English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Danmark - Norge
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Danmark - Norge
Hjemmeseier
36%
 36%  [ 4 ]
Uavgjort
36%
 36%  [ 4 ]
Borteseier
27%
 27%  [ 3 ]
Total Votes : 11

Author Message
janne
Junior


Joined: 27 May 2003
Posts: 2

PostPosted: 29.05.2003 13:43    Post subject: Danmark - Norge Reply with quote

Espen med mot Danmark

(valgte å flytte emnet til "Norsk fotball")
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.05.2003 15:02    Post subject: Reply with quote

Spør du meg, har det ikke så mye å si hvem av Stuttjukken og Espen som ble tatt ut; Frode Olsen blir jo den som starter allikevel...

Tok for øvrig og fikset en liten avstemning. "Overalt" har avstemningene vært á la "Vinner Norge? Ja/nei", med andre ord uten alternativet "Uavgjort". Dette har irritert meg; greit nok at svaret "nei" dekker både uavgjort og tap, men allikevel: Jeg tror det ender uavgjort i Idrætsparken!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 29.05.2003 18:13    Post subject: Reply with quote

Endelig har Semb vraket "Stuttjukken" !! LOL Razz Han holder ikke mål på landslagsnivå. Eneste keeperen som Norge har som holder mål, er ene og alene Espen Johnsen!! Man kan ikke la hvem som helst vokte buret. Jeg har sett lagoppstillingen de siste kampene og skammet meg over norske keepere!! Frode Olsen kan bare gå å legge seg nå som Espen Johnsen storspiller både på Rosenborg og snart nå på landslaget! Det her fortjene Espen mer enn noen. Etter en lang sesong ifjor med benkeslit helt til siste kampen!
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2003 00:56    Post subject: Reply with quote

Mitt lag mot Danmark - regner med at Semb velger 4-5-1, og derfor gjør jeg det samme:

Olsen

Basma - Lundekvam - Johnsen - Bergdølmo

H. Flo - Leo - Andersen - Winsnes - Solskjær

Carew


Noen bemerkninger:
- Olsen blir nok valgt, derfor også på mitt lag...
- Synes Henning Berg har skjerpet seg det siste året, men det er fem-seks uker siden sist han spilte fotballkamp!
- Ikke faen om jeg vil se Eirik Bakke på midtbanen - har han spilt en bra A-landskamp noen gang?
- Fetter Flos hodestyrke gjør at jeg vraker Tore André.

8 timers sending på TV3!

Mens både NRK og TV2 har en tendens til å ødelegge overføringer av fotballkamper - særlig TV2, har TV3 lenge fått til proffe og gode sendinger. Tenker da særlig på Champions League; spør du meg var det idiotisk av TV2 og NRK å legge inn bud på CL-rettighetene i fjor høst - ingen av de to har mulighet til å vise fire kamper i løpet av to kvelder!

I alle fall; neste lørdag har TV3 en åtte(!) timers sending i forbindelse med "Slaget i Parken":

Lørdag 07.06.03 kl. 14:00-22:00

Rune Eriksen er på plass i Onside-studio i Parken for å gi alle fotballglade en innholdsrik opptakt til kveldens viktige EM-kvalifiseringskamp mellom Danmark og Norge.

Oppvarmingen starter med godbiter fra Champions League-sesongen. I studio får Rune Eriksen besøk av en rekke gjester gjennom dagen. Gjennom en rekke portrettintervjuer får du landslagsspillernes egne tanker i forkant av kampen. Det blir en dokumentar om fordums danske dynamitt, Michael Laudrup, som uttaler seg friskt om både dansk og norsk fotball. Det blir også et portrettintervju med Danmarks landslagstrener Morten Olsen. De to nabolandene har utkjempet mange kamper før kveldens kamp om EM-plass, og det finnes mange historiske perler. Du får historiske glimt fra klassiske nabofeider, og møter gamle norske og danske stjerner. Det blir stemningsrapporter fra folkefesten og i timen før kampstart får du de siste oppdateringer før det braker løs.

Faste gjester i studio er Åge Hareide og Erik Solér. Begge lagene har mulighet til å kvalifisere seg til EM. Før kveldens kamp leder Norge gruppen med sine 10 poeng, men danskene ligger på andreplass. Nils Johan Semb og hans menn kan i kveld ta et langt skritt videre i retning Portugal og EM i 2004.

Kampen overføres direkte fra Parken der Roar Stokke og Knut Torbjørn Eggen sitter klare på kommentatorplass når det nærmer seg avspark kl 19.15.

Les mer: Slaget i Parken: Danmark - Norge

Dette kaller jeg å satse på fotball, TV3 - kjempebra erstatning for alle oss som ikke drar til København! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 30.05.2003 01:17    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mitt lag mot Danmark - regner med at Semb velger 4-5-1, og derfor gjør jeg det samme:

Olsen

Basma - Lundekvam - Johnsen - Bergdølmo

H. Flo - Leo - Andersen - Winsnes - Solskjær

Carew


Noen bemerkninger:
- Olsen blir nok valgt, derfor også på mitt lag...
- Synes Henning Berg har skjerpet seg det siste året, men det er fem-seks uker siden sist han spilte fotballkamp!
- Ikke faen om jeg vil se Eirik Bakke på midtbanen - har han spilt en bra A-landskamp noen gang?
- Fetter Flos hodestyrke gjør at jeg vraker Tore André.



er du gal?? Confused
uten riise???? jeg kan forstå at flo og berg ikke spiller på laget ditt, men du kan da ikke si at john arne riise ikke holder mål, som etter min mening er Norges beste spiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2003 11:52    Post subject: Reply with quote

Hehe.... Det gikk litt fort i svingene... Flo kan byttes ut i fordel Riise Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 30.05.2003 12:05    Post subject: Reply with quote

hehe, jeg tenkte meg det Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2003 12:45    Post subject: Reply with quote

Se høydepunkter fra tidligere oppgjør Norge - Danmark: "Gyldne klip fra arkivet"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 30.05.2003 12:53    Post subject: Reply with quote

Jeg tror dette kommer å bli en lite severdig kamp.
Norge kommer ikke til å eie ballen lenge av gangen, og vil vel ikke starte presset før Danmark er inne på Norsk halvdel. Jeg ser for meg en 4-5-1 formasjon ala Drillo, med Håvard Flo som oppspillspunkt ute til høyre.
Møkkakjedelig å se på. Håper å se et Dansk lag som spiller lekende og lett, men tror ikke på det heller.
Som jeg tidligere har sakt så må Semb fjernes og en ny spillestil trenes. Spill med midtbane og to spisser. Vi har da gode nok spillere til dette ???
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 30.05.2003 23:08    Post subject: Reply with quote

Jeg tror det jeg òg...
Ingen av laga har lyst til å tape men man vet aldri med Danmark når de først vinner 5-2 mot Romania og så taper 2-0 mot Bosnia etter en elendig kamp.

Jeg synes også Semb skal bort, men jeg er ikke helt enig med deg at Norge har allverden til midtbane. Bakke... og Andersen er de eneste som har fast plass på landslaget på midten. Og etter Bakkes prestasjoner mot Finland vet jeg ikke helt. Men hvis man da gir Winsnes og Frode Johnsen sjangsen kan man kanskje se litt bedring. Men da må man også spille MYE mer offensivt. Hadde likt å se landslaget spille som Rosenborg. Med 4-3-3, raskere spill med veggspill og litt Winsnes finter Wink Da hadde det vok blitt litt mer action. Men, men... nå må vi vel leve av at Semb er som han er(wannabe Drillo Razz)...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2003 23:33    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
eg tror det ender uavgjort i Idrætsparken!


Ang. lite severdig kamp: Jeg tipper 1-1.

Med andre ord målfattig og en ellers kjedelig kamp. Sembs menn blir nok veldig kyniske...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 31.05.2003 00:05    Post subject: Reply with quote

Jeg håper på denne lagoppstillingen!! (OBS. Dessverre med en IDIOT som Semb er denne lagoppstillingen like sannsynlig som om griser kunne fly!!)

[4-2-3-1]


........................E. Johnsen

....Basma..Lundekvam....R. Johnsen...Bergdølmo


.........Andersen...........Winsnes


...Carew/Leo....Solskjær/Frode Johnsen.... Riise


.........................Carew/Solskjær
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 31.05.2003 14:14    Post subject: Reply with quote

Jeg kunne tenkt meg denne:

...............................E. Johnsen

Basma_____Riseth______Kvarme_______Riise

.........Solskjær____F. Johnsen____Winsnes

.........Enerly______J. Carew_____Bratbakk


(Siden Erik og Ørjan har sagt nei er de ikke med.)
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2003 19:39    Post subject: Reply with quote

Dansk ironi: Derfor kan vi ikke tabe

Men det virker ut som at VG ikke helt har forstått at den danske journalisten bruker ironi: - Norge er en tapernasjon
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 02.06.2003 17:01    Post subject: Reply with quote

Hehe... Søndag var BTs artikkel førstesideoppslag i VG!

I alle fall:

Eks-Viking-keeper Bo Andersen sier - Nordmenn forstår ikke ironi, mens Åge Hareide har litt mer peiling på humoristisk skrivemåte enn VG-journalistene og sier - Strålende dansk ironi.

Heldigvis har Fridtjof forstått det!

BTs konkurrent, Ekstra Bladet, prøver seg for øvrig med følgende i dag: Derfor kan vi ikke elske Norge
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.06.2003 00:42    Post subject: Reply with quote

Fra rbkweb.com sin sponsor:

Quote:
Unibet satser stort på EM-kvalifiseringskampen mellom Danmark og Norge og allerede mandag formiddag begynte spennende odds å titte frem på våre sider. Dette er hatkampen hele Norge har ventet på og den bestemmer skjebnen videre i Norges EM-kvalifiseringsgruppe.

Her det vi har av spilltilbud til denne kampen:

- Pausetipping 1x2
- Vil det bli straffespark i kampen
- Første målscorer
- Siste målscorer
- Korrekt resultat
- Over/Under 2,5
- Handikap
- Asian Line Handikap
- Første corner
- Over/under 10,5 cornere i kampen?
- Antall gule kort
- Antall røde kort
- Hvem scorer først?
- Pause/slutt
- Hvilket lag tar avspark
- Hvilket lag får kampens første innkast
- MÃ¥lscorerdueller

Følg linken under og sett dine spill til denne spennende EM-kvalifiseringskampen mellom Danmark og Norge lørdag kveld.

Unibet Norge ønsker deg lykke til med dine spill!

Les mer: Danmark - Norge-odds


...og det var reklamen.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.06.2003 15:52    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen i mål mot Danmark?

Et knallhardt skudd fra Sigurd Rushfeldt kan ha spolert Frode Olsens sjanser til å spille kampen mot Danmark.

Les mer: Keeper-Olsen skadet på trening
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 04.06.2003 16:19    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mitt lag mot Danmark:

Olsen

Basma - Lundekvam - Johnsen - Bergdølmo

Solskjær - Leo - Andersen - Winsnes - Riise

Carew


Det ser ut som om ekspertene er mer eller mindre enig i mitt valg av midtbane. Adresseavisen har spurt Egil «Drillo» Olsen (U19-sjef), Arne Sandstø (Odd-trener), Arne Erlandsen (Lillestrøm-trener), Rune Bratseth (der Elch), Mini (TV2), Bent Skammelsrud (TV3) and Jan Åge Fjørtoft (NRK), og konklusjonen deres er følgende:

Ole Gunnar Solskjær - Øyvind Leonhardsen - Trond Andersen - Frode Johnsen - John Arne Riise.

De velger Frode i stedet for Winsnes, og det er forståelig. Han har jo vært den beste av de to den siste tida (etter at jeg la ut mitt forslag til lag).

Les mer: Alle vil ha Frode på midtbanen
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
vanEijk
Junior


Joined: 04 Jun 2003
Posts: 3

PostPosted: 04.06.2003 18:39    Post subject: Danmark - Norge Reply with quote

Hvis Semb tar ut Leo, Tore A Flo eller Petter Rudi på laget så får jeg ANGST! Mitt forslag til førsteellever mot Danmark:

4-4-2: E Johnsen - Kvarme, Berg, Johnsen, Bergdølmo -
Solskjær, Andersen, Winsnes, Riise - Carew, Rushfeldt

Johnsen er Norges beste keeper for øyeblikket! Basma har ikke imponert i vår, for mange feilpasninger, derfor Beto. Grunnen til at Solskjær og Riise er på midtbanen er rett og slett at Norge har alfor få kreative midtbanespillere nå om dagen. Kan ikke spille med Tessem eller Rudi. Det blir for dumt! En liten kjapp Winsnes framfor Bakke som har spilt bedritent på landslaget i alle de år. På benken bør navn som Lundekvam, Ole Martin Årst og Frode Johnsen finnes. Tore Andre Flo og Petter Rudi hører IKKE hjemme i landslagsdrakta!
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 05.06.2003 00:19    Post subject: Reply with quote

men nå er jo ikke beto tatt opp på landslaget da...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.06.2003 00:48    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
lite severdig kamp: Jeg tipper 1-1.


Her om dagen så jeg Arne Scheie kopiere tipset mitt i VG. Nå gjør Kjetil Rekdal det samme:

Kjetil med klokketro på 1-1

Man kan ikke unngå å vite at det er viktig fotballkamp som skal spilles lørdag og jeg må si at jeg savner å være med der det skjer. Likevel er det også godt å få sett hysteriet fra utsiden og kunne si sin mening om det som skal skje.

La det være sagt med en gang, det blir knalljevnt i København lørdag kveld mellom Danmark og Norge.

Norge er best når de kan kontre og alt taler for at det blir utgangspunktet i denne kampen.

Jeg tror nemlig at danskene går hardt ut og presser Norge bakover på banen. Imidlertid vil Danmark slite med å score mål og de scorer iallefall ikke mer enn et mål mot oss. Jeg tror Norge tar ledelsen i kampen, at Danmark utligner og presser på, men at Norge rir stormen av.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
duttend
Proff


Joined: 22 Apr 2003
Posts: 314

PostPosted: 05.06.2003 12:14    Post subject: Reply with quote

Både Grønskjær og Thomasson er skadet og er uaktuelle mot Norge. Og Ebbe Sand har aldri vært i dårligere form så jeg tror nok du har veldig rett i at Danmark skal slite med å score mot Norge(ikke minst hvis Espen Johnsen står).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
toavo
Senior


Joined: 07 Mar 2003
Posts: 247
Location: Tønsberg

PostPosted: 05.06.2003 12:44    Post subject: Reply with quote

Etter nøye vurdering tror jeg at jeg forandrer tipset mitt fra uavgjort til borteseier.
Laget virker stinn av selvtilitt og bugner av lyst.
Tipper Norge vinner 0-2 Laughing
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59475
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.06.2003 21:31    Post subject: Reply with quote

Hmmmm....

Jeg satset noen kroner på resultatet 1-1, og det var ikke så langt unna...

Keru skulle ha hatt straffe, samtidig som at Espen Johnsen, med de beste refleksene i Norge, ville ha reddet skuddet til Jesper Grønkjær! Dersom grønlendingen (Grønkjær er født i Thiburg på Grønland) ikke hadde fått mål, så hadde det gjerne blitt en annen kamp.

Men slik som kampen utviklet seg, ble det en fortjent dansk seier...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
m@ds
Senior


Joined: 05 Dec 2002
Posts: 198
Location: Trondheim

PostPosted: 07.06.2003 22:35    Post subject: Reply with quote

Semb spiller møkkafotball

Etter å ha sett flere av landslagets kamper har jeg gått lei av Nils Johan Sembs møkkafotball! Det er kun etter press fra media og folket Semb har sluttet så vidt med 4-5-1. Mer ?møkk? er det med de alltid veldig kritikkverdige laguttakene foran en kamp. Favorisering av spillere er et meget hett tema og viser at særlig Eirik Bakke og Steffen Iversen er favorisert blant Semb uansett prestasjon på banen.

Drillo spilte alltid med 4-5-1 og den berømte Flo-pasningen og enorm kritikk fra mange hold. Etter Drillo kom Nils Johan Semb. Han begynte lovende med 4-4-2 og fikk kritikernes ros, men etter hvert gikk også han tilbake på defensiv, kjedelig, og lite angrepsvillig fotball. Poling er et kjent faktum blant mange midtstoppere rundt om i Norge. Midtbanespillere som får kink i nakken av å springe etter ball og se opp i skyene etter ballen.

Laguttakene til Nils Johan Semb er også alltid meget omdiskutert. Spillere som har storspilt på treningene dagene før kampen, blir satt på benken, mens de gamle blir satt til å spille. Da ser jeg spesielt tilbake på Danmark ? Norge-kampen der Espen Johnsen fikk skryt av både norske- og danske reportere for å stoppe alt som kom av baller hans vei. Frode Olsen er mye skadet dagene før kampen, men blir likevel sett på som den beste keeperen til å stå i slaget om Norden. Det er keeperduellen som har plaget meg i mange uker. Espen Johnsen spiller glimrende både i klubbsammenheng og redder flere vanskelige skudd i forrige landskamp. Mange kan si at Espen Johnsen er urutinert, men den tar han opp med prestasjonen uansett hvor urutinert han er.

I slaget om Norden viste Danmark oss noe om aggressivt og spennende fotball. Norge viste absolutt ingenting av den aggressive fotballen de lovet oss før kampstart. Poling og lange oppspill eller kan man kalle det engang oppspill??

Nils Johan Semb er en skam for norsk landslagsfotball! VG viste de to landslagstrenerne fra Norge og Danmark og hva de hadde gjort oppetter årene som spiller og trener. Morten Olsen hadde spilt i flere utenlandske klubber og vunnet seriemesterskap flere ganger, mens eneste Semb hadde gjort, var å spille i Ørn-Horten og ikke vunnet noe som helst av meritter. Dette er flaut og viser at nesten hvem som helst kan bli landslagstrener!!
_________________
Lunna i RBK-buret! Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb