningsfeltet og flytter kjegler.

Det kan være sunt å få inn noen andre. Hun har vært i rbk i ganske lang tid.


Verden blir ikke enten svart eller hvitt selv om du ønsker at den skal være slik Senador. Alt det etablerte er ikke automatisk feil fordi klubben underpresterer. Alt det etablerte er heller ikke automatisk perfekt selv med gode resultater. Det virker for meg som om du fordi alt ikke er perfekt, automatisk mener at alt er galt og må endres. Både rosenborg og verden er mer komplisert enn som så.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 16.07.2021 08:53    Post subject: Reply with quote

Vi kan vel med forsiktighet si at rbk befinner seg i en skummel posisjon for øyeblikket. Det er helsvart. Alarmene blinker. Det er piping på Lerkendal, elendig spill og resultater, Molde rykker ifra igjen, spillerlogistikk som er forferdelig, toppidrettskultur som lå brakk frem til Hareide kom osv Ordet perfekt tror jeg vi kan se langt etter i nåværende organisasjon. Det ligger ikke i kulturen dessverre. Hadde man jobbet mot det perfekte ville klubben vært et annet sted.

Sitter du virkelig og sier at rbk ikke er i en «svart» posisjon nå hvis man ser på helheten? Det blir igjen tullete å diskutere det når alarmene blinker overalt.

Jeg forventer ikke at alt er perfekt, men resultater og prestasjon som står i stil til pengeforbruk og profesjonell tilnærming i alle ledd. Vi er langt fra å være best i Norge på det meste.

Trenger ikke sitere hele innlegget rett før --OP
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 16.07.2021 09:19    Post subject: Reply with quote

Det er nok like greit å legge ned hele klubben og starte på nytt. Eller helst burde vi vel gjort det i 2014 når alt var svart og både Godset og Molde hadde rykket fra.

Nei vent, det viste seg vel at det bare skulle en endring til. En middelmådig trener med det riktige humøret som fikk ny giv i spillergruppa, og vi var suverent best i Norge igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nordens Lokomotiv
Veteran


Joined: 13 Mar 2016
Posts: 2131

PostPosted: 16.07.2021 09:47    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Nei vent, det viste seg vel at det bare skulle en endring til. En middelmådig trener med det riktige humøret som fikk ny giv i spillergruppa, og vi var suverent best i Norge igjen.

Spørsmålet er vel om det er en bærekraftig løsning å tilsynelatende lete etter nye trenere i blinde og treffe en gang i tiåret, som bringer oss tilbake til toppen i en kortere periode.

Problemene i RBK fremstår vesentlig mer fundamentale enn mangelen på en trener med det rette humøret. Det fremstår som vi famler i blinde på en rekke områder (trenere, spillerutvikling, spillerlogistikk), og til sammen gjør det det vanskelig å se at det kun er tilfeldigheter at vi ligger der vi ligger. Ja, mange svartmaler situasjonen, for fundamentet for å være en storklubb som vinner serien 2/3 sesonger og spiller fast i Europa ligger tross alt der, men akkurat nå er vi i en dyp bølgedal, dypere enn det en typisk mellomsesong burde tilsi.

Vi har hatt 7 forskjellige trenere de siste 10 årene. Molde har til sammenligning hatt tre. Vi går inn for "tilbake til røttene", men ansetter en helt annen type trener ved neste mulighet. Vi famler på dette området og ansettelsesprosessene har vært såpass gjennomsiktige at vi vet at det har vært mye tilfeldige løsninger. Vi ansetter en rekke nederlandske trenere for å styrke akademiet, men velger å gå helt bort fra dette ved i stedet å "trønderiserer" akademiet ved bruk av tidligere spillere ved neste mulighet. Den mest gjennomgående strategien vi har er faktisk på spillerlogistikk, men det er til gjengjeld en strategi som har vist seg som å fungere i svært varierende grad sportslig og økonomisk fremstår det lite bærekraftig.

Debatten om RBK er veldig enten eller om dagen. Ting er kanskje ikke så bekmørk som en del skal ha det til, men det handler nok om litt mer enn bare å treffe på neste ansettelse av ny hovedtrener.
_________________
Nordens eneste fotballdiktatur
Back to top
View user's profile Send private message
Pessimistus
Junior


Joined: 27 Jul 2018
Posts: 21
Location: Trondheim

PostPosted: 16.07.2021 10:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tror Hareide passer mye bedre inn i en rolle som sportsdirektør, eller Manager om du vil, fremfor det han gjør i dagens gjerning. Men, han står jo ikke for den fotballen vi ønsker, og da vil vi jo bare fortsette med vinglingen vi har sett de siste årene og vi supportere kommer absolutt ikke til å like det.

Jeg skulle ønske at vi så litt opp til Bodø akkurat nå. Og ja, jeg innser at det toget som har kjørt der de siste årene kommer til å spore av ganske snart, men vi må ikke glemme at den måten de har drevet på er slik vi supportere ønsker at det skal være her hos oss, det er tross alt slik det var hos oss (med unntak av at det var NAE som hadde "alle" posisjonene..) Jeg kunne sikkert sagt Molde også, men det blir litt annerledes all den tid de bedriver økonomisk doping og gjerne tømmer landet for talenter på free transfers.

Selvfølgelig er det andre krav og ditt og datt her i Trondheim, men kan vi ikke i det minste forsøke å ta en Mons Ivar Mjelde for en gangs skyld, og bygge stein for stein, istedetfor å gjøre et skippertak annethvert år?
Back to top
View user's profile Send private message
Aristoteles
Veteran


Joined: 25 Nov 2006
Posts: 2763

PostPosted: 16.07.2021 11:36    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Vi kan vel med forsiktighet si at rbk befinner seg i en skummel posisjon for øyeblikket. Det er helsvart. Alarmene blinker. Det er piping på Lerkendal, elendig spill og resultater, Molde rykker ifra igjen, spillerlogistikk som er forferdelig, toppidrettskultur som lå brakk frem til Hareide kom osv Ordet perfekt tror jeg vi kan se langt etter i nåværende organisasjon. Det ligger ikke i kulturen dessverre. Hadde man jobbet mot det perfekte ville klubben vært et annet sted.

Sitter du virkelig og sier at rbk ikke er i en «svart» posisjon nå hvis man ser på helheten? Det blir igjen tullete å diskutere det når alarmene blinker overalt.

Jeg forventer ikke at alt er perfekt, men resultater og prestasjon som står i stil til pengeforbruk og profesjonell tilnærming i alle ledd. Vi er langt fra å være best i Norge på det meste.

Trenger ikke sitere hele innlegget rett før --OP


Så for å oppsumere: skummel posisjon, helsvart,alarmene blinker,piping,elendig spill og resultater,forferdelig spillerlogistikk,ingen toppidrettskultur,svart posisjon,alarmene blinker igjen. Du forventer ikke at alt er perfekt men resultater og prestasjon som står i stil til pengeforbruk og profesjonell tilnærming i alle ledd forventer du. Det finnes ikke en eneste klubb i verden som har det siste der. Du kan si at alt er elendig til evig tid Senador, men hva er poenget? Selv om du hadde hatt rett i at alt var svart hadde det ikke hjulpet å poengtere det to ganger per dag. Det hjelper ingenting og er totalt bortkastet tid.

Forøvrig har fotballaget Baufil/Haddal grunn til å klage. Der er det virkelig svart, men selv for dem hjelper det ikke å fokusere på det.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 83, 84, 85 ... 95, 96, 97  Next
Page 84 of 97

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb