English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ikke hva den en gang var!

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
FanFraSør
Rutinert


Joined: 30 Oct 2003
Posts: 742

PostPosted: 30.10.2003 03:04    Post subject: Ikke hva den en gang var! Reply with quote

Etter kveldens kamp så kan jeg ikke si annet enn at jeg nok en gang, som så alt for mange ganger i løpet av årets sesong er dypt skuffet over lagets prestasjoner ut på banen. Det er noe som mangler, føler vel egentlig at det har manglet de siste sesongene. Tror nok at det er vingspillet som langt på vei har gått tapt. Jeg skal passe meg litt for "alt var så mye bedre før" for jeg husker en rekke svake kamper for en del år siden også men føler likevel at RBK er på feil spor. Årets sesong kamuflerer veldig godt en rekke mangler ved gode resultater. Alle har liksom ventet på at RBK skulle våkne og vise gammel storhet men spør du meg synes jeg egentlig ikke de har gjort det en eneste gang. Årets årgang har som beste egenskap hatt stabilitet og noe av det som preget Lyn og LSK året før der igjen. At kampene har endt i RBK´s favør etter ikke egentlig overbevisende spill. Langt på vei har det vært de andre lagenes udugelighet til å sette sjansene sine enn RBK´s eget spill som har gitt 3 poeng. Føler at RBK ´s terping på forsvarspill har gått alt for mye på bekostning av angrepspillet og kan ikke si at jeg liker all den føringen av ballen og de mange pasningene fram og tilbake uten at det egentlig fører til noe. Det ser så klønete ut når et lag spiller mye ballbesittelse og samtidig har passningkvalitet under en hver krititt. Det hurtige flikk flakk spillet som RBK er/var i stand til å spille ser vi ikke mye til. Det klumper seg alt for ofte på midten eller så går det så sent at når ballen først kommer over på en av kantene så har mottager 3 forsvarere den skal pasere. For å få ut enda litt mer frustrasjon som jeg har samlet på i løpet av de siste årene så må jeg også kommentere spillere litt.

1. Vi må få på plass de beste vingene som er å oppdrive i norge og eller skandinavia. Noe som tilsvarer mini og jan derek da de var på sitt beste. hurtig framover til en av vingene som hadde fart nok til å dra av en forsvarer for så å avansere litt mer og legge inn.

2. Mere fart i forsvar. Fart er dessverre viktigere enn noen gang i moderne fotball og Hoftun synger helt klart på siste vise. Drømmer om en spiller med hans kvaliteter til å lese spillet og bryte men med litt større fart.

3. En midtspiss av samme kvalitet som Carew / Rush. Karadas kan bli den spissen. Den gutten har en glød og vilje til å ofre alt for laget når han først spiller at det rett og slett er beundrigsverdig. Problemet er at viljen som regel er så mye større enn ferdighetene. Hodetspillet er bra men teknikken må forbedres kraftig og han må bli mye flinkere til å lukte målsjanser. Karadas må og bør ligge på 15 - 20 mål som RBK´s midtspiss. Årets sesong er alt for dårlig med tanke på antall mål i forhold til kamper. Sett en egen trener på den gutten.

4. De unge spillerne må få spille mer. Vil gjerne se karadas, george og solli og storflor som faste. Føler at alle har et stort potensialle som de ikke helt har fått ut. Særlig de 2 første. De må få trygghet og nok spilletid til å utvikle seg. De må føle at 3 - 4 svake kamper ikke er nok til å havne i kulden. Hoftun og Strand blir ikke bedre med årene, dessverre heller ikke Ørjan. Vi må skaffe unge spillere som klubben har tro på. Gi dem en sesong til å etablere seg, selv om vi kanskje må ofre seriegullet for så å slå voldtsomt tilbake i påfølgende år. Klubben har ikke råd og ikke norsk fotball heller til å miste profiler og unge stjerner i andre klubber som blir dårligere av å være i RBK.

5. Det må byttes mer på laget. Alle spillerne har godt av det. RBK bør ha en stall hvor alle er så og si like gode. Selv om man har en første 11 for det har jo alle lag så bør de som har muligheten til å kunne bli en del av den få spille en del kamper fra start og få mer enn 3 - 9 min. Slik som med Blixt og Odd Inge. For gode spillere til ikke få mere spilletid.

6. Farlig å komme inn på det rent taktiske da man tross alt kritiserer proffe trenere som vet hva de driver med. Men alle har jo rett til og si sin mening. Føler ofte at det byttes alt for sent, og at i en rekke kamper så starter man med feil spillere. Mener at man må ta litt mer hennsyn til motstanderen. Det jeg mener med det er at selvfølgelig skal man ha sitt eget spill men ingenting er bedre enn å utnytte motstanderens svakheter også. Vet man at de har problemer med fart, ja så bruk raske spillere. Trenger man ballsikre spillere så bør man sette dem innpå. Ofte snakker vi her om å bruke en eller to spillere utenom den egentlige første 11 i en kamp for å ramme det andre laget så mye som mulig. Her mener jeg RBK er for dårlige. De faste spillerne skal liksom brukes uansett om de må settes i forsvar, som vinger eller andre steder. Det må man slutte med, bare se på Norge, fordi man ikke vil vrake noen stjerner så brukes spissene både som vinger og midtbanespillere. Selv om det er åpentlyst at det ville vært bedre med en ekte ving eller midtbanespiller som ikke var halvparten så profiliert.

Nei dette ble mye mer ann jeg hadde tenkt å skrive, men har fram til nå bare lest innlegg og registrerte meg først i dag så hadde en del oppsamlede tanker som jeg måtte få ut. Håper fortsatt på 3 runde selv om jeg tror det blir vanskelig. Ellers spennende å se hvordan neste års RBK årgang blir. Hmmmm noen andre som følte at Eggen hadde noe på gang i sine aller siste bortekamper i C.L? Selv tenkte jeg, "om han bare hadde prøvd på det litt før og fornyet laget så hadde jeg håpet på han i 5 år til".
Back to top
View user's profile Send private message
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 30.10.2003 13:41    Post subject: Reply with quote

Det du sier om Karadas er jeg ganske enig i. Hva med å la gode, gamle Ivers få oppgaven med å trene opp Azar til å bli den spissen vi gjerne vil han skal være? Ingen i RBK kan vel være bedre skikket enn akkurat han?
Storflor bør være så og si fast på en av kantene neste sesong. Ellers må vel Brattbakk og Enerly kjempe om den andre vingen. Vi trenger noen av Jan Derek og Mini-kvalitet. Øyvind har de egenskapene som skal til. Alt han trenger er tillitt, og tillatelse til å utfordre. Kan sette Mini til å trene opp vingene.
Vi trenger nok mer fart i forsvaret ja. Men Hoftun holder fortsatt høyt nivå. Han og Vidar har vært blant lagets aller beste spillere i år, spør du meg. De utfyller jo hverandre glimrende. Skal Torjus brukes som stopper må vi passe på å bruke han i stedet for Hoftun, ikke sammen med Hoftun. Den kombinasjonen fikk jo strykkarakter mot Stabæk. Så kan Christer spille i stedet for Vidar, når det måtte være nødvendig. Odd Inge har ikke lenger stort mye å bidra med etter det jeg kan se. På tide å bytte han ut med den litt yngre garde.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.10.2003 08:48    Post subject: Reply with quote

Odd Inge har vel ikke akkurat fått mange sjansene til å vise noe heller. På den annen side - hvem skal han egentlig erstatte, hvis det ikke blir skader?

Vidar... i det siste har han IKKE vært patent Confused

Mini som ving-trener, den støtter jeg!
Back to top
View user's profile Send private message
Yngve87
Senior


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 107

PostPosted: 31.10.2003 15:50    Post subject: Reply with quote

Enig i en del av det du sier, men jeg synes personlig Christer George bare kan bli igjen i Spania..
Stoflor som fast kant til neste år.
Er det bare meg, eller virker d som om RBK bestandig skal spille med de største spillerne i E-Cupen??
Storflor vraket nå, Fredrik mot Deportivo, herregud hvor dumt...
Blir flau av å se både Frode å Azar på banen samtidig innimellom
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb