English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Ciljan Skjelbred
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 231, 232, 233  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
robbie
Veteran


Joined: 19 Mar 2007
Posts: 6257
Location: Skottland

PostPosted: 22.11.2023 15:07    Post subject: Reply with quote

Han er vel den siste aktive fotballspilleren som har spilt Champions League i Rosenborg-drakt. Det er definitivt slutten på en æra.

Inntrykket jeg har av intervjuet er at han stikker til en annen klubb. Kanskje til og med en konkurrent.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedon
Forumsjef


Joined: 09 Sep 2002
Posts: 21962

PostPosted: 22.11.2023 15:36    Post subject: Reply with quote

Brann er jo i såfall en het kandidat. Han har hintet litt til det tidligere i karrieren at de kan være aktuelle, pga familietilknytningen han har til Bergen. Spørs om de vil ha han, tho.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
chroma
Senior


Joined: 12 Aug 2015
Posts: 164

PostPosted: 22.11.2023 15:58    Post subject: Reply with quote

Det spørs på definisjonen "storhetstid". For meg kvalifiserer det ikke med ræva spill og flaksing gjennom samtlige kvalikrunder. Det har vært på håret og med jævla stor frustrasjon i spillet. De hadde en liten oppsving da Bendtner kom, men storhetstid ... nææ, fryktelig langt unna noe sånt. Så si meg hvem som er igjen fra storhetstiden da vi serverte pampene i UEFA champagne?
_________________
begynner vel å bli gammel
Back to top
View user's profile Send private message
vegran
Veteran


Joined: 26 May 2011
Posts: 5318

PostPosted: 22.11.2023 16:20    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...rt-kontakt

Evt. Ranheim
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2085

PostPosted: 25.11.2023 22:23    Post subject: Reply with quote

Er vel heller tvilsomt at han signerer som spiller for en klubb som har kunstgress?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.11.2023 23:53    Post subject: Reply with quote

– Jeg hadde definitivt ikke gjort jobben min om jeg ikke hadde hørt med han, om han skal spille fotball videre, og om det kan være en mulighet, sier Ingebrigtsen.

– Per har mye av det Morten (Gamst Pedersen red.anm.) har, og som vi har manglet. Rutinen, men ikke minst den personligheten. En som virkelig kan være med å gi de unge guttene ro og hjelp. De bare øser av sin erfaring. Jeg så ham på søndag, og der så jeg at det er mye fotball igjen i ham, fortsetter han.

Les mer: Tar juleferie med RBK-legende på ønskelista: – Det er mye fotball igjen i ham
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 03.12.2023 15:11    Post subject: Reply with quote

Blir bra å bli kvitt PCS. Temmelig irriterende å ha avdankede spillere som ikke presterer på andre områder enn på lønnsbudsjettet.

Håper tiden er forbi hvor vi desperat henter hjem spillere - og det for enhver pris. Skulle likt å se totalrammen på kontrakten han har hatt. Eller, helst ikke. Jeg mener alle som kommer tilbake på slike kontrakter seiler under falskt flagg når de prater om hvor mye RBK betyr. De har åpenbart pushet grensene mtp lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.12.2023 18:53    Post subject: Reply with quote

Ble det ikke sagt at PCS tok et kraftig lønnskutt på den siste kontrakten da? Var man på Lerkendal forrige søndag så man i alle fall at dette var en avskjed som betydde noe for spilleren selv, var alt annet enn likegyldig til at det var hans siste kamp på Lerkendal for Rosenborg!

Dessverre har det blitt litt for mye skader til at det har blitt stabilt gode prestasjoner over tid, men tror allikevel man ikke skal undervurdere bidraget hans i klubben på treningsfeltet og overfor yngre spillere. Hadde økonomien vært bedre skulle jeg gjerne likt å se han få en ny ett-årskontrakt. Når man ser hvor dårlig stilt det er skjønner jeg at man ikke kan prioritere å fornye kontrakten hans til tross for at han selv ønsket det. Så får vi se hva veien videre blir, men jeg tror nok han er velkommen i akademiet på et senere tidspunkt skulle han velge å fortsette karrieren neste sesong.
Back to top
View user's profile Send private message
Datsgnerf
Senior


Joined: 17 Jan 2020
Posts: 204
Location: Trodheim

PostPosted: 03.12.2023 20:10    Post subject: Reply with quote

Men står han i veien for noen? Tar lønnskutt og forventer ikke mye spilletid. Han spiller fortsatt bedre enn Bjørlo, Tagseth og Skarsem, som jeg regner med forlanger langt mere spilletid. Ser ikke helt problemet med å ha han med en sesong til
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 03.12.2023 20:22    Post subject: Reply with quote

Hadde litt over 6 ifølge skattelisten(nettoinntekt).

Så vet man selvsagt ikke hva han har i lønn i Rosenborg, men det er rimelig å anta at han har vært ekstremt overbetalt. Riktignok ikke alene om å være det, men det gjør det ikke noe bedre. Burde flagget med at han tilbyr seg å spille et år gratis.

Hørte rykter om at samlet spillergruppe har gått med på et lønnskutt på 1 mill totalt. Med andre ord - ingenting. Til å prestere så fantastisk dårlig burde Henriksen selv tatt 500K-1MNOK og gå fram som et godt eksempel.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 564

PostPosted: 03.12.2023 20:49    Post subject: Reply with quote

Det er da ikke spillerne sin skyld at de har den lønnen de har. At de frivillig tar lønnskutt synes jeg man skal skryt for, uansett om det ikke er den store summen. Og 1 million i lønnskutt er da også penger. Det vil vel bety sånn ca. 1,5 mill i sparte lønnskostnader for klubben?

Når det gjelder lønnen til PCS så er nok den vesentlig lavere enn 6 millioner. Han gikk kraftig ned i lønn da han forlenget kontrakten i fjor. Dessuten sier jo ikke nødvendigvis skattelistene noe om hvor inntekten kommer fra. Henriksen er nok lønnsledende, men at han har 10 millioner i året i lønn hos oss? Selv inkludert SOF (husk at vi ikke betalte overgangssum for han) og bonuser? Jeg vet ikke jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 03.12.2023 22:11    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Hadde litt over 6 ifølge skattelisten(nettoinntekt).

Så vet man selvsagt ikke hva han har i lønn i Rosenborg, men det er rimelig å anta at han har vært ekstremt overbetalt. Riktignok ikke alene om å være det, men det gjør det ikke noe bedre. Burde flagget med at han tilbyr seg å spille et år gratis.

Hørte rykter om at samlet spillergruppe har gått med på et lønnskutt på 1 mill totalt. Med andre ord - ingenting. Til å prestere så fantastisk dårlig burde Henriksen selv tatt 500K-1MNOK og gå fram som et godt eksempel.


Er enig i at han tjente for mye i den kontrakten han signerte når han returnerte fra Tyskland, prestasjoner og alt tatt i betraktning. Samtidig så hentet vi en nøkkelspiller for et lag i Bundesliga, som nok hadde bedre økonomiske tilbud enn det vi ga og som vi trodde skulle være en nøkkelspiller for oss. Så det ble et slags kompromiss hvor vi ga han et svært godt tilbud fra vår side samtidig som at han valgte bort andre tilbud som nok var bedre fordi han ville returnere.

Både det og at han signerte ny kontrakt før denne sesongen med vesentlig lavere lønn gjør at jeg kan ikke forstå hvorfor folk tror spillere som PCS lyver når de sier hvor mye RBK faktisk betyr. Hvorfor er det akseptert å forvente at spillere som har gjort gode karrierer skal ta til takke med "lommerusk" når de returnerer for å vise at de bryr seg om klubben? Om noe, så er det klubben som fortjener skylden for å strekke seg for langt i så fall. Når PCS vraker andre tilbud som trolig er på et høyere nivå både økonomisk og sportslig så viser det jo at de har lyst til å spille for klubben. Samtidig som de må tenke på seg selv og sine egne karrierer, slik som alle andre i arbeidslivet gjør. Selvsagt ønsker man å få mest mulig ut av karrieren sin. Så selv om det er sjenerøse tilbud fra vår side, så må man huske at for spillerne er dette trolig et relativt lavt tilbud økonomisk sammenlignet med andre muligheter.

Det du har hørt "rykter om" er noe Markus Henriksen på vegne av spillergruppa allerede fredag bekreftet overfor adressa. Lønnskuttet er på i overkant av én million kroner totalt for hele spillergruppa samlet. Igjen, det er heller ikke Henriksen sin feil at han har fått en god kontrakt av Rosenborg. At spillerne tjener mye er jo ikke deres feil, de har takket ja til de tilbudene klubben har gitt. Jeg synes spillerne fortjener skryt for å ta et frivillig lønnskutt all den tid ledelsen og styret har sagt at spillergruppa skal skjermes. Det er ingen selvfølge at man sier fra seg inntekt frivillig hvis arbeidsgiver sliter økonomisk. Selv om summen virker lav, så er det vel rundt 10-15% av den summen klubben har sagt de skal kutte så slik sett er det ikke bare småtteri. I tillegg går flere en usikker fremtid i møte med utgående kontrakter og en beskjed om at spillergruppa skal slankes i størrelse hengende over seg. Altså, klubben er mer enn åpen for å kvitte seg med flere spillere. Da kunne de som er usikker på om de er med i fremtidsplanene satt seg på bakbeina å sagt at de vil ha full lønn frem til de eventuelt er ferdig i klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 03.12.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Bedreviteren wrote:
Hadde litt over 6 ifølge skattelisten(nettoinntekt).

Hørte rykter om at samlet spillergruppe har gått med på et lønnskutt på 1 mill totalt. Med andre ord - ingenting. Til å prestere så fantastisk dårlig burde Henriksen selv tatt 500K-1MNOK og gå fram som et godt eksempel.


Regner med at du jobber gratis, eller sitter du fremdeles på gutterommet å spiller FM?


Jeg jobber selv i en bedrift, som ga meg en altfor god lønnsavtale i forhold til bedriftens økonomi. Men det var et tilbud jeg fikk, som jeg selvfølgelig takket ja til. Noe annet hadde vært dumt.
Back to top
View user's profile Send private message
trøndergutten
Rutinert


Joined: 14 Aug 2006
Posts: 564

PostPosted: 06.12.2023 13:12    Post subject: Reply with quote

trøndergutten wrote:
Dessuten sier jo ikke nødvendigvis skattelistene noe om hvor inntekten kommer fra. Henriksen er nok lønnsledende, men at han har 10 millioner i året i lønn hos oss? Selv inkludert SOF (husk at vi ikke betalte overgangssum for han) og bonuser? Jeg vet ikke jeg.

Som sagt...
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 06.12.2023 14:24    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Ble det ikke sagt at PCS tok et kraftig lønnskutt på den siste kontrakten da?


Jo, men ligningstallene er 2022-tall. Ciljans 1 årskontrakt er 2023-tall, altså kommer det fram i neste års ligning.

Dessuten så er nok ikke all lønn fra RBK uannsett. Spillere kan ha egne avtaler og økonomiske interesser. De fleste spillere som har vært proffesjonele fra ca 1995, har stort sett gode rådgivere innenfor økonomi og skatt.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.12.2023 17:31    Post subject: Reply with quote

Jeg er fullstendig klar over alt dette. Innlegget mitt ble skrevet noen dager før ligningstallene for 2022 kom, og var et svar på et innlegg som mente PCS bare presterte på lønnsbudsjettet og seilet under falskt flagg når han (PCS) snakket om hvor mye RBK betyr.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2005

PostPosted: 06.12.2023 18:17    Post subject: Reply with quote

Følelser for RBK kan ikke måles i penger. Det er noe du har eller ikke har. Så jeg tror på Ciljan, uannsett lønn.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1845
Location: Stjørdal

PostPosted: 06.12.2023 20:58    Post subject: Reply with quote

Og hadde du lest innlegget mitt og konteksten det var skrevet i hadde du skjønt at jeg er enig med deg i at PCS sine følelser overfor Rosenborg er ekte.
Back to top
View user's profile Send private message
Bedreviteren
Proff


Joined: 23 Jan 2021
Posts: 342

PostPosted: 07.12.2023 01:13    Post subject: Reply with quote

Jeg (er enig i at jeg) overdrev litt når det gjelder PCS, det er bare noe trist med å se spillerlønningene til en middemhalvsfarer som Rosenborg har blitt. Jeg hadde selv vært svært skamfull over egen prestasjon og lønnen jeg mottok fra selskapet om jeg på den ene siden var stallfyll, på den andre siden var lønnsledende.

For Henriksen sin del så har han spilt fast og var i sin beste alder, men jeg blir ikke voldsomt imponert over at spillerne tar et kutt på 1MNOK totalt. Fordelt på 103 a-lagsspillere så skulle det faktisk bare mangle.

Strengt tatt er dette noe ledelsen burde jobbet med på et tidligere stadium. Der finnes andre klubber i andre land hvor spillere har brettet opp ermene mer.

Det er selvsagt ikke spillerne sin «feil» at de sitter med lukrative lønninger, men for meg blir det som at jeg skulle vært daglig leder i et selskap som gikk svært dårlig, men ikke vært særlig intererresert i å se på egen lønn.

Ansvaret hviler riktignok aller mest på daglig leder og styret de siste 10 årene. Her tror jeg en spilleavhengig gambler kunne fått mer igjen for investeringene.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 07.12.2023 17:58    Post subject: Reply with quote

Gjest hos Rotsekk.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59384
Location: Trondhjem

PostPosted: 09.12.2023 00:45    Post subject: Reply with quote

Avskjed spesial
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13702
Location: Namsos

PostPosted: 11.12.2023 12:20    Post subject: Reply with quote

Da ble det Ranheim gitt.
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
BuranBuran
Junior


Joined: 23 Apr 2019
Posts: 61

PostPosted: 11.12.2023 12:27    Post subject: Reply with quote

PCS#7 Cool

En midtbane med Ciljan, Alte og Hou Sæter er noe å skrive hjem om, om ikke Alte tar turen motsett retning av Ciljan da.
Back to top
View user's profile Send private message
Troillongan
Veteran


Joined: 07 Sep 2007
Posts: 1166

PostPosted: 11.12.2023 13:30    Post subject: Reply with quote

Håpa Per kunne gi seg litt på topp her. Men litt famlende allerede så gjør kanskje ikke vondt værre. Er vi såpass firkantet at akademi jobben ryker da?
_________________
I kvit å svart..
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 06 Nov 2008
Posts: 5478

PostPosted: 11.12.2023 13:58    Post subject: Reply with quote

Nei, vi er pragmatiske. Han har vært Kaptein i Bundesliga. Han har noe å lære bort til juniorene våre.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 231, 232, 233  Next
Page 232 of 233

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb