English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og markedspotensiale
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 10.12.2006 20:07    Post subject: RBK og markedspotensiale Reply with quote

13/12-06 Føler for en liten oppklaring her. Jeg starta ikke denne tråden. Posten under her var ment som et motsvar til debatten om merkevarebygging i tråden RBK og økonomi. Så de første postene er flytta hit av administratorene, og debatten har gått videre.

Fotball er ikke som å gå i butikken og handle brød. Fotball handler om tillhørighet og følelser. Er du født og oppvokst på østlandet, har du ingen tillhørighet til Trøndelag, Trondheim, Dahls og RBK. Markedet til RBK er Trøndelag som består av litt over 400 000 innbyggere, og det holder på og når metningspunktet. Skal RBK tjene mere penger, må de satse på eiendom eller andre lønnsomme geskjefter. Om det selskapet heter RBK-eiendom eller Invest-Skinnvest kommer på ett fett.


Last edited by Haugen on 11.03.2007 21:13; edited 3 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 10.12.2006 20:59    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
Baadshah/Tab wrote:
RBK har historie det har ikke FCK, så det blir nok mer 50 - 50 igjen.


Hva mener du med historie? Historie ute i Europa? RBK hadde heller ikke det før 95. Når vi klarte det, bør ikke FCK heller ha problemer med å etablere seg i europa-cupene.

Historie er ikke noe man får utdelt, men no man må skape selv. Vi var dyktige og hadde flaks på riktig tidspunkt. Nå er vi en dverg når det gjelder europa igjen.


Da tenkte jeg mest på når de klubbene var grunnlagt!

Haugen wrote:
Fotball er ikke som å gå i butikken og handle brød. Fotball handler om tillhørighet og følelser. Er du født og oppvokst på østlandet, har du ingen tillhørighet til Trøndelag, Trondheim, Dahls og RBK.


Åssen kan du si noe sånt, det stemmer jo smipelt tent ikke?
RBK er kjent over i hele Norge og det finnes mange RBK-supportere rundt om i landet. Og spesielt med den typen fotball RBK spiller så er det mange som følger tilhørighet hos RBK!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 10.12.2006 21:16    Post subject: Reply with quote

Hva har det å si når klubbene ble grunnlagt?

At du liker måten RBK spiller på, gir deg ingen tillhørighet til klubben og området.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 10.12.2006 21:50    Post subject: Reply with quote

Historie, det var det jeg sa første gangen.
Vi har en lengre historie, vi har levd lengre, det var kun det jeg
mente. Desto lengre du har levd desto mer har du opplevd.

Du sier at de som bor i Østlandet ikke kan ha tilhørighet til klubben, kan du si hvorfor?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 10.12.2006 22:28    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Historie, det var det jeg sa første gangen.
Vi har en lengre historie, vi har levd lengre, det var kun det jeg
mente. Desto lengre du har levd desto mer har du opplevd.


Så det hadde ikke noe med debatten å gjøre?

Quote:
Du sier at de som bor i Østlandet ikke kan ha tilhørighet til klubben, kan du si hvorfor?


Forventer ikke at en nordmann som holder med Manchester United eller andre utenlandske lag skjønner hva ordet tilhørighet betyr.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Gina Krog
Senior


Joined: 03 Nov 2006
Posts: 127

PostPosted: 11.12.2006 02:04    Post subject: Reply with quote

Haugen, du tar nok feil når du sauser sammen RBKs kommersielle muligheter med regional identitet.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 11.12.2006 02:49    Post subject: Reply with quote

Hvorfor har ikke det noe med debatten å gjøre?

Enten er du stokk dum ellers så vet du ikke hva du preiker om. Eller så har du ikke flere argumenter for din sak så derfor kommer du med en spydig komentar til den du argumenterer i mot slik at du forhåpentligvis ikke hører mer fra ham mer. Tilhørighet hahaha. Mener du at en som bor i Østlandet og tjener rundt 500.000 kroner i året, at det er helt umulig for ham å reise ca. 550km for å se sitt favorittlag?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 11.12.2006 08:22    Post subject: Reply with quote

At du reiser til Trondheim for å se favorittlaget ditt, gir deg ingen tilhørighet til klubben og området. Jeg har litt sansen for Barcelona, men jeg er ikke spansk av den grunn. Men nå begynner vi og bevege oss unna topic.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 11.12.2006 08:23    Post subject: Reply with quote

Gina Krog wrote:
Haugen, du tar nok feil når du sauser sammen RBKs kommersielle muligheter med regional identitet.


Hvorfor?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Juch
Veteran


Joined: 14 Jun 2006
Posts: 2521
Location: Oslo

PostPosted: 11.12.2006 19:41    Post subject: Reply with quote

Synes det blir litt for dumt å uttale seg om hvor mye tilhørighet hver enkelt person føler til en klubb på grunnlag av hvor de bor.
Jeg har ikke bodd i Trondheim noen gang, men føler allikevel tilhørighet til RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 11.12.2006 22:19    Post subject: Reply with quote

Haugen wrote:
At du reiser til Trondheim for å se favorittlaget ditt, gir deg ingen tilhørighet til klubben og området. Jeg har litt sansen for Barcelona, men jeg er ikke spansk av den grunn.

Er vel å ta i LITT?

Et ekstremt Dumt argument!
NÃ¥ snakker vi om Norge, i Norge!


Mener du at kun Trøndere kan ha tilhørighet til RBK?
FORKLAR!!
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran


Joined: 14 Mar 2006
Posts: 6202

PostPosted: 11.12.2006 22:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk født i Trondheim Cool og bodd der noen år, derfor holder jeg med RBK. Selv om jeg har bodd i Bærum mye lenger enn i Trondheim, føler jeg en tilhørighet til Rosenborg. Er dog på Lerkendal og Trondheim en del ganger i løpet av året. Sesongkort 2007 Wink
_________________
In Rekdal We Trust!
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.12.2006 22:51    Post subject: Reply with quote

Juchmako2 wrote:
Synes det blir litt for dumt å uttale seg om hvor mye tilhørighet hver enkelt person føler til en klubb på grunnlag av hvor de bor.
Jeg har ikke bodd i Trondheim noen gang, men føler allikevel tilhørighet til RBK.


Dere snakker jo ikke om samme greia. Haugen prater jo om den lokale identiteten, og den tilhørigheten.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 11.12.2006 22:57    Post subject: Reply with quote

Fortell meg Recon, når har Haugen pratet om den lokale identiteten/tilhørigheten?
NÃ¥r har Haugen brukt ordet "lokale"?
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 11.12.2006 23:06    Post subject: Reply with quote

Har ikke brukt ordet lokale, men som Recon sier, det er det jeg mener. Mener at det kom frem da jeg ramsa opp Trøndelag, Trondheim, Dahls og RBK. At du ikke forstår det, er ikke min feil.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 11.12.2006 23:14    Post subject: Reply with quote

Mister helt tråden i det her... hva er diskusjonen egentlig? Haugen kan du ta det fra starten igjen? hva er det du prøver å si?

"Er du født og oppvokst på østlandet, har du ingen tillhørighet til .... RBK."
dette blir jo helt feil spør du meg.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 11.12.2006 23:20    Post subject: Reply with quote

Herregud hvor vanskelig er det å skjønne hva han mener?
Det han vil fram til er jo at østlendinger ikke har noen tilhørighet til den lokale, trønderske identiteten til RBK, "kun" tilhørigheten til et lag de liker.
Altså at de mangler den dimensjonen i forholdet som de lokale tilhengerne har.

Og i så henseende er sammenligningen med nordmenn som følger engelske lag, spanske lag osv helt kurant.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 11.12.2006 23:21    Post subject: Reply with quote

LOST wrote:
Mister helt tråden i det her... hva er diskusjonen egentlig? Haugen kan du ta det fra starten igjen?


Nei
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Baadshah/Tab
Veteran


Joined: 14 Sep 2004
Posts: 4037
Location: Akershus, Vestby

PostPosted: 11.12.2006 23:46    Post subject: Reply with quote

Så du mener at jeg som østlending har større tilhørighet hos. FFK, Moss osv? Pøhh..
_________________
Sjel kan ikke kjøpes!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 12.12.2006 00:00    Post subject: Reply with quote

Er du fra det området så mener jeg det ja.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
konrad4ever
Veteran


Joined: 19 Apr 2006
Posts: 2595
Location: Follo

PostPosted: 12.12.2006 00:01    Post subject: Reply with quote

Lite inkluderende diskusjon det var her.. Selvfølgelig kan man ha tilhørighet til Trondheim og RBK, selv om man er født i Gambia for den saks skyld. Eller mener dere virkelig at kun virkelig innavla trøndere kan kalle seg RBKere?

Jeg kjenner mange som ikke er trøndere, men likevel føler mer tilknytting til RBK enn snittet av de som går på Lerkendal. Tilhørighet til klubben har ingen ting med hvor man er fra..
Back to top
View user's profile Send private message
jarln
Veteran


Joined: 13 Nov 2005
Posts: 1089

PostPosted: 12.12.2006 00:03    Post subject: Reply with quote

tja, jeg ble RBK-fan fordi jeg så dem i cupfinalen i 92' og var bare 8 år...

skal man si at regional identitet er avgjørende ville jeg vært Sandefjord-fan, men jeg kjenner ingen fra Tønsberg som reiser 2 mil for å se SF..
faktum er vel at de fleste Vestfoldinger aldri er i Sandefjord i det hele tatt, med unntak av når de skal bedrive idrett eller ta ferja til Strømstad og dermed ikke klarer å skaffe seg et forhold til klubb og by..
Selv om Vestfold er et lite fylke med mange innbyggere har SF et utrolig lavt potensial fordi den ikke er et knytepunkt som folk flest i regionen har et sterkt forhold til, som f.eks Trondheim har for Trøndere..

sånn sett har regional identitet mye å si, mens befolkningstettheten må med andre ord ikke ha noe å si for potensialet..
Back to top
View user's profile Send private message
Haugen
Veteran


Joined: 06 May 2005
Posts: 3240
Location: Stadsbygd

PostPosted: 12.12.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Skal prøve å spore denne debatten inn på temaet igjen. Denne posten:

Haugen wrote:
Fotball er ikke som å gå i butikken og handle brød. Fotball handler om tillhørighet og følelser. Er du født og oppvokst på østlandet, har du ingen tillhørighet til Trøndelag, Trondheim, Dahls og RBK. Markedet til RBK er Trøndelag som består av litt over 400 000 innbyggere, og det holder på og når metningspunktet. Skal RBK tjene mere penger, må de satse på eiendom eller andre lønnsomme geskjefter. Om det selskapet heter RBK-eiendom eller Invest-Skinnvest kommer på ett fett.


..var ment som et motsvar på merkevarebygging.

For å ta et eksempel: Uansett hva Vålerenga nåtte finne på av markedsføringstilltak, biter jeg ikke på. Jeg har ingen tilhørighet eller lokal identitet, for å bruke ordet som kanskje beskriver det litt bedre, til Vålerenga. Derfor mener jeg at det blir feil å tro at RBK vil tillegne seg større markedsandeler ved å markedsføre seg utenfor Trøndelag.

I mine øyne er Trøndelag markedet for RBK. Skulle RBK komme opp med en ide/produkt som er lønnsom, mener jeg at det er ingen nytte å bruke navnet RBK på dette produktet utenfor Trøndelag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
LOST
Proff


Joined: 08 Jul 2006
Posts: 362

PostPosted: 12.12.2006 00:20    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Herregud hvor vanskelig er det å skjønne hva han mener?


Jo da tror da jeg forstår godt hva han mener, men mener det er så langt fra sannheten at jeg har vanskligheter å tro at han kan mene det. Det er jo grader av tilhørighet da, og Haugen legger vel mye i det syns jeg, som om det skulle være hel-hjerte kjærlighet, noe jeg kanskje har for RBK, men som T/B og andre her på forumet tydelig vis ikke har i og med at de "reklamerer" for andre lag. Før meg ville det ha vært helt utenkelig. Jeg er trønder og det er kun et lag som teller for meg..RBK.. de er i en egen klasse, langt, langt over alle andre lag, og mye mye mer en "bare" et favoritt-lag, eller et lag jeg "bare" holder med. Båndet er veldig sterkt, vet ikke om kjærighet er det rette ordet, men det er det best beskrivende ordet jeg kommer på. Det ser ut som det er et familje-bånd, som et ekteskap, som å være forelsket. Det er så sterkt at jeg tviler på at jeg er istand til å bryte det om jeg hadde gjørt alt jeg kunne for at det skulle skje.. jeg har faktisk prøvd... Men uansett
1) tror jeg ikke NØDVENDIG vis man trenger å komme fra trønderlag for å få et like sterkt bånd til RBK som meg, eller sterkere... det er mulig for Oslo-folk også, selv om sansynligheten antagelig er langt lavere for at det skulle skje.
2) om man "bare" har RBK som favoritt-klubb, eller holder med RBK, eller er som T/B mener jeg man kan si at de har/eller føler en tilhørighet til klubben.
3) "Fotball handler om tillhørighet og følelser. Er du født og oppvokst på østlandet, har du ingen tillhørighet til Trøndelag, Trondheim, Dahls og RBK. Markedet til RBK er Trøndelag som består av litt over 400 000 innbyggere, og det holder på og når metningspunktet." - Haugen

...altså blir det meste av det han skriver så feil i mine øyne at jeg har problemer med å tro at det er det han faktisk mener.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 12.12.2006 00:21    Post subject: Reply with quote

En som ikke er trønder eller aldri har bodd i Trøndelag, får jo på en måte et annet forhold siden de ikke er en del av og kan identifisere seg fullstendig med den trønderske kulturen, som Rosenborg er en del av. Jeg sier ikke at de ikke kan ha tilhørighet til klubben, for det kan de, men de står utenfor vinduet og ser inn...
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb