English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Seriefinalen mot Bodø/Glimt

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.09.2003 13:51    Post subject: Seriefinalen mot Bodø/Glimt Reply with quote

Mens «vanlig» norsk Canal+ sender Charlton - Liverpool i tidsrommet 15.00 - 17.00, viser man Serie A-kampen mellom John Carews Roma og Ancona på den svenske søsterkanalen. Problemet er bare at svensk Canal+ samtidig har bestemt at den felles nordiske ZAP-kanalen skal vise John Arne Riise & co som et supplement til svenske Liverpool-tilhengere, som ellers ikke ville ha fått sett den kampen.

Dermed må Rosenborg - Bodø/Glimt vike. Seriefinalen vil ikke ha sendestart på TV før klokken 17.00.

- Det er svenskene som ødelegger denne gangen. De viser italiensk fotball i sin «Super-söndag», og vil gi sine seere den engelske kampen som et alternativ. Dette går utover Rosenborg-kampen. Men vi forstår denne avgjørelsen, og vi hadde nok også valgt Premier League fremfor Tippeligaen i en liknende situasjon, sier informasjonskoordinator i Canal+, Nina Engh, til rbkweb.com.

Les mer: Seriefinalen i opptak

Jeg synes at dette er et hån for alle fotballinteresserte i Norge! Hvorfor kunne man ikke heller anmode alle anglofile nordmenn over til Canal+ ZAP, og heller flytte RBK - Glimt til hovedkanalen? Samtidig kunne man annonsere: "Se seriefinalen (og pokalutdelingen) direkte på Canal+!"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
joakleis
Veteran


Joined: 20 Oct 2002
Posts: 3629
Location: Trondheim

PostPosted: 23.09.2003 00:14    Post subject: Reply with quote

En slik kamp skal da uansett ikke sees på tv. Den skal sees live! På Lerkendal. Men selvfølgelig, for de som er fotballinteresserte og som ikke har mulighet til å få med seg kampen live er det et hån å sende kampen en time forsinket. Det blir liksom ikke helt det samme å se Hoftun ta imot serievinner-pokalen en time etter at det faktisk har skjedd. Du må jo nesten være både døv og blind for å greie å utsette spenningen en time. Håpløst av canal +. Men så er det jo i det hele tatt håpløst at canal+ har senderettighetene til norsk tippeligafotball. Bare det er jo et hån mot alle fotballinteresserte.
_________________
Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2003 01:31    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Men så er det jo i det hele tatt håpløst at canal+ har senderettighetene til norsk tippeligafotball. Bare det er jo et hån mot alle fotballinteresserte.


Akkurat det er jeg uenig i! Årets sesong har vært den beste TV-messig gjennom tidene, spør du meg! NRK og TV2 har vist mange kamper, og Canal+ har vært et fint supplement. I stedet for maks en eller to kamper hver runde, kan TV-titterne nå kose seg med opptil fire kamper hver helg!

Så får vi se hvordan framtida blir... NFF har allerede signalisert at TV-rettighetene i den neste perioden vil bli dyrere, og da er det ikke sikkert at NRK og TV2 lenger har råd til å være med...

PS! Selvsagt bør alle som har muligheten være til stede på Lerkendal! For meg er dette langt i fra noe problem, men det fins folk som ikke har mulighet til å reise til Trondheim på søndag...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.09.2003 09:02    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
joakleis wrote:
Men så er det jo i det hele tatt håpløst at canal+ har senderettighetene til norsk tippeligafotball. Bare det er jo et hån mot alle fotballinteresserte.


Akkurat det er jeg uenig i!


Jepp, uenig... Dette er slett ikke Canal+ sin skyld. Pek heller på NFF - eller, for å være enda mer nøyaktig - tippeligaklubbene.

Du kommer ikke til å høre dem si at "denne sesongen vil vi prioritere at flest mulig nordmenn får sett flest mulig kamper på TV". Derimot sier de "denne sesongen vil vi (som vanlig) ha så mye penger som overhodet mulig for TV-sendte kamper".

Jeg vet ikke helt om det er bra eller dårlig med så mange TV-sendte kamper. Selv elsker jeg det.

Hvordan påvirker det tilskuerantallet på stadion landet rundt? - det er selvfølgelig mye viktigere enn høye seertall. Til en viss grad vil vel flere TV-kamper bety færre på kampene - MEN, det totale tilskuerantallet har vel økt i år, samtidig som at det har vært flere kamper. Hva erfaringene fra Sverige tilsier husker jeg ikke helt -- de har jo hatt en massiv og imponerende øking av tilskuerantallet, men der er vel TV-dekningen massiv også?
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 23.09.2003 09:06    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
En slik kamp skal da uansett ikke sees på tv. Den skal sees live! På Lerkendal.


Litt vanskelig for noen av supporterne som bor helt andre steder enn Trøndelag (og som ofrer noe mindre enn Korsgat).

Quote:

Men selvfølgelig, for de som er fotballinteresserte og som ikke har mulighet til å få med seg kampen live er det et hån å sende kampen en time forsinket. Det blir liksom ikke helt det samme å se Hoftun ta imot serievinner-pokalen en time etter at det faktisk har skjedd. Du må jo nesten være både døv og blind for å greie å utsette spenningen en time.


Slett ikke! Vil jo helst se det live - det kan hende det blir også, sier Canal+ til VG.

Men det er ikke SÅ vanskelig hvis en går inn for det. Under fotball-VM i fjor gikk jo de fleste kampene på dagtid, men jeg klarte glatt å unngå resultatene slik at det ble spennende å se kampene på kveldstid.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2003 11:43    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Slett ikke! Vil jo helst se det live - det kan hende det blir også, sier Canal+ til VG.


Uten at jeg skrev noe om det i går, så var jeg veldig glad da jeg så at Adresseavisen, Aftenposten og ANB (Avisenes nyhetsbyrå) benyttet seg av saken fra rbkweb.com i går og i dag. Jeg håpet på denne måten at Canal+ skulle føle litt press. Og det ser det ut som at de har gjort! Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2003 12:28    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Hva erfaringene fra Sverige tilsier husker jeg ikke helt -- de har jo hatt en massiv og imponerende øking av tilskuerantallet, men der er vel TV-dekningen massiv også?


I Sverige vises ikke Allsvenskan lengre på riksdekkende TV á la SVT og TV4. I stedet viser Canal+ én kamp pr. runde - "Veckans match", mens de resterende seks kampene sendes på pay-per-view á la Canal Digital sitt opplegg i Norge i fjor høst.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 23.09.2003 21:25    Post subject: Reply with quote

Canal+ har nå bestemt seg for å likevel vise seriefinalen mellom Rosenborg og Bodø/Glimt direkte. Imidlertid vil man bare sende 2. omgang...

- Ærlig talt så er det ikke selve kampen, men derimot spørsmålet «blir Rosenborg seriemester på søndag, eller ikke?» som teller. Derfor mener vi at dette er en god nok løsning, sier studiovert i fotballsendingene til Canal+, Dag Solheim, til rbkweb.com.

Les mer: Canal+ med kompromiss
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.09.2003 12:31    Post subject: Reply with quote

Dagbladets tippeekspert, Jon Sagbakken, har ikke all verdens tro på RBK i ettermiddag:

Gullet havner i Trondheim uansett, men formelt avgjøres det i ettermiddag hvis RBK tar poeng mot Glimt. Hoftun borte, ellers greit. RBK har ikke gitt fra seg poeng mot Glimt på Lerkendal siden 1995. Gjestene ligger på sølvplass etter denne runden uavhengig av resultatene, men 3-0 mot Brann sist var flatterende. Stiller sannsynligvis uendret i dag, og vil nok skape mer trøbbel for RBK enn det Ventspils klarte. Tviler på om det er nok til poeng, men så lenge RBK er seriemestere med U, er 1,20 altfor lavt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb